Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kädestä ennustaminen  (Luettu 116678 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jinx
Vieras
« : 12.07.2006 00:54:46 »

Mitä kädet kertovat?

Käden viivat ja sormien mittasuhteet kertovat paljon ihmisen persoonasta. Miltä sinun kätesi näyttävät?

Mitä hienompi ihon pinta on, sitä herkempi ihminen. Ohut, sileä iho kertoo herkästä ja helposti loukkaantuvasta ihmisestä. Etusormi kuvaa ihmisen omaa minää. Mitä pitempi etusormi on, sitä vahvempi itsetunto ja selkeämpi minäkuva. Etusormi on nimetöntä pitempi ihmisellä, jolla on vahva itsetunto.

Pikkusormen joustavuus kertoo siitä, miten paljon kykenemme tekemään eri tavalla kuin vanhempamme. Jäykät sormet (eivät taivu taakse) kertovat estoista ja varautuneisuudesta.

Peukalo on sormista tärkein, koska se kuvastaa super-egoamme ja alitajuisia tarpeitamme. Jos naisella on suuri peukalo, hän on hyvin rationaalinen ja materialistinen, pienipeukaloista naista ohjaa tunteet.

Mitä lyhyemmät sormet ovat, sitä nopeampi ihminen on ajatuksissaan ja teoissaan.

Sisäänpäin kääntyneet sormet ovat merkki arkuudesta, suojautumisesta ja vaikeudesta ilmaista tunteita.


(Lähde: Helmi; Ihanan naisen kalenteri 2006)


Käden viivat

käden kolmesta pääviivasta tärkein on se, joka on vahvin. Sydämen, pään ja elämän viivat kertovat, onko ihminen tune-, järki- vai fyysinen ihminen.

Sydämen viiva (ylinnä) kertoo ihmisen tavasta rakastaa. Mitä syvemmälle ihoon viiva piirtyy, sitä fyysisemmin ihminen ilmaisee tunteitaan. Mitä ylempänä viiva on, sitä henkisemmästä ihmisestä on kyse. Haarukkamainen alku kertoo joustavuudesta. Kolmihaaraisena alkavaa sydämenviivaa pidetään erityisen onnekkaana.

Pään viiva (keskellä) on älykkyyden mitta. Jos viiva on kaareva, ihmisellä mon kyky ajatella yksilöllisesti. Vahva pään viiva on merkki luovuudesta ja herkkyydestä osoittaa kykyä ajatella laajasti. Oikea käsi paljastaa älyllisen kehityksen. Vahva pään viiva oikeassa kädessä on merkki suuresta tahdonvoimasta.

Elämänviiva (alinna) pidetään elinvoiman ja elämänhalun mittarina. Viivan pituus ei kuitenkaan korreloi elämän pituuden kanssa. käsien vertailu on elämän viivan tulkittaessa myös tärkeää. Jos oikean käden viiva on vasenta voimakkaampi, on ihminen pyrkinyt kohti suurta henkilökohtaista vapautumista, päinvastainen tilanne kertoo taistelusta aineellisen tai henkisen hyvinvoinnin puolesta.


(Lähde: Helmi; Ihanan naisen kalenteri 2006)

tallennettu
marija
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 161


Löydät minut seuraavassa elämässä - ellet tässä..


Profiili
« Vastaus #1 : 12.07.2006 10:42:00 »

Lisää tätä, KIITOS kaunis  coolsmiley

Itse lueskellut kausittain tästä mitä käsiin sattunut - tosin pakkaavat sitten taas unohtumaan.. :Smiley
tallennettu

Miun kans olis niin heleppo olla, saisi olla justiisa niin ku mie sanon.

Aurinko Ravussa
Kuu Oinaasa
Nousumerkki Neitsyt
Merkurius Ravussa
Venus Leijonassa
Mars Neitsyessä
Sideerinen Kaksonen
Maa-Hevonen
Keltainen Solaarinen Aurinko
Jinx
Vieras
« Vastaus #2 : 12.07.2006 14:09:17 »

Mietin tässä vain, että itselläni Päänviiva ja Elämänviiva yhtyy..
Eli siis Päänviivasta erkanee Elämänviiva..

Mitähän tämä meinaa?
Aika kummallista kun olen tässä tutkaillut ihmiten käsiä  Wink  Cheesy niin heillä on ollut kaikki viivat erillään ja miulla onkin sitten yhtenevä..  idiot2


Täytyy tutkia kai asiaa..
Ymmärsiköhän kukaan selostuksestani mitään?
Jos ymmärsi ni miten sinun käden viivat menee?
Miltä katesi näyttävät?


-JINX-
tallennettu
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #3 : 12.07.2006 18:50:52 »

Jinx, mulla kanssa nuo viivat yhtyy ja JOS nyt oikein muistan itseäni sivistäneeni niin tarkoittaa, että suhde vanhempiin olisi -hmmm- erikoinen? Tai jonkinlaista riippuvuutta puolin ja toisin varhaisessa elämässä.  :Smiley En muista tarkalleen, kun soveltelin sitä silloin omiin juttuihini kuin aiheesta luin.

Käden viivat on kyllä mielenkiintoisia, ja aika muokkaa niitä. Ei pitkä aika siitä kun jossain toisella puolella foorumia arvuuteltiin lasten lukumäärää käsien viivoista. Oli ihan mielenkiintoinen juttu!

Mä aina ihmettelen omia ja muitten käsiä. Kiinnostavin on tuo kohtalonviiva - mulla se on vahva, pitkä halki koko kämmenen, mihin liekään kohtalo viekään...  Smiley
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #4 : 12.07.2006 19:16:38 »

Mietin tässä vain, että itselläni Päänviiva ja Elämänviiva yhtyy.
Eli siis Päänviivasta erkanee Elämänviiva.
-JINX-

Mulla ne yhtyy oikeassa kädessä, muttei vasemmassa ...   coolsmiley ... mitä merkinnee?
En nyt muista, kumpi käsi merkitsee tulevaisuutta, kumpi mennyttä aikaa.  idiot2 Ja mitä se sitten merkitsee.

Olen kyllä käynyt kerran Vieno Puustjärven tulkinnassa. Mutta silloin sitä vain lumoutuneena kuunteli hänen selostuksiaan menneisyydestäni ja ohjeita tulevaan elämääni.  :Smiley Tuli tunne, että kädet kyllä kertovat ihan oikeasti.
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #5 : 12.07.2006 19:20:19 »

Vasen on ikään kuin lähtökohta ja oikea se mitä on saatu aikaan.  Smiley

MUTUa, taas  Grin
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
Keijutar
Vieras
« Vastaus #6 : 14.07.2006 11:07:42 »

Mitenkä nuo neliöt esim:sormen alapuolella ja "ruksit"?Eikö niilläkin ole joku oma tarkoitus?

Olen huomannut,että kun ikää tulee lisää myös viivat ja merkit lisääntyvät,jatkuuko tämä "viivojen kasvu" läpi elämän?



Keijutar (http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_3_15.gif)
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #7 : 14.07.2006 11:36:50 »

Haa, nytpä pääsen tonkimaan kauan mieltäni kaihertanutta aihetta! Onkos kellään tietoa semmoisesta, että käden viivat muuttuvat/kasvavat? Itse olen seurannut vasemmassa kädessä nimettömän alta alaspäin lähtevää viivaa, joka on vuosien saatossa kasvanut hiukan pituutta. Puhutaan milleistä, mutta se on selvästi nyt jo kasvanut sydämenviivan läpi. Ja tämä kasvutahti on tapahtunut n. 10 vuoden aikana, ettei ihan hurjaa....
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
marija
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 161


Löydät minut seuraavassa elämässä - ellet tässä..


Profiili
« Vastaus #8 : 14.07.2006 17:03:53 »

Hei
No onkos jotain merkitystä sormilla ja niiden muodolla?? Itelläin on vasemman käden peukalo paljon lyhyempi ja paksumpi kuin toinen, kynsikin on paljon leveempi ja matalampi. Ruma

Ainakin jossain oli, et miehet joilla on pitkä etusormi, niin se sillon on iso..pippeli Cheesy
tallennettu

Miun kans olis niin heleppo olla, saisi olla justiisa niin ku mie sanon.

Aurinko Ravussa
Kuu Oinaasa
Nousumerkki Neitsyt
Merkurius Ravussa
Venus Leijonassa
Mars Neitsyessä
Sideerinen Kaksonen
Maa-Hevonen
Keltainen Solaarinen Aurinko
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #9 : 14.07.2006 20:10:21 »

Terve!

Itse olen ihan noviisi näissä(kin) asioissa, mutta kannattaa vilkaista muitakin topiceja aiheesta, esim. https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=7461.0, jossa Asterixilla oli paljon tietoa käden viivoista, ja muutenkin mielenkiintoista keskustelua!  Smiley
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Lari
Vieras
« Vastaus #10 : 15.07.2006 11:57:39 »

Haluaisiko joku kertoa kädestäni.  Cheesy

*täällä tohkeissaan, kun eilen sain vihdoin digikameran*

T: Nakkisormi  2funny
tallennettu
Camisha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #11 : 17.07.2006 12:24:03 »

Tämä on todella mielenkiintoinen asia. Smiley Itselläni on käsien iho ohut, sileä ja siitä kuultaa läpi versisuonet. Olen hyvin herkkä ja tunteellinen ihminen, mutten suuta mitenkään helposti, kiukustun paremminkin...

Ois ollut mukava nähdä jotain kuvaa käsistä ja niiden viivoista!


tallennettu

Nouseva: Neitsyt
Aurinko: Oinaassa
Kuu: Ravussa
Merkurius: Oinaassa
Venus: Oinaassa
Mars: Kaloissa
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #12 : 17.07.2006 15:27:03 »

Ois ollut mukava nähdä jotain kuvaa käsistä ja niiden viivoista!

Hei "Camisha"


Foorumilla on keskusteltu asiasta kuvien kanssa


(http://www.transmeri.fi/content_images/ACF285B.gif)

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=3680.msg33748#msg33748
Käsistä vinkkejä - ei selkeitä ohjeita


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 17.07.2006 16:00:51 »

Lari, sinulla on aivan mielettömän tasainen ja suora elämänviiva.  Shocked Minulla on niin röpelöinen, koukeroinen ja mutkikas elämänviiva, että on kyllä ihan eri planeetalta sinun kauniin ja herkän viivasi kanssa.  Grin Minusta kätesi näyttää maa-ihmisen kädeltä, en sitten tiedä.

Eikös todella moniviivainen ja käsi jossa on paljon pieniä viivoja kerro herkkyydestä? Ajattelin vain kun monta kertaa ystäväni ovat ihmetelleet kättäni, kun se on niin kalaverkon näköinen, että ei mitään rajaa.  2funny

Muistaakseni myös kolmihaarainen sydämen viiva kertoo onnesta rakkauden suhteen, sormien taipuisuus mukautuvaisuudesta ja jos kädestä löytyy jonkinlainen tähtikuvio (?), se merkitsisi parannuskykyä tms.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Camisha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #14 : 17.07.2006 16:45:29 »

Ois ollut mukava nähdä jotain kuvaa käsistä ja niiden viivoista!

Hei "Camisha"


Foorumilla on keskusteltu asiasta kuvien kanssa


(http://www.transmeri.fi/content_images/ACF285B.gif)

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=3680.msg33748#msg33748
Käsistä vinkkejä - ei selkeitä ohjeita


 smitten  Elämänilo   smitten

Sori etten ole tullut huomanneeksi, olen ollut pitemmän aikaa pois forumilta, mutta kiitti kuiteskin kun viitsit laittaa linkkiä.  Smiley
tallennettu

Nouseva: Neitsyt
Aurinko: Oinaassa
Kuu: Ravussa
Merkurius: Oinaassa
Venus: Oinaassa
Mars: Kaloissa
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: