Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä avuksi poikani yö häiriöihin?  (Luettu 14458 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 19.03.2006 02:11:40 »

Moikka polestar

Me aikuiset otamme liian vakavasti lastemme erikoisuuden, kun pelkäämme se tulevan esille ns. normaalien ihm isten seurassa.

Itselläni on kokemus, kun pieni tyttäreni 6v. kertoi nähneensä unta, jossa hän piti mummua kädestä kiinni ambulanssissa matkalla sairaalaan ja oli lohduttanut mummua, joka oli meinannut kuolla matkalla. Noin tunti kertomuksen jälkeen puhelimeni soi ja äitini soitti sairaalasta ja kertoi edellisenä yönä joutuneensa lähtemään sairaalaan veritulppa kohtauksen takia. Ambulanssi oli tullut edelliseltä keikalta suoraan hakemaan ja 100 km:n matkalla sairaalaan. Oli n. 10km ennen sairaalaa happipullo loppunut ja äitini joutui hengitysvaikeuksiin. Tyttäreni oli ilmestynyt istumaan hänen viereen ja otti mummua kädestä pyysi tätä sinnittelemään lopun matkaa. Sairaalan pihassa tytär jäi ambulanssiin heiluttamaan mummulle.
Kyllä nousi tukka pystyyn ja hiiret sekä jääpuikot kulki selkää pitkin kun suljin puhelimen. Kuinka tarinat olivat yksi yhteen vaikka etäisyyttä on pari sataa kilsaa. Siitä lähtien olen uskonut lasten kykyyn käyttää kuudetta aistiaan. Se kun meillä aikuisilla on hiukan kateissa.

Ei siinä vielä mitään, sillä oma mummuni kävi minun ja tämän tyttäreni unessa eräänä yönä. Kertoi, että tyttäreni tulee jatkamaan hänen selvännäkö perinnettä ja minun tulee olla hänen oppaansa kivisellä elämäntiellä.
Mitä tästä opin - lapset ovat syntyneet meille opettaakseen meille sitä mitä me olemme itsestämme lapsuuden jälkeen kadottaneet tai sulkeneet luurangoksi kaappiin. piiloon muilta.
 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #16 : 19.03.2006 09:33:53 »

Oi että Salomi, miten ihan pyhäpäivän avaus oli lukea tuo tyttäresi ja mummun kokemus. Kiitos! smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #17 : 20.03.2006 13:18:25 »

Tälläinen välihuomautus hyvin mielenkiintoisen aiheen sekaan, mutta en malta olla huomauttamatta, että eräässä topicissa (esiaviollinen seksi) Maiju* olit 17 vuotias neitsyt, uskovainen ja nyt vielä lasten psykologikin...? idiot2

Peruskoulussako psykologiaa mahdollisesti luit..?
Vaiko Demin "Kun (ala)päätä kinnaa" -palstoja..?  Shocked

Välihuomautuksena myös näin moderaattorin näkökulmasta, että lukiossakin luetaan psykologiaa ja kyseisen käyttäjän tiedoissa ikä vastaa hänen aiemmin kertomaansa.

Mielestäni meidän vanhempien käyttäjien tulisi ottaa huomioon, että foorumilla todella liikkuu myös nuorempaa väkeä, eikä heidän kirjoituksiaan pidä iän perusteella vähätellä tai epäillä pelkästään sen perusteella kirjoituksia tekaistuiksi - millaisen käsityksen tästä Asterixin kommentista sain.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #18 : 20.03.2006 13:45:56 »

Niin korjatkaa jos olen väärässä, mutta tietääkseni peruskoulussa ei opiskella psykologiaa vaan lukiossa. Jossa Maiju siis tosiaan 17-vuotiaana varmaankin opiskelee. Enkä nyt ymmärrä yhtään miten kenenkään uskovaisuus tai neitsyys liittyy siihen, että on opiskellut psykologiaa.

Voin allekirjoittaa tuon mitä Maiju viestissään kirjoitti. Itse olen myös opiskellut lukiossa psykologiaa ja myöhemmin yliopistossa ja samaa olen lukenut lasten maagisuudesta ja leikkien tärkeydestä.

Maijulle onnea ja tsemppiä opintoihin.  Smiley
tallennettu
enkelitär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #19 : 21.03.2006 22:29:07 »

[MUOKATTU. Unohdin lainauksen viimeisimmästä Asterixin viestistä.]

Juuri näin. Kivaa kuulla, että täällä saa nykyään olla omaitsensä Tongue.

Lukiossa olen tätä psykologiaa lukenut, jos et ole lukiota käynyt sinulla tuskin on tähän mitään sanomista...  Cheesy
Lukiossa jos olet ollut, tiedät varmasti kuinka paljon siellä tulee uutta tietoa pelkässä vuodessa.

Ja anteeksi vain, mutta se, että on uskova neitsyt ei liity asiaan millään tavalla. Toivon että tälläiset syyttelevät viestit voisit pistää ensikerralla tuonne privan puolelle.
Voidaan siellä keskustella siitä kuka on parempi sanomaan mitäkin ja mistä.. Minusta ikärasismi on aika naurettava tapa. Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2006 21:45:43 kirjoittanut maiju* » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #20 : 22.03.2006 00:01:28 »

Juuri näin. Kivaa kuulla, että täällä saa nykyään olla omaitsensä Tongue.

Lukiossa olen tätä psykologiaa lukenut, jos et ole lukiota käynyt sinulla tuskin on tähän mitään sanomista...  Cheesy
Lukiossa jos olet ollut, tiedät varmasti kuinka paljon siellä tulee uutta tietoa pelkässä vuodessa.

Ja anteeksi vain, mutta se, että on uskova neitsyt ei liity asiaan millään tavalla. Toivon että tälläiset syyttelevät viestit voisit pistää ensikerralla tuonne privan puolelle.
Voidaan siellä keskustella siitä kuka on parempi sanomaan mitäkin ja mistä.. Minusta ikärasismi on aika naurettava tapa. Kiitos.

Niin.. eipä tuo pitkä matikka lukiossa minustakaan matemaatikkoa tehnyt..  :Smiley
Liekö sitten ollut päässäni vikaa, kun ei tietomäärä uponnut niin hyvin..?  :Smiley

Etköhän sinä ole noita privaviestejä ja julkisia viestejä jo ihan tarpeeksi lähetellyt ja todistanut olevasi varsin parempi ihan kaikessa...?  Wink
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/mirror.gif)

Sorry vain, mutta minuun ei oikein uppoa sinun perimmäiset tarkoituksesi, joita ovat paitsi trollaaminen, niin myös tuollainen negatiivisuuden ja arvostelun hengen kylväminen.. tai sitten sinä olet todella niin naivi miltä kuullostatkin. Wink

Iloa, valoa ja rakkautta Jeesuksessa ystäväin!  smitten

Iälläsi tai immenkalvollasi ei ole mitään tekemistä asian kanssa, kunhan vain ihmettelin noita käytännön elämän mitä ilmeisempiä ristiriitauksia noissa sinun teorioissasiWink

Kyllä sinä tänne mahdut, tämähän on varsin suvaitsevainen saittiWink
Mutta kannattaa myös hyväksyä se tosiasia, että suvaitsevaisella saitilla ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä sinun kanssasi. Ei sitten edes minun kanssani.  Wink

Asterix
tallennettu
enkelitär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #21 : 22.03.2006 21:44:32 »

Niin korjatkaa jos olen väärässä, mutta tietääkseni peruskoulussa ei opiskella psykologiaa vaan lukiossa. Jossa Maiju siis tosiaan 17-vuotiaana varmaankin opiskelee. Enkä nyt ymmärrä yhtään miten kenenkään uskovaisuus tai neitsyys liittyy siihen, että on opiskellut psykologiaa.

Voin allekirjoittaa tuon mitä Maiju viestissään kirjoitti. Itse olen myös opiskellut lukiossa psykologiaa ja myöhemmin yliopistossa ja samaa olen lukenut lasten maagisuudesta ja leikkien tärkeydestä.

Maijulle onnea ja tsemppiä opintoihin.  Smiley

Kiitos paljon! Iloa ja onnea elämääsi  smitten!!
tallennettu
enkelitär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #22 : 22.03.2006 21:55:47 »

Etköhän sinä ole noita privaviestejä ja julkisia viestejä jo ihan tarpeeksi lähetellyt ja todistanut olevasi varsin parempi ihan kaikessa...?  Wink

Sorry vain, mutta minuun ei oikein uppoa sinun perimmäiset tarkoituksesi, joita ovat paitsi trollaaminen, niin myös tuollainen negatiivisuuden ja arvostelun hengen kylväminen.. tai sitten sinä olet todella niin naivi miltä kuullostatkin. Wink

Kyllä sinä tänne mahdut, tämähän on varsin suvaitsevainen saittiWink
Mutta kannattaa myös hyväksyä se tosiasia, että suvaitsevaisella saitilla ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä sinun kanssasi. Ei sitten edes minun kanssani.  Wink

Asterix[/b][/color]

Anteeksi, minusta en ole pakottanut sinua nälvimään minua. Olen oikeasti pahoillani jos näin on, mutta voin kyllä sanoa, että olen vain halunnut sanoa takaisin oman mielipiteeni, aivan niinkuin sinäkin minusta olet tehnyt.

Ristiraataisuudet olen halunnut selvittää. Sillä luulit minusta mitä vain, en todellakaan ole niin tyhmä, että laitan tänne ikäni ja alan väittää jotain mitä en ole vielä kerennyt elämässäni tehdä. trollauksesta minua on turhaa syyttää.. tämä foorumi on varmasti myös sitä varten että kysyä saa kun ei jotain tieddä. Vastuu siirtyy vastaajalle Wink.

Anteeksi polestar, nyt olemme jo liian kaukana aloittamastasi aiheesta. Minun osaltani asia on loppuun käsitelty  :Smiley.
Kaikkea hyvää sinulle ja pojallesi!
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #23 : 22.03.2006 22:15:59 »


tämä foorumi on varmasti myös sitä varten että kysyä saa kun ei jotain tieddä. Vastuu siirtyy vastaajalle Wink.

Ensimmäinen fixulta kuullostava ajatus sinulta. Onkos sinulla peiliä siinä lähettyvillä...?  Wink
Vastuu tosiaankin siirtyy lukijalle itselleenSmiley


Minun osaltani asia on loppuun käsitelty  :Smiley.

Amen ja hallelujaa!  smitten Niin fixuja sanoja...  smitten

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

Asterix[/b][/color]
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #24 : 23.03.2006 11:58:49 »

Shocked Shocked Shocked



Palataksemme itse aiheeseen, mitenkäs Polestar poikasi nyt voi??
Tai onko mitään uutta tapahtunut?
tallennettu
polestar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Se on RAKKAUTTA!


Profiili
« Vastaus #25 : 24.03.2006 15:38:10 »

Valvotaan yhä! Tosin nyt lääketieteen puolella alkoi lääkärin määräämä melatoniini kokeilu. yksi yö hiukan parempi sen avulla, tosin tuntuu kurjalle "aineilla" korjata tilannetta. Mutta päätöksen kokeilla vaikka hetken tein puhtaasti siitä syystä, että valvominen käy jo pojan voimille toden teolla!
Sekä minulla voimat loppuu, ja koko perheeseen vaikuttaa myös. Tosin kovasti mietin, ja olen rukoillut sekä pyytänyt sinne jonnekkin, että poikani saisi unirauhan!

Uusia juttuja on tullut myös pojan suusta: hän on kuulemma käynyt äitini luona hänen kotonaan, siellä on punaista ja kivoja juttuja, hän haluaa muuttaa sinne. (vaikkei todellisuusdessa ainakaan tässä maailmassa ole käynyt)

En jaksa nyt kirjoittaa enempää... voimat todella loppu. Kiitän sydämestäni kaikkia jotka ovat ongelmaani jaksaneet pohtia.
Ja mitä ns. ketjussa esiintyneeseen riitaan tulee, olen todellakin iloinen, että ihmiset ketä tahansa ovat vastanneet ja miettineet asiaa jopa 17.v., mutta myöskin luen kaiken pienellä varauksella, koska ainahan nettiin mehtuu myös pilaa tekeviä ja vaikka minkälaisia tyyppejä. Mutta olen silti sydämestäni kiitollinen kaikille ja [kyllä hyvää tarkoittavan ja puhtaalla rakkaudella kirjoitetun viestin aina tunnistaa, kun lukee niitä aivoja käyttämällä sydämen läpisuodattamalla.] angel
tallennettu

Rehellisyys maan perii ja rakkaus taivaat omistaa!
kauris76
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Vahva Uranus +Kristustietoisuus


Profiili
« Vastaus #26 : 24.03.2006 18:02:25 »

Hei polestar!
 Itse saman tyttäreni (nyt5v.) kanssa kokeneena otan osaa tilanteeseenne.
 Ajattelin kertoa pari pikku niksiä, jos niistä ois mitään apua.
 Ekax, meillä tyttö näki joka yö huoneessaan ja unessa 2 "ukkoa", joista ei tykänny. Tästä, kun tarpeeksi keskusteltiin (otin tytön puheet todesta siten, etten kyseenalaistanut kertomaansa) alkoi pelko lievittyä. Lopulta tyttö oppi itse ukoille sanomaan, että niiden on mentävä pois. Lopullisesti ukkojen "häiriköinti" tosin vasta päättyi, kun tyttö siirrettiin isosiskon kanssa samaan huoneeseen.Satunnaisista kohtaamisista ei ainakaan enää ole kertonut.
 Tyttö oli ja on edelleen hyvin herkkäuninen nukkuja.
 Suurin apu on tullut TÄYDELLISESTÄ huoneen PIMENTÄMISESTÄ. Esim. mummolassa tyttö aloittaa heräilyn heti, jos ulkoa tulee vähänkin valoa- katulamput riittää häiritsemään, puhumattakaan auringon noususta kukonlaulun aikaan.
 Kaikki minulle väittivät, että kyllä lapset valossa nukkuu, mutta voisin väittää, ettei pidä paikkaansa!
 Meillä on kaksi samanlaista heräilijää, eikä kumpikaan nuku, jos vähänkin valoa pilkistää verhon raosta!
 Samaan sarjaan kuuluu äänet! Meillä meteli oli isomman ansiosta melkoinen pienemmän syntyessä, joten tottumisesta hiljaisuuteen ei voi olla kyse. Yksinkertaisesti neiti on niin herkkäuninen, että havahtuu jokaiseen yhtäkkiseen ääneen. (Ei siis mihinkään tasaiseen, kuten toisessa huoneessa hiljaisella olevaan telkkariin, vaan yllättäviin kolahduksiin, rasahduksiin, piippauksiin, tms.)
 Tässä onkin yksi syy, miksi muutimme pois kaupungista- olen itse yhtä ääniherkkä ja havahduttuani unen odottelu kestää...
 Eli lyhyesti: HILJAISUUTTA JA TÄYSI PIMEYS. (Jos poika pelkää pimeää, niin yövalo voisi olla hyvä, kunhan on sellainen, ettei valaise huonetta.)
 Muut unen rauhoitusvinkin meillä onkin ollut samaa luokkaa kuin muilla kirjoittajilla: sänky pois oven edestä ehdottomasti (fengshuin mukaan pahin mahdollinen paikka), sähkölaitteet pois huoneesta, enkeli sängyn päätyyn, rauhoittavat värit ja RAVENSARA tai laventeliöljyä tippa tyynyn kulmaan.

 Rakkaudella neitsyt-76

 Ps. Kuljet parhaillaan varmaan kuin sumussa, joten pyydän "raportoimaan" asian edistymisestä vasta, kun tilanne on rauhoittunut.
 Ja kokemuksesta tiedän senkin, että tilanne kyllä rauhoittuu, vaikka tuossa vaiheessa tuntuu, ettei valvominen lopu ikinä...

 PPs. Onko pojan vitamiini/kivennäisainetasot tarkistettu? Monet vitamiinit osallistuu unihormonien tuotantoon ja ilman niitä nukkuminen voi todella olla hankalaa, vaikka yölliset vierailut toisilta tasoilta loppuisivatkin. Kalaöljy voisi olla yksi toimiva ratkaisu.
tallennettu

Johanna
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: