Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vertexin merkitys...  (Luettu 35218 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« : 30.09.2006 11:34:13 »

Jostakin olin lukevinani, että Vertex astrologisella kartalla tarkoittaa, miten ihmiset näkevät sinut kuolemasi jälkeen tms. No minula on Vertex vesimiehessä huoneessa 5, osaisiko joku kertoa siitä jotain?
« Viimeksi muokattu: 30.09.2006 11:37:17 kirjoittanut Artemisu » tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #1 : 30.09.2006 14:23:44 »

Minulle Vertex on tuttu lähinnä karma-astrologiasta, ja yleensäkin sitä kai tulkitaan vain ns. suhdekartoilla. Omalla kohdalla olen huomannut, että usein aiemmissa elämissä tuntemieni ihmisten Aurinko tai muut tärkeät karttapisteet osuvat Vertex-akselilleni.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 01.10.2006 17:12:45 »

Vertexistä sanotaan S.A.S:in sivuilla näin:

Lainaus
(lat. "pyörre") Vertex on ensivertikaalin ja horisontin leikkauskohta lännessä. Vertexin vastakohta on antivertex, joka on sama leikkauskohta idässä. Vertex-Antivertex on akseli kuten AS-DS mutta vähemmän käytetty. Se liitetään nykyisin tulkinnassa ominaisuuksiin, joita ihminen etsii muista ihmisistä tai se viittaa pakonomaisiin ja kohtalokkaisiin kohtaamisiin ihmisten kanssa.

En ole juurikaan ehtinyt perehtyä tuohon Vertexiin, joten kiinnostaisi kyllä kuulla kokemuksia ja ajatuksia siitä. Itselläni se nimittäin sattuu Neitsyeen merkkiin ja 7. huoneeseen, asteentarkkaan oppositioon aurinkoni kanssa ja siis kärjeksi yod- & bumerangi-kuvioille. :Smiley Kuuni, aurinkoni ja Venukseni ovat nääs vierekkäisissä merkeissä samoissa asteissa, ja tuo aurinko sattuu siihen kuu-Venus-sekstiilin keskelle. Antivertex on siis samassa pisteessä kuin aurinkoni.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #3 : 01.10.2006 21:54:43 »

Vx sanotaan että merkinmukaiset ihmiset vaikuttavat.
Myös sanotaan että meistä heijastuvaa säteilyä, on se kokonaisvaikutelma josta itse emme ole tietoisia.
Avx taas on kohtalonomainen, ihmiset merkin mukaan laittaa kehitysprosesseja liikkeelle.
Esim minulla on Avx  kalat sanotaan illuusioiden rapiseminen ja sisäisen vision herääminen.Ja se tapahtuu juuri niiden asioiden menettämisen kautta joita arvostaa eniten.
Vx taas ilmaisee  neitsyt että joutuu vastaamaan työstä siivoamaan muiden jälkiä ja uhrautumaan. Kolmen lapseni  askendentti on  neitsyt joten palveltu on ja opittu paljon.  knuppel2

 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 01.10.2006 22:10:36 »

Minulla vertex on ravussa ja kuten täällä monesti olen kertonutkin, tunnen kummaa vetoa rapumiehiin, vaikka omalla kartalla ei vettä ole nimeksikään, pari skorpparia ja sit toi yksi rapu...

Suhteet ovat tuntuneet "kohtalonomaisilta"... Jotenkin tiedän, että elämäni miehen kartalla tulee olemaan rapua merkittävästi...

Antivertex minulla on siis kauriissa ja voi kyllä. Kauris-ihmisien kanssa on ollut vaikeuksia ja opittavaa. Tosin heijastelen vissiin noita omia piileviä kaurismaisia piirteitä aika hyvin. Kuu ja neptunus kauriissa. Koen ne vaikeiksi.
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #5 : 02.10.2006 11:14:08 »

Valonkantaja  smitten
Ehkä se on tuo  kuu  kauris sillä siitä sanotaan että se on vaikeimmassa merkissä siellä. Tunteet kuristettu ja rankkaa elämää ei pääse helpolla. Toisaalta  neptunus harhat ja unelmat tulevat kyllä laitettua tiukkoihin raameihin  smitten
Kaikella on tarkoituksensa.
Kauriina tiedän kokemuksesta ja kun on vielä  kuu  neitsyt ja  kauris dekanaadissa niin aitaus on ollut tiukka siitä selviää ja oppii näkemään ne kultajyvät pienistäkin asioista.

 smitten Mateve
tallennettu

mateve
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #6 : 06.10.2006 01:44:04 »

Nytpäs rupesi kiinnostamaan!  Tongue

Kertokaahan ihmiset, että mistä ihmeestä sitten löydän tämän Vertexin kartaltani?

En muutenkaan tiedä hirveesti noista asteroideista, ja kun koitin katella täällä tehdystä kartastani, siellä oli Junoa, Pallasta, Vestaa, Chironia ja vaikka mitä muuta, mutta Vertex ei osunut silmääni.. Undecided

Pitääkö mennä joillekin muille sivuille? Nää on vaan niin parhaat nää Sepon sivut kaikkien astro-asioiden "hoitamiseen". Cheesy
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 06.10.2006 09:55:36 »

Nytpäs rupesi kiinnostamaan!  Tongue

Kertokaahan ihmiset, että mistä ihmeestä sitten löydän tämän Vertexin kartaltani?

En muutenkaan tiedä hirveesti noista asteroideista, ja kun koitin katella täällä tehdystä kartastani, siellä oli Junoa, Pallasta, Vestaa, Chironia ja vaikka mitä muuta, mutta Vertex ei osunut silmääni.. Undecided

Pitääkö mennä joillekin muille sivuille? Nää on vaan niin parhaat nää Sepon sivut kaikkien astro-asioiden "hoitamiseen". Cheesy

Senhän pitäisi lukea siellä jossakin (en tiedä missä, nyt kun sivut on uudistettu), missä lukee pölaneettojen ja asteroidien asteluvut ja huoneet. Ennen ne lukivat heti kartan alapuolella, minne lie nyt menneet..
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #8 : 06.10.2006 10:17:43 »

Hei Astro.com sivulta  löytyy Vx, siellä on vasemmalla puolella laatikko jossa ovat asteroidit sekä vx kun merkkaat ne mukaan, niin saat syntymäkarttaasi vx.

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #9 : 06.10.2006 14:19:48 »

Lisäyksenä vielä, että Vertex ei ole asteroidi, vaan laskennallinen piste (tai oikeastaan anti-Vertexin kanssa akseli) kartalla. Smiley

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 06.10.2006 16:30:56 »

Synastriassa voi tosiaankin löytyä mielenkiintoisia osumia Vertexille.

Katselinpa tuossa omien perheenjäsenteni karttoja ja tällaista löytyi:

Äiti(syntymäkellonaika ei ole tosin vuorenvarma): Hänen Kuunsa minun anti-Vertexilläni. Hänen kanssaan minulla on ollut aina vaikea ja traumaattinenkin suhde

Isoveli: Hänen Kuunsa minun Vertexilläni.

Sisar: Hänen AC/DC-akselinsa minun Vertex-anti-Vertex-akselillani.

Olen todellakin alkanut epäillä, että minulla ja sisarellani on yhteisiä entisiä elämiä takana. Hän on viime aikoina ollut valtavan kiinnostunut Shakespearen tuotannosta ja aivan erityisesti yhdestä näytelmästä. Sattumoisin olen itse lukenut tämän näytelmän, mutta vain ja ainoastaan sen takia, että kertomksen henkilöt liittyvät enemmän tai vähemmän erääseen (mahdolliseen) entiseen elämääni.

Samaan opukseen ollaan tartuttu ihan toisistamme tietämättä eikä sisarenikaan ole tiennyt, kuka mahdollinen henkilö olen ollut jossain aikaisemmassa reinkarnaatiossa. Eikä hän sitä paitsi ole "huuhaa-ihminen", toisin kuin minä, eikä siis ole erityisen kiinnostunut tällaisista jutuista. Pitäisikö lisätä tähän, että ei vielä... Grin Hänellä on nimittäin  kuunsolmu kalat.

Suhteeni perheenjäseniini äitiäni lukuunottamatta ovat olleet helpot ja ongelmattomat. Niissä tapauksissa, joissa synastriassa ei tule osumia Vertexille, niin sitten niitä tulee alasolmuille tai pikkuveljeni tapauksessa minun  aurinko on yhtymässä hänen DC:hensä.

Vertexilleni osui myös tujakka transiitti v. 1992, jolloin Pluto teki sille yhtymää. Tuolloin tapasin ensimmäisen avomieheni, jonka kanssa yhteiseloa kestikin 7 vuotta. Ja yhteiselo oli enimmäkseen helppoa ja hauskaa.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 06.10.2006 16:44:30 »


Äiti(syntymäkellonaika ei ole tosin vuorenvarma): Hänen Kuunsa minun anti-Vertexilläni. Hänen kanssaan minulla on ollut aina vaikea ja traumaattinenkin suhde


Juuri näin! Minunkin äitini Kuu on Anti-Vertexilläni (tosin hänenkään kellonajastaan ei ole varmuutta) ja suhteemme oli melkoisen vaikea.

Ja kuinka ollakaan, myös aviomieheni Aurinko on Anti-Vertexilläni. Jotkut ne näköjään todella "osaa" valita puolisonsa.  Grin Karmallisia juttuja siis hyvinkin ja niissähän enimmäkseen tarkoituksena on enemmänkin kasvu kuin hauskanpito.  :Smiley

Jännä juttu muuten sekin, että äidilläni ja miehelläni on siis Kuu-Aurinko-yhtymä. Äidin vielä eläessä olikin usein tilanteita, joissa he ymmärsivät paljon paremmin toisiaan kuin minua ja kääntyivät ikäänkuin yhtenä rintamana minua vastaan. Mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2006 16:46:28 kirjoittanut May » tallennettu

Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #12 : 06.10.2006 18:30:21 »

Kiitos, kävin kurkkaamassa oman Vertexini, mutta vielä ei sen merkitys avautunut...

Ehkä saisin siitä enemmän irti, jos tietäisin paremmin lähimmäisteni synnyinaikoja ja voisi vertailla niitä.

...Tietoa hankkimaan menee hän...

tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #13 : 06.10.2006 20:48:41 »

Minulla Vertex viidennessä huoneessa skorpionissa ja skorpioni on aina ollut se joka herättää minussa aina tunteita, on skorpioneja joita rakastan ja joihin tunnen vetoa ja sitten on skorpioneja joita en oikein voi sietää. Ehkä siinä on jotain karmallista todellakin. Vertexini on suoraan Uranuksen päällä.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #14 : 06.10.2006 23:06:06 »

Minulla Vertex 5. huoneessa Jousimiehessä ja tarkoitusta pitää vielä tutkia  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: