Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Medium Coeli kartalla...  (Luettu 15304 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 24.02.2006 19:30:35 »

Voi kun nuo termit ovat sitten niin eksoottisen kuuloisia...  coolsmiley

Niin siis jos tästä MC:stä ei kukaan vielä ollut perustanut ketjua niin minä teen sen nyt. Tosiaan yhtä kiehtova vähintään kuin IC.

Itselläni loogisesti MC on Vesimiehessä ja sitten tätä kai on kiittäminen voidessani sanoa, että työelämässä ja julkisesti toimiessani minun on paljon helpompi unohtaa yksilöt (jopa itseni jossain määrin) ja miettiä kokonaisuutta, tai lähinnä itseäni tasa-arvoisena suhteessa siihen kokonaisuuteen. Rapu nousuinen kun kuitenkin olen...

Johtuukohan sitten edelleen tästä MC sijainnista, että koen todella kuinka työ on erittäin oivallinen lääke sydänsuruihin...

Erilainen tutkimus kiinnostaa ja teoriat, mutta Rapu nousuisena edelleen siis kuitenkin humanistisemmat sellaiset. Enemmän kuin jyrkän luonnontieteelliset.
 :Smiley

Muuten koen ylipäätään, että MC:tä ja nousumerkkiä on tarkoituksellista katsoa yhdessä (molemmat viittaavat niin vahvasti julkiseen ja toisille helposti näkyvään toimintaamme ja olemukseemme)

Kun taas IC:tä miettiessä ei nousumerkin vaikutus ole niin merkittävä, vaikka taitavat kaikki veden merkit ainakin olla jokseenkin dominoivia Asc. sijaitessaan...  Huh
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #1 : 24.02.2006 20:17:07 »

Minulla tuo MC on siis skorpionissa.
Siitä minulla on lyhykäinen tulkinta Sepolta, mutta hiukan se mietityttää miksi siinä mainitaan sekä nousu ja kaurisnousuiset? Onko ne sitten niin yhteneväisiä vai miksi?  idiot2

Laitanpa siitä suoraan tähän;
" Tämä jousimies- ja kaurisnousuisille osuva keskitaivaan merkki pitää sisällään eläinradan suurimman latauksen tuodessaan julkiseen käsittelyyn elämän ja kuoleman lahjomattomat lait. Aina kun jotain uutta syntyy, täytyy jonkun aikansa eläneen kuolla pois. Täysin ammatistasi tai sosiaalisesta asemastasi riippumatta löydät parhaat toimintaedellytykset uskaltamalla jatkuvasti asettaa toiminnassa olevat mallit aiheellisiksi katsomiesi uudistusten eteen, jopa asemasi säilymisen kustannuksella.
Jos tässä muutosten täyttöönpanijan roolissa saat kenkää jostain, on toinen muutoksille ja kehitykselle vastaanottavaisempi työpaikka tai ura jo odottamassa sinua.
Rohkeutta tällaisen yhteiskunnallisen roolin toteuttaminen vaatii todella paljon, mutta vastaavasti sen mukanaan tuomat mahdollisuudet varmasti ylittävät hurjimmatkin odotuksesi.
Jousimiesnousuisena oman laajemman näkemyksen kunnoittaminen ja toteuttaminen antavat sinulle eväät oikeiden muutosten toteuttamiseen.
Väkisin et kuitenkaan saa mitään aikaan, vaikka se saattaakin olla aluksi varsin tyypillinen toimintatapasi.
Muista että sinä annat mahdollisuuden kehitykselle oman asemasi edellyttämillä valtuuksilla. Ellei nykyisessä tehtävässäsi ole kypsyyttä muutoksille, niin se ei enää ole sinua varten.""

Aika jännää sinänsä...olen tätä 'ominaisuutta' jotenkin pitänyt aurinko veskarin vaikutuksena... idiot2
Tosiaan, tunnen tämän hyvin omakseni.
Lähinnä tuo kaikki on 'vaatimattomasti' toteutunut ihan arjessa. En siis ole ollut (vielä)  Wink missään 'ura asemassa' jossa voisin vaikuttaa, vaan ylipäätään ihan arjen valintojeni kautta, yhteiskunnan rattaissa ja muotittamis halussa.

Arrghh..muokkasin tekstiä ja loput hävisi taivaan tuuliin..ehkä lisään myöhemmin  tickedoff
« Viimeksi muokattu: 24.02.2006 20:50:21 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #2 : 24.02.2006 20:27:46 »

Palaan varmasti mielenkiintoiseen aiheeseen paremmalla ajalla uudelleen, mutta pakko sanoa tähän kärkeen että tästäkin olisi ollut kiva saada myös äänestys/gallup :Smiley. Niistä kun niin näpsästi näkee foorumin jakaumaa ja sen, mikä merkki on tilastollisesti johtava -se on ainakin omasta mielestäni, syystä jostain, kovin mielenkiintoista tietää Smiley

Oma MC:ni möllöttelee jellonan majesteetillisten tassujen välissä, mutta siitä lisää tuonnempana. Nyt ulkoilemaan Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 24.02.2006 20:35:54 »

Mc on minulla kaloissa. Merkurius pörrää myös siellä 10 huoneessa.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #4 : 24.02.2006 20:57:24 »

KatjaQ, toiveesi on kuultu katson mitä voin tehdä asian eteen. Smiley Pystyykö äänestyksen lisäämään jälkikäteen? Huh Niin kävi kyllä minullakin mielessä, mutta ajattelin, että kuitenkin tämä gallup taitaa olla niin suoraan verrannollinen tuohon IC-gallupiin, että päätin olla laittamatta. Mutta siis katsotaan.

Mi-Olea, itse asiassa tuosta Skorppari kuvauksesta heräsi ajatus, että ehkä tosiaan se MC merkin luonne on tärkeämpi ja sitä ilmentää on sitten millä alalla tahansa. Aikaisemmin olen ajatellut jotenkin suoremmin, että MC merkki voisi viitata suuntautumiseen tietylle alalle... Ehkei ihan näinkään tosiaan...

Olen itsestäni huomannut pitäväni itsenäisestä työstä, jossa on tarpeeksi luovaa vapautta ja tilaa toteuttaa itseään, mutta kuitenkin sellainen selvä tausta, jota vasten liikutaan. Ehkä tästä sitten huomaa, että Vesimies on kiinteä merkki, vaikka aluksi se ei tunnukaan sopivan Vesimiehen luonteeseen...

Käytännön esimerkki, kun teen jotain oman alani tieteellistä tutkimusta ymmärrän hyvin ne kriteerit ja normit ja ne ovat jos taakka myös tuki. Kuitenkin jos sisällön puolella minulla ei ole vapautta tuoda omia ajatuksiani ja ideoitani vapaasti esiin ja toinen alkaa liikaa puuttumaan tekemisiini niin hermostun todella. Työelämässä ja julkisessa roolissani ihan aidosti pätee laki kun tarvitsen apua sitä kyllä pyydän. Muuten en neuvoja kaipaa.  tickedoff Kun tämä joskus ilmenee kotielämässäkin niin siitäkös riemu syntyy... :Smiley  Grin No niin joskus on aiheuttanut kyllä ikäviä väärinkäsityksiä kun yksityiselämässä ei olekaan sitten osannut pyytää sitä apua aina silloin kun on tarvinnut... : /

Niin Mc Vesimies Asc. Rapu taitaa näillä leveyspiireillä olla aika yleinen yhdistelmä... Olisi mielenkiintoista noiden kahden akselin yhteispelistä ylipäätään saada lisää tietoa. Kun tuntuvat menevän aika rinnakkain...

Artemis, niin tosiaan jos joku planeetta vielä osuu tälle akselille niin sehän muuttaa heti tulkintaa ainakin hieman.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 24.02.2006 21:05:17 »

Voisiko tuo merkkari 10. huoneessa olla tekemisissä sen kanssa että olen aina työskennellyt kanssa käymisessä monien ihmisten kanssa ja viimeiset vuodet olen työskennellyt viestinnän parissa? Mites tuo kalat?

Mitenkäs tuo kalat Mc voisi liittyä siihen etten vieläkään ole löytänyt sellaista työtä joka todella olisi minua varten? Haen edelleen sitä "oikeaa". Ja voisiko merkkari 10.huoneessa aiheuttaa sen että kyllästyn työhöni aika nopeaan, siksi olen palloillut monenlaisessa työssä.
Vai onko se vain oinasmaista vaihtelunhalua ja kärsimättömyyttä  Smiley
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #6 : 24.02.2006 21:42:22 »

MC on Kaloissa  Cheesy
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ozzette
Vieras
« Vastaus #7 : 24.02.2006 21:46:33 »

MC on Kauriissa...  kauris
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #8 : 24.02.2006 22:23:15 »

Hei Ystäväin

MC = Keskitaivas

Keskitaivas     19°     51'      harka = Härkä    Huone on tyhjä

Mitä tämä minulle kertoo.



 smitten  Elämänilo   smitten


Lainaus
May:n Vastaus:

Lainaus käyttäjältä: May - 2006-02-24, 13:19:01
"KESKIYÖ:
Jos synnymme yön pimeimpänä hetkenä,
ovat aurinko ja keskiyön piste samalla kohtaa eläinrataa.

Keskiyöllä olemme yleisimmin sikeimmässä unessamme,
ja näin toimii myös astrologinen keskiyön pisteemme.

Unessa meille selviää moni asia,
joka illalla näytti täysin ylipääsemättömältä.
Aamulla ratkaisu löytyy käsittämättömän helposti.

Ollessamme siis kohtaamassa uusia asioita elämässämme
tarvitsemme aiemmin alitajuntaan painuneita asioita
nyt uudestisyntyneessä muodossa
osataksemme käyttäytyä uuden mahdollisuuden vaatimalla tavalla.


Elämässä tätä keskiyön pistettä vastaa koti ja perhe.

Ellemme uskalla kohdata elämän haasteita
ja toteuttaa niitä uran ja ammatin alueella,
sekä koko ajan olla selvillä toteuttamatta jääneistä asioista,
ei kotielämäkään voi onnistua
.

Kotihan on paikka,
jonne palataan työpäivän jälkeen
lepäämään ja rauhoittumaan,
keräämään voimia ja ideoita
seuraavaa päivää varten.

Ellei päivä ole sujunut hyvin,
ja ellet ole saanut toteuttaa todellista itseäsi,
ei kotiin tuleminenkaan maistu hyvältä.

Mihin sinä voimia ja ideoita tarvitset,
ellet tähänkään asti ole uskaltanut niitä käyttää?

Ulkoinen koti toimii siis vain mittarina
sisäiselle tasapainolle ja harmonialle.

Siksi kotielämästä ei voi tulla onnellista
ennen kuin uskallat rohkeasti toteuttaa itseäsi
päivittäisten uusien haasteiden edessä.

Tärkeintä ei siis ole kuunnella perheesi mielipidettä
päätöksiä tehdessäsi,
sillä ellet uskalla tehdä itsenäisiä päätöksiä,
on perhe ja koti käynyt tarpeettomaksi. "

Kiitos May Ystäväin

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=4516.msg36182#msg36182
« Viimeksi muokattu: 01.03.2006 17:05:45 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
taikuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 112



Profiili
« Vastaus #9 : 25.02.2006 00:02:16 »

Keskitaivas löytyy  kauris

Ei tule mieleen miten se ilmenee ja tai ehkä se on se kun tekee sen että mun mielipidettä kysytään usein työelämässä ja antaa kärsivällisyyttä tälle muuten vähän tuliselle ihmiselle???


En tiedä muuta voisiko joku vähän avustaa jos tietoa löytyy??

Taikuri   crazy2
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #10 : 25.02.2006 14:53:28 »

MC Leijonassa... Ainakin minun on vaikea olla kenenkään alaisena. Tämän sijainnin pitäisi kai vetää esiintymään, mutta en ole kyllä enää vuosiin haaveillut sellaisesta. Itse työpaikalla olen kyllä helposti esillä ja minulla on taipumusta ottaa ohjat käsiini.

Toisaalta sitten Aurinko on oppositiossa MC:heni, mutta jostakin lukemani mukaan kaikki Auringon aspektit MC:n kanssa lisäävät Leijona-vaikutusta, joten kaipa sen pitäisi olla minulla hyvin vahva. Tällä hetkellä teen kustannustoimittajan töitä, joista pidän kovasti. Ei kauhean leijonamaista kuitenkaan? Kykyä siihen (kriittistä silmää) antaa ehkä ennemmin Saturnuksen ja Merkuriuksen oppositio.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #11 : 25.02.2006 15:12:08 »

Palaan varmasti mielenkiintoiseen aiheeseen paremmalla ajalla uudelleen, mutta pakko sanoa tähän kärkeen että tästäkin olisi ollut kiva saada myös äänestys/gallup :Smiley. Niistä kun niin näpsästi näkee foorumin jakaumaa ja sen, mikä merkki on tilastollisesti johtava -se on ainakin omasta mielestäni, syystä jostain, kovin mielenkiintoista tietää Smiley

Foorumin jakaumanhan näkee loistavasti tuolta IC-kyselystä, MC kun on aina IC:n vastakkainen merkki. Wink

Itselläni MC härässä, ilmeisesti yhtymässä Lilithiin ja noususolmuun. Haluaako joku tulkita? Undecided
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #12 : 25.02.2006 15:53:38 »

Artemis, mulla on merkurius huoneessa 10 myös ja MC kaloissa, aurinko Oinaassa 10. huoneessa... ja olen todella ollut monessa työssä enkä viihdy kauan melkein missään!
Tämä alkaa jo olla sinänsä ongelma, että kyllästyn niin nopeasti. Yrittäjänä viihdyin useamman vuoden ja olenkin nyt tullut siihen johtopäätökseen, että minun paikkani on yrittäjänä, jossa saan tehdä päätöksiä ja muutoksia omaan tahtiini, niin en pääse kyllästymään.
Tässä on siis irtisanoutuminen kohta edessä  Cheesy
Onnenpisteeni on huoneessa 11 härässä ja se käsittääkseni liitetään myös työhön jollakin tavalla..?
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #13 : 25.02.2006 15:59:42 »

Mc kalat, Diana tarkasti yhtymässä siihen. 10 huoneessa  jupiter aspect_con chiron niin ja se pallas oppositiossa plutoon...


Jollekin vielä epäselvää, mitä teen työkseni  Grin...
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 25.02.2006 21:41:11 »

Adele, sama juttu. Minustakin olisi mukava tehdä töitä itselleni, mutta mitä?  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: