Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Atooppinen iho  (Luettu 5770 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tastgagta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« : 21.01.2010 19:12:46 »

Nyt pitää kysyä vähän neuvoja atooppisen ihon hoitoon. Syön säännöllisesti helokkiöljykapseleita ja monivitamiineja ja käytän perusrasvoja. Pesulla käydessä käytän kosteuttavia ja mietoja aineita, mutta silti iho kutiaa ja hilseilee. Käytin hakua ja muutamia aiheita löysin tästä asiasta. Ymmärsin, että sinkillä ja magnesiumilla on jonkinlainen vaikutus ihoon?

 Jos jollakulla on kokeilemisen arvoisia vinkkejä, niin otan ne kiitollisena vastaan  Smiley
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Neitsyessä
Kuu Leijonassa
Merkurius Leijonassa
Venus Vaa'assa
Mars Vaa'assa
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #1 : 22.01.2010 08:19:49 »

Yksinkertaisesti kannattaa tehdä elämästä niin säännöllistä kuin mahdollista, käydä nukkumaan ajoissa samoihin aikoihin joka ilta, syödä säännöllisesti ja monipuolisesti. Itse olen myös huomannut, että ruuat, jotka sisältävät paljon lisäaineita ärsyttävät ihoa enemmän kuin esim. luomuruoka, eli kannattaa lopettaa limpparien litkiminen, jos sitä harrastaa. Itsellä on ollut koko iän atooppinen iho, pahimmillaan se oli noin 3 vuotta sitten, jolloin jopa nukkuminen oli vaikeaa, koska iho oli niin kipeä, mikä aiheutti unettomuutta ja sitä kautta iho huononi entisestään. Välillä jos iho menee pahaan kuntoon olenkin kokenut tarpeelliseksi ottaa mahdollisuuksien mukaan päikkäreitä ja harjoittaa muita rentoutuskeinoja, koska silloin on ainakin itselle tärkeää poistaa stressiä ja hermostuneisuutta.

Stressi onkin mielestäni yksi pahimmista asioista atoopikoille. Jos elää stressaavaa elämää niin kannattaa miettiä miten voisi tehdä siitä vähemmän stressaavaa. On myös aika tervettä suhtautua esimerkiksi työasioihin stressaamatta ja hermoilematta, tehdä vain järkevän aikataulun ja tehdä hommat tyynesti, ilman liaallista tunteilua.

Olen huomannut myös, että liikunta auttaa, vaikka silloin kun iho on pahimmillaan hikoilu saattaa tuntua inhottavalta, mutta itsellä se on ainakin avainasemassa kun haluaa pitää ihon hyvässä kunnossa. Liikunta säännölliseksi ja aina heti suihkuun sen jälkeen ja hyvät rasvat iholle. Ja niin petivaatteet kannattaa vaihtaa usein, ja huuhteluaine saattaa myös ärsyttää, ainakin itsellä niin.

Sitten talvisin pelastuksena on ilmanputsari ja kostutin, mikä pitää kosteustasapainon sisällä. Käytän sitä aina makuuhuoneessa ja olen huomannut, että silloin on helpompi nukkua. Meillä on vielä sellainen ihanuus, että siellä on paikka mihin voi laittaa jotain tuoksua, itse laitan aina eukalyptus eteeristä öljyä, aivan ihanaa <3


Ja niin ei kannata raapia, sen joutuu jokainen atoopikko opettelemaan, ei saa raapia vaikka kuinka kutittaa. Poikaystäväni opetti minulle tämän, hänelläkin on ollut nuorempana iho pahana, mutta nykyään se pysyy hänellä kunnossa oikeastaan jo ihan sillä, että hän ei välitä siitä jos kutittaa, hän vain sanoo aina, että aina kun kutittaa niin ota sellainen zen asenne, keskity hengittämiseen, äläkä välitä. Ja niin, kyllä toimii!!! xD

Hmm, unohdin tästä nyt vaikka mitä ja on aivan järkyttävä kiire, joten palaillaan =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Tastgagta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #2 : 22.01.2010 20:55:06 »

Tässähän tuli ihan uusia juttuja mulle  Smiley Paljon kiitoksia!
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Neitsyessä
Kuu Leijonassa
Merkurius Leijonassa
Venus Vaa'assa
Mars Vaa'assa
Salamanteli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13



Profiili
« Vastaus #3 : 24.01.2010 14:43:04 »

Hei! Itse en ole atoopikko, mutta hieman alle 2-vuotiaalla tytölläni on ollut puolivuotiaasta asti atooppinen iho. Kortisonikierre alkoi olla syksyllä niin paha, että halusin kokeilla jotain muuta. Varasin ajan homeopaatille ja hoitojen alettua ei ole kortisonille ollut enää tarvetta. Homeopaatin määräämät tipat ja rakeet lienevät yksilöllisiä, siksi en nimiä mainitse. Toinen lääke voi auttaa toista, kun ihmisen itsensä mukaan valitaan lääke (näin olen ymmärtänyt Smiley).

Toinen juttu minkä opin homeopaatilta oli se, että (apteekin) perusvoiteet sisältävät jotakin öljyä (en tarkemmin muista) ja se tukkii ihon, eikä se saa vapaasti hengittää. Ostimme A-cremeä (homeopaatilta), jossa ei tätä öljyä ole. Tytön ihottuma on laantunut ja joiltain osin jopa häviämässä. Muita ravintolisiä en toistaiseksi ole antanut kuin kalaöljyä, vaikka helokki ja vitamiinitkin ovat mielessä kääyneet. Josko tämä homeopatia auttaisi. Jokunen kuukausi on nyt menty näin, eikä enää tarvi rasvata koko tyttöä, vaan riittää, kun ihottumakohtiin sipasee ohuelti voidetta. Smiley Tässä yksi näkökulma aiheeseen.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #4 : 26.01.2010 22:15:07 »

Mun täytyy sanoa, että olen entinen atoopikko.
Remontoin psyykeni - ja iho-ongelmat katosivat.  Smiley

=)

Uskon kyllä itsekin, että atooppinen iho on oire jostain hekisistä ongelmista, ainakin enimmäkseen. Tosin kai voisi laskea, että se että ei pidä huolta omasta terveydestään fyysisellä tasolla on pohjimmiltaan henkinen ongelma? =/ Itselle helpoin tie paranemiseen tässäkin asiassa on ollut nimittäin lähteä nimenomaan sieltä fyysisten arkipäiväisten juttujen kautta ja sitä kautta parantaa myös omaa psyykettä. Eli vaikkapa siten, että paremmin nukkuminen auttaa myös henkisesti jaksamaan ja siten myös parantaa ihon kuntoa. jne. Jollain tapaahan ihminen käsittelee jatkuvasti henkisiä ongelmia tai epätasapainoja, tai näin ainakin itse asian näen. Kun eteen tulee ongelma, siihen reagoidaan, jos ei huomaa ajoissa reagoida, sinut pakotetaan siihen. Arki on kuitenkiin mielestäni sitä aikaa, missä me kehitymme. Blaah, tuntuu taas että kirjoitan jotenkiin sekavasti. Olenko sekava useinkin? =/
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Tastgagta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #5 : 26.01.2010 22:51:34 »

Paljon uusia näkökulmia asiaan, hienoa  Smiley Paikallisesta luontaistuotekaupasta kävin hakemassa neuvoja ja tuotteita. Sieltäkin tuli mukavasti uutta tietoa.

 Pitää varmasti paikkansa, että fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi kulkevat käsi kädessä. Täysin stressittömäksi tuskin tulen itseäni ikinä saamaan, mutta kyllä varmasti kannattaa miettiä asioita uudelta kantilta.
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Neitsyessä
Kuu Leijonassa
Merkurius Leijonassa
Venus Vaa'assa
Mars Vaa'assa
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: