Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kymppi huone ja MC  (Luettu 27741 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« : 07.09.2006 21:45:26 »

Tästä on takuulla ollut puhetta, sanokaa jos ihan tuore keskustelu on jossain...En ehkä ole huomannut.

Mutta kun nyt kulutan koulunpenkkiä, niin tuppaa kiinnostamaan.
Mitähän meinais toi, että neppari on jouskarissa kymppihuoneessa? Kympin kärki on kuitenkin skorpionissa....

Entäs miten teillä muilla menee nuo jutut, ja onko jippoja löytynyt työelämään?
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #1 : 07.09.2006 21:50:05 »



just tossa aattelin omia työkuviotani....
mulla MC neitsyessä 10;ssä (keskitaivas leijonassa)
ja ei hajuakaan....mitä tarkottaa
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 08.09.2006 09:48:23 »

Mulla on myös Neppari melko lähellä MC:tä (6 asteen päässä) ja Jouskarissa, tosin ysihuoneen puolella. MC on niin ikään Jouskarissa ja mm. tämä työpaikka, jossa olen jo piiiiitkään viihtynyt, on perustettu Jousimiehen merkissä. Myös ala liittyy Jouskari-teemoihin. Neptunuksen yhdistän ehkä enemmän tuonne matkailun puolelle eli ysiin kuin uraan, eli toiveita reissuun pääsystä aina elättelen. Samoin se, mitä haluan opiskella, ei ole koskaan ollut päivänselvää, kiinnostuksen kohteet hajautuvat, mikä sopii Neptunukseen. Tietysti Neptunus lähellä MC:tä on vaikuttanut myös siten, että esim. ystäväkirjoihin olen usein vastannut lapsuuden toiveammattia kysyttäessä "taivaanrannanmaalari". :Smiley Ja tähänkin työpaikkaan olen kalamaisesti "vain ajautunut".

MC Skorpparissa voisi liittyä työhön, jossa ollaan tekemisissä elämän "isojen asioiden" kanssa, kuten syntymä, kuolema, psykologiset muutokset (kriisit), terapia. Samoin kaikki intensiiviset ja intiimitkin asiat liittyvät Skorppariin, lisäksi toisten ihmisten rahojen ja isompien rahavarantojen pyörittely voisi sopia kuvaan. Neptunus kympissä voi tuoda epäselvyyttä siihen mitä haluaisi "isona" tehdä, juuri sitä kiinnostuksen hajautumista tai idealistisia haaveita työn suhteen. Toisaalta työ voisi olla myös neptuniaanista: luovaa, henkistä, mielenterveystyötä, kokonaisvaltaista, humaania. Tulisi mieleen työ, jossa kohdataan ihmisissä sellaisia puolia mitä ei tavallisesti kohdata ja käsitellään asioita jotka herättävät syviä tunteita - tällaisia voisivat olla terapeutin, papin tai vaikkapa juristinkin työ. Neptunus voisi herkistää vastaanottavaiseksi ja empaattiseksi tällaisille asioille.

Täysikuu: MC ja keskitaivas tarkoittavat samaa asiaa, joten tarkoititko että Neptunus on sinullakin kympissä? MC Leijonassa voisi kuvata työtä jossa ollaan esillä, näkyvästi (toisin kuin Skorppari, joka toimisi pikemminkin seinien suojassa yksin tai kaksin). Työhön voisivat liittyä itsensäilmaisu ja ehkä lapsetkin jollain tavalla. Näyttelijä, opettaja tai muuten yleisön edessä oleva työ voisi sopia tähän - toki tietysti muu kartta kertoo enemmän siitä onko henkilöllä muuten taipumuksia tuohon suuntaan vai ei.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #3 : 08.09.2006 12:30:55 »


Ajatus
mulla on neptunus eka huoneessa ja skorpionissa. En tosiaankaan osaa näitä kunnolla,jaihan nolottaa kun sorkin toisten aiheissa Embarrassed
Kiitos joka tapauksessa, työni on ollut tähän saakka juuri sellaista kun tuossa esitit  Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 08.09.2006 13:06:55 »

Täysikuu, ei hätiä mitiä - halusin vain tarkistaa, etten itse höpise ihan asian vierestä. Cheesy Tottakai ketjuihin saa ja pitää kommentoida, jos niiden kirjoituksista joku juttu jää askarruttamaan. Aina pitää jonkun olla eka, että muutkin uskaltaisivat. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #5 : 09.09.2006 14:02:58 »

Minulla on MC Leijonassa ja olen aina miettinyt sitä, kuinka lapsena halusin olla paljon esillä ja haaveilin esiintyjän ammatista (niin toisaalta kai aika monet lapset), mutta nykyisin sellainen ei enää hirveästi kiinnosta. Nyt vilkaisin progekarttaani, ja MC onkin ollut jo aika kauan Neitsyessä siellä... Sopii paremmin nykyisen näpertämiseeni. Tosin piakkoin se siirtyykin jo Vaakaan - saa nähdä mitä tuo tullessaan.

Anteeksi, jos tämä sekoittaa alkuperäistä keskustelua, mutta oli vain sellainen oivallus itselleni, että oli pakko jakaa. Grin (Enkä tällä tietenkään tarkoita, etteikö sillä radixin Leijonalla olisi kuitenkin isokin rooli elämässäni.)

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 11.09.2006 17:46:56 »



Anteeksi, jos tämä sekoittaa alkuperäistä keskustelua, mutta oli vain sellainen oivallus itselleni, että oli pakko jakaa. Grin (Enkä tällä tietenkään tarkoita, etteikö sillä radixin Leijonalla olisi kuitenkin isokin rooli elämässäni.)

Linn

Pöh, mie en ole niin "direktiivilleen immeinen", joten hyvä havainto oli tuo. Kiinnostaa nyt itseänikin mennä tsiikaamaan tuota progekarttaa...

Ja kiitos Ajatukselle kommentista, viikonloppuna en ehtinyt foorumille ollenkaan, kun olin kuoroleirillä joikhaamassa Wink
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #7 : 11.09.2006 18:31:45 »

Myös minulla on MC 10 Leijonassa.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2006 20:42:27 kirjoittanut MetalLady » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 14.09.2006 16:47:37 »

Itselläni radixilla MC on Vesimiehessä ja koulutukseni vastaa kyllä täysin Veskariteemoja. Tähän asti olen tienannut leipäni tieteen parista. Progressiokartalla - kun niistä nyt ruvettiin puhumaan, MC on jo Oinaassa yhtymässä Saturnukseen ja vahvasti näyttää siltä, että elämä pakottaa minut yrittäjyyteen, mikä on mitä oinasmaisin leivänhankintatapa. Aurinko-Kaksosena en välttämättä ole erityisen yrittäjähenkinen, mutta minkäs teet, jos vaihtoehdot alkavat loppua kesken.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
härkä-69
Vieras
« Vastaus #9 : 15.09.2006 08:21:42 »

Mulla myös MC leijonassa.

LEIJONA KESKITAIVAALLA
Sosiaalisen aseman toteuttaminen luovan itseilmaisun kautta on vaaka- ja skorpioninousuisten mahdollisuus. Tätä kirjoittaessani istun korkealla vuorenrinteellä sijaitsevan Psilianis luostarin tasanteella. Alapuolella Pythagorionin kylä ja Ageian meri, yläpuolella taivas, tässä hiljaisuus. Tässä sinä, alapuolella muu maailma, yläpuolella jotain sinua suurempaa. Ja tehtäväsi luovuuden kautta välittää jotain tuosta suuremmasta muille ihmisille. Työvälineesi olkoon Leijonan järkkymätön varmuus omasta itsestään. Parhaiten pääset elämässäsi eteenpäin uskaltamalla vain olla oma itsesi ja uskaltamalla tuoda rohkeasti esille oman persoonallisuutesi. Vaakanousuiselle tämä on uskoakseni helpompaa kuin skorpioninousuiselle, joka paljon helpommin aliarvioi itseään. Ammatillisen luovuuden toteuttaminen vaatii, enemmän kuin millään muulla keskitaivaan merkillä, vapautumista persoonallisuuden jakamisesta muiden käyttöön. Uskaltamalla kohdata nousumerkkisi haasteen tulet kyllä löytämään aseman tai ammatin, jonka kautta voit toteuttaa luovuuttasi. Luovuutta voi toteuttaa missä ammatissa tahansa, kunhan koet työsi vapaana, antoisana ja innostavana. Tiedät löytäneesi juuri sinulle sopivan ammatin silloin kun voit tuntea kutkuttavaa ylemmyyden tunnetta ja lämmintä vastaansanomatonta varmuutta kaikesta mihin sitten päätätkin urallasi ryhtyä. Rähjääminen, kiukutteleminen ja jatkuva muiden kanssa poikkiteloin asettuminen ei anna aihetta odottaa suuria siltä hommalta, mitä silloin olet tekemässä.

VESIMIES KESKIYÖN MERKKINÄ
Elämän uudistuminen toteutuu sinussa uranusmaisesti oivalluksen kautta. Oivallus kasvaa alitajunnassa, mutta ottaa muotonsa konkreettisessa elämässä tavalla, jota ei ole kokeiltu aiemmin. Sisäinen tasapainosi on kohdallaan silloin, kun se tuottaa hiukan vallankumouksellisia oivalluksia uusia tilanteita tai haasteita kohdatessasi. Niin kauan kun sisäinen tasapainosi horjuu, vaadit kodiltasi äärimmäistä muuntuvuutta ja tukea kaikille uusille aloituksillesi. Tuen mahdollistamiseksi pyrit ennakoimaan muiden odotuksia ja vastaamaan niihin jo etukäteen. Oletat, että perheesi voi tarpeen tullen helpommin mukautua kaipaamiisi muutoksiin, kun heidän tarpeistaan on jo huolehdittu. Ongelma on vain siinä, että näin päin toimiessasi jätät nousumerkkisi mahdollisuudet käyttämättä, eikä elämä tuo alitajunnallesi sen tarvitsemia kokemuksia oivallusten tuottamiseksi. Toteuttamalla ensin persoonallisuuttasi ja luottamalla sitten sen luovuuteen sosiaalisen aseman saavuttamisessa saa alitajuntasi pureskeltavaa eikä sinun tarvitse valjastaa kotia ja perhettä toivottomaan tehtävään.

tallennettu
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #10 : 16.12.2006 16:20:53 »

Hei,

tämä aina kiinnostaa...ammatti. Se kun tuntuu meikäläiselle olevan aikamoinen kysymysmerkki. Miksiköhän? Kun luulisi, että  aurinko, merkurius, saturnus 10-huoneessa ( rapu) olisi selvääkin selvempi ammatin kannalta? Aijjaa? Tai ainakin jollekin se voisi olla selvä?;-)

Hmmm...vaikuttaisikohan sitten se, että MC on mulla eri merkissä ( kaksoset) kuin tuo stelliumi ravussa? Hmm...toisaalta 9-huoneen puolella on  venus kaksosten merkeissä, juuri väljässä yhtymässä MC (12 astetta), eli ei taida kauhammin vaikuttaa...Toisaalta sielultani olen taiteellinen...en vain malta uskoa että taiteella voisi elää...(saturnuskos;-))

Tulisiko kenelläkään mieleen jotain sopivaa ammattia noilla eväillä? coolsmiley
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #11 : 08.03.2009 11:15:19 »

Minulla myös  rapu, huoneessa 10. Mc. Mc yhtyy  kaksoset Huoneessa on myös  kuu ja  vesta

Kysymys kuuluu: Miten tyydytän sosiaalista kunnianhimoani ja millaisia laitoksia ja systeemejä palvelen omalla panoksellani? - Poiminto Raimo A Nikulan sivuilta.

- Kasvu ja oppiminen tapahtuu usein jäljittelemällä, ottamalla onkeensa mitä on kerran kuullut, nähnyt ja kokenut. Sisäistävä muisti säilyttää asioita tiiviisti ja myös tunteet ovat sitkeitä, eläviä ja toisinaan kiinni pitäviä. Perinteellisen elämänmuodon ja luontoyhteyden symbolina Rapu joutuu usein idyllisen kaihon valtaan, jossain pitäisi olla oma suojattu lapsuuden koti, rauhallinen yksityinen alue, jossa voisi elää turvassa. Herkkä itseys voi aiheuttaa yliherkkyyttä muiden vaikutusta vastaan. Tarve hallita omaa elämänaluetta on voimakas ja voi johtaa varhain omaksuttuihin äidin rooliin, jos kehitys on ollut kovin passiivista. Suhde minään voi olla monitasoinen, eri kehitysvaiheet tuovat uusia haasteita ja voivat muuttaa Raputyypin olemusta melkoisesti. Ihmissuhteiden kannalta hän on tunteellinen, toisinaan aistillisuuteen kallistuen, toisinaan taas omistava, kiinnipitävä ja takertuva. Reaktiot voivat olla totaalisia koska alitajuisia tarpeita ja yliherkkiä piirteitä on mukana. 

-Tämä pitää paikkaani kohdallani  Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #12 : 08.03.2009 13:28:27 »

mulla on kymppihuoneessa puolet leijonaa ja puolet skorpionia. mc leijonassa Smiley tuo mc:n paikkahan oli varmaan yks niistä perusteista millä valoitte muhun uskoa, että voisin sopia siihen työhön mitä nyt teen Smiley

oon kyllä nauttinu aivan sairaasti siitä, että saan olla ja tehä niinku ite haluan Smiley deadlinejäkin on, mutta sitten kun saa pöyän puhtaaks niinku tällä viikolla kävi niin kerkes tekemään niitä asioita, jotka jää helposti taka-alalle..

haasteita mulla on kyllä ihan itteni takia ja muutenkin. pelkään koko ajan, että möläytän jousimiehiseen tapaan jotain aivan älytöntä ja joudun kuseen sen takia. pelkään, etten osaa esiintyä niinku johtajan pitää.

niinjoo, mullei oo mitään planeettoja siinä huoneessa. 9 ja 11 kans tyhjiä. tuo yks ohjelma näyttää fortunen olevan kympissä leijonassa, tarkottaako se nyt sitte sitä onnenpistettä?
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #13 : 08.03.2009 15:34:45 »

mulla on kymppihuoneessa puolet leijonaa ja puolet skorpionia. mc leijonassa Smiley

Siinä tapauksessa tarkoitit varmaan, että puolet Leijonaa ja puolet Neitsyttä (joka on jellonasta seuraava merkki)..?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #14 : 08.03.2009 15:49:13 »

^ oho, kylläpä ihminen voikin olla unessa aamusin Wink mulla taitaa mennä nuo kaks merkkiä useinkin sekasin, nehän on ihan samanlaisia  neitsyt  skorpioni
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: