Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solar Arc - elämän merkkivuosien kartoittaja  (Luettu 144657 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #15 : 03.01.2010 12:27:28 »

Minäkin tutkailin karttaa ja merkittävimpiä osumia taitaa olla SA jupiter :vesimies:huone 5 :aspect_con:NA mars,  SA:uranus: :vaaka:huone 1 puolitoistaneliö NA  mars ja SA pluto :vaaka:huone 3 puolitoistaneliö NA  venus.....hmmmSA  merkurius :harka:huone 9 tekee puolitoistaneliön NA Vertexille.
Ja vielä SA aurinko :harka:huone 10 tekee kvintiilin NA venus ja SA  venus :oinas:tekee puolineliön NA merkurius

Osumia on aika paljon, mutta suurin osa osumista kohdistuu asteroideille ja osa niistä on ihan outoja. SA AC tekee neliön NA Vestalle ja SA MC tekee neliön NA Pholukselle.

Jos jollakin on ideoita mitä nämä voisivat merkitä, niin otan kiitollisena ajatuksia vastaan.

Täytän tänä vuonna 50 vuotta ja muutoksia elämässä on pakko tapahtua  :Smiley. Tarvitsen uutta piristävää elämään  smitten. Vuosilukuni tälle vuodelle on 10 eli eikös se ole Kohtalon vuosi  Wink?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #16 : 03.01.2010 20:46:02 »

Minäkin tutkailin karttaa ja merkittävimpiä osumia taitaa olla SA jupiter  vesimies huone 5  aspect_con NA  mars ,  SA uranus  vaaka huone 1 ...

Hei
Aloittelijana katsoisin ensin tuota tärkeintä osumaa tarkimmiten.
Siitä se homma pitäisi lähteä aukeamaan, eli  vesimies ja sen hallitsija  uranus näyttävät olevan suuressa roolissa. Vesimies lähtee laajentumaan  jupiter ?

Jos  uranus liittyy jotenkin  vaaka -merkkiin se puolustaa että kyse on ihmissuhteista.
Uranus ja huone 5 ei yleensä tosin viittaa niihin kaikkista pitkäikäisimpiin tai aina edes vakavimpiin aiheisiin... Mutta itsehän sen tietää parhaiten. Tuo Jupiter voi tuoda tähän henkisyyttä enemmänkin ja muuttaa koko pakan!!
Ja Vaaka viittaa minusta myös korkeimpiin ihmissuhteisiin uranuksen kanssa, eli yleisönä voisi olla ihmisyys itse tai itse maailman kansalainen - ei kukaan yksittäinen "olio".

Ihmissuhteet toisin  voisi käydä kaiketi jonkin asteista "nuorennusleikkausta". 50-Viillitys! tai jotain.
Suuret juhlat tekisi mieli järjestää?? - ja uusia tuttuja tulee sitä kautta.

Itse olen nousumerkiltäni  uranus ja ehkä siksi sillä on ollut aina mulle suuri vaikutus. Olen huomanut että jo pelkkä  uranus transiitti kertoo "missä huoneessa"  tuuletus kulloinkin käy.
Tarkasta varulta tämä (uranuksen transiitin sijainti syntymäkartalla) , kun  vesimies teemat on nyt todella vahvoilla.

Nyt  uranus transiitit tekevät pian merkin vaihdosta  kalat ->  oinas , että osuu tämäkin sinulle sitten tähän samaan syssyyn... Saat siis valita paljonkin miten tätä Uranusta haluat ilmentää. Jostain "haaveesta"  neptunus  tulee todennköisesti "toimintaa"  mars !
Näkymättä se tusikin jää kuitenkaan. (Tähän tekisi mieleni vielä lisätä että sitä saa mitä toivoo!)
Alkoholin tms. kanssa olisi varovainen - mars voi tehdä autokolareita... kun vedät kuitenkin huone 7  oinas hurjastelija ihmisiä puoleesi.

Itse yritän löytää vähemmän radikaaleja tapoja ilmentää tätä Uranus veijaria. Sanotaan että tekniikka, astrologia ja ehkä ns. nörttiystävät voisi olla parhaita puolia mitä olen löytänyt. Mitä näistä tykkäät?
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #17 : 03.01.2010 22:31:33 »

Kiitos Helinä  Smiley! Ihan hyviä mietteitä sinulla.

50-villitystä sanan varsinaisessa merkityksessä ei taida tulla sillä olen aivan liian omissa oloissani viihtyvä tyyppi ja juhliakaan en halua enkä aio järjestää  Wink.

Ihmissuhteissa varmasti tulee muutoksia ainakin siten, että olen jo kauan aikaa tietoisesti jotenkin loitontunut paljon entisistä ihmissuhteista. Jotenkin ne vain eivät enää tuo "kiinnostavaa" uutta vaan vain sitovat hirveästi ja rajoittavat elämää  :Smiley. Etsin aina jotain uutta kiinnostavaa tekemistä tai tutkittavaa johon saan katseeni ja mielenkiintoni kohdistaa ja yleensä näiden kautta tulee uusia tuttavuuksiakin aina. Voisi siis liittyä siihen ! Minulla kun aina on ollut ja tulee ilmeisesti olemaan tämä pohjaton vapauden kaipuu asiassa kuin asiassa.

Itse asiassa suunnittelen yhden unelmani toteuttamista tosissaan tänä vuonna joten toimintaa sen takia tulee ja aina on puuttunut vain rohkeutta, mutta nyt tuntuu sitäkin löytyvän, kun tarpeeksi on alkanut kypsyttämään se ettei uutta muuten tule. Vierellä kun on vielä ideaali Vesimies, niin on innolla itsekin mukana suunnitelmissa  Smiley. Tänä vuonna vietämme 30-vuotis hääpäivää joten sekin vielä .

Tein transiittilistan astro comissa ja siellä oli kyllä uranukselle vaikka mitä transiitteja  Shocked! Sen mukaan Uranus olisi Kaloissa huoneessa 9 ?Listaan nyt vain aikas tarkat orbiltaan:  :uranus:bq  uranus,  :uranus:puolitoistaneliö  neptunusuranus  aspect_opp  kuunsolmuuranus puolitoistaneliö  askendentti ja  uranus  aspect_con  keskitaivas   

SA  chiron oinas huone 8 muuten tekee puolitoistaneliön NA  pluto Se jäi edellisestä kirjoituksestani uupumaan, kun niitä tärkeimpiä listasin.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 04.01.2010 23:54:15 »

Tutkailin tuossa yhtä karttaa ja huomasin että hänellä on kaikki SA planeetat 30 asteen kulmassa (  aspect_ssx ?) saman planeetan syntymäkartan sijaintiin.
Hain sitten omalta kartaltani tuon tarkan päivän, se on ollut reilu puoli vuotta ennen 30 vuotis syntymäpäivää.
Onko tuollainen kohta merkittävä ja onko muita samantapaisia astelukuja?

Itse en tarkalleen muista tuon ajan tapahtumia, uudessa työssä ainakin harjoittelin...

Heips,

varmaan kaikille jo selvää, että hämäläisiä ollaan... Tämä vastaus tulee nimittäin melkein puoli vuotta Kimon viestin kirjoittamisen jälkeen.. Kuutarhan kiiruut vaatineet osansa...

Kimo, kun SA:ssa jokainen syntymäkartan planeetta kulkee asteen vuodessa, jokaisella kolmikymppisellä planeetat ovat siis edenneet 30 astetta ja ovat siis 30 asteen kulmassa syntymäkartan sijaintiinsa. Samoin 45 vuotiaana jokainen planeetta tekee puolineliön syntymäkarttansa sijaintiin, 60 vuotiaana sekstiilin jne....

Mutta, vaikka tietyt kuviot ovatkin kaikilla samat tietyssä iässä, saattaahan silti olla, että SA vahvistaa juuri tuolloin aivan erityisesti syntymäkartan teemoja, kuka tietää....

Mukavaa, että moni on innostunut kokeilemaan Solar Arcia... Itse alan pitää sitä jo melkoisen pomminvarmana systeeminä... Mutta, kuten astrologian luonteeseen kuuluu, koskaanhan ei voi tarkasti tietää, mitä tulee tapahtumaan... Ainoastaan sen, koska tapahtuu...

Kommentoin vielä lisää jossain vaiheessa teidän muidenkin mielenkiintoisia kokemuksia, nyt nukkumatti huutelee omaansa...  Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.01.2010 23:58:11 kirjoittanut May » tallennettu

Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #19 : 05.01.2010 09:35:02 »

Voiko jossain tehdä tuollaisen solar arc kartan vai tartteeko laskea itse?
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 05.01.2010 13:38:53 »

Voiko jossain tehdä tuollaisen solar arc kartan vai tartteeko laskea itse?

Astro.comissa onnistuu yhtä helposti kuin mikä muu tahansa karttakin. Sen jälkeen kannattaa ottaa kaksoiskartta niin, että syntymäkartta on keskellä ja Solar Arc ulkopuolella ja verrata asteentarkkoja osumia... (yhtymä, oppositiot, neliöt, puoli- ja puolitoistaneliöt).

Helppoa kuin heinänteko!  Wink
tallennettu

ivir
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #21 : 05.01.2010 23:07:08 »

Mitähän mahtaisi tarkoittaa solar arc -auringon puolineliö nataali-mc:lle? Mulle ei oikein avaudu tuon puolineliön symboliikka, onko se siis vähän hankala transiitti niinkuin neliökin?  Shocked

Tämä transiitti on tarkkana helmikuun alussa, jäin tässä vuoden alussa työttömäksi...  Sad
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #22 : 07.01.2010 18:34:54 »

Hei Zillic,

ei tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan. Sitä vartenhan foorumit on olemassa, että niillä saa pohtia ja ihmetellä kaikenlaista ja oppia ehkä jotain uutta.  smitten

En juurikaan käytä Astro.comia vaan Solar Firea ja siksi huomaan jo tuolla ylempänä vastanneeni hieman väärin. Nyt kun kävin katsomassa Astro.comissa, huomasin että siellähän saa Solar Arcin vain triplakarttana, jossa sisimmäisenä on natal, keskimmäisen progressiivinen kartta ja uloimpana siis Solar Arc. Karttana triplakartta on aika sekavan oloinen ja sen tarkastelu vaatii hieman harjoittelua.

Toki siitä karttojen kanssa samalla sivulla olevasta, alareunan taulukosta saa jo sillä tavalla tolkkua, että kun katselee SA-sarakkeen planeettojen astelukuja, huomaa ainakin ne, joiden asteluku on tarkalleen sama tai lähellä tarkkaa (vaikka merkki olisikin eri) kuin syntymäkartan asteluku. Siten jos vaikka SA taulukossa Jupiter on 25 Kaurista ja syntymäkartalla Aurinko on 25 astetta Rapua, sinulla on meneillään SA Jupiterin oppositio natal-Aurinkoon. Tai jos samassa esimerkissä Jupiter olisikin nyt SA-taulukossa 24 astetta Kaurista, siitä voisit päätellä, että sinulle on tulossa noin vuoden sisällä SA Jupiterin oppositio Aurinkoon. Ja niin edelleen... Toki noiden puolitoistaneliöiden ja puolineliöiden laskeminen on vaikeampaa.

Toinen tapa katsoa on se, että klikkaat kartan vasemmasta yläreunasta View the additional tables (PDF). Saat listan erinäisiä taulukoita, joista alin listaa tulevat ja meneillään olevat osumat kartallesi.

Keskipisteet lasketaan yleisimmin lyhyintä kautta, mutta jotkut ottavat huomioon myös pidempää kautta olevan keskipisteen. Mutta kun ne ovat oppositiossa toisiinsa, jompaan kumpaan osuva kuvio aktivoi siis molemmat eli jos toiseen osuus vaikkapa kolmio, toiseen osuu sekstiili jne....
Siten ei ole niin kauhean kohtalokasta käyttää vain esim. lyhintä tietä laskettua keskipistettä sillä sehän kertoo samaan aikaan samaa sanomaa kuin pidemmänkin kautta laskettu.

Solar Arc-tulkinnoissa ei käytetä kvintiiliä, joten jos katselet Astro.comista SA-juttuja, niin siellä tarkoitettaneen siis puolineliötä ja puolitoistaneliötä.

Tsemppiä Zillic, harjoitus tekee mestarin!  smitten



« Viimeksi muokattu: 07.01.2010 18:37:03 kirjoittanut May » tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 15.01.2010 09:48:48 »

Hei!

Olettehan kaikki tietoisia, että astrologi/kosmobiologi Pentti Tuonosen kotisivuilla on vankka tietopaketti Solar Arcista, sen tulkinnasta, keskipisteistä jne..? Tietopakettiin pääset suoraan tästä
http://www.cosmobiology.se/fi/tutorial.php

Kirjallisuudessa omasta mielestäni parhaat teokset ovat Noel Tylin Solar Arcs ja alan klassikko Ebertinin The Combination of Solar Influences. Myös Noel Tylin kirjan lopussa on listat eri planeetoiden vaikutuksista toisiinsa Solar Arcissa, mutta Ebertinin kirja kertoo kuvioista tarkemmin. Noel Tylin kirja on taas mainio opaskirja SA-menetelmän oppimiseen.


Zillic,

Solar Fire on Astrolaben maksullinen ohjelma. Mutta Astro.comillakin pärjää jo pitkälle.

Evea,

laitoinkin jo sinulle viestiä yksityisesti.  Smiley
tallennettu

Norna
Vieras
« Vastaus #24 : 15.01.2010 11:03:18 »

 Minulla odottaa ostoslistalla tuo Noel Tylin kirja, jos jossain vaiheessa saisi tilattua sen  smitten. Kiinnostuin tästä taas uudestaan pidemmän tauon jälkeen kun kaikki muut astrologian osa-alueet veivät huomiota  laugh.
 
  Kuu ja Venus ovat radixilla lähimpänä akseleita ja ollessani n. 6,5-vuotias sa kuu yhtyi  askendentti ja sa venus MC:n. Tuolloiset tapahtumat elämässäni liittyivät hyvin pitkälti äitiini. Tämä on ehkä selkein havainto.
 
 Tällä hetkellä kartallani on sa pluto  aspect_con  uranus  Shocked,  sa kuunsolmu  aspect_opp  chiron, joopa joo, selkeätä tulkittavaa Cheesy.  sa venus  aspect_opp  neptunus myös, sen tulkinta lienee hieman helpompaa.

 Miksi näissä menetelmissä ei pidetä pehmeitä aspekteja merkityksellisinä? Mulla olisi hienoja kvintiilejä kartalla  smitten
 

 
 
 
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #25 : 17.01.2010 19:11:11 »

Mukava lukea, että ihmiset ovat innostuneet Solar arc -systeemistä! Se mitä itsekin olen sitä ehtinyt tutkailla, on kyllä vakuuttanut menetelmän toimivuudesta. Kuvaa myös omia lapsuuden kokemuksiani hyvin ja planeettojen siirtymät on helppo oppia hahmottamaan ihan jo pelkältä syntymäkartalta, kun laskee vain mielessään kyseisen planeetan aste-eron siitä seuraavaan planeettaan, akseliin tai huoneen kärkeen. Tai näin ainakin nuorilla ja talvella syntyneillä henkilöillä - yli kolmekymppisillä aste = vuosi ei pidä enää täysin paikkansa, jos henkilö on syntynyt ajalla maaliskuu-syyskuu: tästä muistutetaan mm. Kuutarhan sivujen Solar arc -jutussa.

Astrolaben sivuilta löytyy muuten lyhyt tietopaketti Solar arcista englanniksi. Löysin myös tällaisen laskurin, jolla pystyy tarkistaa paljonko SA heittää, jos syntymäajassa on epätarkkuutta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #26 : 18.01.2010 15:15:18 »

Solar Arcin neptunus on nyt syntymäkarttani DC:n päällä  Huh Miten tätä tulkitsisin?
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #27 : 25.03.2010 13:56:50 »

Mulla tulee huhtikuun 10 päivä tarkaksi SA  neptunus  aspect_con r.  saturnus. Shocked

Tulkinta kuulosti ihan kamalalta! Sad

ja 8.5 tulee transiittina  neptunus  aspect_sex r.  saturnus.


10.5 prog. Kuu siirtyy Härkään ( muutosta sekin) Cheesy

 ja kun Ap- kartallakin  askendentti on  rapu ja  kuu   kalat,
ja samaisella Ap-kartalla kaksi Jodia, joissa yksinä tekijöinä nuo  askendentti ja  kuu. Niin ja on siellä yks jodin osa  merkurius  aspect_con  kuunsolmu...( Kauriissa)

Jotenkin vesiteemaa pukkaa…Saturnuksen lapselle. buck2

Taitaa tulla  merkityksellinen kevät...luulen ma. :Smiley

Saa sanoa asiasta mielipiteitä...
 Smiley



tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #28 : 26.03.2010 15:17:58 »

Mulla tulee huhtikuun 10 päivä tarkaksi SA  neptunus  aspect_con r.  saturnus. Shocked

10.5 prog. Kuu siirtyy Härkään ( muutosta sekin) Cheesy

 ja kun Ap- kartallakin  askendentti on  rapu ja  kuu   kalat,
ja samaisella Ap-kartalla kaksi Jodia, joissa yksinä tekijöinä nuo  askendentti ja  kuu. Niin ja on siellä yks jodin osa  merkurius  aspect_con  kuunsolmu...( Kauriissa)

Jotenkin vesiteemaa pukkaa…Saturnuksen lapselle. buck2

Tuo viimeinen lause oli minusta mielettömän hyvä "Vesiteemaa pukkaa Saturnuksen lapselle"!

Siis positiivisesti kaikki se työ mitä olet tehnyt *ympäristösi hyvinvointia lisäämään* tulee kohti täydentymistä. Neptunus on kalojen ystävä joten uskon sinun saavasi ympäriltä loppuunsaattamisen palkintona "hyvää hyminää", musiikkia joka kiittää hyvistä teoistasi. Myös koska Progre  kuu  on  harka merkissä, sinä osaat nauttia lämmöstä ja hiljaisuudesta, ylellisyydestä jossa mieli ja ruumis lepää. Härkä ei hoppuile - se nauttii ja ehkä myös sulkee silmänsä turhalta hössötykseltä.

Hyvää kevättä toivottelen,
Helinä
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #29 : 26.03.2010 15:53:00 »

Suuret kiitokset, May, tästä tietopaketista.  Smiley

Kävinpä kurkkaamassa omatkin kuviot, ja tällä hetkellä ei ole tuon 30' sisällä muita osumia kuin SA Pluton kolmio Venukselle ja MC:lle.. ja minä kun luulin, että vähän aikaa saisin edes olla Plutolta rauhassa.

No tämän vuoden puoli on kyllä ollut merkittävä, uusi parisuhde, johon liittyy kyllä jossain määrin Pluto-teemoja sekä astrologian muuttuminen työksi.

Tähän viestiin on vielä lisättävä, että kyseisen SA-direktion aikaan aloin odottaa lasta.. heinäkuussa en vain vielä tiennyt asiasta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: