Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tupakanpolton lopettaminen  (Luettu 7068 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kaulakoru
Vieras
« : 30.12.2010 21:01:37 »

Olisiko halukkaita olemaan mukana? (vai olenko ainoa joka polttaa  Grin)

Itse ajattelin lopettaa heti kun saan tupakkavarastoni poispoltettua, eli suunnilleen reilu 2 vko:n kuluttua.

Tai olisiko vinkkejä teiltä jotka ovat jo lopettaneet, mitä auttoi jne

tallennettu
Cherrie
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29



Profiili
« Vastaus #1 : 01.01.2011 19:38:21 »

MINÄ olen mukana!  Grin
Viimeinen askini on pian loppumaisillaan, ajattelin ehkä suunnata kauppaan ostamaan nikotiinipurkkaa näin alkuun. Viimeisimmästä tupakkalakostani muistan sen, että muutama ensimmäinen päivä lopettamisen jälkeen oli pahinta aikaa. Viikon jälkeen olo on jo paljon parempi Wink tsemppiä lopettamiseen!
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #2 : 01.01.2011 20:50:44 »

mä lopetin 3v sitten champix-lääkkeellä. 20 vuotta vedin kolme askia päivässä ja sillä edelleen täysin savuttomaks kahdessa viikossa. ei musta olis ollu addiktoituvana lopettaan tahdonvoimalla.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #3 : 01.01.2011 22:08:23 »

Apteekista Nicorettea, tabletteina ja imukkeina. Pehmeä lasku pois tupakan 'imemisestä'.

Suunnitelma jotakin tekemistä sen tupakalla käynnin tilalle. Muuten jää hukka-aikaa hamuta käsille tupakan sytyttämistä.
Eikä siis mitään lakkoa, vaan lopetus!

Lopetin näillä konsteilla n. 5-6 vuotta sitten, eikä ole sen jälkeen mieli tehnyt  smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #4 : 01.01.2011 22:25:10 »

Itse olen myös miettinyt tämän epäsäännöllisen säännöllisen tupakoinnin lopettamista. Välillä olen ollut jo vuoden polttamatta ja sitten taas aloittanut siten, että viihteelle lähtiessä on polttanut muutaman ja siitähän se on taas lähtenyt. Nyt ennen joulua oli niin kiire ja paha stressi, että tupakointi riistäytyi vähän käsistä ja siitä tuli lähes päivittäistä. Itselle ei ole vaikeaa olla polttamatta muutamaa päivää, viikkoa tai paria. En useinkaan polta viikonloppuisin jos olen vain kotona. Mutta niin, tämä tupakointi meinaa aina stressin kohdalla lähteä käsistä.

Haluaisinkin päästä tästä tavasta eroon ja oppia käsittelemään stressiä ilman että heti sorrun tupakoimaan. Nyt olisi aika hyvä tilannen lopettaa, kun on aika tasainen elämäntilanne ja lomailen nyt vielä reilun viikon, joten tästä olisi hyvä lähteä liikkeelle.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #5 : 01.01.2011 23:25:17 »

Tsemppiä sinullekin. =)

tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Cherrie
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29



Profiili
« Vastaus #6 : 03.01.2011 15:01:36 »

Eilen poltin yhden tupakan, loppupäivän selvisin nikotiinipurkan avulla. Tänään en aio polttaa enää ollenkaan. Huomaa kyllä kuinka vahvasti tupakointi on juurtunut rutiineihini - olin jo lähdössä aamutupakalle, kunnes muistin tilanteen Grin
Ja kuten aiemmin jo sanottiinkin, että kannattaa keksiä jotain muuta tekemistä tupakoinnin tilalle, niin aamutupakalle lähtemisen sijasta päätinkin lähteä pienelle kävelylle Smiley Muutenkin vinkiksi, että liikunnan lisääminen toimii. Lenkin jälkeen tupakanhimo pienenee huomattavasti, näin ainakin itselläni Smiley
tallennettu
Miljaana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81



Profiili
« Vastaus #7 : 30.01.2011 01:05:00 »

Kannattaa kokeilla lukea eräs kirja: "stumppaa tähän", jonka on kirjoittanut Carr Allen, joka oli itse ketjupolttaja - kirja ei ole kovin paksu ja sitä on ihan mielenkiintoista lukea. onnistumisprosentti kuulema n.90% . Onnistuin itsekin, vaikka olin 10vuotta polttanut ja kokeillu inhalaattorit, purkat ja laastarit. Enkä oikeastaan edes  halunnut lopettaa, koska kai sitä kuvittelee menettävänsä jotain tuttua ja turvallista Wink . Kirjan lukemisessa tärkeää oli se ettei lopeta tupakointia kesken lukemisen vaan vasta kun on kokonaan lukenut, eikä saa käyttää korvaavia tuotteita lopettamisessa.

En uskonut koko juttuun, enkä halunnu lopettaa, mutta jostain syystä kuitenkin lopetin ja ilman vierotusoireita ja ilman korvaavia tuotteita. 2vuotta olen ollut polttamatta ja ei tee mieli eikä ole ikävä tupakkaa. Aiemmilla lopettamisyritys kerroilla on jääny tupakkaa ikävä ja aina olen muutaman kuukauden päästä ratkennut. Ja nyt tiesin jo heti että en enää polta. Kirja aivopesee täydellisesti pois tupakasta!

Kannatta kokeilla, ei siinä ainakaan mitään menetä. Tsemppiä kaikille!

tallennettu
Edna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37


Profiili
« Vastaus #8 : 30.01.2011 08:21:12 »

Minä luin myös tuon Carrin kirjan yli vuosi sitten, eikä ole tarvinut sen jälkeen tupakkaan tarttua  Cool Sitä ennen useita yrityksiä takana, aina korvaushoitotuotteet mukana. Kyllähän nekin monilla toimivat, mutta pitävät yllä nikotiiniriippuvuutta. Korvaushoitotuotteiden kanssa on tärkeää käyttää niitä oikein. Champixista on moni saanut avun, mutta tosiaan, niin kuin muutkin lääkkeet, ei sekään kaikille sovi. Tsemppiä kaikille lopettajille tyyliin katsomatta!  smitten
tallennettu

Valkoinen Kristalli Koira
Cherrie
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29



Profiili
« Vastaus #9 : 31.01.2011 15:00:44 »

Kiitos kirjavinkistä! Smiley Pitääkin hankkia se käsiini mahdollisimman pian.
Lopettaminen sujui aluksi loistavasti, mutta nyt on ote ruvennut lipsumaan..
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: