Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selkä kipeä!  (Luettu 55946 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« : 21.09.2007 21:48:29 »

Minulla on selkä kipeä!

Miksi?

Otan neuvoja vastaan molemmista suunnista - sekä fysiologisesta että psykologisesta - selkä on kipeä!  Sad
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 21.09.2007 21:57:18 »

Millä tavalla ja mistä kohtaa selästä? Tuntuuko se kokoajan, vai istuessa/maatessa/kävellessä? Kuinka pitkään on jatkunut ja osaatko sanoa, onko seurausta jostain tekemisestä tms?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #2 : 21.09.2007 22:03:36 »

Tuntuu koko ajan. Ja alkoi vasta.

Sama oli viimeksi kun oli tiukkaa töissä.

Nyt ei ole niin tiukkaa, mutta silti pistää selkään. Ja minähän olen niitä jotka menevät töihin vaikka vinossa, eli en turhista valita. Viimeksi kun menin lääkäriin selkäni takia, lääkäri nauroi että ihme kun olet pystyssä ja iski piikin (autsch!) mutta se helpotti.

Mutta nyt en haluaisi piikkiä vaan SYYN, miksi taas selkä on kipeä? 



tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #3 : 21.09.2007 22:13:06 »

Oleellisinta selkäkipusi hoidossa olisi sen tietäminen, että onko se äkillistä vai pitkäaikaista ja se onko kyseessä ylä- vai alaselkä.

Itse hoitaisin akuuttia kipua rentoutumalla selinmakuulla jalat kohotettuna taivutettuina jonkun korokkeen päällä, esim. jumppapallo.

Hyvä selkää hellivä hieronta (joogaa) tulee kun makaa lattialla selällään, taivuttaa jalat koukkuun vatsan päälle, laskee kämmenet polvilleen ja pyörittää polvilla rauhalliseen tahtiin ilmaan ympyröitä isoja ja pieniä.

Kylmävoide on aina ok ja myös kipugeelit.

Minä olen sairastellut selkääni myös ja kauan, useampana vuonna väliin enemmän ja väliin vähemmän.

Nyt on parempi olo kuin pitkiin aikoihin.

Millä konstein?
Viimeisimmät jutut ovat "tiibettiläiset riitit", joita olen aamuisin tehnyt ja kenkiin sijoitetut magneettipohjalliset.

Ps. Ennätitkin kirjoittaa juuri. Selkäsi on jännittynyt, rentouta sitä tuolla selkähieronnalla, jos suinkin kärsit mennä lattialle. Rauhallisin liikkein.
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1518


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #4 : 21.09.2007 22:15:37 »

Raskas taakka rasittaa selkää crazy2
Mikä siinä työssäsi stressaa?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #5 : 21.09.2007 22:22:29 »

Kiitos vastauksista.

Itse arvelen että se on v-tutus joka sitä aiheuttaa.

Töissä menee muuten hyvin, mutta vähän ärsytystä johtuen siitä, että joku saa kaksi kertaa parempaa palkkaa "pärstäkertoimella" kun toinen, joka tekee työnsä kunnolla.

Täytyy huomenna pyytää miestä hieromaan selkää ja niskaa.

Voi tietysti olla sekin, että nukun huonossa asennossa. Itse vaan liittäisin tuon selkäkivun henkisiin paineisiin. 
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #6 : 21.09.2007 22:25:27 »

Mullakin on kipeä selkä - luulen: liikunnan puute  Sad

Niin juuri - rentoutumista -- mielihyvää -> selkähyvää: hierontaa  smiley6600



tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1518


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #7 : 21.09.2007 22:45:24 »

Eli siis pistää selkään ja epäoikeudenmukaisuus? v_tuttaa?
Kummalla puolella kipu tuntuu?
Muita oireita? Ärtymystä, janoa/janottomuutta, mielitekoja, unia,...?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #8 : 22.09.2007 08:45:34 »

Tarkemmin sanottuna tuo kipu on ylhäällä, niskassa, joka on ihan kova. Jumissa.

Monesti pitää kesken työpäivän ja näin kotonakin nousta seisomaan, painaa päätä alas ja hieroa itse niskaa tai röyhistää rintaa eteen ja kädet yhdessä selän takana katsella taivaisiin...

Ärtymystä? Joo, taitaa olla normaalia enemmän nyt. Varsinkin viikko sitten teki mieli laukoa ihmisille ikäviä juttuja.  Kun eräs naimaton, lapseton, jo keski-iän ohittanut henkilö sanoi minulle yhden asian vähän ikävästi, niin meinasin ottaa puhelimen ja soittaa ja karjua hänelle että MITÄ SINÄ YKSINÄINEN VANHAPIIKA MISTÄÄN TIEDÄT, YKSIN OLET JA YKSIN KUOLET, KUKA SINUA MUISTAA KUN OLET VANHA, EI KUKAAN! VANHAPIIKA!!!  Mutta en sitten soittanut. Liekö tuo ärtymys jumittaa nyt selkää?
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #9 : 22.09.2007 09:20:40 »

Kaurisenergia  smitten itse vastasit itsellesi ihan oikein. Niska on itseppäisyyttä sekä taakan kantoa. Selkäsärkyyn on hyvä konsti josta olen kirjoittanutkin jossain aikaisemin. Seljamehu ja portviini, 3xpv. puolet ja puolet snapsilasiin ei nyt kuitenkaan piripintaan, ei se maistu niin hyvältä. Sen kun heittää kerralla nieluunsa, tukehtumatta, niin 5 päivää ja kipu on tiessään. Norjalaiset lääkärit suosittelevat tätä kuulema ja itsekin olen kokeillut ja se auttaa.
Meillä oli renki joka valitti selkäkipuaan, joka aamu kun tuli töihin annoin hänelle lasin käteen, oli kuulema kylillä kehunut että hänelläpä on hyvä emäntä antaa aamusta heti ryypyn, no 5 päivä niin hän ihmetteli että mitä nyt on, selkä ei ole enään kipeä, kertoi siitä minulle ja ryyppyjen antaminenkin loppui siihen, harmin paikka, olisi pitänyt pitää suuni kiinni, kertoi hän sitten myöhemin.

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #10 : 22.09.2007 09:42:41 »

Ota mielikuva... lapsi jota torutaan jostakin tai kokee epäreiluutta muuten, tämä purnaa mielessään -asento olkapäät nousee ja taipuu eteenpäin, selkä kokonaisuutena kaartuu alaspäin ja lantio töntyy eteen, otsa menee rullalle ja suu väärinpäin.
Aikuinen tekee saman, mutta hienovaraisemmin  angel Mietippä missä mutkassa teet töitä ja kun asenteesi työhön (varsin tuttu minulle myös), että kyllä minä teen  Angry niin vanhinkoahan siinä itsellen tekee ja selälle  angel
Nostoasennot ei ehkäpä ihan oikeaergonomiset yms.  :Smiley eikö?
tallennettu
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #11 : 22.09.2007 15:36:27 »

Hei, minäkin tulin palstalle juuri siksi että on selkä ihan v**** kipeä! alaselkä ja lantio..ei olöe ikinä ennen ollut tällä tavala, ja tuntuu etten ole tehnyt mitäänerityistä rasittavaa tms! meillähän samankaltaiset kartat kaurisenergiaa! onko mikään auttanut ?
tämä kipu aktivoitui tänään siitä että aivastin !  Cry
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #12 : 22.09.2007 15:54:01 »

Selkäkivut ovatkin tyypillisiä juuri Kauriille.  Sad

Minulla on pieni kiva kirja, Marja Holmin Muurahais Tohtorin "Kaiken Maailman Vaivat" ja siellä on varsin hyviä selityksiä selkäkivuille:

- alaselän kivut = taloushuolet
- yläselän kivut = ...kele, miksei minua rakasteta!

Minulla oli ja meni juuri rankka transiitti  saturnus aspect_opp venus ja oli rakkaus koetuksella. Suhde oli pitkään kylmä.

Nikki arveli tämän syyksi ja vinkkasi toisessa ketjussa että minua ei rapsutella tarpeeksi. Rakkaudenkaipuuta.

Ja sitä taakan kantamista. Nyt kun on huolia ollut paljon tänä syksynä.

Nostoasennot ei ehkäpä ihan oikeaergonomiset yms.  :Smiley eikö?

Totta. Minun nuorempi poikani on vielä siinä iässä, että häntä kantelen ja joskus selkä taipuu pahasti nostaessa.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #13 : 22.09.2007 15:59:14 »

joo, minullakin on isot huolet meneillåään. ehkä ura tms. sosiaaliset huolet enemmänkin, ristiriidat ihmisten kanssa, pelko siitä mihin asemaan joudun elämässäni, harmitus...
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #14 : 22.09.2007 16:04:28 »

..
- alaselän kivut = taloushuolet
- yläselän kivut = ...kele, miksei minua rakasteta!
..
Minulla molemmat: kipeä keskiselkä  knuppel2
 saturnus  aspect_con  pluto  Huh

tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: