Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sisustus ja kodin huone  (Luettu 42971 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« : 30.10.2005 20:39:15 »

Morjensta ystävät!!

Oletteko huomanneet, onko teillä sisustus tyyli enemmän aurinko merkin vai kenties IC:n tai kodin huoneen mukainen?

Miulla ei ole todellakaan veskarille ominaista ultramodernia sisustusta, ja ihmettelin aina, kun luin jostain lehtijutuista, millainen veskarin koti olisi.
Miulla koti on erittäin harmooninen, tykkään antiikista ja visuaalisesti silmää hivelevästä sisustuksesta.(sehän on tietty makuasia)
No, sittenpä tutkailin karttaa niin IC tojottaakin mulla härässä, samoin neloshuoneen kärki....Että sieltäkö tää sitten mulle tulisi viehtymys tällaiseen enemmän klassiseen sisustukseen..

Että ottakaahan kantaa ja ennenkaikkea te astrospesiaalit,koska mie en näitä juttuja välttämättä muista oikein.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2005 20:51:11 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #1 : 30.10.2005 23:03:37 »

Hmmm. Minulla on ollut aina ongelma tuosta IC:stäni. En vain oikein hahmota sitä ja sen merkitystä omalla kohdallani.

IC:ni on Leijonassa. Marmorilattioita ja takorautasänkyä ei löydy, voi tietenkin olla, että jos minulla sattuisi olemaan rahaa, niin mahtipontisuutta tulisi lisää. Ehkäpä tuo IC:ni tuo tietynlaista ylpeyttä kotiasioihin... Jos koti ei ole priimakunnossa, en oikein kehtaa tuoda vieraita. Tämänhetkinen asuntoni, opiskelijasolu, on sen verran vaatimaton, että tupareitakaan en ole viitsinyt pitää. Läheisimpäni ovat toki vierailleet, mutta mieluiten en päästä vieraita lähellekään, ettei ylpeyteni kokisi kolahdusta... buck2
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Cleo
Vieras
« Vastaus #2 : 30.10.2005 23:14:52 »

Heips!
Minulla IC Vesimiehessä, ja sikäli sopii, että kotini paikkakuntaa myöten on muuttunut elämäni aikana usein, nykyinen kotini on ulkomailla. (Vesimies-IC tuo myös tiettyä kansainvälisyyttä)
Kuitenkin paljon 4. huonetta on myös Kaloissa, jossa on noususolmuni, ja sikäli kotini on linnani, että tarvitsen ajoittain "haaveiluaikaa" kodissani, mieluiten yksin, jotta taas jaksan muiden parissa.

Sisustus...no, modernia on vain tietokone, olohuone toimii myös ateljeena (tosin heikosti, tila kun ei oikein riitä) ja pidän tunnelmallisesta valaistuksesta. Ah, ne  kalat !!! Ihmiset viihtyvät kodissani, vaikkei se mikään tip-top-asunto olekaan sen enempää siisteyden kuin kunnonkaan puolesta- vanha talo jne. Ja kylpyamme on ehdoton, "kalaisaan" kotiin!  Grin  Grin  Grin Semmoista täällä.
tallennettu
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« Vastaus #3 : 31.10.2005 00:08:10 »

Itsellä ainakin kodin sisustus ilmentää täysin aurinkomerkin ( aurinko  skorpioni) taipumuksia. Paljon mustaa, verenpunaista, ylellisiä materiaaleja (samettia jne), makuuhuone on kodin keskipiste Smiley
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #4 : 31.10.2005 00:46:13 »

Hyvä aihe!

Opiskelijana on tietysti pieni budjettiongelma eikä ihan saa sellaista kämppää tai sisustusta kuin haluaisi. Nimimerkki raahannut mukanaan kotoaan vanhat huonekalut ja matot ja verhot mitä vaan on irronnut... Erittäin rapumaista kai...

Käytännön syyt ovat yksi, mutta olen muutenkin ihmetellyt IC Leijonan merkitystä kartallani. Ei ymmärrä. Makuni kun on erittäin yksinkertainen. tai sitten erittäin boheemi. Olen aina ihaillut aasialaista sisustustyyliä. Siellä tunnutaan ymmärtävän hyvin tämä yksinkertainen on kaunista ajatukseni.

Mutta miten aasialais- tai itämaistyylinen sisustus liittyy Leijonaan? Kun se ei ole lainkaan pröystäilevää. En kestäisi olla sellaisessa pröystäilevässä kartanossa, joka on täynnä kultaa ja arvokkaita esineitä. Eihän sellainen ole koti vaan museo.

Olisiko sitten kuitenkin Jousimies vaikutus vielä vahva sisustuksessakin?
Jos mielipiteeni ja makuni muuttuu iän myötä ja isompana hommaankin jonku hienon kartanon kultaverhoiluineen...

 2funny 2funny
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #5 : 31.10.2005 00:55:55 »

Hyvä aihe!

Opiskelijana on tietysti pieni budjettiongelma eikä ihan saa sellaista kämppää tai sisustusta kuin haluaisi. Nimimerkki raahannut mukanaan kotoaan vanhat huonekalut ja matot ja verhot mitä vaan on irronnut... Erittäin rapumaista kai...

Käytännön syyt ovat yksi, mutta olen muutenkin ihmetellyt IC Leijonan merkitystä kartallani. Ei ymmärrä. Makuni kun on erittäin yksinkertainen. tai sitten erittäin boheemi. Olen aina ihaillut aasialaista sisustustyyliä. Siellä tunnutaan ymmärtävän hyvin tämä yksinkertainen on kaunista ajatukseni.

Mutta miten aasialais- tai itämaistyylinen sisustus liittyy Leijonaan? Kun se ei ole lainkaan pröystäilevää. En kestäisi olla sellaisessa pröystäilevässä kartanossa, joka on täynnä kultaa ja arvokkaita esineitä. Eihän sellainen ole koti vaan museo.

Olisiko sitten kuitenkin Jousimies vaikutus vielä vahva sisustuksessakin?
Jos mielipiteeni ja makuni muuttuu iän myötä ja isompana hommaankin jonku hienon kartanon kultaverhoiluineen...

 2funny 2funny

Kuules, kuules Alzbeta! Minä olen siis myös IC Leo ja oon ihan friikahtanut kaikkeen itämaiseen! Hmmm....
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Dniwfoffup
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #6 : 31.10.2005 03:38:01 »

aurinko neitsyt
Niin. En oikeen tiedä vielä mikä tuo IC on.. mutta..  uglystupid2
En ole oikein vielä ehtinyt sisutamaan/remontoimaan, mutta yhden asian huomaa selkeästi. Meillä on roskiksia ihan joka paikassa  Grin. Ja haluaisin vielä lisää ihan vaan sen takia että tulisi tosiaan laitettua roskat roskiin. Kämppämme on vuorattu vaatteilla ja kaikella roinalla (=kaaos!). Tahtoisin tummia sävyjä ja paljon silti valoa kotiimme. Kai kohta pääsee sisustamaan kun saisi nyt remontin kuntoon ensin. Tykkään sekoitella uutta ja vanhaa keskenään, ja unelmana olisi että joka huone olisi erilainen tyyliltään ja väreiltään. Vaihtelua ja piristystä arkeen  Smiley.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2005 03:43:26 kirjoittanut Dniwfoffup » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #7 : 31.10.2005 09:37:28 »

Morjensta ystävät!!
Oletteko huomanneet, onko teillä sisustus tyyli enemmän aurinko merkin vai kenties IC:n tai kodin huoneen mukainen?
Että ottakaahan kantaa ja ennenkaikkea te astrospesiaalit,koska mie en näitä juttuja välttämättä muista oikein.

Heippa!
Minä en todellakaan ole mikään astrospesialisti, mutta aihe sinällään oli niin mielenkiintoinen, että amatöörikkona siihen osallistun.
Ensinnäkään en tiedä, mitä tarkoitatte tuolla IC llä? Jospa joku tietävä voisi siitä valaista minuakin?  idiot2

Minun sisustyylini, on sekoitus itämaista, japanailaista ja jotain oman persoonan tuotosta.
Pidän suurista linjoista, paksuista/vahvoista ja selkeistä muodosta ( ei siis tikkujalkaisia huonekaluja tai ohkasia pöytälevyjä, ei pieniä koriste-esineitä tai avo-kirjahyllyjä tyyliin)
Kuitenkin pehmennän sitä joiliain "kruusatuilla" intialaistyyppisillä tauluilla, naamioilla, isoilla maljakoilla yms. Tai kevennän läpikuultavalla lasilla yms.
Paksuja villamattoja...
Värit voimakkaita, mutta pehmeän utuisia....

Itse toivoisin, että kaikille tavaroille olisi paikka, ja niihin aina palautuisi....mutta lapsiperheessä, se on toistaiseksi ainakin vain utopistinen haave.  Embarrassed

Sisustusintoilija olen, ja käyn välillä "stailaamassa" tuttujen ja ystävien remontteja ja muuta sisustusta... Cheesy

Fen Shui on piiiitkään kiinnostanut, lähinnä käytän sitä enemmänkin jonkin tilan tulkitsemiseen kuin muuttamiseen. Mutta joskus siihenkin.

 Smiley

En sitten tiedä onko tämä vesimiesmäistä vai mitäkö.....
tallennettu
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« Vastaus #8 : 31.10.2005 11:24:59 »

IC eli Keskiyön huone on 4.huoneen kärki (vastakohta MC:lle, Keskitaivaalle eli 10.huoneen kärjelle)
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
a.ankka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #9 : 31.10.2005 12:42:25 »

Minulla on IC ravussa, eikä mitään planeettoja 4huoneessa ja voisi kai sanoa, että mitään tyyliä ei ole :Smiley
Tavarat on haalittu sieltä täältä. Joku huonekalu on joskus ollut kivannäköinen ja se on päätynyt kotiini ja on siellä vieläkin.
Sohvani on varmasti yli 20vuotta vanha ja silloin ostin sen käytettynä ystäväni poikaystävältä. Onhan se vähän kulahtanut, mutta hyvin menettelee vielä. Joskus saatan saada jonkun omituisen päähänpiston, että tarvitsen uuden kirjahyllyn tms. ja sitten menen huonekaluostoksille ja ostan jotain mikä on mielestäni kivannäköistä ajattelematta ollenkaan sopiiko se nyt johonkin muuhun mikä on kotonani. Verhoja en vaihda kesäksi ja talveksi erilaisia ja pyyhkeet ovat just sitä mitä sattuu.
Aikoinaan ystäväni oli pyörtyä, kun pussilakanani ja tyynyliinani eivät olleet samaa sarjaa (herkän härän kauneuden kaipuu kärsi Grin). Inhoan koriste-esineitä ja taulujen pitää olla isoja ja selkeitä.
Kyllä minä tiedän millainen olisi mielestäni kaunis koti ja kiinnitän sellaiseen huomiota, kun sellaisessa pääsen käymään, mutta itse en osaa sellaista tehdä Sad Mainittakoon kuitenkin, että kyllä minä sentään siivoan laugh

Ystävälläni on IC vaaassa + neloshuoneessa aurinko, merk ja muistaakseni muutama muukin planeetta ja hän sitten jaksaa laitella kotiaan. Aina on jotain uutta ja kun koko kämppä on viimein remontoitu, niin sama alkaa jo toisesta nurkasta uudestaan. Verhot vaihdetaan kymmeniä kertoja vuodessa yms. ja kodin siivous on sitten hänen toinen intohimonsa.
Ja arvata saattaa, että postiluukusta tipahtelee avotakkaa ja puutarhalehteä. Mutta täytyy myöntää, että tyylikästä ja siistiä on.
tallennettu

"kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen"
selkälokki
Vieras
« Vastaus #10 : 31.10.2005 12:47:49 »

Wink
Täytyy myöntää, että muutamilla rapuystävättärilläni on koti kodikas, mutta huonekalut ja sisustus muutenkaan ei ole suunniteltua...juuri tuohon a.ankan mainitsemaan tyyliin..
Valitettavasti en tiedä heidän IC:n merkkiä.....
Ja siivoavat kyllä. :Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #11 : 31.10.2005 12:51:10 »

IC eli Keskiyön huone on 4.huoneen kärki (vastakohta MC:lle, Keskitaivaalle eli 10.huoneen kärjelle)

Kiitos!
Tosin en tuostakaan sen enempää ymmärtänyt!  uglystupid2
Osaisiko joku neuvoa, että voinko nuo huoneen kärjet ja IC;eet yms. itse jotenkin nähdä, esim. syntymäkartastani tms.?

Vai tarvitaanko sellaiseen tulkintaan enemmän tietämystä astrologian saralla?
tallennettu
Mosquito
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


no guts, no glory


Profiili
« Vastaus #12 : 31.10.2005 13:18:00 »

Mirjam! Kyllä Cheesy

Eli huoneet, tai siis niiden rajat, näkyvät syntymäkartallasi viivoina, jotka etenevät syntymäkartta"kiekon" ulkoreunasta keskipisteeseen. Askendenttisi, eli nouseva merkkisihän "leikkaa" karttasi läpi. ASC on eka huone. Kyseisen viivan toinen pää toimii puolestaan rajana 7.huoneelle eli DC:lle ("laskevalle" merkille).Niiden välissä olevat rajaviivat ovat sitten ne välissä olevat huoneet. Hassusti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit jotain! buck2 buck2 buck2

Kartan yhteydessä näkyy yleensä myös yhteenveto, jossa on lueteltu mm. planeettojen merkkisijainnit. Yleensä on myös luettelo huoneista (englanniksi HOUSE) ja siinä sitten on lueteltu huoneet ja niiden kulmissa (eli niiden rajaviivojen kohdalla) olevat merkit. Eri huoneet symboloivat eri elämänalueita ja niiden kulmissa olevat merkit kertovat sitten elämänalueen toteutumisesta elämässäsi. Planeetat huoneissa ja aspektit on kanssa tärkeitä.
tallennettu

Au,Mars,MC Kauris (stellium)
Pluto DC
AC Oinas
Kuu Aquarius
"You can't just sit there and wait for people to give you that golden dream. You've got to get out there and make it happen for yourself."
-- Diana Ross
Mosquito
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


no guts, no glory


Profiili
« Vastaus #13 : 31.10.2005 13:23:22 »

Niin ja minulla siis 4.huoneessa RAPU, olen kauris, nouseva oinas ja kuu vesimies.

En tiedä miten pitäisi nyt tulkita noiden vaikutus kotiini, kun en tiedä eri merkkien sisustustyyleistä. Itselläni on kompakti city-kaksio. Olen kotiasioissa järjestelmällinen PERIAATTEESSA, mutta koska elämänrytmi on joskus aika raju, niin tietty se näkyy välillä kodissakin. Viherkasveja ei juuri ole tai ne tekevät kuolemaa, en jaksa hoitaa niitä. Sisustus on ainakin omasta mielestäni visuaalisesti tyylikästä. Mitään pikkuroinaa en jaksa. Värejä löytyy, mutta mikään huvipuisto kotini ei ole. Pyrin sellaisen järjestykseen, että kamat saa helposti siirrettyä pois tieltä, jos vaikka rupeaa tanssittamaan ja tahdon itselleni "stagen". Wink Cheesy Wink
tallennettu

Au,Mars,MC Kauris (stellium)
Pluto DC
AC Oinas
Kuu Aquarius
"You can't just sit there and wait for people to give you that golden dream. You've got to get out there and make it happen for yourself."
-- Diana Ross
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #14 : 31.10.2005 13:29:46 »

Mulla IC on Härässä. Tykkään paljon puisista huonekaluista ja kaikesta vanhasta.
Sisustus ja taide ovat intohimoni ja niihin menis kyllä kaikki rahat  smitten

Osaisko joku valaista mikä merkitys tolla MC:llä eli Keskitaivaalla sitten on ?  Shocked

Oinas73

 askendentti kuu jousimies
 venus oinas
 mars kauris
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: