Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarotkorttien tietopaketti  (Luettu 68101 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #45 : 01.01.2007 13:41:31 »

Itselleni on myös tärkeä tuo hyppykortti ja heti seuraava. Usein se ei heti "aukea" , vie noin pari päivää ja sitten se "jotain tai sinnepäin" tapahtuu.
Outoa on myös se että kauppareitilläni on joku ihme energia kohta, josta joka kerta kulkiessani saan takautumia unista tai muita tuntemuksia..Ei liity nyt kyllä varsinaisesti aiheeseen, mutta onkos muilla näitä?
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Asterix
Vieras
« Vastaus #46 : 01.01.2007 15:27:17 »

Hyppykortti onkin hauska nimitys.  Cheesy

Joissain tapauksissa katson myös sitä,
että kuinka se kortti tippuu.

Jos se tippuu syliin, se on ikään tulossa olevaa
itselle, "omaan syliin".

Jos se tippuu lattialle asti,
niin se on ikään kuin menossa pois päin.

Esim. vaikka tänään katsoin "Wienille" kortit,
niin lattialle tippui kaksi omilla taroteillani
erillisyyttä/eroa ja yksinäisyyttä symboloivat kortit,
joten se sopiikin hyvin tuon syliin tippuvan rakastavaisten
kortin kanssa tosi elämään
--> palaan Wieniin kotiin tällä viikolla
mieheni ja ystävieni pariin. Smiley

Toki säännössä on poikkuksia,
riipuen mitä asiaa ja kenelle on kysymässä
ja mitä välitön ajatus/intuitio-reagtioni siihen on. Smiley

Itselleni tosin olen joissain asioissa älyttömän sokea. uglystupid2
Miten minusta tuntuu, että tietyissä asioissa
itselleen ei pitäisi edes katsoa kortteja,
vaan suosiosta laittaa kortit sivuun. Tongue

Muille kortit toimii yleensä lähes moitteettomasti,
mutta itselle ei. Grin

Miten te olette kokeneet tuon itselle "ennustamisen"?


tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #47 : 01.01.2007 15:29:14 »

Asterix  smitten

Älä anna peloillesi valtaa  smitten

Ajattele kuinka uskomattoman hienossa tilanteessa olet. Elämääsi tulee paljon uusia elämääsi rikastuttavia asioita näiden kaikkien uusien "haasteiden" myötä  smitten

Ei avioliitto ole mikään mörkö, kunhan muistatte kunnioittaa toistenne reviiriä ja ette ala elää toistenne kautta.

Toivotan teille rakkautta, keskinäistä luottamusta ja rohkeutta kohdata   tulevaisuus yhdessä/yksilöinä. smitten smitten smitten

Onnea matkaan Asterix! Cheesy




Kiitos kaunis rohkaisusta.  smitten
Tapahtukoon näin. Smiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #48 : 01.01.2007 17:31:56 »

En tiedä, kuulostaako sinusta liian yksinkertaiselta, mutta minä olen tehnyt niin, että levittänyt kortit eteeni ja yksinkertaisesti kysynyt sen kysymyksen ja vetänyt sille vastauksen. Ja kysynyt kysymyksen niin, ettei siihine "voi" vastata, kuin kyllä tai ei. On toiminut.
tallennettu
heguli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 175



Profiili
« Vastaus #49 : 01.01.2007 19:12:17 »

Olen käyttänyt kahta eri tapaa kyllä/ei -vastauksiin.

Ensimmäinen pöytä on sama kuin Selkälokin käyttämä ja toisessa kortit sekoitetaan normaalisti, nostetaan pakka kolmeen osaan. Oikean puoleinen pakka käännetään kokonaan kuvapuoli ylöspäin ja kahdesta muusta pakasta käännetään vain päällimmäiset kortit.

Jos kaikki kortit ovat positiivisia, vastaus on kyllä.
Jos kaksi korttia näyttää positiivista, vastaus on kyllä.
Negatiiviset vastaukset tulkitaan samalla systeemillä, enemmistökorttien mukaan.

Samalla näkee mitkä asiat vaikuttavat saatuun vastaukseen.  smitten
tallennettu

Aurinko,Venus: Kauris
Kuu,Jupiter,Neptunus: Skorpioni
Sideerinen Jousimies
Valkoinen maailmojen sillanrakentaja
Maa-kukko
Jinx
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81



Profiili
« Vastaus #50 : 02.01.2007 03:59:44 »

(Perustuu Marita Liulian Tarotkortteihin.)

ISO ARKANA
suurten salaisuuksien kortit

Ison Arkanan kortit edustavat periaatteita, käsitteitä, syitä ja laajassa mielessä myös ihmistyyppejä. Iso Arkana alkaa nollasta, Uneksijasta, jonka matkaa tai elämän vaiheita Iso Arkana vaiheikkaasti kuvaa. Matkaan kuuluu niin onnea kuin epäonneakin, vastuksia ja haasteita, yllätyksiä ja kiusauksia. Matka tai elämänvaihe päättyy Maailmaan, numeroon kaksikymmentäyksi, joka symbolisoi valmistumista, päättymistä, onnistumista ja samalla myös uusien näkymien viriämistä.
Jos pöydässä on huomattavan paljon Ison Arkanan kortteja, on elämänvaihe tärkeä, muutokset merkittäviä ja toiminnan seuraukset kauaskantoisia.
Aseta Ison Arkanan kortit eteesi ja tutki, millaisia vaiheita Uneksijan matkaan liittyy. Mieti millaisia henkilöitä Ison arkanan hahmot ovat ja ketä he muistuttavat omassa elämässäsi. Monet ovat varmasti tuttuja.


PIENI ARKANA
pienten salaisuuksien kortit

Pienen Arkanan kortit edustavat arkisia, käytännönläheisiä asioita, seurauksia ja myös yksilöiden ominaisuuksia. Pieni Arkana sisältää 56 korttia, jotka jakautuvat neljään maahan: Miekkoihin, Keppeihin, Maljoihin ja Rahoihin.
Numerot viittaavat erilaisiin elämäntilanteisiin. Jokaisessa maassa kortit 11-14 ovat hovikortteja: Prinsessoja, Prinssejä, Kuningattaria ja Kuninkaita. Hovikortit viittaavat yksilöihin tai heidän ominaisuuksiinsa, jotka vaikuttavat kysyjän tai pelaajan elämään.
Jos pöytä sisältää Pienen Arkanan kortteja, kyseessä oleva kausi elämässsä ei aiheuta suuria muutoksia ja on luonteeltaan arkinen. Myös korttien kuvaamat tilanteet ovat vaikutuksiltaan lyhytaikaisia.
Tarkastele kutakin maata numero järjestyksessä Ässästä Kuninkaaseen niin hahmotat maahan liittyvät vaiheet jaa tapahtumat. Tilanteet tuntuvat tutuilta, olet jo kokenut monet niistä. Vertaile myös eri maiden samoja numeroita toisiinsa.
tallennettu

Aurinko - Kaksoset
Asc - Kauris
Kuu - Vaaka
Merkurius - Rapu
Venus - Leijona
Mars - Kauris

Jinx
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81



Profiili
« Vastaus #51 : 02.01.2007 04:20:17 »

(Perustuu Marita Liulian Tarotkortteihin)

Miekat
Elementti: ilma


Henkinen todellisuus, tahto, järki, päätöksenteko, kunnianhimo, valta, vaikeudet.

Jos pöydässä on paljon Miekkoja, kyseessä on vakava elämänvaihe, johon liittyy pohtimista, päätöksentekoa, vastuuta ja vallankäyttöä. Kysyjä tai pelaaja pyrkii aktiivisesti vaikuttamaan asioihin ja ihmisiin.


Kepit
Elementti:tuli


Energia, toiminta, reagointi, kasvu, (maskuliininen) seksuaalisuus.

Jos pöydässä on paljon Keppejä, kysyjä tai pelaaja on energinen ja suuntautunut uusiin haasteisiin. Elämässä on liikettä, uusia mahdollisuuksia ilmaantuu ja jo aloitetut hankkeet etenevät. Kommunikointia ja seksuaalista aktiivisuutta.


Maljat
elementti:vesi


Tunteiden todellisuus, luovuus, hedelmällisyys, intuitio, nautinto, kulttuuri, (feminiininen) seksuaalisuus.

Jos pöydässä on paljon Maljoja, kysyjän tai pelaajan halut, toiveet ja tarpeet ovat keskeisiä. Luova ja intuitivinen, toisinaan myös vetäytyvä ja uneksiva kausi elämässä, jolloin tunteet ja tuntemukset ovat tärkeitä.


Rahat
Elementti:maa


Fyysinen todellisuus, talous, saavutukset, asema yhteisössä, terveys.

Jo pöydässä on paljon Rahoja, kysyjä tai pelaaja on keskittynyt talouteen, materiaan ja yhteisöön liittyvien asioiden hoitoon. Järkevä, käytännönläheinen ja toimelias  kausi elämässä. Asema yhteisössä ja sosiaaliset suhteet tärkeitä.


Numerot

Numeroilla on oma symboliikkansa, joka on niin arkista, ettei siihen aina kiinnitetä huomiota. Numeroilla on kuitenkin oma luonteensa, sekä kirjallisessa visuaalisessa mielessä. Kun ntarotpöydässä on huomattava määrä jotakin numeroa, siihen liittyvät ilmiöt ovat korostuneita kyseisessä elämänvaiheessa.

1.  Alku, minä, yksinäisyys, loogisuus, täydellisyys, maskuliinisuus.
2.  Pari, yhteisyys, vastakohtaisuus, reaktio, äly, tasapaino,
    feminiinisyys.
3.  Synteesi, vastavoimainen tasapaino, monipuolisuus, uuden syntymä,
    mielikuvitus, henkisyys.
4.  Järjestys, rakenne, muoto, pysyvyys, liiallinenkin tasapaino,
    pysähtyneisyys.
5.  Vaikeudet, takapakki, taistelu, puolustautuminen, stressi,
    seikkailu, kokemukset.
6.  Tasapaino, huomioon ottaminen, apu, vastuu, sukupolvet,
    hedelmällisyys.
7.  Riskinotto, mahdollisuudet, kokeilu, luovuus, rohkeus,
    analyyttisyys, epäsosiaalisuus.
8.  Materia, liike, yrittäminen, ahkeruus, talous, turvallisuus,
    itsekkyys.
9.  Tyytyväisyys, täyttymys, valmistautuminen, saavutus, kestävyys,
    mystisyys.
10. Jonkin alkaessa jokin samalla päättyy; äärimmäisyys,
    vastakohtapari.
tallennettu

Aurinko - Kaksoset
Asc - Kauris
Kuu - Vaaka
Merkurius - Rapu
Venus - Leijona
Mars - Kauris

Jinx
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81



Profiili
« Vastaus #52 : 02.01.2007 04:32:49 »

KELTTILÄINEN RISTI

Tunnetuin ja käytetyin tarotpöytä on Kelttiläinen risti (The Celtic Cross). Arthur Edwart Waite esitteli sen ensimmäisenä Tarotin avain -kirjassaan. Pöydässä valitaan aluksi merkkikortti eli sagnifikaattori, joka edustaa henkilöä, jolle luenta tehdään. Yleensä tämä kortti on joku hovikorteista (Kuningas, Kuningatar, Prinssi tai Prinsessa) mutta se voi olla myös Oma kortti. Merkkikortti asetetaan pöydälle, minkä jälkeen pakka sekoitetaan. Päällimmäinen kortti asetetaan poikittain Merkkikortin päälle. Näin syntyy niin sanottu Pieni risti. Kolmaskortti asetetaan Pienen ristin alle. Se edustaa menneisyyden kokemusta, joka vaikuttaa nykyiseen tilanteeseen. Neljäs kortti asetetaan Pienen ristin vasemmalle puolelle ja se edustaa lähimenneisyyttä. Viides kortti asetetaan Pienen ristin yläpuolelle, ja se edustaa todennäköistä lopputulosta eli yleistä suuntaa johon ollaan menossa. Kuudes kortti asetetaan Pienen ristin oikealle puolelle, ja se symbolisoi lähitulevaisuutta. Nämä kuusi korttia muodostavat varsinaisen Kelttiläisen ristin. Loput neljä korttia asetetaan Kelttiläisen ristin oikealle puolelle järjestyksessä alhaalta ylös. Seitsemäs kortti symbolisoi ihmistä itseään ja sitä, mikä on hänen panoksensa on tilanteeseen. Kahdeksas kortti asetetaan sen yläpuolelle, ja se symbolisoi ympäristöä eli muiden vaikutusta. Yhdeksäs kortti edustaa kysyjän toiveita ja pelkoja. Viimeinen kortti, lopputulos, osoittaa kaiken toiminnan ja asenteiden todennäköisimmän lopputuloksen. Se ei edusta mitään väistämätöntä kohtaloa, vaan antaa kysyjälle mahdollisuuden tunnistaa, mihin suuntaan kaikki on johtamassa.
tallennettu

Aurinko - Kaksoset
Asc - Kauris
Kuu - Vaaka
Merkurius - Rapu
Venus - Leijona
Mars - Kauris

Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #53 : 02.01.2007 11:22:58 »


Itselleni tosin olen joissain asioissa älyttömän sokea. uglystupid2
Miten minusta tuntuu, että tietyissä asioissa
itselleen ei pitäisi edes katsoa kortteja,
vaan suosiosta laittaa kortit sivuun. Tongue

Muille kortit toimii yleensä lähes moitteettomasti,
mutta itselle ei. Grin

Miten te olette kokeneet tuon itselle "ennustamisen"?


Olen huomannut myöskin moisen ilmiön - ja tarotopettajani Anja Toivanen sanoi samaa: jossain vaiheessa kortit eivät anna enää itselle vastauksia - toisille kylläkin. En vaan muista nyt millään, mihin tämä perustuu... Huh
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #54 : 02.01.2007 12:41:23 »


Itselleni tosin olen joissain asioissa älyttömän sokea. uglystupid2
Miten minusta tuntuu, että tietyissä asioissa
itselleen ei pitäisi edes katsoa kortteja,
vaan suosiosta laittaa kortit sivuun. Tongue

Muille kortit toimii yleensä lähes moitteettomasti,
mutta itselle ei. Grin

Miten te olette kokeneet tuon itselle "ennustamisen"?


Olisiko hieman kärjistettynä niin, että koska  itselle ja omille ominaisuuksilleen on monesti sokea, ei kovin helposti halua uskoa sellaisia korttien kertomia asioita, jotka eivät ole oman kannan mukaisia ts. itselle mieleen ts. eivät mairittele omaa minäkuvaa. Niinpä korteilta tulee kyseltyä samoja juttuja uudelleen ja uudelleen "parempien" vastausten toivossa. Ei ihme, että turhautuvat ja lakkaavat toimimasta.  Wink
 
Sama ongelmahan on muuten myös astrologiassa; toisen karttaa on niin paljon helpompi katsoa kuin omaa. Omaa karttaa ei näe selvästi vaan sitä katsoo ikäänkuin vinoutuneen linssin lävitse.
tallennettu

pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #55 : 02.01.2007 13:12:41 »

Pakko laittaa tähän oma kokemukseni.
Olin vuosia sinkkuna ja toivoin kovasti löytäväni kumppanin rinnalleni.
Katsoin korteistani varmaan kerran kuussa, että koska löydän elämäni rakkauden. Kortit mokomat vaan sanoivat, että odottamani suhde antaa vieläkin odottaa itseään ja puolisoni tulee olemaan jotain ihan muuta kuin odotin/halusin.

Olin tosi närkästynyt. Minähän en halunnut mitään muuta kuin tasa-arvoisen kumppanuussuhteen mukavan ja älykkään miehen kanssa, ja kortit tyrkyttivät nyt siis minulle mahdollisesti jotain friikkiä vai! Angry Haistakoon kortit pitkät, minä minkään luuserin kanssa rupea!

Kun sitten mies rinnalleni löytyi, tämä oli vanha ystävä kymmenen vuoden ajalta, parhaan ystäväni ex ja kaikin puolin muutenkin jotain ihan muuta, mitä olin elämäni mieheltä odottanut.
Eikä kysymyksessä kuitenkaan ollut mitkään tyytyminen siihen lähimpään, joka osui kohdalle, vaan ihan aito rakkaus.
Hän on mukava ja älykäs ja meillä on tasa-arvoinen kumppanuussuhde, mutta hän oli kuitenkin jotain ihan muuta kuin odotin. Wink

Tuosta korttien toimimattomuudesta itselle tuli muutenkin mieleen, että  itse jossain välissä lakkasin ennustamasta itselleni, koska uskoin vakaasti voivani itse valita kohtaloni.
Jos siis uskoo siihen, että omilla ajatuksillaan luo tulevaisuuttaan, niin ehkä tarokit ei sen vuoksi toimi itselle...

Olipa sekavaa... uglystupid2
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #56 : 02.01.2007 16:06:59 »


Tuosta korttien toimimattomuudesta itselle tuli muutenkin mieleen, että  itse jossain välissä lakkasin ennustamasta itselleni, koska uskoin vakaasti voivani itse valita kohtaloni.
Jos siis uskoo siihen, että omilla ajatuksillaan luo tulevaisuuttaan, niin ehkä tarokit ei sen vuoksi toimi itselle...


Näinpä se taitaa olla. Grin
Minulla ei ole pitänyt paikkansa juurikaan tulevaisuus ennustukset,
joten olen sitten tyytynyt katsomaan
vain jonkun asian nykyistä tilannetta ja menneisyydestä
vaikuttavia asioita itselleni.

Kyllä siinä on ihan tarpeeksi evästystä suunnitella itse
se tulevaisuutensa. Wink
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #57 : 02.01.2007 21:57:59 »

Minun tarotpakkani on selkeästi vain muita varten. En muista, milloin se tapahtui, mutta jossakin vaiheessa "kortti lakkasi puhumasta" minulle itselleni. Ehkä se hyvin selittää senkin, että kaikki ollaan ihmisinä samalla viivalla: tarvitsemme toisiamme selvittämään omia asioitamme ja ongelmiamme. Siksi täälläkin ollaan!
 :Smiley


AIVAN SAMAT SANAT VOISIN SANOA!! Nyt kun joku sanoi sen ääneen nimittäin... Yritin viime viikolla jotain tehdä ja seinään ne saa heittää kun ei aukene vastaukset.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: