Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apuja kriisiin ...  (Luettu 4247 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Aries77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« : 04.08.2008 09:21:19 »


Mitkä ovat teille ollut hyviä auttavia tekijöitä, kun teillä on ollut jonkinmoinen kriisi päällä, ja nyt tarkoitan lähinnä sellaista omaa sisäistä kriisiä...kun tuntuu että mikään ei onnistu, aina tulee jotain vastoinkäymisiä, joka elämän alueella vielä.
kaikki tuo aiheuttavat sen että alkaa voimaan pahoin, usko siihen että "kyllä se siitä" alkaa olla hukassa, jotenkin pitäisi saada valoa tunnelin päähän, ja kyllä se sieltä löytyykin... ... ... hope so ...



olisi kiva kuulla minkälaiset asiat auttavat tai on auttaneet teidän kohdalla ... Huh



...itselläni on tietenkin yhtenä auttavana tekijänä MERI, mennä meren rannalle ja lähettää ne murheet aaltoihin, se auttaa edes hieman.


 smitten
tallennettu
Viper Venus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #1 : 04.08.2008 15:19:54 »

Kun minua masentaa, yritän ajatella seuraavaa sananlaskua:

"Jos on olemassa ongelma, johon on ratkaisu, et voi muuttaa sitä murehtimalla.
Jos on olemassa ongelma, johon ei ole ratkaisua, murehtiminen ei auta."

Eli pähkinänkuoressa, murheet ja huolet ovat turhia. Wink Iloa elämään! Tietysti joitakin hyviä konsteja huonoihin tilanteisiin on. Itselläni toimii hyvä ruoka/juoma, elokuvat, kävely luonnossa ja etenkin siellä meren rannalla tai metsässä, saunominen, hyvä musiikki.......
tallennettu

*Aurinko Härkä
*Nousu Rapu
*Kuu Neitsyt
*Merkurius Oinas
*Venus Oinas
*Mars Oinas
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #2 : 04.08.2008 15:31:59 »

Masennukseen Murphylta:

Jumaluus minussa on suurempi kuin mikään ongelma. Tämä on ohimenevää.
   Cheesy
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 04.08.2008 18:42:44 »

Niin, ei ne murheet, siis kriisi miksikään muutu murehtimalla,
vaan kääntämällä huomio ja kaikki tekeminen toisiin asiohin siitä.
-siis ainakin itselläni on toiminut näin tässä vuosien ja syvien ojien aikana.

Akuutisti olen uppoutunut esim. johonkin kirjaan tai harrastukseen
ja antanut koko p*skan olla. Tongue
Oli siis vaikka kuinka iso kriisi~murhe tahansa, niin olen pakottanut itseni tekemään
jotain muuta ja keskittymään johonkin muuhun.

Olen ollut niinkin syvällä kriisissä, että en löytänyt parempaa tekemistä kuin räkiä
sängystä kattoon ja nukkua välillä ja pelata jokin peli.  :Smiley
Voimia ei yksinkertaisesti ollut muuhun tuolloin.

Siis kriisin ilmaannuttua, käännän selkäni sille tietoisesti ja annan olla
-joskus aika ja mitään tekemättömyys parantaa~hävittää sen.

Yleensä kuitenkin auttaa, kun teen jotain muuta ja unohdan koko asian taustalle.
Aloita uusi työ, harrastus, elämäntapa tai ihan mitä vain ja onnea matkaan! Wink
tallennettu
Aries77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #4 : 09.08.2008 11:44:17 »

Kun minua masentaa, yritän ajatella seuraavaa sananlaskua:

"Jos on olemassa ongelma, johon on ratkaisu, et voi muuttaa sitä murehtimalla.
Jos on olemassa ongelma, johon ei ole ratkaisua, murehtiminen ei auta."

Eli pähkinänkuoressa, murheet ja huolet ovat turhia. Wink Iloa elämään! Tietysti joitakin hyviä konsteja huonoihin tilanteisiin on. Itselläni toimii hyvä ruoka/juoma, elokuvat, kävely luonnossa ja etenkin siellä meren rannalla tai metsässä, saunominen, hyvä musiikki.......
Masennukseen Murphylta:

Jumaluus minussa on suurempi kuin mikään ongelma. Tämä on ohimenevää.
   Cheesy








tuossa oli jo paljon asioita, jotka auttavat löytämään valoa tunnelin päähän!!!!!!  Smiley Smiley Smiley


 smitten smitten smitten
tallennettu
Aries77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #5 : 09.08.2008 11:52:35 »

Niin, ei ne murheet, siis kriisi miksikään muutu murehtimalla,
vaan kääntämällä huomio ja kaikki tekeminen toisiin asiohin siitä.
-siis ainakin itselläni on toiminut näin tässä vuosien ja syvien ojien aikana.

Akuutisti olen uppoutunut esim. johonkin kirjaan tai harrastukseen
ja antanut koko p*skan olla. Tongue
Oli siis vaikka kuinka iso kriisi~murhe tahansa, niin olen pakottanut itseni tekemään
jotain muuta ja keskittymään johonkin muuhun.

Olen ollut niinkin syvällä kriisissä, että en löytänyt parempaa tekemistä kuin räkiä
sängystä kattoon ja nukkua välillä ja pelata jokin peli.  :Smiley
Voimia ei yksinkertaisesti ollut muuhun tuolloin.

Siis kriisin ilmaannuttua, käännän selkäni sille tietoisesti ja annan olla
-joskus aika ja mitään tekemättömyys parantaa~hävittää sen.

Yleensä kuitenkin auttaa, kun teen jotain muuta ja unohdan koko asian taustalle.
Aloita uusi työ, harrastus, elämäntapa tai ihan mitä vain ja onnea matkaan! Wink



tuo onkin tämän oinasnaikkosen suurin haaste...

eli ei se kriisi murehtimalla lähde...

olen opetellut ikäni sitä että liikaa ei saisi jäädä ajattelemaan, asioita mille ei yksinkertaisesti voi minkään, niin niitä ei vain saisi liikaa ajatella...koska eipä se siitä miksikään muutu kuitenkaan.

mutta tämä pässi on sen verran vaikea tapaus, kun kurjassa tilanteessa ajatukset kelaa sitä ongelmaa, yritän tehdä jotain mikä veisi keskittymisen muualle...niin arvaa onnistuuko!?  Wink

ja tuo on se mitä vieläkin harjoittelen...täytyy kyllä sanoa, että tähän ikään olen jo hieman oppinut, mutta vaikeaa se vielä on.

hiljaa hyvää tulee tämänkin pässin kanssa...uskoisin.  Smiley


olen huomannut että yksi suurimmista avuista kohdallani on KÄVELY, reipas kävely, sitä ikäänkuin kävelee ongelman kanssa, ja joka askeleella karistaa ikäviä tuntemuksia pois.
kohtaa ne asiat ja olotilat , ja yritän karistaa niitä ikävimpiä kannoiltani...sitä kautta yrittää "puhdistaa" omaa sisintäni, sieluani.

sitten kun olo on rauhallisempi sitä voi mennä katselemaan meren aaltoja, ja lähettää aaltojen mukana loput ikävistä oloista, ja vastaanottaa uusia tunnelmia.

ja voin sanoa, tänä keväänä tuli käveltyä kymmeniä kilometrejä...!!

tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #6 : 31.08.2008 11:44:51 »

En tiedä olenko hassu, mutta mua auttaa jos menen luodolle, veden äärelle olemaan ja kuulen kuinka vesi paiskautuu kivikkoon sellaisella tunteen kuohunnalla, että... Toinen asia on musiikki, eli kumeaa rumpujen pauketta sisältävää musiikkia, sellaista joka oikeen iskeytyy kunnolla sydämmen sopukoihin.

Syömistä on ihan turha yrittää, sillä se ei lievitä pahinta kriisin aikaa. Koko ruokalautanen saattaa olla itkunkyynelistä valtoimenaan, että ei mitään määrää.

Vastaiskuna siis jotain voimakasta smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: