Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 11. huone - Uudistusten huone - Miten suhtaudut muutoksiin  (Luettu 15505 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Downtempo
Vieras
« : 28.01.2013 00:39:40 »

Kuinka hyvin "palaudut" äkkinäisten, tai hitaasti tapahtuvien muutosten keskellä? Miten jatkat elämääsi?
Kuinka hyvin osaat sopeutua uusiin asioihin, oli se sitten parisuhteen kaatuminen, työpaikan äkkinäinen vaihto, tai jotain ihan
muuta elämään liittyvää? Jäätkö pitkäksi aikaa märehtimään ja vatvomaan asioita, onko vaikeuksia päästä ylitse asioista?
Vai osaatko asettaa elämäsi uudestaan sellaiseksi mitä tilanne tarvitsee?

Mulla on aurinko ihan 10. ja 11. huoneen välissä ravussa, lisäksi
 ceres ja  merkurius  leijona 11. huoneessa.
 merkurius aspect_squ pluto
 merkurius aspect_kvi uranus
 merkurius aspect_squ mars
 merkurius aspect_squ kuu

Olen kokenut itseni että osaan aika nopeasti palautua asioissa ja jatkaa elämääni hyvinkin nopeasti.
Oli kyse kuinka vakavasta asiasta. Monilla läheisilläni olen huomannut, että heillä samanlaiset asiat ovat
huomattavasti vaikeampia käsitellä. Mulla ehkä sitten sellaiset hyvin "pienet" mitättömät asiat taas välillä
tuntuu maailmaa suuremmilta, ja jään niitä vatvomaan, eikä millään meinaa syntyä ratkaisua asioihin. Mille taas
muut ihmettelee, että miten tollaiset pienet asiat voi olla noin vakavia päästä yli, mutta sitten taas isommat asiat
mulle on helppo käsitellä ja päästä yli. Niissä oon henkisesti todella vahva.
Merkuriuksen transiitit mulle on aina haastavampia, viime aikoina on kyllä muutoksia sattunut ja on ollut todella "turvaton" olo, mutta
hetken kun mietin rauhassa asioita, niin mikään ei enää tunnu missään. Sit taas pystyy porskuttaan eteenpäin  Smiley

Olisi kiva kuulla muiden aspekteja ja kokemuksia, että missä asioissa olet vahva elämän uudistamisissa, varsinkin äkkinäisissä ja radikaaleissa muutoksissa.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #1 : 28.01.2013 08:42:27 »

Minä olen aina selvinnyt muutoksista nopeasti ja erinomaisesti.
Varsinainen vahvuuteni tässä on varmaankin jossain muualla, mutta kun 11.huone on  skorpioni, oikea muutoksen ja tranformaation ja feenixlintukokemuksen merkki, niin yhdistäisin sen siihen, että minä sukellan niin syvälle kuin kulloinenkin tilanne vaatii ja katson mitä oikeasti täytyy tehdä muuttuakseni niin että pääsen eteenpäin, ja sitten teen sen jatkaen matkaani uutena ihmisenä.

Pluto on yhtymässä MC ja Saturnus että Onnenpiste, kolmiossa auringolle ja neliössä Merkkarille.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 28.01.2013 11:09:26 »

Minulla 11. huoneessa ovat Kuu Härässä, Kuun yläsolmu niin ikään Härässä ja Saturnus Oinaassa. En välttämättä koe tätä huonetta muutosten huoneeksi, vaikka Uranuksen hallitsema huone onkin. Olen havainnut, että se tuo mukanaan mm. kansainvälisyyttä, kiinnostusta ns. tulevaisuuden aloihin, ryhmittymistä ja ehkä jopa menestystä, mikäli kortit pelataan oikein. Mikäli ei pelata, niin kyllä tästä huoneesta löytyy niitä murrosiän kapinaan juuttuneita yhteiskunnan vihollisiakin. Itselläni kun Saturnus on tässä huoneessa, niin ystävyyssuhteiden ylläpitäminen käy työstä, melkein aina minulle käy niin, että kun luo läheisen suhteen johonkin, niin tämä muuttaa vähintään 500 km:n päähän, ehkä vieraaseen maahankin.

Anyway, minulla on Uranus ja Pluto neliössä Aurinkoon ja muutokset tapahtuvat yleensä minulla sähäkästi ja muutokset ovat helposti jäljitettävissä Uranus-transiitteihin. Sopii minulle. Kuvioon kuuluu, että saatan menettää yhtäkkisesti kiinnostukseni johonkin pitkäaikaiseen ja rakkaaseen harrastukseen tai lopettaa ilman sen kummempaa ennakkosuunnittelua joitakin pitkäaikaisia tapoja. Jos muutos on ei-toivottu, niin kyllähän siinä on shokkitilassa jonkin aikaa, mutta tokenen yleensä esim. rakkaussuhteenkin päättymisestä muutamassa kuukaudessa - yhdessä vuodessa. Tämäkin voi olla jollekin hyvin uraaniselle ihmiselle pitkä aika, muistan jutelleeni erään Vesimiehen kanssa, joka joutui yllättäen jätetyksi avioliitossaan. Tottakai hän oli järkyttynyt, mutta toipumisaika oli vain huimat 2 viikkoa. Cheesy

Nopeita muutoksia enemmän minua rassaavat ajanjaksot, jolloin mikään ei etene, eikä mitään tunnu tapahtuvan.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 12:12:59 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #3 : 28.01.2013 11:59:29 »

Jos ajatellaan 11.huonetta sitten näiden ystävyyssuhteiden osalta, niin minulla ei ole turhanpäiväisiä ihmisiä elämässäni...ja jos on, niin hukkuvat jonnekin. Pelkästään aitoja ja ihan oikeita ystävyyksiä, vaadin sitä ihmisiltä ennemmin tai myöhemmin. Ehdottomasti.

Minulla on kahdella lapsella auringot ja muutakin 11.huoneessa, joten sen käsitteleminen sinällään on oikein mielenkiitoista...me keillä ei ole 11.huoneessa mitään kummempaa, olemme sitten  aurinko vesimies, että siinä on selkeästi joku meidän juttu.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 28.01.2013 12:21:47 »

Nuo 11. huoneen ystävät ovat usein kollegoja, harrastuspiiriläisiä (=samat intressit) tai asiantuntijoita. Esim. tämä astro-foorumikin on 11. huoneen teemaan laskettava ryhmä, ainakin minun mielestäni.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #5 : 28.01.2013 12:22:56 »

 Grin

Nauroin oikein ääneen, kun katselin omaa karttaani, jonka näillä sivustoilla olen tehnyt. Huone 11, jonka kärki on  kaksoset :ssa, ammottaa tyhjyyttään planeetoista ja asteroideista. Se on täysin tyhjä.  Grin

Toisaalla tehdyn kartan mukaan huoneesta löytyy asteroidi Chant 22'42"r. Mutta menee aika hakuammunnaksi, jos sinne huoneeseen haluaa jotain tapahtumia löytää.

Mitä pitäisi päätellä huoneesta 11 asukkaanaan  kaksoset ? Pinnallisia ystävyyssuhteita? Kaksinaismoralismia?
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #6 : 28.01.2013 12:44:22 »

Mulla on muuten Kuuhildan kartalla 11.huone ja 7 huone painottuneina, kaksonen, jousimies ja skopu oli aktiivisia...kuu oli vissiin skopussa...en muista, mutta niin. Jossain näistä oli oma ketjukin, ihan mielenkiitoinen oli se.

Tai S.A älyllistä ja ulospäinsuuntautunutta ja kepeää otetta ystävyys ja ihmissuhteissa? Mitä tekee sun Merkurius, siitähän voisi jotain koettaa päätellä?

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=45000.0

TUO ^^ oli se ketju missä niistä nimimerkkien kartoista oli.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 12:51:01 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #7 : 28.01.2013 13:56:27 »

Tai S.A älyllistä ja ulospäinsuuntautunutta ja kepeää otetta ystävyys ja ihmissuhteissa? Mitä tekee sun Merkurius, siitähän voisi jotain koettaa päätellä?

 merkurius  kauris , huoneessa 6.  Cheesy

 merkurius aspect_squ kuusaturnus aspect_tri merkuriusuranus aspect_sex merkuriusneptunus aspect_ssx merkurius ja  pluto aspect_squ merkurius

Höpisee hassuja ystävyyssuhteissa?  Grin
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Indium
Vieras
« Vastaus #8 : 28.01.2013 14:26:57 »

Osallistunpa pitkästä aikaa minäkin, kiinnostava aihe.

Mulla myös 11. huone  skorpioni, Arska ihan niukasti kympin puolella ainakin Placidus-huonejaolla.
Muuta merkittävää siellä ei ole kuin Kuun alasolmu, asteroideja en nyt varmaan ala etsimään. Alasolmu yhtyy kolmen asteen orbilla Arskaan, kahden asteen orbilla  aspect_squ kuu leijona.
Ja kai Uranuskin mainita täytyy, se könnää Ascin kupeessa (2 asteen orbi) Merkkarin kanssa (  jousimies ), molemmat 12. huoneen puolella. Mars 0 astetta  vesimies.

Noh. Mitäs tästä touhustani sanoisin.  Tongue Täytyy sanoa että en noita aspekteja niin kauhean hyvin osaa tulkita, varsinkaan tuota alasolmua tuolla, että jos jollakin joku ajatus nousee niin kuuntelisin mielelläni.  Smiley

Joka tapauksessa:
En saa itseäni luopumaan asioista (konkreettisista ja abstrakteista), jos yhtään tuntuu, että katuisin sitä - ja tämä tuo välillä suuria hankaluuksia. Esim. jos luopuminen ei ole minun päätettävissäni, jolloin asia voi harmittaa ja jopa ahdistaa minua todella kauan. Tai vaikkapa jos toiset painostavat luopumiseen ja itsekään en täysin eri mieltä ole, mutta kun osittain olenkin ja äh! uglystupid2
Toisaalta sitten, jos jokin asia tai henkilö elämästäni lähtee minun toimestani koska olen täysin vakuuttunut päätöksestä, niin sehän ottaa ja lähtee pysyvästi, enkä halua sitä enää takaisin.
Ja on siitäkin hyötynsä, että tiettyihin asioihin syventyy oikein läpikotaisin ja juurta jaksain.

Niin, sitten niitä toisenlaisia muutoksia. Tapanani on ollut ajatella että yhden kurkistuksen voi suoda melkein mille asialle vain, parhaimmille sitten luo useamman.  :Smiley Niin sitä sitten löytää itsensä hiippailemasta vähän vaikka mistä, päässä kenties ajatus "no mitäs hemmettiä mää täälläkin taas teen...." Grin Noh, kyllähän mää  askendentti jousimies olen, vähän pitää seikkailla, ja paljon mahtavia asioita on löytynyt tuolla tavalla.

Ja en voisi kuvitella että olisi joka päivä sama vaatetyyli! Ei missään nimessä. Siinähän tukehtuisi.  uglystupid2 Eri päivinä saatan myös kuunnella ihan erilaista musiikkia. Teininä sitä jämähti yhteen tai kahteen bändiin, aikuisena on ollut kyllä ihan toinen ääni kellossa.  Cheesy

Mitä ystävyyteen tulee, niin soutaminen ja huopaaminen, pinnallisuus ja kaikenlainen "pelaaminen" ihmissuhteissa väsyttävät minut todella nopeasti. Ihan ihmissuhteiden alussa noitakin kai tarvitsee, mutta mahdollisimman äkkiä haluan saada selville, onko syntymässä kunnollinen, rehellinen ystävyys tai kumppanuus joka ei perustu noille em. asioille. Jos ei ole, niin tunnen itseni yksinäisemmäksi kuin yksin ollessani, joten vetäydyn takavasemmmalle.

Muoks: Aijuu, tuli tosta alasolmusta kyllä semmonen mieleen, että mulle on lapsena ollut leimallista pyrkiä muuttamaan itseäni ja käytöstäni että kelpaisin toisille. Aikuisena sitten olen tajunnut, miten väärin olen itselleni tehnyt toimiessani noin.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 14:32:12 kirjoittanut Indium » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #9 : 28.01.2013 15:14:27 »

Koen muutokset usein vahvasti, eli tunnepuolella raastaa helposti aika paljon, mutta kykenen kuitenkin kohtalaisessa ajassa luomaan nahkani aina uudelleen ja uudelleen, nousemaan aina uudestaan. En ole koskaan ajatellut 11. huonetta tutkia tämän kannalta. Muutenhan olen nousu-, aurinko- ja kuumerkeiltäni muuttuvaa laatua ja aurinko vielä positiiviseen suuntaavassa jousimiehessä, niiden kautta olen ajatellut minulle olevan helppoa hyväksyä muutoksia. Asenteeni on jossain määrin kelluva, eli en yritä hallita kaikkea, vaan rakentelen elämääni ympäristön ehtojen mukaan. En tykkää kuitenkaan aivan kohtalon ohjaama olla, sillä uskon kyllä ihmisen omilla valinnoilla olevan myös suurta merkitystä elämän kannalta ja haluan päättää itse. Mielenterveyden kannalta on itselleni tärkeää, että voin kokea ansaitsevani hyvät asiat elämässäni, ja että olen itse saavuttanut ne. Olisi masentavaa olla jokin kohtalon heittopussi.  Grin Ehkä nuo molemmat puolet ovat tärkeitä siinä, että nousee uudelleen muutosten jälkeen. Irti päästäminen sekä usko siihen, että voi itse vaikuttaa tulevaisuuteensa, jotta ylipäänsä olisi halua nousta.

Vanha aurinkoketju nostettiin tuossa ylös äsken ja sieltä lueskelin taas, että kasihuoneessa sijaitseva aurinkoni on nahkansa uudelleen luoja. Voin tunnustaakin, että välillä muutokset ja repäisyt ovat kovin nautinnollisiakin.. Negatiivinen puoli voi olla jopa se, että tekisi mieli joskus repäistä vain draaman takia. Onneksi olen viime aikoina pystynyt kanavoimaan tuon tarpeen taiteeseen, eikä tarvitse rikkoa vihdoinkin tasapainoista elämääni. Mutta eipä kyllä rehellisesti olekaan mitään tarvetta rikkoa esim. tätä suhdetta joka minulla nyt on (ellen ole juuri hetkellisesti varsin suuttunut), aivan ihanaa ettei ole sellaista tarvetta.  angel

Tosin, nyt olen vihdoin niin tasapainoisessa ja rauhallisessa olotilassa ja tämän suhteen suhteen on paljon tulevaisuuden suunnitelmia, että jos jotakin tapahtuisi, se olisi äärimmäisen kova paikka. Kauris-venukseni on vihdoin alkanut luottamaan ja ottamaan rennosti ja se rakentelee tällä hetkellä paljon suunnitelmia tulevaisuuteen, sillä se (minä  Wink ) vihdoin luottaa perustuksien pysyvän pystyssä.

11. huoneeni kärki on  kauris ja planeetat siellä:  saturnus aspect_con neptunus
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 28.01.2013 15:53:53 »


Noh. Mitäs tästä touhustani sanoisin.  Tongue Täytyy sanoa että en noita aspekteja niin kauhean hyvin osaa tulkita, varsinkaan tuota alasolmua tuolla, että jos jollakin joku ajatus nousee niin kuuntelisin mielelläni.  Smiley


Jan Spilleriltä suomennettua:

Kuun noususolmu Leijonassa tai huoneessa 5 ja laskusolmu Vesimiehessä tai huoneessa 11.

Kehitettäviä asioita ovat:

-yksilöllisyys
-halukkuus astua parrasvaloihin
-sydämen toiveiden seuraaminen
-tahdonvoiman kehittäminen
-innostus
-itseluottamus
-riskien ottaminen
-muiden lapsenmielisyyteen vetoaminen
-elämästä nauttiminen –hauskan pitäminen
-elämän näkeminen pelinä
-kehittää ”kaikki riippuu minusta itsestäni”-asennetta

Taaksejätettäviä ominaisuuksia:

-kavereiden tahtoon mukautuminen, jotta kuuluisi porukkaan
-tunteellisista tilanteista pakeneminen
-katsoa etäältä sitä, mitä todella on menossa
-lisätiedon odottaminen ennen kuin uskaltaa toimia
-yletön haaveilu
-konflikteista pakeneminen

Lääkkeet kipukohtien parantamiseksi:

-”Ainoa ihminen, joka tuo minulle onnen, olen minä itse.”
-”Kun minulla on hauskaa, olen oikealla polulla.”
-”Kun seuraan sisäisen lapseni impulsseja, voitan.”
-”Voitan, kun aktiivisesti luon haluaminen tulokset.”
-”Kun vetoan muiden lapsenmielisyyteen, kaikki voittavat.”
-”Tuodessani iloa muille, tunnen kuuluvani porukkaan.”
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 28.01.2013 17:17:41 »

Minulla on aurinko, kuu, venus ja mars 11.huoneessa oinaassa, ja chiron myös mutta härässä.

Minä olen sellainen, että kauaa en jää muutoksien ja myllerysten jälkeen märehtimään. Eteenpäin aina vaan!

Ja kiitos tuosta noususolmus leijonassa tekstistä Lilli! Minulla on noususolmu leijonassa 2.huoneessa ja minulle todellakin on alkanut avautumaan se, että todellakin minä saan leikitellä ja nauttia elämästä ihan tosissani, että se on mun juttu Smiley Vaikeaa onkin itseasiassa elää sitä tylsää keskiverto arkea  Grin Nykyään haikailen vaan iloittelua  Grin
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #12 : 28.01.2013 18:19:21 »

Kiitos Lilli!  Smiley Tosin ei kai aikuisen ihmisen elämää nyt sisäisen lapsen impulsseilla elää voi?
Ja mitä tarkoittaa, että elämä pitäisi nähdä pelinä? Haetaanko tuossakin kohdassa sitä "kaikki voittavat"-meininkiä (jota vastaan minulla ei ole mitään - mutta sitä kylläkin, että jotkut voittavat pelin toisten hävitessä)? Ja miten siihen päästään vetoamalla muiden lapsenmielisyyteen?
Anteeksi jos nämä ovat tyhmiä kysymyksiä, en vain nyt yhdistä mikä logiikka tässä on.

Monet noista kuulostivat järkeviltä ja osa ihan asioita, joita olen paljonkin miettinyt ja edistänyt elämässäni. Parrasvaloihin en tosin suuremmin hingu, ei ole oikein mitään annettavaa siellä.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 28.01.2013 18:50:44 »

Indium, tulkinta ei ole minun keksimäni, olen vain kääntänyt ne muista teksteistä. Mutta joo, ei tässä ymmärtääkseni tarvitse palata uhmaikäisen tasoille, vaan säilyttää hyvä yhteys sisimpään olemukseen ja sen antamiin viesteihin. Minusta noususolmu 5. huoneessa kehottaa aika vahvastikin heittäytymään elämään, luottamaan itseensä ja löytämään itsestään luovuutta ja rakkautta. Kyllä se on myös riskien ja pelienkin huone, kuten myös konkreettisesti lasten huone. Eli ilo ja hauskuus elämään voi löytyä konkreettisesti lasten kautta. Pelaamisen ei tarvitse olla mitään juonittelua, vaan sen voi ymmärtää ihan konkreettisena harrastuksena, vaikka shakinpeluuna.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 19:11:36 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 28.01.2013 20:13:36 »

Minä näen sen niin, että sisäisen lapsen seuraaminen on sitä, että uskaltaa heittäytyä juttuihin ja nauttia niistä, että etsii asioista hauskoja puolia ja uskaltaa leikkiä ja leikitellä eikä ota kaikkea aina niin vakavasti. Ja että elämän voi nähdä pelinä siten, että näkee mahdollisuuksia. Pelit on jännittäviä ja elämästäkin voi tehdä jännittävää ja innostavaa.

Nuo ovat hyvin hyvin osuvia, sillä itse ainakin olen huomannut ilon todellakin olevan opaste minulle. Kun jokin asia tuottaa iloa, niin en ole koskaan ollut väärällä tiellä.
Itseluottamuksen kanssa minulla on aina ollut hieman ongelmia.. En tiedä miten sitä sitten työstäisi..?

Haluaisin muuten kuulla yhden mielipiteen tuosta luovuudesta. Luovuushan käsitääkseni liitetään viidenteen huoneeseen ja luin jostain (en kuolemaksenikaan muista mistä) että luovuuden lunastaa käyttöönsä vasta kun vastaplaneetan eli uranuksen (11.huone) voimat on hallussa. Mitäköhän se tarkoittaa..? Arkailen käyttää luovuuttani, vaikka noususolmuni onkin leijonassa. Viidennessä huoneessa on uranus ja pluto.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: