Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 1 ja 11 huone  (Luettu 12405 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« : 19.09.2006 13:36:28 »

Miten te tulkitsette, jos nämä kaksi huonetta dominoi koko karttaa?

Itse liittäisin tuon 1 huoneen siihen julkisuudessa olemiseen esimerkiksi, koska tosi monilla julkkiksilla on se korostunut.
11 huoneesta en oikein tiedä, en tunne monia ihmisiä, joilla on se korostunut.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 19.09.2006 14:19:31 »

En osaa yleisemmin sanoa, mutta itse en osaa liittää tuota julkisuutta sinänsä mitenkään ykköshuoneeseen. Sen planeetathan ovat horisontin alapuolella, eivät julkisesti näkyvillä kuten esimerkiksi 10. huoneessa. Toki julkisuus on varmasti yksi väylä opetella tuntemaan itsensä eli sitä kautta joku linkki voisi löytyä, mutta esim. minulla ovat ykköshuoneessa (Placidus) kaikki persoonalliset planeetat sekä aurinko ja kuu, enkä ikinä haluaisi olla julkisuuden henkilö, päin vastoin. Enkä ymmärrä julkisuuteen haluamista pelkän julkisuuden vuoksi.

Huone 11, hmm - sehän on kaikenlaisten verkostojen ja ryhmittymien huone. Henkilö jolla on painotus täällä, voisi toimia yleisen hyvän vuoksi jollain tapaa ja olla kenties sitä kautta esilläkin. Löytyisikö joltain joku esimerkkikartta?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 19.09.2006 14:27:24 »

Ei tämäkään kyseinen henkilö haluaisi olla julkisuudessa, kuulemma julkisuus on sama asia kuin jatkuva painajainen.
Mutta jos se tarkoittaa sellaista, että joutuu jotenkin julkisuuteen, tai ehkä enneminkin esille?
Miten sulla menee tasahuoneilla ne planeetat? Mä käytän yleensä aina tasahuoneita.

Tunteeko kukaan ihmisiä joilla on voimakas 11 huone?
Kun ainakin tämä kyseinen henkilö ei ole mikään ryhmässä toimija, eikä hänellä kiinnosta yleisesti ottaen 11 huoneen asiat.
Siksi vähän kiinnostaakin, kun en oikein saa selkoa tästä asiasta.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 19.09.2006 14:41:31 »

Mutta jos se tarkoittaa sellaista, että joutuu jotenkin julkisuuteen, tai ehkä enneminkin esille?
Miten sulla menee tasahuoneilla ne planeetat? Mä käytän yleensä aina tasahuoneita.

Mulla tasahuonesysteemi jakaa nuo ykkösen planeetat kolmeen huoneeseen, eli 1., 2. ja 3. huoneisiin tulisi jokaiseen kaksi planeettaa. Ne olisivat siis sillä systeemillä tasaväkiset "suurimmilla painotuksilla". Ykköseen jäisivät Mars ja kuu, Merkurius menisi jo kakkosen puolelle. En itse ole käyttänyt tasahuoneita, koska mielestäni Placiduksen painotukset ovat mielenkiintoisia. Kuten astrologi John Alexanderkin totesi kesäpäivillä: pohjoisessa syntyneiden "erilaisuus" näkyy Placiduksella erikoisena huonejakona. Wink No, mutta huonejako ei ole kartan tulkinnassa nähdäkseni se kaikkein tärkein asia, vaan esim. aspektit kertovat paljon, kuten itsekin jossain toisessa ketjussa taisit todeta. Tasahuoneissa toki tuo ykkösen painotus entisestään korostuu, onhan planeetta aina siinä mielessä "vahvempi", mitä lähempänä askendenttia se on.

En sitten tiedä esille joutumisestakaan...olen joutunut mm. esiintymään ainoastaan työni puolesta vähän ja MC:ni on Jousimiehessä, eli eräänlaista "sanoman levittämistä" se on ollut. Muuten en ole pyrkinyt enkä joutunutkaan ihmeemmin esille, jollei nyt tätä moderaattorihommaa joku voisi sellaiseksi luokitella - ehkä kuitenkin vähän kaukaa haettua.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 19.09.2006 15:04:56 »

Ehkä se ei sitten mene ihan sillä tavalla sen 1 huoneen kanssa, että se välttämättä tarkoittaisi esillä olemista.
Mutta mä liittäisin sen ehkä enemmän sellaiseen esillä olemiseen, että työn puolesta joutuu olemaan esillä, ei sellaiseen "julkisuuteen julkisuuden takia" juttuun.
Sullakin se liittyi työhön se esillä oleminen.

Ja ne aspektit kyllä kertovatkin enemmän, niistä pystyy mun mielestä katsomaan tosi tarkkaan.
Mutta nuo huoneet symboloivat tiettyjä asioita ja sen takia mulla kiinnostaa nyt se, ainoa vain etten osaa oikein valita sitä huonejärjestelmää, tasahuoneet tuntuu osuvimmilta karttoja vertailessa. Mä tein niin, että katsoin eri huonejärjestelmillä mun tuntemien ihmisten karttoja, ja ne huoneet korostuivat tasahuoneilla jotka sopi niille ihmisille mun mielestä parhaiten.

Voisiko se olla mahdollista, että ihminen tavallaan kääntää ympäri jonkun tietyn huoneen teeman?
Esimerkiksi se, jolla on painottunut se 11 ja joka vierastaa kaikkea siihen liittyvää?
Tuossa kartassa on toisaalta sekin ongelma, että ne mitä siellä 11 on, ovat kaikki Leijonan merkissa, eli sekin kääntää varmaan sitä asetelmaa?
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 19.09.2006 15:15:05 »

Itse olen kyllä huomannut, että monilla julkisuuden henkilöillä on korostunut 1. huone. Toisaalta julkkiksilla on usein myös huoneet 10-11 hyvin esillä ja tavallista on, että näihin huoneisiin on pakkautunut oikein kunnon stellium planeettoja.

Mitä huoneeseen 11 tulee, niin itselläni se on melko hyvin esillä. Siellä sijaitsee koko kartan hallitsija Kuu Härän merkissä yhtymässä Kuun yläsolmuun sekä Saturnus Oinaan puolella. Ellei Saturnus sijaitsisi tässä huoneessa, minulla olisi varmasti paljonkin kavereita, mutta nyt saan jatkuvasti kamppailla pitääkseni ystävyyssuhteita yllä. En riitaannu kenenkään kanssa helposti, vaikeudet tulevat vain siitä, että ihmiset muuttavat muualle. Toisaalta arvostan ystäviäni yli kaiken ja mielestäni ne, joilla on korostunut 11. huone ovatkin varsin kaverikeskeisiä. Toinen asia, jonka huone 11 on tuonut mukanaan, on tiede (tosin myös MC Vesimiehessä vaikuttaa tähän) ja kansainvälisyys. Työympäristöni on ollut aina kansainvälinen. Työn kautta olen tutustunut kiinalaisiin, argentiinalaisiin, nigerialaisiin, hollantilaisiin, puolalaisiin, ranskalaisiin, amerikkalaisiin jne, jne. Olen itse asunut myös ulkomailla. Lapsena meillä kotona oli Au-Vesimies-äitini toiveesta englantilaisia au-paireja. Äitini paras ystävä on amerikkalainen ja hän on myös minun kummitätini. Osa omista ystävistäni on ulkomaalaisia. Tällä hetkellä treffailen miestä, joka ei ole suomalainen.

Äitini puoleinen suku on hyvin yhteiskunnallisesti tiedostava ja yksi jos toinenkin on päätynyt politiikan pariin. Itse sain kotoani yliannoksen politiikkaa, enkä ole ollut asiasta erityisen kiinnostunut pitkään aikaan, mutta vanhemmiten olen seurannut yhteiskunnallisia tapahtumia hyvinkin tarkasti.

Kaikenlainen yhdistys, kerho -ja seuratoiminta liittyy tämän huoneen teemoihin, mutta toistaiseksi olen itse kartellut tällaista. No, teini-iässä olin pitkään näytelmäkerhossa ja nyt vastikään olen liittynyt SAS:n jäseneksi, joten eiköhän tämä tästä....
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 19.09.2006 15:20:42 »

Tuo kuulosti tutulta, kun vertaan tuohon ihmiseen, jolla on myös se 11 huone korostunut.
Hän on asunut paljon ulkomailla lapsesta asti ja tuntee paljon ulkomaalaisia.
Ja hänkin on aina kartellut järjestötoimintaa.
Ystäviä on vähän, mutta ne ovat sitäkin tärkeämpiä kuulemma, parisuhde on hyvin tärkeä.
Kuulemma viihtyy parhaiten ulkomailla.

Ei oikein halua lapsia, ja viihtyy paljon omissa oloissaan.

tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 19.09.2006 16:00:43 »

Juuri 11. huonessa sijaitseva Saturnus voi keikauttaa näitä tyypillisiä teemoja poskelleen. Saman asian ajaa varmasti vaikkapa samassa huoneessa sijaitseva Aurinko, joka on hankalassa aspektissa Saturnukseen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 19.09.2006 16:31:16 »

Voisiko se olla mahdollista, että ihminen tavallaan kääntää ympäri jonkun tietyn huoneen teeman?
Esimerkiksi se, jolla on painottunut se 11 ja joka vierastaa kaikkea siihen liittyvää?

Tästä tuli mieleen sellainen juttu, että esim. numerologiassa ajatellaan käsittääkseni siten, että korostunut painotus voi tuoda tullessaan ääripäitä sen saman energian käytön suhteen. Esimerkiksi ykkönen voi olla hyvinkin itseriittoinen ja itsenäinen, tai sitten hyvin arka ja epävarma itsensä suhteen, jollei balanssia tämän energian suhteen ole löytynyt. Teemana on kuitenkin molemmissa itsenäisyys, tai yksinäisyys, minä itse joka tapauksessa. Näen astrologian tietyllä tapaa samoin, eli suuri painotus jollain alueella kertoo kyseisen teeman olevan kartan omistajalle tärkeä, mutta se voi silti ilmetä eri tavoin.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #9 : 19.09.2006 19:21:01 »

Tämä aihe kiinnostaa minuakin, sillä sekä avomiehelläni että isosiskollani on hyvin korostuneet 11. huoneet, mutta se ei aina välttämättä mielestäni näy.

Avomiehellä siellä on (kärki ja) Chiron Oinaassa, Jupiter, Venus ja Aurinko Härässä sekä Merkurius Kaksosissa.

Siskolla (kärki) Merkurius ja Uranus Vaa'assa, sekä Mars, Venus ja Aurinko Skorpionissa.

Avomies on erittäin sosiaalinen ja hänellä on todella laaja kaveripiiri (myös Kuu Vesimiehessä), mutta mihinkään yhdistyksiin hän ei kuulu, eikä ole poliittisesti valveutunut, vaikka on minun myötäni herännyt pohtimaan jonkin verran yhteiskunnallisia asioita (kröhöm).

Siskokin on aika sosiaalinen ja kaverikeskeinen, mutta ei samoissa määrin. Ei myöskään kuulu yhdistyksiin tai ole erityisen valveutunut muutenkaan. Paremminkin muistan hänen esim. yliopistossa naureskelleen yhdistysaktiiveille, eikä ole mikään lippua liehuttava agitaattori luonteeltaan ollenkaan. Eikä ole siis avomieskään.

Avomiehen Saturnus tekee sekstiiliä Aurinkoon, siskolla nämä kaksi eivät ole aspektissa keskenään.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 19.09.2006 23:42:59 »

Se Saturnus on tuolla kartalla siellä 1 huoneessa, Aurinko siellä 11, mutta se ei tee Saturnukseen mitään aspektia.
Ehkä se sitten johtuu siitä ylikorostumisesta, ettei kyseisellä henkilöllä oikein kiinnosta 11 huoneen teemat.
Toisaalta Linnin kertoma pistää miettimään, että ehkä 11 huoneessa on jotain sellaista etteivät ihmiset, joilla se on korostunut, oikein toteuta sen huoneen teemoja mitenkään suuremmassa määrin, vaan esim. juuri eivät ole tippaakaan kiinnostuneita järjestöistä, ryhmistä yms....
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #11 : 20.09.2006 09:08:34 »

Toisaalta Linnin kertoma pistää miettimään, että ehkä 11 huoneessa on jotain sellaista etteivät ihmiset, joilla se on korostunut, oikein toteuta sen huoneen teemoja mitenkään suuremmassa määrin, vaan esim. juuri eivät ole tippaakaan kiinnostuneita järjestöistä, ryhmistä yms...

Saattaa olla näin, tai sitten saattaa olla (jos henkilö on nuori), että kiinnostus herää vasta myöhemmin, ehkä jonkun transiitin aktivoimana tms. Sama karttahan meillä on koko elämämme ajan. Raimo Nikula muuten kirjoittaa 11. huoneesta näin:

Lainaus
Kannustin löytää uusia kanavia ja väyliä hoitaa yhteiskunnan asioita tai pienten ryhmien ja vähemmistöjen asioita ja asemaa ja tuoda yhteiskuntaan uudistavia aatteita ja visioita. Ryhmätyö, kansainväliset vaikutteet ja kyky projisoida omaa mieltä tulevaisuutta kohti luoden uusia muotoja.

Kysymys kuuluu: Millaisia yhteistyön muotoja löydän näkemyksilleni ja ajattelulleni vapaissa ryhmissä ja millaisiin hengenheimolaisiin luotan.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #12 : 20.09.2006 11:55:49 »

Itselläni ei ykköshuoneessa ole mitään, mutta 11.huone sisältääkin sitten nämä:
 aurinkokuumarsvenuschiron ja  pallas.
Chiron ja pallas härässä ja nuo muut oinaassa.
Matkustelen paljon ja mielelläni, olen kiinnostunut maailmanasioista mutta en kuulu järjestöihin.
tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 20.09.2006 12:10:54 »

Kyseinen henkilö on noin kolmekymppinen.

Se matkustelu näyttää olevan jonkunlainen yhdistävä tekijä?
Ja se etteivät tuollaiset henkilöt kuulu järjestöihin.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 20.09.2006 12:14:37 »

Tuo kuulosti tutulta, kun vertaan tuohon ihmiseen, jolla on myös se 11 huone korostunut.
Hän on asunut paljon ulkomailla lapsesta asti ja tuntee paljon ulkomaalaisia.
Ja hänkin on aina kartellut järjestötoimintaa.
Ystäviä on vähän, mutta ne ovat sitäkin tärkeämpiä kuulemma, parisuhde on hyvin tärkeä.
Kuulemma viihtyy parhaiten ulkomailla.

Ei oikein halua lapsia, ja viihtyy paljon omissa oloissaan.




Tuo teksti kuulosti hyvin tutulta, tosin lapset on kivoja  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: