|
Suljin
|
 |
« : 04.04.2010 19:41:03 » |
|
Medium Coeli MC, keskitaivas. Se kohta astrologisella kartalla, jossa Aurinko saavuttaa korkeimman lakipisteensä ko. vuorokauden kuluessa. Liittyy symbolisesti julkiseen uraan ja näkyviin saavutuksiin elämässä. Kymmenennen huoneen alkukohta (eli kärki) Placidus-huonejärjestelmässä.
MC-IC -akseli, joka kuvaa uraa, ammattia, asemaa sekä kotia, perhettä, turvallisuutta. Hämäräksi on kuitenkin jäänyt, vaikuttaako  myöskin ulkonäköön/ perus olemukseen? Jos vaikuttaa, kuinka vahvasti?
Itsestäni tuntuisi kun katselen läheisten karttoja ja heidän ulkonäköään, että voisi vaikuttaa ulkonäköön, jonkin verran.. Mutta ei kumminkaan veroisesti.. :
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vain mielikuvituksesi on rajana
|
|
|
|
Ebenia
|
 |
« Vastaus #1 : 04.04.2010 20:00:33 » |
|
No MC on usein se piste mihin ihminen tietyllä tapaa pyrkii, joten voi olla, että vanhemmiten ihmisen saavutettua päämääriään, tuo MC voi alkaa näkyä voimakkaammin olemuksessa ja tietysti sosiaalisessa statuksessa, mikä sitten voi näkyä ehkä ulkoisestikin.
Usein MC:n merkki kuvastaa sitä, kun kysymme esimerkiksi juhlissa toisilta, että "Mitä teet elämässäsi/mitä teet työksesi" ja MC:n merkki antaa viitteen siitä millaista vastausta ihailisimme ja kunnioittaisimme kaikkein eniten ja tietenkin tähän pisteeseen moni pyrkii itsekin.
Siinä mielessä MC varmasti vaikuttaa ulkonäöllisestikin, että varsinkin jos ASC ja MC ovat ristiriidassa keskenään tai esimerkiksi jompi kumpi on todella voimakkaana kartalla ja tekee aspekteja toisiinsa. Esimerkiksi itselläni on MC:llä Neptunus ja se tekee triniä ASC:lleni, joten tämä tietenkin vaikuttaa myös ulkoiseen olemukseeni neptunusmaisesti. Useinhan ASC ja MC kertovat jo itsessään aika paljon ihmisestä ja näiden yhteensopivuus tai ristiriitaisuus voi kyllä varmasti näkyä ulkoisessa habituksessa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
|
sangviinikko
|
 |
« Vastaus #2 : 04.04.2010 21:49:12 » |
|
Usein MC:n merkki kuvastaa sitä, kun kysymme esimerkiksi juhlissa toisilta, että "Mitä teet elämässäsi/mitä teet työksesi" ja MC:n merkki antaa viitteen siitä millaista vastausta ihailisimme ja kunnioittaisimme kaikkein eniten ja tietenkin tähän pisteeseen moni pyrkii itsekin.
Heh. hauska näkökulma. MC  ja todellakin, ihailen kovasti naisia jotka valitsevat kotiäitiyden. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
|
|
|
|
Suljin
|
 |
« Vastaus #3 : 04.04.2010 22:41:27 » |
|
Itse ihailen sitä, että on uskaltanut valita juuri sen ammatin, mistä itse pitää ja missä itse viihtyy 
Mutta ihailua, tai oikeastaan kiinnostusta, minussa herättää myös, jos joku on tutkija (paitsi, jos ei tutki, mitään mielenkiintoista ).. Tai jos on moniosaaja, tekee vähän monenlaista hommaa (vaihtelevuus!) ja vieläpä pitää kaikista niistä.. Ja semmoiseksi tahtoisin itsekin :
Myös se, että työ on melko itsenäistä on ihailtavaa ja itselleni melko tärkeää..
Tämäkö kaikki on sitten sitä  ?
Olen tosiaan itse   ..
Tuoko muuten ristiriitoja kun jotkin kolmiot askendentille, ovat neliöitä ja toisinpäin? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vain mielikuvituksesi on rajana
|
|
|
|
Ebenia
|
 |
« Vastaus #4 : 05.04.2010 09:49:52 » |
|
Tämäkö kaikki on sitten sitä   ? Olen tosiaan itse    .. Tuoko muuten ristiriitoja kun jotkin kolmiot askendentille, ovat neliöitä  ja toisinpäin?  Miten voit ollat ASC ja MC Jousimies ? Sen ei pitäisi laskennallisesti olla mahdollista, ellet ole syntynyt jossain pohjoisnavalla?  Kannattaa kokeilla esimerkiksi Equal -huonejärjestelmää ja katsoa mihin se MC pyörähtää silloin, voi tulla aikamoisia oivalluksia ja erilaisia tuloksia. Ja kyllä, ristiriitoja aiheuttaa jos jommalle kummalle ASC:lle tai MC:lle tulee neliöitä. MC:lle tulevat neliöt yleensä kuvastavat vahvoja ristiriitoja uravalintaa tehdessä ja esteitä, joita tulee ylittää, jotta löytäisi todella sen "oman alan".
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
|
Ebenia
|
 |
« Vastaus #5 : 05.04.2010 13:24:26 » |
|
Juu, siis Placidus järjestelmässä 10.huoneen kärki on aina MC, mutta muissa järjestelmissä joskus MC on ikään kuin liikkuva akseli, joka voi olla huoneissa 8,9,10,11 tai 12. Tämä antaa sitten uutta näkökulmaa myös tulkintaan. Esimerkiksi henkilöllä, jolla equal kartassa MC osuu huoneeseen 8, voisi kuvitella, että työ liittyy jotenkin 8.huoneen teemoihin - samaten muissa huoneissa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #6 : 06.04.2010 14:03:22 » |
|
Hmm, mielenkiintoinen pontti.  Olen MC  ja  Tyylini on aika klassista ja tykkään luxuksesta ja korkealaatuisista räteistä. Hiukset ovat aina klassisen tasapitkät, oli ne sitten tummat tai vaaleat. Arkena pienet helmet tai timantit korvissa -en juurikaan käytä suuria korvakoruja. Kellot sitten ovat jo exclusivempia ja isompia. Muutama miesten kello on käytössä. Hiukseni vaalensin kampaajani halusta, kun se tykkää, että mulla on niin Grace Kelly-mäiset  kasvot ja tuolloin lyhensin hiukseni ylettymään hiukan yli olkapään. Nyttemmin ne ovat taas kasvaneet ja tyyliä on haettu prinsessa Madeleinen hiuksista, kun mielestäni en ole niin vanha, että joku Grace Kelly-tyyli sopisi minulle. Tosin ilmeisesti tuo vanha Hollywood-tyyli hiuksissa on tulossa muotiin jälleen??!! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #7 : 06.04.2010 18:37:15 » |
|
Voin nähdä tyylikkään ja ehkä huolettoman Saschan!  Vaikka minäkin MC  , niin kuljen hönttävaatteissa ja pörröisenä, mutta löytyy tyylikkyyttäkin, kun varustaudun juhliin. Aijai! Ehkä tuo Neptunus tuossa yhtymässä sitten helposti luo joskus ylilyöntejä, kuten hattuja ja hulmuavia helmoja, jotakin puoleensavetävää.  Ehkä sä näetkin jossain vaiheessa. Mutta tuo kuvaa kyllä hyvin tyyliäni, tyylikästä sen olla pitää, mutta huoletonta. Mulla on esim. tapana ostaa parit paremmat nahkaiset ratsastus-saappaat ihan vain kaupunkikäyttöön. Beiget tai valkoiset tai vaalean harmaat ratsastushousut, punaruskeat, siis Hermesin ruskeat ratsastussaappaat, punaruskea vyö, valkoinen paitapusero ja miesten isot kalvosin-napit ja hyvä kello, pienet valkoiset napit koviin ja parfyymi ja joku Ralf Laurenin ratsastus-takki mustana tai valkoisena ja jos tarvitsee kaulaliinaa, niin Burberryn perinteinen ruutukuvio-liina pari kertaa kaulan ympäri. Sporttinen, ei liian tätimäinen ja tyylikäs ja hyvin huoleton asu mennä töihin, sitten kaupungille tai vaikka proseccolle ystävän kanssa hiukan parempaankin paikkaan ja käytännöllinen -mäkään en jaksa aina juosta korkokengissä pitkin kaupunkia.  Oikeastaan tuossa on mun arkiasu. Omaan tumman ruskeat, vaalean punaruskeat ja mustat rasvanahka ratsastussaappaat, joten niillä menee hyvin vesisateessakin. Kruunaan sitten kokonaisuuden sopivalla laukulla, -riippuen kenkien väristä ja minkä kaulahuivin laitan ja tietenkin sopivilla aurinkolaseilla.  Talvella tuon asukokonaisuuden päälle voi aivan hyvin heittää turkiksen, jonka jotkin luontokappaleet ovat antaneet lahjaksi sinulle, jolla ei ole karvoja ja otat sen kiitollisuudella vastaan, etkä kuormita sillä Maapalloa, kun se ei jää ikuiseksi ajaksi maatumattomaksi roskaksi ja eläin on saavuttanut toisen tason elämän ketjussa tai jopa nirvanan. : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #8 : 06.04.2010 18:55:15 » |
|
Itse liityn myös  kerhoon. Ehkä tästä tulee sitten fiksaantuneisuuteni kulmakarvojen siisteyteen ja muutenkin siihen, että ihailen erittäin paljon sellaista siloteltua, mutta silti rentoa ulkoasua. En nyt sitten tiedä olenko itse niin siloteltu aina, mutta ainakin sellaista ihailen. Itselläni pukeutuminen vaihtelee aikalailla sen mukaan mihin olen menossa. Koulussa aika usein hameita mustien sukkahousujen tai legginsien kanssa ja siihen joku simppeli yläosa. Kengät ovat aika usein jotkut saapikkaat, mutta mielellään ilman korkoa. Jos olen treeneihin menossa niin sitten jalassa on useimmiten farkut tai siistit urheiluhousut ja tennarit. Suosin sellaista yksinkertaista asustamista, joku näyttävä koru yksivärisen paidan kanssa ja sitä rataa, ei kauheasti mitään rihkamaa. Joku raikas tuoksu vielä ja siisti naama, ei ylityöstetty tosin. ^^ Mutta niin, pyrin sellaiseen huoliteltuun ja raikkaaseen lookkiin, sellaista casual sportswear linjaa ehkäpä =)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #9 : 06.04.2010 19:18:46 » |
|
^___^  Mulla on niin pieni jalka, kokoa 36 jos pieni lestinen kenkä ja 35 jos normaali, että useimmat ilman vetskaria olevat ratsastus saappaat ovat liian isot. Mie tykkään, että ne pitää istua tiukasti säärestä tai ne hölmön näköiset. Useinmiten polven kohdalta se varsi jää hullun näköiseksi vetoketjuttomissa, kun se on liian iso. Lasten malleissa se olisi mulle sopiva, mutta sitten varsi on liian lyhyt.  Mutta mä olen muutenkin pieni ja siro ja välillä on aika vaikea löytää sopivan kokoisia vaatteita ja kenkiä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
tuonen joutsen
|
 |
« Vastaus #11 : 09.04.2010 06:31:54 » |
|
minulla on tiukasti uskovainen  kummitäti, jonka kanssa NYKYÄÄN tullaan hyvin juttuun. pienenä ihailin hänen ulkonäköään, hän oli siro ja kapea, hänellä oli todella pitkä kullanvärinen paksu tukka ja balettitanssijan nilkat jotka kaareutuivat kadehdittavasti kun hän ojensi niitä (harmi vaan että hänestä tanssi on syntiä  ) kuu on hällä  .... minä vaan mietin että siinä meni joltain mieheltä upea nainen hukkaan, kun hän on pysynyt ikineitona.  kai meissä on jotain samaa ulkonäössä, esim kapeat kasvot joissa on pieni suu.... mutta siis tää mun nykyinen goottityyli pitkine mustine saappaineen , niin aina kun näen tätä uskovaista tätiä, niin hän ihailee mun saappaita, vetoketjullista mustaa tekonahkarotsia tai jotain vastaavaa.....ja niitä mustia pitkiä hameita.  hän on itsekin ollut aina ihminen, jolle tyyli on tärkeä, mutta hänen oma tyylinsä on juhlallinen ja selkeävärinen, kirkas punainen, valkoinen, kulta.... kun oon havainnut että  liittyy tummanpuhuvaan tyyliin....niin kyllä ehdottomasti MC mulla vaikuttaa ulkonäköön. usein huomaan pitäväni tyyli-esikuvinani juuri  ta. lapsenakin jo ihailin tätä kummitätiäni. mutta en sitten tiedä miltä  yleensä näyttää :  kai minussa on kehollisesti myös jotain sellaista kuivakkaa sitkeyttä mitä liitän kauriiseen. että keho on sitkeällä tavalla voimakas, ei pullistele lihaksilla, mutta on sellainen...hmm...vaikea selittää. tulee mielikuva jostain tiukaksi punotusta köydestä. tosin nykyään mulla siinä on päällä vähän tuota pehmeyttä 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.04.2010 06:34:09 kirjoittanut aamunsäde »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kieroon_Kasvanut
Satunnainen astroilija

|
 |
« Vastaus #12 : 12.04.2010 17:50:18 » |
|
Itselläni pukeutuminen vaihtelee aikalailla sen mukaan mihin olen menossa. Koulussa aika usein hameita mustien sukkahousujen tai legginsien kanssa ja siihen joku simppeli yläosa. Kengät ovat aika usein jotkut saapikkaat, mutta mielellään ilman korkoa. Jos olen treeneihin menossa niin sitten jalassa on useimmiten farkut tai siistit urheiluhousut ja tennarit. Suosin sellaista yksinkertaista asustamista, joku näyttävä koru yksivärisen paidan kanssa ja sitä rataa, ei kauheasti mitään rihkamaa. Joku raikas tuoksu vielä ja siisti naama, ei ylityöstetty tosin. ^^ Mutta niin, pyrin sellaiseen huoliteltuun ja raikkaaseen lookkiin, sellaista casual sportswear linjaa ehkäpä =)
Minulla vähän samanlailla vaikka olenkin Näkisin tyylini jotenkin huoliteltuna ja klassisena. Aina pitää olla matchaavat ylä- ja alaosat sekä korut ym. asusteet ja meikit/värit sävysävyyn  Tosin  tuo siihen selaista tiettyä mustanpuhuvuutta ja "voimakkuutta". Maiharit minulla on yleensä korkkareiden sijasta,ihan käytännön syistä tosin.  Pidän näyttävistä koruista toisin kuin muut  yleensä. Naamaakin koristaa muutama "reikä"  Kaikenlaiset hameet ja klassiset leikkaukset,jotka sopivat vartalolleni ja joista pidän,esim. syväänuurretut kaulaukot  tai ne sellaiset paidat jossa ei ole niinku "olkia"?  En tiedä miksi niitä kutsutaan.Olaton paita?  Ja haisua pitää olla  Mustaa/harmaat/valkoista käytän pääsääntöisesti,joskus punaista ja violettia jos sillä päällä satun olemaan  Tuo IC  tekee minusta kotioloista taas sellaisen boheemin löhöberceen,jolla on tukka likaisena ja vanha bändipaita päällä verkkareiden kanssa  Pidän laittautumisesta,mutta kotona haluan rentoutua,ilman että tarvistee huolehtia hapsottavista latvoista tai valuneista meikeistä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
suski7
|
 |
« Vastaus #13 : 12.04.2010 18:42:10 » |
|
mun mielestä mc kuvastaa nimenomaan ulkoista habitusta ja asc sitä sisäistä....mua itse asiassa usein luullaan jouskariksi (vaikka olen asc kauris), ja mc tosiaankin on jouskarissa, tosin se voi myös johtua mun tavasta sanoa suoraan mitä mieleen pälkähtää, toiset ymmärtää, useimmat eivät 8-). Tosin myös mun 9.huoneessa (jouskarin huone) on aurinko, neptunus ja venus konjuktoimassa keskenään... Toi tyyli on mielenkiintonen asia....tiedättehän, että ihminen vaihtaa tyyliään aina sillon tällön...no voiskohan tässä ottaa auringonpaluukartan avuksi ja tutkailla ko. vuoden teemaa? esim nyt mulla on ap:n kartan mukaan asc leijonassa, ja todellakin, hartaasti hoidan hiuksiani...mc mulla on oinaan viimesillä asteilla, olen alkanut kiinnittämään huomiota kulmakarvoihini ja niihin piirrän tietynlaista terävyyttä että ne tulevat esiin...kuu mulla on ravussa ja haluan pitsiä ja hameita mutta hyvin goottimaisella tyylillä...katsokaas omia ap-karttoja ja nouseeko sieltä teidän tämänhetkinen tyylinne??
|
|
|
|
|
tallennettu
|
sun+mer+ven+nep skorppioni asc kauris mon kalat
|
|
|
|
mc82
|
 |
« Vastaus #14 : 13.04.2010 15:06:50 » |
|
Mulla  ,  . Molemmat mielestäni vaikuttavat ulkonäkööni ja ehkä vielä enempi pukeutumiseeni. No, Jouskari näkyy ainakin sillä tapaa, että Jupiterin laajenemisvaikutuksen ansiosta mulla on paksu perse  Ja massiiviset reidet, jotka ei treenaamisesta huolimatta kutistu, leviävät vaan entisestään lihaksien kasvaessa  Jupiterhan hallitsee lantion seutua. Ja lyhyehkö pyöreä pottunokka, mikä taisi myös olla jouskarimainen piirre. Kauriin klassista kauneutta, joutsenmaista siroluisuutta ei ole kyllä tippaakaan  Tai Kauriiden valtavaa nenää, ts. pitkää konkonokkaa. Hiukset on vuosia olleet puolipitkät, kerrostettu leikkaus, jossa kokeiltu eripitkää leikkausta, otsatukkaa yms. Hiusten kanssa leikkiminen on kivaa (  = leijonanharja). Värejä on kokeiltu ties mitä ja parin-kolmen kuukauden välein väri vaihtuu. On ollut sekä perinteistä että vähemmän perinteistä väriä päässä  Pukeutuminen... Hmm... Mä tykkään rehellisistä, suoralinjaisista ja sporttisista vaatteista (  ). Mikään hienostelija tai neiti-tyyppi en ole, vähän tämmöinen puolijätkä ja luonnonlapsi  Tykkään sekä mustasta että värikkäästä tyylistä. Päällä on useimmiten juuri farkut, huppari ja jotkut tennarit. Eikä mulle ole mikään ongelma lähteä julkisille paikoille verkkareissa. Eli junttityyliä  Toisaalta... Olen  ja Kauriille on tärkeää, että status (ja raha) näkyy, myös pukeutumisessa. Vaikka tyyli on sporttinen, on vaatteiden oltava MERKKIÄ, mikäli vaan mahdollista. Mun tennarit on kaikki jonkun merkin alaisia, Pumaa ja Adidasta eniten. Voin pistää huomattavan paljonkin rahaa esim. johonkin huppariin, kunhan se on oikeaa merkkiä (sekä tietysti, jos ulkonäkö miellyttää)... Hitto, miten pinnalliselta kuulostaa  Mutta näin se vaan on. Mulla on  ja  - mun sielun liikkeet ja peruspersoona tulee vahvasti pukeutumisessa ilmi.  tarkassa  - myös futuristinen tyyli minimalistisena miellyttää silmää, kaikki metalli- ja shokkivärit samoiten. Saatan myös välillä nostattaa pukeutumisellani muutamia kulmakarvoja, kaikki ns. shokeeraavat ja humoristiset präntit vaatteissa on jees. Lisäksi jotkut vaatteista on/ovat olleet sellaisia, joita ehkä kaikki eivät päällensä pistäisi - esim. mulla on kaapissa kirkuvanpunaiset, satiiniset joujou-pöksyt :  Ehkä tämän vuoksi ei käy flaksi tehtäviin, joissa on tarkka ulkonäkö- ja pukeutumiskoodi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies Kuu 7 Leijona Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni Pluto 8 Vaaka Chiron 3 Härkä Vesta 1 Vesimies Vertex 7-PF 7 Neitsyt Noususolmu 6 Rapu AC Kauris (DC Rapu) MC Jousimies (IC Kaksonen
|
|
|
|