Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Homeopatia ja raskaus  (Luettu 7031 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« : 03.05.2007 19:25:14 »

Heippa!

Täällä foorumilla kun pyörii homeopatian taitajia..ja tietty myös raskaana olleita, niin kyselisin teidän tietojanne ja kokemuksianne homeopatiasta raskauden aikana.

Kun minulla on ollut meneillään nyt vähän yli vuoden hoitorupeama allergioita vastaan, ja nyt alkaa tulla taas ajankohtaiseksi uuden ajan varaaminen homeopaatille. Hyvin on kyllä auttanut nuo valmisteet ja allergiat ovat helpottaneet.

Olen kyllä lukenut, että homeopatiaa voidaan käyttää apuna mm. synnytyksen käynnistämiseen ja synnytyskipuihin, joihin sitä itsekkin ajattelin, mutta entä sitten ihan allergioiden hoitaminen? Kun olen kuitenkin aika useasti reagoinut, varsinkin tunnetasolla, hyvin voimakkaasti noihin valmisteisiin..niin mietin että onko se nyt sitten järkevää/turvallista.

Neuvolassa tietty heti sanottiin, että nyt unohdat homeopatiat sun muut kokonaan raskauden ajaksi, mutta en nyt ihan sitä kuitenkaan tahtoisi uskoa, että asia noin on.  uglystupid2

tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 03.05.2007 20:01:10 »

itse en ole käyttänyt mutta käytä omaa järkeä asiassa ja en itse ainakaan jaksaisi uskoa että siitä mittään haittaakaan on.

neuvola ainakin täällä on sellainen paikka että pitävät hulluna jos alat tuollaisita puhumaan... kun eivät voi asioihin mitenkään vaikuttaa.

mielestäni sillä ei ole vaikutusta itse raskauteen vaikka noihin reagoisitkin hyvinkin tunne tasolla sillä monilla ihmisillähän tunteet tuona aikana heittelevät muutenkin laidasta laitaan.

minulle ainakin sanottiin ettei pitäisi raskaus aikana luopua mistään minkä on elämässään aikaisemmin hyväksi kokenut...saattaa aiheuttaa stressiä huonoa oloa sun muuta joka lapsen kannalta vaarallisempaa kuin pienet tunteiden vaihtelut.

tallennettu

Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1518


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #2 : 03.05.2007 20:44:17 »

Homeopatiaa on turvallista käyttää raskauden aikana.

Tunnekuohut hoidon aikana ovat hyvin tavallinen reaktio, mutta niinpä ne ovat tavallisia raskaudenkin aikana, joten itseasiassa, taitavatpa tasoittaa toinen toisiaan  Cheesy

Ja synnytyksessä homeopaattisista on aivan loistava apu!
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #3 : 04.05.2007 06:57:46 »

Eiköhän homeopaattisi osaa
ottaa huomioon ¨tilasi¨
sinulle valmisteita valitessaan.
Homeopatia todellakin toimii hyvin
sekä raskaudessa, synnytyksessä, synnytyksen jälkeen,
että vauvelillekin mahdollisissa vaivoissa
(esim. masujutuissa tai sammaksessa).

Allergiat muuten usein oireilevat vähemmän raskauden aikana...
 Smiley
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #4 : 04.05.2007 12:02:02 »

Kiitos kaikki vastauksista!

Sitä lähinnä ajattelinkin, että kun muutenkin nyt olen niin yliherkässä tilassa (tunteiden osalta) niin siihen päälle vielä nuo homeopatia- tunnekuohut, niin olen varmaan lataamossa sen jälkeen.  Cheesy Mutta sehän oliskin hyvä jos nuo kaksi asiaa kumoaisivat toisensa ja sitten oliskin ihan tasapainossa.

Lähinnä sitä tuossa mietin, että kun käsittääkseni nuo homeopaattiset aineet vaikuttavat mun kehoon niin, että se alka ikäänkuin itse parantamaan itseään, niin entäs sitten jos jotkut noista allergiaan annetuista napeista vaikuttaa sitten vauvaan jotenkin niin, kuin hänelle ei ole tarpeen tai hyväksi.

Noh, ehkä jätän turhat pohtimiset sikseen ja varaan ajan ja luotan homeopaattini ammattitaitoon. Sitä kun vaan huomaa tässä odotuksen aikana itsessään ihan omituisia ja ylihuolehtivaisia piirteitä tuota pikku elämää kohtaan..mutta sekin kai kuuluu asiaan.

Ja hyvä jos teilläkin on positiivisia kokemuksia homeopatiasta synnytyksessä. Ehdottomasti tukeudun sitten siihen!  Smiley
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 04.05.2007 14:13:25 »

Itse en käyttänyt homeopaattisia aineita raskaana ollessani, mutta eiköhän niistä löydy sinulle joitain sopivia. smitten
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #6 : 05.05.2007 12:07:41 »

Kävin homeopaatilla raskausaikana ja aloitin rakennehoidon raskauden aikana. Homeopaatti sanoi, että raskauden jälkeen annostusta varmaan katsotaan uusiksi, mutta siis mitään estettä ei homeopaattiselle hoidolle raskauden aikana ole, kunhan olet asiantuntevan homeopaatin hoidossa! On siis valmisteita, jotka eivät sovi raskauden aikana.

Itselläni oli toisen lapsen syntymässä apuna homeopaattinen lääkitys, ja sen lisäksi ei tarvittu muuta kivunlievitystä kuin armottomaan ponnistamisen tarpeeseen hönkäilty ilokaasu  Tongue Itse asiassa synnytys eteni niin ripeästi (osin vyöhyketerapiankin ansiosta), etten tajunnut homman "luomuutta" ennenkuin poika oli jo maailmassa  Grin

Suosittelen lämpimästi, ja omassa neuvolassani ja synnytyssairaalassa homeopatian käyttöön suhtauduttiin yllätyksekseni ihan myönteisesti.

Kukoistavaa ja tervettä raskausaikaa Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #7 : 05.05.2007 13:14:20 »

Mauuuu, kitti Pallaskissa vinkeistä. Wink

Mulla kun ei ole vielä tuosta vyöhyketerapiasta mitään kokemuksia, niin voisitko kertoa siitä vielä vähän lisää? Kävitkö siinä siis jostain muusta syystä vai nimenomaan valmistautuessasi synnytykseen? Kuinka paljon aikaisemmin siellä käynti kannattaisi aloittaa?

Mullakaan tuo luomu-synntys ei ole silleen mitenkään itsetarkoituksellinen päämäärä (kun ei ole vielä mitään hajua millainen koko prosessi on) mutta ajattelin ainakin ottaa kaikki pehmeät keinot käyttöön jospa sitä selviäisi niillä. Sitten jos tuntuu ettei kestä, niin toki voin turvautua vaikka epiduraaliinkin.

Mutta ainakin tässä vaiheessa vielä luotan aika hyvin omaan kroppaani ja omaan korkeaan kipukynnykseeni..saa sitten nähdä mitä tositoimet tuo tullessaan, mutta elokuuhun asti on aikaa valmistautua.. Cheesy
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #8 : 07.05.2007 11:10:21 »

Yön sisar  smitten,

ei minullakaan ollut lähtökohtaisesti tarkoitus "luomusynnyttää", koska synnytys on niin primitiivinen ja voimakas tapahtuma, jonka kulkua ei voi ennustaa. Kiitollinen olen myös sairaalan suomasta "turvasta" synnyttäjälle ja lapselle! Oman kehon kuuntelemista on myös se, että myöntää tarvitsevansa kivunlievitystä Smiley Esikoisen synnytyksessä kivunlievitys oli tarpeen, voimakas kipu kun pysäytti synnytyksen joka ei edennyt ennen kuin sain epiduraalipuudutuksen.

Vyöhyketerapiasta: Kävin nimenomaan synnytystä "helpottamassa", viikkoa ja päivää ennen, siis 2 kertaa. Aikaisemminkin toki voi käydä, jos on raskaudenaikaisia vaivoja Smiley Itselläni ei ollut mitään kremppoja ja vyöhyketerapian tarkoitus oli valmistella kehoa synnytykseen ja mahdollisesti nopeuttaa sen kulkua (niinkuin tekikin, avautumisvaihe oli todella nopea).

Vyöhyketerapialla voidaan käsitellä tiettyjä, synnytykseen valmistavia pisteitä vasta kun raskaus on "täysiaikainen" eli rv 38 alkaen, sitä ennen koulutettu vyöhyketerapeutti voi kyllä helpottaa muita vaivoja. Yliaikaiseksi mennyt raskaus voidaan myös "käynnistää" vyöhyketerapialla, mutta se onkin sitten kuulemma aika rankkaa puuhaa ja useamman tunnin sessio  Shocked!
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #9 : 07.05.2007 11:45:26 »

Kiitos taas neuvoista Kissa-ystäväiseni!  smitten

Minäkin olen vielä tähän asti ollut onnekkaassa asemassa (Rv 24) että mulla ei ole ollut mitään vaivoja vielä..mitä nyt pitkään töissä istuminen käy selkään mutta yritän aina vähän venytellä.. Ja pitää toivoa ja asennoitua, että niin edetään jatkossakin.

Ja pitää todellakin sitten mennä tuonne vyöhyketerapiaan kun viikot on täynnä. Tosin nyt on homeopaatillekin aika buukattu ja tapaan hänet tällä viiikolla.

Mutta jotenkin on heti paljon lohdullisempi ja turvallisempi olo, kun tietää että näistä vaihtoehtoisista hoitomuodoista saa apua ja tukea synnytykseen. Kun todellakin ensimmäinen neuvolantätini sanoi heti, että nyt unohdat kaikki sellaiset (homeopatiat sun muut) raskausajaksi. Mitä nekään tietää.. Angry tosin poikkeuksiakin olen kuullut löytyvän.

tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: