Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kompositiokartan tulkintaa  (Luettu 139888 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 21.11.2010 16:09:36 »

Noin näppituntumalla sanoisin, että kannattaa tarkistaa ovatko hitaat planeetat aspektissa akseleihin tai henkilökohtaisiin planeettoihin (Aurinko, Kuu, Venus, Merkurius, Mars), jolloin niiden merkitys voimistuu.

Pistin tuossa merkille, että minulla on useita kertoja ollut suhde, jossa kompositiossa Kuu on tullut Kaloihin ja tämä on muodostanut opposition Uranukselle ja Plutolle. Lievästi sanottuna melko repiviä suhteita.  Shocked Pitänee ruveta välttämään miehiä 60-luvulla syntyneitä miehiä, joilla on Kuu Jousimiehen lopussa, Kauriissa tai Vesimiehen alussa.  buck2
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
viuhtindu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #16 : 21.11.2010 20:06:07 »

juu, itsellä kuun ja venuksen tulkitseminen parhaiten hallinnassa, muut planeettatulkinnat tökkivät, nuo hitaammat planeetat varsinkin aikas hepreaa Cheesy
tallennettu

Nousu rapu
Aurinko vaaka 5.h
Merkurius vaaka 5.h
Kuu rapu 3.h
Venus vaaka 5.h
Mars kaksonen 12.h
Ave^^
Vieras
« Vastaus #17 : 22.11.2010 12:13:53 »

Kompositiokarttojahan voi tutkailla myös katsomalla, minkälaisia kulmia se tekee omalle kartalle. Tällöin saa selville miten suhde vaikuttaa itseen ja mikä merkitys sillä on. Sama homma totta kai myös sille toiselle osapuolelle.  Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 23.11.2010 11:32:33 »

Evea, käytin ihan keskipistetekniikkaa. Ensitapaamiselle olen piirtänyt erikseen syntymäkartan, kun hetkikin on muutaman minuutin tarkkuudella hyvin muistissa.

7. huoneen painotus kuvastaa varmastikin suhdetta, jossa puhalletaan yhteen hiileen, ollaan kovasti me-henkisiä ja muistetaan huomioida kaikessa tekemisessä toinen. Kauris-painotuksella kannattaisi varmaan perustaa yhteinen yritys tai muuten työskennellä yhdessä. AC-Kaksoset: paljon puhetta, tekstinviestien vaihtoa tai reissun päällä oloa?  laugh
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Marja-Leena
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #19 : 27.11.2010 12:39:09 »

Olen tässä yrittänyt tulkita omaa kompositiokarttaamme, mutta erään jenkkiversion mukaan planeettamme ovat "polarisoituneet". Voisiko joku fiksumpi kertoa, mitä tuo polarisoituminen käytännössä (ja muutenki) tarkoittaa. Mielestäni suhteemme on kaikin puolin toimiva, mutta .....
« Viimeksi muokattu: 28.11.2010 09:43:11 kirjoittanut velmu » tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #20 : 28.11.2010 21:06:23 »

mulla on jotain ihmeyhteyttä erään miehen kanssa. oon tavannu sen 9v , lyhyen suhteen jälkeen muutin eri paikkakunnalle ja edelleen se mies kaivaa takaraivossa. eilen sitten selvis etten välttämättä oo yksinäni tässä tunteessa.. näkyykö mitään tästä kartasta?hyvää ?huonoa? mikä tässä vetää ja miks?
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
viuhtindu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #21 : 05.12.2010 23:51:52 »

nyt kaipaisin kovasti vastausta tällaiseen asiaan:

elikkäs tutkailin tässä mieheni ja minun karttaa ja mieheni vanhempien karttaa. sieltä paljastui että huonejako on molemmil kartoilla melkein asteelleen sama ja kun minun ja mieheni  aurinko  merkurius ja  venus  neitsyt , niin hänen vanhemmillaan nuo planeetat  kalat. ja nuo tietysti vastakkaisissa huoneissa myös. osaisiko joku valasta että miten pitäs tulkita?
tallennettu

Nousu rapu
Aurinko vaaka 5.h
Merkurius vaaka 5.h
Kuu rapu 3.h
Venus vaaka 5.h
Mars kaksonen 12.h
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #22 : 19.02.2011 01:10:51 »

Mä itse tässä totesin kun kompositiokarttoja tutkiskelin,
että kompositiokarttoja todellakin täytyy tutkia progressiivisesti..

Vaikka aloittaisit suhteen vasta nyt, sinun täytyisi heti katsoa
tämän vuoden progressiivinen kompositiokartta, muutoin se voi
antaa virheellistä kuvaa suhteestanne.. itselleni avautui hyvin
paljon kun tajusin tämän Smiley

Ja tätä tutkimaan aloin kun löysin sattumoisin tekstejä,
jotka pitivät omalla kohdallani paikkaansa ja yritin ensin löytää
niihin yksinkertaisella tapaa syitä.. Loppujen lopuksi katsoin
kompositiokartan ja lähes jo annoin periksi kun sieltäkään
ei löytynyt.. mutta sitten katsoin progressiivisen komposition ja
siellähän se oli, mitä etsiinkin!
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #23 : 09.04.2011 20:20:40 »

Itse sanoisin, että jokainen aspekti kertoo kyllä suhteen silloisesta
tilanteesta, mutta tunnetusti joku aspekti pomppaa paremmin
esille kuin toinen / on vahvempi kuin toinen..

Etsitkö sitten jotain tiettyä?

Suosittelen kiinnittämään huomiota myös saturnukseen, sen
huonesijainteihin ja aspekteihin.. Juno voisi kuvastaa parisuhteen
"roolia"

Kyllä mä suosittelen noi muutkin asteroidit tosissaan ottamaan,
jos siltä tuntuu, eiköhän ne oman osansa kerro, mutta en ole
itse niihin vielä syvemmin tutustunut kompositiokartoilla..

Tai karmaan itseasiassa olen, eli kyllähän se näkyy, jos on
karmallinen suhde Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #24 : 10.04.2011 13:15:28 »

Tuntuuko tällä hetkellä, että ei oikein tiedä, missä mennään?

Voipi olla, että ei suurempia tapahdu ennen kuin tuo
neptunuksen yhtymä lähtee, näkisin sen hidastavana
tekijänä.. vähän, että voi tuntua suhteen olevan ikään kuin
vain unelmaa, mutta mitään varsinaista ei tapahdu..

Mutta huomio tuohon kompositiokarttaanne, että
nousukalat on harvinainen Suomessa ja oikea
syntymäkellonaika olisi hyvä olla tiedossa kun kompositiota
alkaa kunnolla tarkastelemaan Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #25 : 08.08.2011 23:42:30 »

En olekkaan aiemmin oikein näitä kompositiojuttuja tutkinut, mutta nyt tuli tarkasteltua mun ja erään henkilön kompositio karttaa. Mulla on ollut tässä semmonen vahva tunne siitä että tää henkilö ois sielunkumppani/sielunperhettä tai muuta vastaavaa Smiley

Hmm... Pystyykö kompositio karttaa verrata mun omaan syntymäkarttaani? Nimittäin oma ASC-DC-akseli sijoittuu täsmälleen samaan kohtaan, kuin kompositiossa  juno (sekä 1 asteen orbilla  aurinko ja  chiron junon kummallakin puolella) aspect_opp saturnus ?

Synastriassa meillä on kummankin auringot yhtymässä junoihin Smiley

Kompositiokartalla on eniten tavaraa tuossa leijonanmerkissä, meinaako tää sitä että 'välinen energiamme' on sisältää eniten leijomaista laatua?

Sitten myös kompositiokartan  jupiter on yhtymässä pojan  aurinko ja mun  juno vaaka ja tekee kolmiota  mars ja  saturnus josta muodostuu kartalle semmonen iso vesikolmio.

Huoneet tuossa kartassa menee päin metsiä kun en pojan tarkkaa syntymä kellonaikaa tiedä, mutta eikös nuo planeetat kuitenkin ihan oikein pysy suunnilleen :p
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 09.08.2011 10:40:52 »

Silloin kun syntymäkellonaikaa ei ole tiedossa, en välttämättä ryhtyisi piirtelemään kompositiokarttoja, menee siis niin harakoille. Synastriasta saa enemmän irti, vaikka silloin siitäkin jää oleellista tietoa puuttumaan ilman huonejakoja. Ensitapaamisen kartta on mielestäni paras niissä tapauksissa, kun syntymätiedot ovat puutteelliset. Tämä tietenkin edellyttää sitä, että ensitapaamisen ajankohta on jäänyt ainakin melko tarkasti mieleen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
unknown
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #27 : 03.11.2011 23:42:56 »

Silloin kun syntymäkellonaikaa ei ole tiedossa, en välttämättä ryhtyisi piirtelemään kompositiokarttoja, menee siis niin harakoille.

Riippuu vähän mitä tarkastelee. Ei kyllä suuret linjat mene yhtään harakoille. Esim. minulla erään henkilön kanssa paljon plutokontakteja persoonallisiin planeettoihin. Eipä se syntymäkellonaika silloin noita juuri heilauttele, korkeintaan kuun osalta ehkä.

Mitäs olette muuten mieltä kompositiokartan planeettojen aspekteista vuotuiseen astrokiertoon? Oletetaan vaikka esimerkiksi, että kompositiokartan aurinko on oinaassa 15 asteen paikkeilla. Näkyykö yhtymä mitenkään suhteessa/kanssakäymisessä niinä huhtikuisina päivinä, kun aurinko vaeltaa samojen astelukujen tietämissä?
tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #28 : 10.11.2011 22:37:52 »

Uusi yritys! Olinkin tehnyt kompositiokartan ja synastrian puolelle meni sekin viesti  Grin

Eli voisiko joku avata minulle tätä ja mahdollisuuksia tässä mahdollisessa suhteessa?

tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #29 : 08.02.2012 16:27:43 »

Enemmän ja vähemmän menneitä ja tulevia ( idiot2 ) suhteita selanneena, on pluto ollut milloin 7.huoneessa, milloin 5.huoneessa ja seuraavaksi varmaan 4.huoneessa. Onko plutolle jotain sopivaa huonesijaintia? Entäs  venus?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: