Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ITSETUTKISKELUA  (Luettu 70781 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« : 06.02.2008 13:19:26 »

VETOVOIMAN LAKI

Sisäinen vetää ulkoista puoleensa. Jos ulkoisessa elämässäsi on jotakin mistä et pidä, käänny sisäänpäin ja muuta sisäisiä tuntemuksiasi itsestäsi. Tällöin alat vetää puoleesi uudenlaisia ihmisiä ja kokemuksia.


Olet magneetti:
Vedät samaa puoleesi!


VASTUSTAMISEN LAKI

Muutut siksi mitä vastustat. Kaikki, mitä vastustat elämässäsi, juuttuu siihen sitkeästi ja kaikki voimasi kuluvat kamppailuun.

Älä vastusta epäonnistumisia tai puutetta. Vedä sen sijaan puoleesi menestystä ja rikkautta. Keskity aina myönteiseen äläkä vastusta kielteistä.


Kaikki mitä vastustat,
pysyy elämässäsi ja kuluttaa voimiasi.
Keskity siihen, mitä haluat saada
ja nauti elämästäsi!


KUVASTAMISEN LAKI

Mitä enemmän jokin toisen ihmisen luonteenpiirre ärsyttää sinua, sitä lujemmin sielusi yrittää saada sinut kiinnittämään huomiosi tähän itseäsi heijastavaan kuvaan.


Älä koskaan yritä muuttaa jotakuta toista,
sillä hän vain kuvastaa sinua.
Tutki siis sisintäsi ja muuta itseäsi!


HEIJASTAMISEN LAKI

Totuus on:

    * Voit nähdä vain itsesi
    * Voit kuulla vain itsesi
    * Voit puhua vain itsellesi
    * Voit arvostella vain itseäsi
    * Voit kehua vain itseäsi

Joka kerran kun sanot: "Sinä olet" tai "Hän on", heijastat jotakin itsestäsi toiseen henkilöön.


Et tiedä, miten joku toinen tuntee
tai millainen hän on.
Kaikki toisessa havaitsemasi
on vain heijastusta
jostakin sinun olemuspuolestasi!


*******************************************************


Tällaisia henkisiä lakeja pengoin arkistoista esiin, kun Ikis sai minut miettimään omaa elämääni ja siihen liittyviä asioita, joita pidän ongelmina.

Nämä lait saavat kaiken kuulostamaan
NIIN YKSINKERTAISELTA.

Pitää vain muuttaa sitä, mitä ajattelee.
Mitä vetää puoleensa.

Olen huomannut jo pitkän aikaa paenneeni sisäistä kaaostani siihen, että keskityn tekemään elämästäni järjestelmällisen näköisen noin konkreettisesti. Siivoan, siivoan, hoidan kaikki hommat tiptop - jotta olisin täydellinen, jotta elämä olisi hyvin.. Mutta ei se muutos lähde ulkoapäin.  idiot2 Tiedän sen, olen aina tiennyt sen, mutta en ole vain suostunut hyväksymään sitä - huijaan itseäni joka päivä koko ajan.  crazy2

On vain kysyttävä itseltä, mihin on tyytymätön ja miksi. Mikä tekee surulliseksi ja miksi. Mikä pelottaa ja miksi. Onko syytä olla tyytymätön, surullinen tai pelokas? Suuri osa näistä asioista onkin ihan vaan omaa kuvitelmaa, jota aina vain suurentelee ja suurentelee lisää. Hyvä kun edes uskaltaa vilkaista omaan sisimpään kun siellä on niin suuri vyyhti käsittelemättömiä vihan ja loukatuksi tulemisen tunteita, jotka kuitenkin lähtivät vain siitä että LUULIN että minua ei rakasteta tai hyväksytä. Olinkin itse se joka ei rakastanut tai hyväksynyt.

Oppiiko ihminen koskaan rakastamaan ja antamaan itselleen anteeksi? Voiko ihminen voittaa pelkoja hetkessä, vai onko se aina hammasta purren vuosien tai koko elämän mittainen urakka?

Miksi mietin näitä asioita?

Koska mielestäni ansaitsen viimeinkin rohkeutta hyväksyä ja rakastaa itseäni. En minä ole olemassa muita varten, kuin itseäni.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 06.02.2008 13:58:52 »

mistä nuo lait ovat?
olen kuluttanut hirveästi energiaa siihen, että olen ihan itsekseni tajunnut asioiden olevan näin, ja sitten ne lukevatkin jossain jo valmiina.  knuppel2  Cheesy

elämä on jatkuvaa vuoristorataa. on hetkiä kun on alhaalla, ja hetkiä kun tuntee jonkinlaista valaistumisen tunnetta. silloin kun oivaltaa jotain, luulee että tulee muistamaan tämän aina, ja aina toimimaan sen ohjaamana. mutta kuinka nopeasti sitä jälleen unohtaakin sen, ja ajautuu täysin samoihin tai samantapaisiin ahdistuksiin. silloin taas muistaa, jo helpommin, mitä silloin joskus ymmärsi, ja nousee jälleen ylös. aloittaa uuden elämän ja taas iskee ahdistus jostain kulmasta. mutta sekin selvitetään. on paras unohtaa sellainen toive, että voisi välttää heikkoutta ja ahdistusta. parempi on työskennellä hyväksyäkseen tämän elämän kierron. olethan kokoajan käsittelemässä ongelmiasi, se on pääasia. et ole jämähtänyt paikoillesi. unohda ajatus että sinun pitäisi päästä johonkin tilaan, jossa rakastat itseäsi. kaikki on mitä täydellisimmin juuri nyt.  Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #2 : 06.02.2008 14:10:11 »

http://ihanatenkelit.suntuubi.com/?cat=18

Täältä nämä lait + paljon muita lakeja löytyvät.. Aivan ihanat sivut.
Jostain Diana Cooperin enkelikirjasta muistan ne lukeneeni aiemmin. Kai  idiot2


Niin.. On kai oma valintamme, kuinka kauan hakkaamme päätä seinään, ennen kuin päätämme olla onnellisia, eheitä ja tyytyväisiä.

Minä olen nyt taas jälleen kerran oikeasti päättänyt tehdä asioille jotain!  Wink
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #3 : 07.02.2008 18:10:43 »

Itsetutkiskeluun liittyen...

Huomaan itsessäni paljon piirteitä ja tapoja, joilla pyrin hirveästi suojelemaan haavoittuvaa minääni.

Tietynlainen tapa vetäytyä ryhmän suojaan, tehdä kaikki rutiinit samalla tavalla, tietynlainen tyyli esim. pukeutumisessa...

Ja nyt kuukauden aikana, olen järjestelmällisesti alkanut rikkomaan näitä rajoja. Olen aina esim. ollut pitkätukkainen tyttö ja se kihara, paksu pitkä tukkani oli minulle ikään kuin suoja, pidin niitä mielelläni auki koska koin niiden suojaavan minua - ymmärrättekö? No menin kampaajalle ja 20cm lähti, ihan vain halusin kokea kaatuuko maailma siihen, ei se kaatunut, sain lisää energiaa.  Smiley

Sama juttu vaatetuksessa... Aina vain kaikkea tummaa harmaata, mustaa ja ruskeaa, beigeä.. Kaappini ovat kyllä täynnä kirjavia vaatteita mutta vierastan niitä. Ostin pari valkoista paitaa! Ja käytän niitä! En piiloudu enää tummaan!

Aloin käymään salilla ja eri jumpissa. Aikaisemmin ajattelin että en kuitenkaan jaksa tai että siellä on ihmisiä jotka kyylää mitä teen. Ja pah! Enintään ne kyyläävät että onpa tuo reipas ja sporttinen tyttö.  Cheesy

On aika jättää taakse epävarmuus ja sulkeutuminen -- aika lentää pois häkistä ja antaa tuulen hyväillä siipiä...
smitten
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1518


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #4 : 07.02.2008 20:12:04 »

aika lentää pois häkistä ja antaa tuulen hyväillä siipiä... smitten
Ihanat energiat smitten
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #5 : 07.02.2008 20:20:02 »

Namahan ovat taman The Secret'in lakeja-uskon taydellisesti tahan-periaate mita ajattelet-sita vedat puoleesi-ja todella olen huomannut, etta nainhan se on!!!
ps:hiusten leikkaaminen antaa vitaliteettia-vahvistaa
tallennettu
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #6 : 07.02.2008 20:41:32 »

Lainaus
HEIJASTAMISEN LAKI

Totuus on:

    * Voit nähdä vain itsesi
    * Voit kuulla vain itsesi
    * Voit puhua vain itsellesi
    * Voit arvostella vain itseäsi
    * Voit kehua vain itseäsi

Joka kerran kun sanot: "Sinä olet" tai "Hän on", heijastat jotakin itsestäsi toiseen henkilöön.
Et tiedä, miten joku toinen tuntee
tai millainen hän on.
Kaikki toisessa havaitsemasi
on vain heijastusta
jostakin sinun olemuspuolestasi!

Mä en kyllä usko noihin "lakeihin". Tiettyyn pisteeseen asti ne "toimii", muttei enää tietyssä.  Smiley
Tuo lainaamani osio kertoo minusta miten narsisti kokee ja näkee maailmaa.
Itsensä kautta kaiken.
Silloin kun on "käpertynyt" itseensä on valikoiva näkökyky ja havaintokyky, ei niinkään varsinaisesti vedä mitään puoleensa.
Siihen nuo "lait" ovat hyviä, kun putsailee "tunnetaakkojaan"...
Niinkuin onnikaan ei löydy etsimällä, vaan löytämällä.
Niin ei 'ykseyksään' etsimällä itsen ulkopuolelta, vaan löytyy sisältä.
Ihmisen yksi suuri pelko on kasvaa omaksi persoonakseen ja sitä kautta kokea erillisyys, jonka sivutuote on "parhaimmillaan" ykseyden kokeminen.
 coolsmiley
Rakkaus ei tee sokeaksi, vaan näkeväksi.
 smitten
Nähdä toinen sellaisena kuin on. Olla sitä mitä itse on.
Tämä on vain minun näkemykseni. (ja tietysti monen muunkin)

Pst. Ehkä tuo narsisti on liian jyrkkä sana. Parempi voisi olla "nuoruuden vaihe", jossa voi olla jumissa minkä ikäisenä tahansa. Smiley Narsismi on positiivisimmillaan ja tarkoituksenmukaisimmillaan juuri "nuoruus"vaiheessa, itsen etsinnässä.

Pst.pst. Pitää nyt vielä lisätä, ettei tämä ollut kenellekään henkilökohtaisesti osoitettu, vaan yleisellä tasolla, oma näkemykseni.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 07.02.2008 21:11:00 kirjoittanut Mirjam* » tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #7 : 07.02.2008 21:43:44 »

Tässäpä tuo Itse pitää kääntää kattamaan KAIKKI olemassaoleva aina ajatuksista suurimpiin ongelmajätekuormiin, timanteista oksennukseen. Kaikki koostuu Jumalasta, jonka osia mekin olemme, me siis olemme Kaikki. Kaikki on Itse. Näe siis Itsesi Kaikessa ja Kaikki Itsessäsi.

Ei siis itsessä, egossa, jossa narsisti näkee kaiken vain itselleen sopivalla tavalla ja itseään hyödyttäen, muita huomioonottamatta. Näkemällä Itsen, Jumalan, Kaikessa, Jumalassa, näkee laajemmin eikä tuijottele vaan omaan napaansa Grin
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #8 : 07.02.2008 21:54:35 »

Tässäpä tuo Itse pitää kääntää kattamaan KAIKKI olemassaoleva aina ajatuksista suurimpiin ongelmajätekuormiin, timanteista oksennukseen. Kaikki koostuu Jumalasta, jonka osia mekin olemme, me siis olemme Kaikki. Kaikki on Itse. Näe siis Itsesi Kaikessa ja Kaikki Itsessäsi.

Ei siis itsessä, egossa, jossa narsisti näkee kaiken vain itselleen sopivalla tavalla ja itseään hyödyttäen, muita huomioonottamatta. Näkemällä Itsen, Jumalan, Kaikessa, Jumalassa, näkee laajemmin eikä tuijottele vaan omaan napaansa Grin

Hyvinpä sanoit Athasein.  smitten

Hihii.. Mulla on positiivinen olo pitkästä aikaa! Sellainen kepeä ja iloinen, samalla rauhallinen!  Smiley Cheesy
tallennettu
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #9 : 07.02.2008 22:41:52 »

Tässäpä tuo Itse pitää kääntää kattamaan KAIKKI olemassaoleva aina ajatuksista suurimpiin ongelmajätekuormiin, timanteista oksennukseen. Kaikki koostuu Jumalasta, jonka osia mekin olemme, me siis olemme Kaikki. Kaikki on Itse. Näe siis Itsesi Kaikessa ja Kaikki Itsessäsi.

Ei siis itsessä, egossa, jossa narsisti näkee kaiken vain itselleen sopivalla tavalla ja itseään hyödyttäen, muita huomioonottamatta. Näkemällä Itsen, Jumalan, Kaikessa, Jumalassa, näkee laajemmin eikä tuijottele vaan omaan napaansa Grin

Aivan, mutta miksi siis nähdä vain itsensä kautta ja itsenään ja se jumalainen toisissa vain omina ominaisuuksinaan(?)
Miksei voi nähdä sellaisena kuin on ja ja kunnioittaa kaikkea sellaisena kuin on(?)
Onko siis jumalallinen alkulähde kaikessa sitä, että kaikki on yhtä massaa ja samaa. Ikuinen itsensä peilaaminen muissa ja kaikessa(?)
Vaikka olevainen olisikin samasta lähteestä, ihminen, kaikki muukin, nämä itse eivät ole silti itse Jumala. Vain narsismiin taipuvainen voi ajatella olevansa Jumala itse tai palanen Jumalaa ja kaikki se yhdessä yhtenä möykkynä  Jumala.
Eikös se Luoja/Jumala ole hitusen suurempi voima ja Luoja, kuin psyykkiseksi käsityskyvyksi käännetyt opit, jotka ehkä ovat polkuja ja ohjenuoria kohti kunnioittavaa ja vastuullista ihmisenä olemista.  Smiley
Mutta se siitä.  Wink Minun puolestani.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 07.02.2008 22:44:02 kirjoittanut Mirjam* » tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #10 : 07.02.2008 23:50:51 »

Ymmärrän mitä ajat takaa. Meillä kahdella on nyt vain erilainen käsitys määritelmistä "Jumala" ja "Itse", ei muuta. Pääasia, että tiedämme oman tiemme ja mielipiteemme. ^___________^

Jokainen on erilainen, se on totta, mutta pohjimmiltaan samanlainen. Alkulähde itsessään kattaa kaiken olemassaolevan, mutta se, mistä tuo kaikki on lähtöisin on NIIN kaukana ja NIIN korkealla tasolla, että siksi sitä voi sanoa myös erilliseksi. Vähän sama, jos otat merestä 17 erikokoista lasillista vettä, erilaisiin laseihin ja maustat vielä osan vedestä erilaisilla mausteilla. Kaikki vedet ovat nyt erilaisia maultaan, muodoltaan, kooltaan/määrältä - osa on ehkä kylmempää ja osa lämpimämpää - mutta ne ovat edelleen sitä ihan samaa merivettä, josta lasit täytettiin. Yksikään lasi ei kuvittele olevansa meri, se tietää olevansa osa merta. Sellainen persoonallinen minimeri Grin Minimeri tietää, että siinä on samanlainen peruskoostumus kuin isossa meressä, josta se on tullut ja että sillä on myös samoja ominaisuuksia ja kykyjä kuin isolla merellä. Silti se on oma Itsensä.
tallennettu
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #11 : 08.02.2008 01:11:49 »

Yksikään lasi ei kuvittele olevansa meri, se tietää olevansa osa merta. Sellainen persoonallinen minimeri Grin Minimeri tietää, että siinä on samanlainen peruskoostumus kuin isossa meressä, josta se on tullut ja että sillä on myös samoja ominaisuuksia ja kykyjä kuin isolla merellä. Silti se on oma Itsensä.

 smitten               smitten               smitten
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #12 : 08.02.2008 07:57:55 »

Aivan Atha, kärjistetysti sanoen eksistentiaalinen ihmiskuva "vs" reduktionsiminen/deternimisminen ihmiskuva.  Wink
Eittämättä se tekee suuren eron näihin näkemyksiin.  Smiley

Jatkamme siis itsetutkiskelua!  smitten
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #13 : 08.02.2008 08:02:58 »

Yksikään lasi ei kuvittele olevansa meri, se tietää olevansa osa merta. Sellainen persoonallinen minimeri Grin Minimeri tietää, että siinä on samanlainen peruskoostumus kuin isossa meressä, josta se on tullut ja että sillä on myös samoja ominaisuuksia ja kykyjä kuin isolla merellä. Silti se on oma Itsensä.

 smitten               smitten               smitten

 smitten Kiss angel ... niin juuri ; tietää olevansa osa merta - jo pieni pisara sisältää koko meren .... Cheesy

tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2755



Profiili
« Vastaus #14 : 08.02.2008 09:45:43 »

Tuo AthaMaaritin selitys,oli kyllä yksinkertaisin ja ihanin selitys tästä asiasta,jota yleensä kukaan ei osaa selittää.

Silti minullekin menee hieman yli joskus tuo oman itsen peilaaminen muissa,kaikissa. idiot2
Käsitteenä sen ymmärrän,mutta mitä osaa itsessäni peilaan esim Jammu-sedässä,kun en hänen tekojaan nyt vain pysty ymmärtämään.
Tuo meni äärirajoille,mutta on ihmisiä ja tekoja,joita en ymmärrä.

Tuo on hieman auki vielä,,,
Että jos joku sen osaa selittää? Huh
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: