Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Allergioista eroon?  (Luettu 40460 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #15 : 16.02.2006 14:03:03 »

Voi tuo 'pätkä' jonka nyt viimeksi Christian kirjoitit muurahaisesta, oli kuin suoraan tästä pienestä keiju-tytöstäni... Undecided

Hän on todella pieni ja siro tyttö, vaikka onkin jo juuri kohta 10-vuotias. Kokonsa puolesta menisi eskarilaisesta.
Sellainen aina tukkapörrössä ja risuja täynnä ja suuret tähtisilmät. Täysin hetkessä elävä ja koulussakin taas 'rytisee' ja opettaja soittelee harvase päivä...unohduksia, unohduksia...satoja unohduksia..
Opettaja sanoi, että. "tytön pitäisi saada heräämään tähän todellisuuteen"  coolsmiley
Tjaa...ajattelin, että vai meidänkö heräämään hänen todellisuuteensa... :Smiley
Mutta opettajalla ei ollut aikaa eikä halua puhua muulla tavoin asiasta.

Tämä metsänkeiju on syntymästään asti ollut samanlainen 'liihottelija' ja ihastuttanut ja vihastuttanut ympärillään olijoita. Enimmäkseen ihastuttanut.  smitten
Kovin on taiteellinen ja piirtää ja muovaa jotain häkellyttävän kaunista ja kirjoittelee omia kirjoja.  Wink
Mönkii mullassa, leikkii sisiliskojen ja lintujen kanssa jne..
Aina hiukan suttaisen näköinen 'peikko-tyttö'.  Smiley
Laulaa paljon...rakastuu ja ihastuu mennen tullen...
Ja kun itku tulee, se tulee syvältä ja koko maailma kaatuu ja kyyneleet on pingispallon kokoisia...(lievästi karrikoiden).

Voi kun ymmärttäisin, mikä vie/ahmii tämän keijun hengitys ilmaa... Cry
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #16 : 16.02.2006 14:15:08 »

Tosi mielenkiintoista, Christian!  Herätti paljon ajatuksia minullakin ja tilasin juuri tuon Muurahaiskirjan!  Wink

Minulla on aika samanlainen historia eli lapsena olin allerginen ja silmät vaan vuoti ja henki salpautui ja käsiä raavitutti... Nyt aikuisena kaikki on jäänyt pois ja joskus keväisin tarvitsen enää lääkettä koivuallegiaan. Voi Christian kun pystyisit kertomaan miten siitäkin pääsisi eroon?

Meillä oli lapsena NIIN STERIILIÄ NIIN STERIILIÄ että isä melkein seurasi perässä pikkuimurin kanssa.  Tuostahan on ollut paljonkin juttua viime aikoina että jos lapsi kasvaa liian steriilissä ympäristössä niin miten se luontainen vastustuskyky voisi kehittyä?

Minun allergiani hävisivät kun muutin kauas lapsuudenkodistani. Mikä se muurahainen siis olisi?
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Mirjam
Vieras
« Vastaus #17 : 16.02.2006 14:22:06 »

Meillä oli lapsena NIIN STERIILIÄ NIIN STERIILIÄ että isä melkein seurasi perässä pikkuimurin kanssa.  Tuostahan on ollut paljonkin juttua viime aikoina että jos lapsi kasvaa liian steriilissä ympäristössä niin miten se luontainen vastustuskyky voisi kehittyä?

Tuosta tulikin mieleeni, että meillä ei ainakaan ole striliydestä kiinni. Noh, tietysti pölyistä on kohtuudella huolehdittava ,mutta yleisesti ottaen tyttö on sellainen, että mieluiten edelleenkin söisi sormin, noh, jos jotain jännempää ruokailuvälinettä keksii kuin perinteiset haarukat ja veitset, se menettelee kyllä. (esim. kahvimitta, 5ml mitalusikka, tai joku hyvin koristeellinen kahvilusikka)  Grin
Käsien pesu on vähän niin ja näin kun aina hän kesäisin varsinkin mullassa mönkii ja kuopii...
Rokotettukaan tätä lasta ei ole, jotan sekään ei ole immuunijärjestelmää ollut sotkemassa..

Jostain syvemmästä tunnepuolen jutusta meillä vanhemmilla tässä kai on kyse, eikä sitä parannetta ulkoisin keinoin... idiot2
tallennettu
Solina2
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100


Profiili
« Vastaus #18 : 16.02.2006 14:49:09 »

Hei kaikille!

Eläinpöly- ja siitepölyallergioihin löytyy paljon tepsiviä konsteja ns. vaihtoehtoisesta ja täydentävästä lääketieteestä/hoitomuodoista. Akupunktio, kiinalainen lääketiede, shiatsu, osteopatia, fytoterapia, suolahuonehoidot, homeopatia jne.

Homeopatiassa voi kyllä kestää ennen kuin homeopaatti löytää sopivan aineen ja/tai potenssin - tai sitten ei. Olen kuullut, todistanut ja lukenut monia parantumisia mutta myös pettymyksiä. Tietty mitä kauemmin vaiva on kestänyt, sen sitkeämmässä sen purkaminen ja parantuminen usein on. Kärsivällisyyttä siis kaivataan esim. homeopatiassa.

Monilla allergikoilla näkyy myös syntymäkartassa tuo allergiataipumus, eikö totta?

Mitenhän tämä Chiron ja sen vahva vaikutus  nyt vaikuttaa ylipäätään parantumiseen ja siitä keskusteluun juuri nyt? Hämmästyin kun huomasin aiheen ja ehkä siis eniten kun kukaan ei ole vielä miettinyt sitä astrologian kannalta (kun tämä nyt on sellainen lista  Grin) Allergiat ovat nimittäin tuttu juttu.

Tuo Muurahaiskirjan  teksti - sivuja olen kyllä kuullut kehuttavan - on kyllä minusta luotaantyötävän raskasta luettavaa noiden IsojEn kiRjaiNten vuoksi. Ei jaksa salakieliä enää  :Smiley

Mutta tuo teoria siitä että hengitysvaikeudet ovat haluttomuutta/kyvyttömyyttä elää, elämänpelkoa, surua, ahdistusta ("Hengen Ahdistus"...) on kyllä vanha juttu ja useimpien vaihtoehtohoitomuotojen (ja esim. itselleni salarakkaan kiinalaisen lääketieteen ) antama oireiden taustalla oleva Perimmäinen Syy. (Nyt kyllä hieman yksinkertaistin kiinalaista lääketiedettä, mutta ymmärtänette yskä knuppel2)

Tunneperäinen stressi on yksi syy tuollaiseen lapsi-on-etävanhemman-luona-ja-saa-siellä-kohtauksen. Tai sitten joku allergeeni ko. paikassa joka laukaisee allergisen hengenahdistuskohtauksen. Mutta tuossa "keijukaistapauksessa" veikkaisin että suru vanhempien erosta (kahdesta kodista) varmaan on vahvasti oireiden taustalla. Kiinalainen lääketiede yhdistää surun ja suhteet auktoriteetteihin ja isään Keuhkoihin (metallielementti), huoli, syöminen tai oikeastaan ruoansulatus Äiti Maahan   Cool eli Maa-elementtiin ja äitiin, hoivaan, hoivan antamiseen ja vastaanottamiseen.

Omalla lapsellanin mm. Pluto 6.ssa huoneessa, siellä konjuktio Chironiin, joka Jouskarissa (siellä myös Ceres ja Vertex) sekä Kuu. Chiron ja Pluto oppositiossa Asc...

Ja Aur huoneessa 10. keskitaivaalla Vesimiehessä. Neptunus  siis Vesimiehessä ja yhtymä keskitaivas.

Lapsi  siis Aur Vesimies, Asc Kaksoset ja Kuu Vaa'assa - kaikki ilmaa.


Käsittääkseni juuri tuo Chiron 6. huoneessa viittaa ruokailuongelmiin (!), tuo Pluto vahvistaa sellaista sisäistä heikkouden tunnetta, alitajuntaista pelkoa, pelkoa ehkä ilmaista itseään vapaasti - "kakista se ulos" - ja tekemistä myös syntymän, kuoleman ja lääketieteen kanssa.

Vaikeasti ruoka-aineallerginen, mutta muuten kai terve, kätkettyä surumielisyyttä - joka selvästi vähenemässä, vaikka muuten  vaikuttaa ah, niin iloiselta. Selvästi vanha sielu, jotain opettamassa, koen vahvasti. Keijukainen hänkin.

Homeopatia, osteopatia, kukkatipat ja nykyisin shiatsu ja sitä kautta tuo kiinnostus kiinalaiseen lääketieteeseen. Mutta muutos lähtee lapsesta itsestään - sitä joko tukee tai estää. Eli _itse_ yritän katsoa peiliin... Mutta astrogiselta kannalta tämä pohdiskelisin mielelläni tässä foorumisissa ja kuulisin vinkkejä. Juuri eilen ajattelin rahatilanteen hieman parantuessa tilata lapsestani tulkinnan, on hän sen verran erikoinen tapaus  Cool

-Solina, Aur Rapu, Asc Jousimies, Kuu Kauriissa
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #19 : 16.02.2006 14:56:51 »


Nyt siis pyytäisinkin tietoa ja ajatuksia siitä, MIKÄ ON HENGENAHDISTUKSEN SYNNYIN SYY? Mitkä henkiset tekijät aiheuttaa hengenahdistusta ja astmaattisia oireita ja allergioita?
Sillä ainahan siellä on joku tunnepuolen syy takana..
En haluaisi lääkitä tyttöäni vain poistaakseni oireita.

Itselläni on kyllä 'vakkari' homeopaatti, jonka valitsemaa hoitoa tulen käyttäämään tässä tukena, mutta jos todella haluan päästä 'syyhyn' kiinni, olisi päästävä liki sitä alkusyytä, eli tunnepuolen asioita....?

Kotona näitä lääkkeitä ei ole tarvittu, koska oireet häipyy aina parissa päivässä, kun hän saapuu kotiin.


Hei "Mi-Olea"

Selvästikin lapsesi oireilee jostakin henkisen tason jutusta
Sen ymmärsit itsekin
- mietinkin mitä asioita voi liittyä
  ennen lapsen isän luo menoa / isän luona olon aikana / isän luota tulon jälkeen
  - tapahtuuko kotona / isän luona jotakin niin erilaista / pelottavaa, että lapsi näin reagoi
    - onko vanhempien välit pelottavan eripuraiset / jännitteitä liikaa tmv.
      - kuuleeko / aistiiko / näkeekö / kokeeko / salaako lapsi jotakin

Psykosomaattisestihan ihminen voi kehittää itselleen mitä oireita tahansa;
esim. huomion puutteesta / pelosta / eroikävästä äidistä / isästä jne.
- alan ihmisenä ymmärrät tämänkin

Tietysti tulee mieleen myös mahdollinen kosteusvaurio; home itiöt - myös kukkien multa  / pölypunkit / pesuaineet / hajusteet tmv. isän luona tai jonkin eläimen epiteelin tai heinien/purun tmv. altistuminen
- esim. kaverin kotona jokin eläin tmv.
  - oireet puhkeavat tietyn altistusajan jälkeen ja aina isän luota tulon jälkeen
    - tällä välillä on se altistava tekijä - MIKÄ SE ON - tyttäresi voi kertoa sinulle jotakin



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Mirjam
Vieras
« Vastaus #20 : 16.02.2006 15:33:04 »

Kiitos Solina2 ja Elämänilo vastauksistanne!

Minulla tosiaan on tuo valonlapsi-tulkinta tästäkin lapsesta, mutta tuntuu, että olen niin paljon sen kautta 'katsonut peiliin' kuin mihin ymmärryskykyni ja voimavarani tällä hetkellä antavat mahdollisuuden.  Undecided
Mutta valmis olen kohtaamaan lisää, kun vain 'pieni pääni' se jonkun tajuaa...millä avata itsensä näkemään kokonaan 'sen jonkin'...


Lainaus
Mutta tuossa "keijukaistapauksessa" veikkaisin että suru vanhempien erosta (kahdesta kodista) varmaan on vahvasti oireiden taustalla. Kiinalainen lääketiede yhdistää surun ja suhteet auktoriteetteihin ja isään Keuhkoihin (metallielementti), huoli, syöminen tai oikeastaan ruoansulatus Äiti Maahan    eli Maa-elementtiin ja äitiin, hoivaan, hoivan antamiseen ja vastaanottamiseen.

Tuo on siis täysin totta. Tämä lapsista on se, joka vielä 3kk:tta sitten oli ihan varma, että äiti ja isä vielä muuttaa yhteen. Isä ajaa 'uuden naisen' pois 'tyyliin' (ja äitikin uuden miehen tai hän voi tulla vaikka mukaankin  Cheesy  )ja äiti lapsineen palaa sinne kotiin, missä kaikki olimme yhdessä joskus.  Undecided
N.3kk:tta sitten alkoi nämä rajut hengen ahdistuskohtaukset isän luona...., jotka ovat siitä lähtien toistuneet joka kerta.  idiot2 Silloinko siis alkoi olla hajanaisia vihjeitä ilmassa, että isä on menossa uusiin naimisiin... idiot2
Ja koska siellä päässä ei asiasta lainkaan lapsille kerrottu ja minä sitten suoraan asiaa kysyin kuultuani epämääräisiä vihjeitä, niin, lapset saivat tietää päivää ennen isälle menoaan, että ovat menossa isänsä häihin...ja siellä taas tuli raju hengen ahdistus kohtaus...

Voisikohan tämä jotenkin tässä vaikuttaa...*miettii* Kiitos Solina2 tuosta 'muistuttamisesta'. En osannut yhdistää/muistaa, että todellakin tämä tyttö on kärsinyt paljon äidin ja isän erosta ja odottanut vielä 3 vuoden jälkeenkin, että palaamme kaikki 'kotiin' isän luo.

Asiasta toiseen, tuo onkin jännää, että tyttö tosiaan haluaa syödä mieluiten sormin tai sitten jollain eriskummallisella välineellä...ja syö kuin pieni lintu...
Mitähän se kertoo äiti suhteestaan  idiot2   Embarrassed

Ja tosiaan siis tytöllä todettiin että allergia arvot olivat nousseet silloin 3kk:tta sitten kun olimme ensiavussa ja oli lievä kissa ja koira allergia.
Koiria on isän luona. (nyt ei enää) ja kotonakin yksi ja jopa kaksi kissaa. (toistaiseksi, etsivät uutta kotia vielä)
Tuosta homevauriosta on kyllä myös ollut puhetta...mutta sen tutkimiset kai tulee eteen, jossei mikään muu auta...

Tyttö on  aurinko  rapuaskendentti  neitsyt     kuu  jousimiesvenus merkurius  mars  kaksosetceres  jousimies

 smitten

Sitäpä vielä tässä pohdin, että miten paljon vaikemapaa on nähdä oman perheensä asioita ja miten paljon vaikempaa on käyttää niitä avujaan ja taitojaan omien lastensa ja suhteidensa hoitoon, kuin mitä esim käyttää muiden 'hoitamisessa' tai avustamisessa...kumma juttu...
« Viimeksi muokattu: 16.02.2006 15:35:17 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #21 : 16.02.2006 15:50:51 »

Voi kun olisikin hienoa, jos löytyisi joku henkinen vaiva, joka aiheuttaa nämä allergiaoireet! Siis edellyttäen, että saisin sen selville ja pystyisin sen käsittelemään paremmaksi..  Cool

Meilläkin oli/on vanhempien luona lähes ylisiistiä, enkä siksi yhtään ihmettele allergian puhkeamista. Se tosin tapahtui vasta asuttuani pari-kolme vuotta omillani, enkä tuolloin todellakaan ollut itse mitenkään erityisen siististi asuva ihminen (nyt alkavat vanhempien opit tulla enemmän läpi, heh).

En myöskään ihan heti keksi, mikä olisi tuolloin laukaissut oireet henkisenä tekijänä. Vietin ihan mukavaa ja aika ongelmatonta elämää silloin. Vaikea myöskään kuvitella, että olisin valinnut kissat jonkinlaiseksi syntipukiksi ongelmiini... Mutta en sulje pois mitään mahdollisuuksia.

Minulla oli kissoja vielä viitisen vuotta oireiden puhkeamisen jälkeen, mutta sitten jouduin luopumaan niistä muista syistä. Oireet ovat pahentuneet vain lisää luovuttuani kissoista ja nyt olisi tosi vaikea ajatus enää elää kissataloudessa, niin paljon kuin sitä haluaisinkin. Hengenahdistusta minulla on vain harvoin, mutta olen niin tukossa ja vuotava kuin ihminen vain voi olla. Lisäksi kurkku ja silmät kutisevat hillittömästi. Se vaikuttaa myös suhteeseen kissojen kanssa, koska varon hellimästä niitä liikaa etten saisi kohtausta.  Cry

Ruoka-aineallergioita minulla ei ole ikinä ollut (vaikka Chiron on 6. huoneessa), mutta ihottumia tai paremminkin herkkä iho oli jo lapsena. Mutta allergiset ihmiset ärsyttivät minua aina, koska niin moni mielestäni liioitteli oireitaan ja perusteli esim. eläinpelkoaan tai -vihaansa niillä. Olen kyllä vieläkin jossain määrin samaa mieltä ja pyrin olemaan tekemättä omasta allergiastani numeroa. Mielestäni allergisten ihmisten ei pitäisi kahlita muiden elämää esim. kieltämällä eläimien tuomisen milloin minnekin tai vaatimalla ihmisiä olemaan käyttämättä hajusteita. Itsekin siis allergisena olen sitä mieltä, että se joustaa, jolla on ongelma.

Ohoh, anteeksi - meni vähän aiheen viereen ja jopa paasaamiseksi.  angel

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #22 : 16.02.2006 16:18:58 »


N.3kk:tta sitten alkoi nämä rajut hengen ahdistuskohtaukset isän luona...., jotka ovat siitä lähtien toistuneet joka kerta.  idiot2 Silloinko siis alkoi olla hajanaisia vihjeitä ilmassa, että isä on menossa uusiin naimisiin... idiot2
Ja koska siellä päässä ei asiasta lainkaan lapsille kerrottu ja minä sitten suoraan asiaa kysyin kuultuani epämääräisiä vihjeitä, niin, lapset saivat tietää päivää ennen isälle menoaan, että ovat menossa isänsä häihin...ja siellä taas tuli raju hengen ahdistus kohtaus...

Asiasta toiseen, tuo onkin jännää, että tyttö tosiaan haluaa syödä mieluiten sormin tai sitten jollain eriskummallisella välineellä...ja syö kuin pieni lintu...
Mitähän se kertoo äiti suhteestaan  idiot2   Embarrassed

Ja tosiaan siis tytöllä todettiin että allergia arvot olivat nousseet silloin 3kk:tta sitten kun olimme ensiavussa ja oli lievä kissa ja koira allergia.
Koiria on isän luona. (nyt ei enää) ja kotonakin yksi ja jopa kaksi kissaa.
Tuosta homevauriosta on kyllä myös ollut puhetta...mutta sen tutkimiset kai tulee eteen, jossei mikään muu auta...

Tyttö on  aurinko  rapuaskendentti  neitsyt     kuu  jousimiesvenus merkurius  mars  kaksosetceres  jousimies

Sitäpä vielä tässä pohdin, että miten paljon vaikemapaa on nähdä oman perheensä asioita ja miten paljon vaikempaa on käyttää niitä avujaan ja taitojaan omien lastensa ja suhteidensa hoitoon, kuin mitä esim käyttää muiden 'hoitamisessa' tai avustamisessa...kumma juttu...

Hei "Mi-Olea"


Ainakin meille kaikille selkis, että isän naimisiin meno on yksi laukaiseva tekijä.
- mitä muuta tähän liittyy; lapsi pettyi, etteivät vanhemmat muutakkaan enää yhteen jne.
  - tässä oma homeopaattisi voi teitä auttaa  coolsmiley

Olen kuullut sanottavan, että ihminen on allerginen elämälle.

"Suutarin lapsilla ei ole kenkiä." 

Tämän olen myös itse todennut.  Omien perheenjäsenten sekä itsensä hoitoon on liian sokea. 

Perheneuvolassa käynti voisi selkeyttää myös tätä tilannetta

- keskustelu auttaa lasta ymmärtämään asian todellisen tilan

Perheneuvoloissa on ns. sururyhmiä ymv. myös lapsille.

- suru puhalletaan ilmapalloon Cry  ja palloon kirjoitetaan surua Cry aiheuttavia asioita
   - sitten pallo puhkaistaan ja kaikki on hävinnyt   smitten
     - jotain tämän tapaista olen kuullut
 


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Solina2
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100


Profiili
« Vastaus #23 : 17.02.2006 09:27:01 »

Ruoka-aineallergioita minulla ei ole ikinä ollut (vaikka Chiron on 6. huoneessa), mutta ihottumia tai paremminkin herkkä iho oli jo lapsena. Mutta allergiset ihmiset ärsyttivät minua aina, koska niin moni mielestäni liioitteli oireitaan ja perusteli esim. eläinpelkoaan tai -vihaansa niillä.
Linn
Lainaus

Tyttärelläni, jokka on tuo Chiro 6. huoneessa jne, oli tapana reagoida ennen kaikkea ihollaan sopimattomiin ruokiin (aiemmin vaikea atooppinen ihottuma). Ja helposti sanoo  "minua ärsyttää"  - huomasithan että sinäkin käytit ilmaisua "ärsyttää" - kuulemma iho-oireisten tapa... (vrt. ihoärsytys).

Uskon että ihmiset ilmaisevat itseään kertoen samalla alitajuntaisesti myös missä mättää. Tiedämme, muttemme tiedä tietävämme.

Luulen, että tälläisten "ärsytys" ihmisten tulisi oppia kasvattamaan kykyään olla välittämättä ulkoisista ärsykkeistä ovatpa ne sitten henkisiä, emotionaalisia tai fyysisiä. Helpommin toki sanottu kuin tehty.

Mutta jos kaikella on tarkoituksensa....

- Solina
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #24 : 17.02.2006 11:49:34 »

Hei! Smiley

Tässä tuli niin paljon mielenkiintoista informaatiota, että itsekin oikein syvennyin miettimään lapsuuttani ja mahdollisia allergian laukaisijoita. Se on minunkin tapauksessani selvää, että lapsuudenkotini oli todella ylisiisti ja steriili...niinkuin "Kaurisenergiaa" tuossa mainitsikin omalta kohdaltaan; myös meillä isä suunnilleen seurasi perässä pikkuimurin kanssa.

Nyt, kun asun omillani, on tilanne sitten täysin päinvastainen. Imurointi ei todellakaan ole mitään päivittäistä, edes viikottaista hommaa, puhumattakaan esim. vuodevaatteiden pöllytyksestä...vaikka nuo kuuluisat allergialääkärit ovat joskus mulle sanoneetkin, että mun kodin pitäisi olla kokoajan pölytön, eikä saisi olla mitään pölyä keräävää talossa..ei esim. edes verhoja ikkunassa. Ja pah sanon minä. Eipä nuo oireet ainakaan pahentuneet ole missään vaiheessa, ja tätä vastaan kyllä kapinoin jo lapsuudenkodissanikin, vaikka äiti tuppasi aina ottaa kaikki lääkäreiden ohjeet kirjaimellisesti..

Mielenkiintoisen seikan, joka itselleni jotenkin sävähti, mainitsi "Solina2":

"Kiinalainen lääketiede yhdistää surun ja suhteet auktoriteetteihin ja isään Keuhkoihin"

Isäni on aina ollut kovin autoritäärinen hahmo, jota vastaan olen myös kapinoinut, eikä välimme vieläkään täysin selvitty ole. Hän ei ole koskaan nuoruudessani ymmärtänyt taiteellisia taipumuksiani, ja on aina kammonnut tatuointejani, tai vaikka sitä kun nuorempana kuljin tukka milloin minkäkin värisenä. Nyt kaikki on lähinnä päällisin puolin hyvin, mutta emme juurikaan mistään asioista kommunikoi, ja vanhat riidat on vaan haudattu johonkin. 

Mielenkiintoista omalta kannaltani tässä on se, että kun olin pieni, oli mulla ja isällä sellainen yhteinen leikki, jossa leikimme molemmat olevamme kissoja. Isä on edelleen suuri kissafani, ja muun muassa ulkomaanmatkoillan valokuvaa aina paikalliset kulkukissat.

Jotenkin vyyhti alkaa selvitä..ehkä tämä asia ja kova kissa-allergiani liittyvät yhteen, Olen jollain tapaa linkittänyt isäongelmani ja kissat yhteen....

Täytynee alkaa muuten myös reikittämään tätä asiaa, sekään ei jostain syystä ole juolahtanut mieleen..

Kiitos teille kaikille ajatuksien herättelystä!!

lämmöllä,
S smitten
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #25 : 17.02.2006 14:19:08 »

Solina2,

Mielenkiintoinen viesti. Jään pohtimaan..  Smiley

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #26 : 18.02.2006 14:09:33 »

Sister of Night, juttusi olisi ihan hyvin voinut olla minun kirjoittamani (paitsi se kissaosa, minä en leikkinyt isäni kanssa kissaleikkejä).

Eli näin aikuisena en paljon siivoa mutta allergiat ovat pois. Samoin, ilokseni huomasin ettei lapsillanikaan ole allergioita vaikka minulla olisi ollut sellainen geeneissä...

Sekin on sama meillä että minultakin kiellettiin lapsena ja nuorena taiteellinen ilmaisu, ja isäni ei pidä tatskastani... olikohan senkin ottaminen minulta alitajuista kapinaa? 

Minulla on kerran elämässäni ollut keuhkoputken tulehdus, ja se tuli silloin kun olin kovissa riidoissa vanhempieni kanssa. Kyllä olen monesti pohtinut näiden tautien takana olevia henkisiä syitä...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #27 : 01.03.2006 11:17:54 »

Heippa homeopatiasta kiinnostuneet!

Lupasin raportoida kokemuksiani tässä taistossa allergioita vastaan, ja tässä tulee part one  Cheesy :
 
Kävin siis siellä homeopaatin vastaanotolla viikko sitten, ja noin tunnin haastattelun jälkeen hän määräsi mulle kolme pilleriä. Tietty kysyin, että mihin tulokseen hän nyt sitten kanssani tuli, ja hän selitti jotain jostain fosforisesta (Huh) kuvasta. En kyllä siitä mitään tajua, kun en tähän homeopatiaan ole sen syvemmin perehtynyt. Osaako joku valaista lisää?

No, kuiteskin, sain luvan ottaa nuo kolme nappia (12 tunnin välein) vasta viikon kuluttua tuosta käynnistä, ja tämä viikko mun piti olla täysin ilman allergialääkkeitä, joita siis olen joutunut vuositolkulla syömään päivittäin.

Kulunut viikko onkin siten mennyt tosi räkäisisssä merkeissä. Alussa joka aamu alkoi noin parin tunnin tauottomalla räkimisellä (huonepöly tekee yön aikana tehtävänsä) mutta aamu aamulta tuo niistely aina vaan väheni. Nyt muutamana aamuna ei nokka ole valunut enää ollenkaan, ja tämä siis tapahtui jo ennenkun edes otin noita homeopatialääkkeitä. Elikkä todellakin huomaa sen, että nuo allergianapit on vaan työntäneet tuon ongelman syvemmälle, mutta kun kaikkien oireiden kerran antoi tulla oikein kunnolla päälle, niin sen jälkeen alkoi keho itsestään parantumaan. En olisi ikinä uskonut, että pystyn olla jo toista viikkoa ilman Zyrteccejä.

Toissailtana otin sitten ensimmäisen homeopatiapillerin. Oireet on olleet kauheita, varsinkin eilinen päivä oli yhtä tuskaa. Ja tässä en nyt puhu fyysisistä oireista, vaan henkisistä. Hirveä sisäinen paniikki, masennus ja itkeminen oli eilisen päivän teemasanoja. En tiedä, mutta itse tulkitsin tämän niin, että piilossa muhineita tunnetiloja noilta ajoilta, kun allergiat puhkesivat, lähti nyt sitten kertaheitolla liikkeelle.

Tänään olo onkin sittenkun olisi uusi ihminen. Viime yön nukuin todella sikeästi, ja jotenkin tuntuu että paljon asioita tapahtui unen ja eilisen "kärsimyksen" aikana. Tänään on ihan puhdistunut ja uudestisyntynyt olo. Ja ei, en joutunut myöskään niistämään yhtään aamulla herätessäni. Tuntuu, että tämä pölyallergia on ainakin lähtenyt paranemaan.  Grin

Sitten tuo kissa-allergia jää vielä nähtäväksi, ja se homeopaatti sanoikin, että varaa mulle uuden ajan kuukauden päästä, siihen joudutaan ehkä antamaan vielä ns. siedätyshoitoa.

Mutta oikein toiveikas ja positiivinen olo mulla on tällä hetkellä!!!  smitten smitten Suosittelen.
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #28 : 01.03.2006 15:19:00 »

Elikkä todellakin huomaa sen, että nuo allergianapit on vaan työntäneet tuon ongelman syvemmälle, mutta kun kaikkien oireiden kerran antoi tulla oikein kunnolla päälle, niin sen jälkeen alkoi keho itsestään parantumaan. En olisi ikinä uskonut, että pystyn olla jo toista viikkoa ilman Zyrteccejä.

Toissailtana otin sitten ensimmäisen homeopatiapillerin. Oireet on olleet kauheita, varsinkin eilinen päivä oli yhtä tuskaa. Ja tässä en nyt puhu fyysisistä oireista, vaan henkisistä. Hirveä sisäinen paniikki, masennus ja itkeminen oli eilisen päivän teemasanoja. En tiedä, mutta itse tulkitsin tämän niin, että piilossa muhineita tunnetiloja noilta ajoilta, kun allergiat puhkesivat, lähti nyt sitten kertaheitolla liikkeelle.

Tänään olo onkin sittenkun olisi uusi ihminen. Viime yön nukuin todella sikeästi, ja jotenkin tuntuu että paljon asioita tapahtui unen ja eilisen "kärsimyksen" aikana. Tänään on ihan puhdistunut ja uudestisyntynyt olo. Ja ei, en joutunut myöskään niistämään yhtään aamulla herätessäni. Tuntuu, että tämä pölyallergia on ainakin lähtenyt paranemaan.  Grin

Hei "Sister of Night"


Hyvin tuntuu "remedi" eli konstitutio valmisteesi sinuun vaikuttavan.
Kun tunnelukot aukeavat, niin siitä se elämäkin helpottuu.
Kuukauden päästä kuullaan sitten varmasti lisää, vai mitä.

Laitan oheen Homeopatiaa käsittelevän Astro foorumi osion:

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=2154.45


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #29 : 01.03.2006 15:40:59 »

Kiva kuulla, Sister of Night!  Smiley

Kerro tosiaan sitten, miten kissa-allergian kanssa käy. Minua kiinnostaa nimenomaan se.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: