Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ihmissuhteiden pieni toteamus  (Luettu 8771 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« : 01.06.2006 16:34:09 »

Nyt kun tässä on tuntunut ympärillä olevan erityisen paljon häikkää ihmissuhteissa, sekä itseni että ympäristöni nimissä, ajattelin kirjoittaa teille muutaman otteen kirjasta Keskusteluja Jumalan kanssa, koskien ihmissuhteita. Toivottavasti joku asian kanssa painiva saa tästä lohtua, oivallusta ja voimia, sillä ihmissuhdekiemurat lienevät yksi elämän hankalimmista haasteista. Tämä olisi varmasti sopinut myös Henkimaailman osastolle, mutta uskoisin kuitenkin, että ihmissuhdehuoliset tulevat ensimmäiseksi tänne ^_____^

Niille, jotka eivät kirjaa tunne kerrottakoon, että elämäänsä kyllästynyt amerikkalainen radiotoimittaja Neale Donald Walsch päätti kirjoittaa vihaisen kirjeen Jumalalle kysyäkseen, mitä helvettiä hänen pitäisi tehdä. Nealen yllätykseksi Jumala vastasi. Näistä kirjeistä syntyi kirja Keskusteluja Jumalan kanssa. Myöhemmin Neale kirjoitti vielä kaksi kirjaa lisää joissa hän pureutui joihinkin asiakohtiin vielä syvemmin Jumalan kanssa.


Sanohan sitten minulle, Jumala, millaisia lupauksia ihmissuhteessa pitäisi antaa ja millaisia sopimuksia noudattaa? Millaisia velvoitteita ihmissuhteisiin sisältyy? Millaisia ohjenuoria pitäisi etsiä?

-   (---) Vastaus on, ettei mitään velvollisuuksia ole. Ei ihmissuhteessa eikä koko elämässä.

Eikö ole velvoituksia?

-   Ei ole. Ei rajoituksia, ohjenuoria eikä sääntöjä. Sinua eivät myöskään sido olosuhteet eikä laki. Et myöskään ole ansainnut minkäänlaista rangaistusta rikkomuksistasi, sillä et kykene rikkomuksiin – Jumalan silmissä ei ole olemassa rikkomuksia. (---) Sinulla ei ole ihmissuhteissa velvoituksia, ainoastaan tilaisuuksia. Tilaisuudet, eivät velvoitukset, ovat uskon kulmakivi ja kaiken hengellisyyden perusta. Et ymmärrä asian ydintä niin kauan kuin näet asian toisella tavalla. Suhde – sinun suhteesi kaikkeen – luotiin täydelliseksi työkaluksi sielun työtä varten. Siksi kaikki ihmissuhteet ovat pyhiä. (----) Älä koskaan tee ihmissuhteessa mitään velvollisuudentunnosta. Tee se mitä teet sen suurenmoisen tilaisuuden takia, joka ihmissuhteesi tarjoaa – voit päättää ja olla mikä todella olet.

Kuulen mitä sanot – silti olen aina luopunut ihmissuhteista, kun ne ovat käyneet hankaliksi. Sen seurauksena minulla on ollut monia peräkkäisiä ihmissuhteita, vaikka lapsena ajattelin että niitä olisi vain yksi. En tunnu tietävän miten ihmissuhteesta pidetään kiinni. Luuletko, että ikinä opinkaan? Mitä minun pitää tehdä, että se onnistuisi?

-   Saat asian kuulostamaan siltä, että ihmissuhde on onnistunut jos siitä pidetään kiinni. Yritä olla sekoittamatta pitkäaikaisuutta hyvin tehtyyn. Muista, että sinun tehtäväsi tällä planeetalla ei ole ottaa selvää kuinka kauan jaksat pysyä samassa ihmissuhteessa. Sinun tehtäväsi on tehdä valintoja ja kokea kuka todella olet. Tämän tarkoituksena ei ole puoltaa lyhytaikaisia suhteita, muttei pitkäaikaisiakaan mitenkään erityisesti vaadita. Tämä verran voin kuitenkin sanoa: pitkäaikaisissa suhteissa on suuria mahdollisuuksia molemminpuoliseen kasvuun, ilmaisuun ja täyttymykseen ja se on oma palkintonsa.

(---) No miten minä onnistun siinä?

-   Ensinnäkin sinun on varmistuttava että aloitat suhteen oikeista syistä ((---) Tarkoitan ”oikeaa” suhteessa siihen suurempaan tarkoitukseen, joka elämälläsi on). (---) Useimmat ihmiset aloittavat suhteensa ”vääristä” syistä: he haluavat tehdä lopun yksinäisyydestä, täyttää tyhjän kohdan elämässään, saada rakkautta tai hankkia rakkauden kohteen – ja nämä ovat väärien syiden parhaasta päästä. Jotkut yrittävät kohentaa ihmissuhteen avulla sukupuolielämänsä laatua, toipua edellisestä suhteesta tai, uskokaa tai älkää, silkkaa ikävystymistään. Mikään näistä syistä ei toimi, eikä sellainen ihmissuhde onnistu, jos se ei muutu jyrkästi sen kuluessa.

Minä en ole aloittanut ihmissuhdetta noista syistä.

-   En ole asiasta niinkään varma. Et taida tietää miksi olet ne aloittanut. Et ole varmaan edes ajatellut koko asiaa. En usko sinun aloittaneen ihmissuhteita harkitusti. Luulen, että olet vain ”rakastunut”.

Niin juuri

-   Etkä varmastikaan ole pysähtynyt miettimään miksi ”rakastuit”. Mihin reagoit rakastumalla? Millaisia tarpeita rakastuminen sinussa täytti? Useimmille ihmisille rakkaus on vastareaktio täyttymyksen kaipaukseen. Kaikilla on tarpeita. Yksi tarvitsee sitä, toinen tätä. Kumpikin näkee toisessa tarpeensa täyttymyksen. Sitten tehdään – hienovaraisesti toki – kaupat. Minä annan sen mitä minulla on annettavaa, jos sinä annat sen mitä sinulla on. Liiketoimi se on, mutta ette puhu siitä rehellisesti. Et sano ”Minä tarjoan valtavan paljon” vaan sanot ”minä rakastan sinua valtavan paljon” ja siitä pettymykset alkavatkin.


(---) Sinun selityksesi vie suhteesta kaiken romantiikan. Mitä pahaa on siinä, että rakastuu korviaan myöten ajattelematta?

-   Ei mitään. Rakastu vain sillä tavalla niin moneen ihmiseen kuin tahdot. Jos kuitenkin haluat muodostaa elinikäisen ihmissuhteen, voisi olla järkevää lisätä mukaan vähän ajatustakin. Jos taas nautit suhteesta toiseen seilaamisessa – tai vielä pahempaa, haluat jääräpäisesti säilyttää suhteen, koska luulet, että sinun ”täytyy” – ja jos nautit tämän saman kuvion toistumisesta kerta toisensa jälkeen, silloin voit huoletta jatkaa samaan tyyliin.
(---) Jos te molemmat olette tietoisesti sitä mieltä, että suhteenne on teille tilaisuus eikä velvollisuus – tilaisuus kasvuun, täysimittaiseen itseilmaisuun, täyteen elämään, pikkumaisuuksien parantamiseen ja lopulta yhtymiseen Jumalaan sielujen sulautumisen kautta – ja sitoudutte siihen ettekä tavanomaisiin vakuutteluihinne, silloin suhde alkaa olla hyvällä pohjalla.


Onnistumisesta ei kuitenkaan ole takeita.

-   Jos haluat takeita elämääsi, et halua elämää. Haluat vain ennalta laaditun käsikirjoituksen toteuttamista. (---)

Olkoon. Ymmärrän. No, nyt suhteeni alkaa olla ”hyvällä pohjalla”. Miten minä saan sen jatkumaan?

-   Tiedä ja ymmärrä, että vastaan tulee haasteita ja vaikeita aikoja. Älä yritä välttää niitä. Ota ne avosylin vastaan. Kiitollisena. Pidä niitä Jumalan lahjoina, suurenmoisina tilaisuuksina tehdä kaikkea sitä mitä varten suhteenne aloititkin. Yritä ankeina aikoina olla pitämättä kumppaniasi vihollisena ja vastustajana. Älä pidä ketään äläkä mitään vihollisena – tai edes ongelmana. Opettele näkemään kaikki ongelmat tilaisuuksina. (---) Et koskaan vahingoita ihmissuhdetta – tai ketään ihmistä – näkemällä hänessä enemmän kuin sinulle näytetään, sillä siellä on aina enemmän, paljon enemmän.

- Neale Donal Walsch : Keskusteluja Jumalan Kanssa -
« Viimeksi muokattu: 01.06.2006 16:35:40 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #1 : 01.06.2006 17:06:17 »

Lainaus
Eikö ole velvoituksia?

-   Ei ole. Ei rajoituksia, ohjenuoria eikä sääntöjä. Sinua eivät myöskään sido olosuhteet eikä laki. Et myöskään ole ansainnut minkäänlaista rangaistusta rikkomuksistasi, sillä et kykene rikkomuksiin – Jumalan silmissä ei ole olemassa rikkomuksia. (---) Sinulla ei ole ihmissuhteissa velvoituksia, ainoastaan tilaisuuksia. Tilaisuudet, eivät velvoitukset, ovat uskon kulmakivi ja kaiken hengellisyyden perusta. Et ymmärrä asian ydintä niin kauan kuin näet asian toisella tavalla. Suhde – sinun suhteesi kaikkeen – luotiin täydelliseksi työkaluksi sielun työtä varten. Siksi kaikki ihmissuhteet ovat pyhiä. (----) Älä koskaan tee ihmissuhteessa mitään velvollisuudentunnosta. Tee se mitä teet sen suurenmoisen tilaisuuden takia, joka ihmissuhteesi tarjoaa – voit päättää ja olla mikä todella olet.

Wow...hienoa! kiitos Smiley

Lainaus
Niin juuri

-   Etkä varmastikaan ole pysähtynyt miettimään miksi ”rakastuit”. Mihin reagoit rakastumalla? Millaisia tarpeita rakastuminen sinussa täytti? Useimmille ihmisille rakkaus on vastareaktio täyttymyksen kaipaukseen. Kaikilla on tarpeita. Yksi tarvitsee sitä, toinen tätä. Kumpikin näkee toisessa tarpeensa täyttymyksen. Sitten tehdään – hienovaraisesti toki – kaupat. Minä annan sen mitä minulla on annettavaa, jos sinä annat sen mitä sinulla on. Liiketoimi se on, mutta ette puhu siitä rehellisesti. Et sano ”Minä tarjoan valtavan paljon” vaan sanot ”minä rakastan sinua valtavan paljon” ja siitä pettymykset alkavatkin.


 2funny ja tämä...edelleen hienoa! Wink
« Viimeksi muokattu: 01.06.2006 17:09:13 kirjoittanut sign? » tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #2 : 01.06.2006 17:29:25 »

Hei Athamaarit Smiley

Oi, minä tiedän nuo! Kirjoitin edelliselle forumille juuri samoja asioita ja harmittaa, etten kopioinut niitä kirjoittamisen jälkeen Undecided, koska ex-forumille ei näjemmä pääse.
Piti myös kirjoittaa 5 askelta rauhaan, vai kuinkas se nyt meni, mutta se vaan jäi  idiot2 buck2.
Olen myös omaksunut opusten sisällön (lukenut ne kaikki) Trilogia Keskusteluja Jumalan kanssa, mulla on.

Hienoa, että oivalsit laittaa tänne nuo, monelle siinä on opastusta.
Iloa elämääsi Athamaarit  smitten smitten smitten
terv.
Stareyes Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Aniel
Vieras
« Vastaus #3 : 01.06.2006 17:37:10 »

juu tuo trilogia on huippu.
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #4 : 01.06.2006 18:32:36 »

Kauniita ajatuksia. Olispas vaan yhtä helppo se käytäntö Tongue
Mutta joo, ihmissuhteista ei saa takuita Smiley
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #5 : 01.06.2006 21:03:48 »

Ei ole takeita edes siitä että loppu olisi loppu heh.

Vai millä selittää sen että yhteydenpito joka suuntaan on niin tiivistä nyt ja sisällä ehkä vihdoin alkaa asua rauha ja anteeksianto.. kovan pohdinnan jälkeen. Ehkä se tuntuu noissa muissakin.

Shakti Gawainin kirjassa oli harjoitus siitä että kelle pitää antaa anteeksi ja keneltä pyytää anteeksi.. angel
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 02.06.2006 00:48:36 »

mutta eikös jokainen halua rakkautta ja hyväksymistä, olla rakastettu ja rakastaa itse smitten ei suhteen aloittamiseen tarvitse mitään sen kummempaa syytä, rakastaa sen aikaa kunnes rakkaus kantaa hedelmää smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #7 : 02.06.2006 08:36:36 »

Eikös suhteen aloittamiseen vaadita että joku kiinnostais oikeesti.

Toistaseks jokainen suhde on loppunut väkisin..pakotettuna..ei niin ettei tunnetta olisi, mutta liian nopeasti huomattu erilaisuus.. kait.. suhteet on itse asiassa yllättävän uuvuttavia eli parempi ilman nyt. smitten
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
sawotar
Vieras
« Vastaus #8 : 02.06.2006 12:21:58 »

Jupiter..tietty pitää kemioiden kohdata Smiley eihän sitä kukaan pakolla ja ei halusta alkas buck2
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #9 : 02.06.2006 16:20:02 »

Muuten mulle tuli yksi oivallus. Olisko niin että suhteet on tietynlaisia planeettakouluja. Jos olen ollut 3 miehen kautta 3 planeetan koulussa?

Niin voisiko ajatella että kun olen nousuvaaka, miehen olis hyvä olla oinas, ja kun olen aujouskari, hän vois olla vaikka nousukaksonen? Tai jotain tällaista, niin kumpikin oppisi toisen ominaisuuksista. Mehän peilaamme toinen toisiamme. Laitoin näin päin, toki voisi olla kaksonen ja nousuoinas, mutta ehkä mieluummin olen au-tulen kuin ilman kanssa, ne on liikaa ilmassa.

Tämä oli siis nämä polariteetit jouskari-kaksonen, oinas-vaaka. Vai mikä siinä on että vierekkäiset merkit ei ole ainakaan hyviä, vastakkaiset saattaa oppia toisiltaan ja tuntea vetoa. Itse en enää jaksa vesi-maa elementtejä kuin kamuina.

Koetan miettiä mikä olis hyvä miksaus.

Nimittäin kauris-noususkorppari yhdistelmä alkoi mennä kanssani niin poskelleen kun mikään ei oikein lopulta tuntunut opettavan oikein. (työnarkomaniaa, ilkeyttä jne)
« Viimeksi muokattu: 02.06.2006 16:25:50 kirjoittanut JupiterGirl » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #10 : 02.06.2006 19:37:55 »


Kyllähän näitä asioita on muutaman kerran tullut pähkäiltyä ja petyttyä itseensä ja toiseen.
Miten helppoa se oikeasti olisi noiden sanojen myötä, ja niinhän se on jos osaisimme pudottaa arvostelun, katkeruuden, kateuden, riittämättömyyden, huonon omantunnon, syyllisyydentunnon, jne.....
Olisimme vaan aina eteenpäin ajattelematta, aina menneitä muistelematta, TÄSSÄ HETKESSÄ.
Omana itsenämme, maailmaa ja itseämme rakastaen smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: