Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käänteiset kortit?  (Luettu 8670 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tulikukka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 250



Profiili
« : 15.06.2006 21:22:04 »

Hei!

Miten tulkitsette käänteisiä tarokkeja? Itselläni on Crowleyn pakka ja Zieglerin kirja, mutta siellä ei kyllä pukahdetakkaan käänteisten korttien merkityksistä.  Sad Olen käsittänyt, että käänteisillä korteilla olisi yhtä iso merkitys kuin oikeinpäin olevillakin. Kuinka on?  Huh

Auttakaa ihmettelijää!  Wink

Tulikukka  smitten
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #1 : 15.06.2006 21:40:35 »

Muista en tiedä, mutta itse laitan ne aina oikeinpäin ja otan molemmat vaihtoehdot huomioon. Intuitio voi sanoa kumminpäin tulkitaan.

 smitten smitten smitten
tallennettu

*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 14.08.2007 14:34:11 »

itse asiassa jos Tarot kortti tulee tekemääsi pöytään väärinpäin niin sitä ei pitäisi kääntää oikein päin.kuvaa ja sen sanomaa pitäisi koittaa pikemminkin tulkita silloin käänteisessä muodossa.
tallennettu

Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #3 : 15.08.2007 21:35:27 »

Mie olen tehnyt korttien kanssa itse niin, että koska Crowleyn tarotit kattavat tulkinnoissaan aina sekä kortin negatiivisen että positiivisen puolen, tulkitsen jompaa kumpaa puolta kysymyksestä riippuen lähinnä intuitioni pohjalta. En ole uskaltanut lähteä tulkitsemaan omin päin nurinperin kääntyineitä kortteja. Tähän mennessä tämä taktiikka on sopinut minulle oikein hyvin. Smiley
tallennettu
Blanka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #4 : 16.08.2007 07:29:56 »

Hei Tulikukka

Olen itse tarotteja nostellut paljonkin, minulla on erilaisia tapoja ja pöytiä millä tulkitsen.
Itse en käytä kortteja nurinpäin ollenkaan, minusta se sekoittaa ihan valtavasti koko asetelmaa pöydässä, ja katson aina mitä kortteja on korttien vieressä, ennenkuin hahmotan kokonaisuuden.
Yksittäinen kortti ei siis sano minulle paljoa mitään, mutta korttiyhdistelmillä pystyn jo kertomaan asiakkaalle vastauksen kysymyksiinsä.

Mutta tapoja on useita, tiedän kyllä että jotkut katsovat myös kortit nurinpäin,jotkut jopa käyttävät kahtaa pakkaa yhdessä ja osa lukee yhdestä kortista.

Jos sinusta tuntuu että käänteinen kortti vie sinulta energiaa, heitä toinen kortti ap.n päälle selvittämään tilanteen, tai katso viereisiä kortteja mitä ne kertovat.
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #5 : 16.08.2007 10:42:01 »

Mulla on 2 tarotin selitys kirja. Toinen Aleister Crowleyn korteille ja toinen on suunnattu ihan yleisesti kaikille korteille.

Crowleyn korttien symboliikan selityksissä löytyy todellakin niin kääntinenkin kuin "oikeinpäin" selvitys. Jos kortti on nurinpäin kannattaa etsiä asiat ja energiat mitä kortti pahimmillaan edustaa. Ratkaisevaa on tietysti myös, mitä korttipöytää käytät ja mitä muita kortteja ympärillä on ja  missä kohtaa pöytää kortti on.

Toisessa kirjassani on Molemmat selvitykset lyhyellä tekstillä. Tässä muutama esimerkki:

Rakastavaiset
Vastakkaiset asiat liittyvät yhteen. Olet tienhaarassa. edessäsi on kaksi tietä, joista kumpikin on yhtä hyvä. Molemmat tiet kutsuvat luokseen. Osa sinusta haluaisi valita elämäntien ,joka hyväksyy tekemisesi ja olemassaolosi sellaisenaan. toinen osa haluaisi valita tien, jolla opit tuntemaan oikean väärästä. Tärkeintä ei ole kumman valitset vaan itse päätös.

Käänteinen merkitys
Voimakkaampi tekee valinnan puolestasi. Valinnan edessä on vaikea päättää ja mieli punnitsee vaihtoehtoja. Vatsa on sekaisin jännityksestä ja sydän käy kuumana. Houkutus on suuri ja olet ajatumassa virran mukana. Voimakkaampi virta taitaa tehdä päätöksen puolestasi.


Miekkojen kuningatar
Virkanainen, joka on vihkiytynyt omalle uralleen. Leski tai eronnut, perheen asettamista sidonnaisuuksista vapautunut nainen. Hyvä neuvon antaja.

Käänteinen merkitys
Suhtaudu varmoihin mielipiteisiin ja neuvoihin varuksella. Tämä henkilö on epätasapainossa, koska hän hallitsee vain kapeaa alaa. Omalla alallaan hän on todellinen asiantuntija. Hänet ymmärretään helposti vääärin. suhtaudu hänen sanomiinsa varauksella.

Auttaako tämä yhtään?
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Tulikukka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 250



Profiili
« Vastaus #6 : 17.08.2007 19:19:10 »

Kiitoksia vastauksistanne!


Välillä olen tehnyt tulkintoja käänteistenkorttien kera ja välillä en, ikäänkuin tunnustellut kumpi sopii minulle paremmin. Olen todennut, että molemmat konstit toimivat, mutta tunnen jotenkin itselleni paremmaksi käyttää myös käänteisiä kortteja. Menee hieman fiiliksen mukaan, kumpaa menetelmää käytän.

Aika alussahan tässä vielä ollaan, että varmasti jompi kumpi sitten jossain vaiheessa vakiintuu. Nyt olen viime aikoina enemmän käyttänyt noita käänteisiäkin.
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Ninalii
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #7 : 26.05.2008 10:11:27 »

Tää on nyt sitten tosi tyhmä kysymys, mutta kuitenkin...

Jos teette tulkintoja tarotkorteissa, niin miten te toimitte jos otatte mukaan käänteiset kortit? Eli käännättekö joitakin kortteja miten sattuu, vai nostatteko vaan pakasta jonkun kortin väärinpäin fiilisten mukaan?

Koska olen niin aloittaja, ajattelin että saan kysyä tyhmiälin  Wink. Mutta tämä on mua askarruttanut silloin kun ostin mun ekan tarot-pakan, että miten toimia? Joissain kirjassa sanottiin että pari korttia kannattaa kääntää, mutta mä en ihan tykännyt siitä ideasta, ja yleensä nostinkin kortit vain oikeinpäin. Mutta sitten taas epäillytti sekin, että mitä jos jotkut kortit pitääkin olla käänteisiä että tulee se paras tulkinta?

Onneksi huomasin tässä ketjussa että jotkut nostavat kortit pelkästään oikeinpäin.

(Tilasin just uudet kortit, kun koirat söi vanhan pakan, ne riiviöt  smitten)
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #8 : 26.05.2008 10:54:52 »

Mie olen nyt siirtynyt ihan hyvän aikaa sitten käänteisien korttien tulkintaan, kun minun ei vaan enää annettu kääntää ja tulkita niitä pelkästään oikeinpäin Grin Taitoni siis ehti kehittyä sen verran, että pystyin jo tarotavustajien mielestä käsittelemään käänteisetkin tulkinnat. Sinulle tulee varmasti sama tilanne eteen joskus tulevaisuudessa eli siitä sitten vaan käänteisiä tulkintoja tekemään, jos siltä tuntuu Smiley

Kun aloitin uudella pakalla kääntelin summamutikassa osan korteista nurin ja osan jätin oikein päin. Koska pakka ei sinänsä ole vielä muotoutunut ihan paikoilleen tulee välillä vastaan käänteinen kortti, joka pitääkin sitten intuition perusteella tulkita oikeinpäin. Näin tapahtuu kuitenkin hyvin harvoin.
tallennettu
Ninalii
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #9 : 26.05.2008 16:26:49 »

Kiitos AthaMaarit  Smiley!

Nyt vaan odottelemaan että uudet kirjat ja kortit saapuvat!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: