Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: MC - vaikuttaako ulkonäköön?  (Luettu 26692 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« : 04.04.2010 20:41:03 »

Lainaus
Medium Coeli
MC, keskitaivas. Se kohta astrologisella kartalla, jossa Aurinko saavuttaa korkeimman lakipisteensä ko. vuorokauden kuluessa. Liittyy symbolisesti julkiseen uraan ja näkyviin saavutuksiin elämässä. Kymmenennen huoneen alkukohta (eli kärki) Placidus-huonejärjestelmässä.

MC-IC -akseli, joka kuvaa uraa, ammattia, asemaa sekä kotia, perhettä, turvallisuutta.

Hämäräksi on kuitenkin jäänyt, vaikuttaako keskitaivas
myöskin ulkonäköön/ perus olemukseen? Jos
vaikuttaa, kuinka vahvasti?

Itsestäni tuntuisi kun katselen läheisten
karttoja ja heidän ulkonäköään, että keskitaivas voisi
vaikuttaa ulkonäköön, jonkin verran.. Mutta ei
kumminkaan askendentti veroisesti.. :Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.04.2010 21:00:33 »

No MC on usein se piste mihin ihminen tietyllä tapaa pyrkii, joten voi olla, että vanhemmiten ihmisen saavutettua päämääriään, tuo MC voi alkaa näkyä voimakkaammin olemuksessa ja tietysti sosiaalisessa statuksessa, mikä sitten voi näkyä ehkä ulkoisestikin.

Usein MC:n merkki kuvastaa sitä, kun kysymme esimerkiksi juhlissa toisilta, että "Mitä teet elämässäsi/mitä teet työksesi" ja MC:n merkki antaa viitteen siitä millaista vastausta ihailisimme ja kunnioittaisimme kaikkein eniten ja tietenkin tähän pisteeseen moni pyrkii itsekin.

Siinä mielessä MC varmasti vaikuttaa ulkonäöllisestikin, että varsinkin jos ASC ja MC ovat ristiriidassa keskenään tai esimerkiksi jompi kumpi on todella voimakkaana kartalla ja tekee aspekteja toisiinsa. Esimerkiksi itselläni on MC:llä Neptunus ja se tekee triniä ASC:lleni, joten tämä tietenkin vaikuttaa myös ulkoiseen olemukseeni neptunusmaisesti. Useinhan ASC ja MC kertovat jo itsessään aika paljon ihmisestä ja näiden yhteensopivuus tai ristiriitaisuus voi kyllä varmasti näkyä ulkoisessa habituksessa...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #2 : 04.04.2010 22:49:12 »


Usein MC:n merkki kuvastaa sitä, kun kysymme esimerkiksi juhlissa toisilta, että "Mitä teet elämässäsi/mitä teet työksesi" ja MC:n merkki antaa viitteen siitä millaista vastausta ihailisimme ja kunnioittaisimme kaikkein eniten ja tietenkin tähän pisteeseen moni pyrkii itsekin.



Heh. hauska näkökulma.
MC  rapu ja todellakin, ihailen kovasti naisia jotka valitsevat kotiäitiyden.  laugh
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #3 : 04.04.2010 23:41:27 »

Itse ihailen sitä, että on uskaltanut
valita juuri sen ammatin, mistä itse pitää
ja missä itse viihtyy Smiley

Mutta ihailua,
tai oikeastaan kiinnostusta, minussa
herättää myös, jos joku on tutkija
(paitsi, jos ei tutki, mitään
mielenkiintoista Cheesy).. Tai jos on
moniosaaja, tekee vähän monenlaista
hommaa (vaihtelevuus!) ja vieläpä
pitää kaikista niistä..
Ja semmoiseksi tahtoisin itsekin :Smiley

Myös se, että työ on melko itsenäistä
on ihailtavaa ja itselleni melko tärkeää..

Tämäkö kaikki on sitten sitä keskitaivasjousimies?

Olen tosiaan itse askendenttikeskitaivasjousimies..

Tuoko muuten ristiriitoja
kun jotkin kolmiot askendentille, ovat
neliöitä keskitaivas ja toisinpäin? Shocked
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 05.04.2010 00:04:12 »

Ahaa! Itsetuntemuksen oivallus!! Kiitos!

Minulla on MC Vaaka ja yhtymä Neptunus.

Senhän pitäisi olla aika taiteellinen yhtymä.

Olen elänyt lapsuuttani jokseenkin taiteellisessa ympäristössä, nähnyt sen voimavarat ja heikkoudet.
Inhosin niitä heikkouksia, varsinkin itsensä korostamista alkoholihuuruissa. Ajattelin, että ei koskaan sellaista taiteilijaelämää omalle kohdalleni. Yritin kauppa-alalle, merkonomiksi päädyin. Fiksuksi ihmiseksi.  Grin Katinkontit! En sopinut alalle ollenkaan! Tuo Vaaka kuvaisi jonkinlaista tasapainottelua ehkä.
Olen aina etsinyt tasapainoa järjen ja tunteen kanssa, järkevän ja taiteellisen kanssa.

Ja päädyin opettajaksi.  Shocked

Jotakin on ehkä jäänyt paitsioon, kun tuo MC antaa mukavasti sekstiilejä sekä Plutoon että Vestaan. Jossakin palaa tuli...nahka on luotu monta kertaa. :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 05.04.2010 10:49:52 »


Tämäkö kaikki on sitten sitä keskitaivasjousimies?

Olen tosiaan itse askendenttikeskitaivasjousimies..

Tuoko muuten ristiriitoja
kun jotkin kolmiot askendentille, ovat
neliöitä keskitaivas ja toisinpäin? Shocked

Miten voit ollat ASC ja MC Jousimies ? Sen ei pitäisi laskennallisesti olla mahdollista, ellet ole syntynyt jossain pohjoisnavalla?  Huh Kannattaa kokeilla esimerkiksi Equal -huonejärjestelmää ja katsoa mihin se MC pyörähtää silloin, voi tulla aikamoisia oivalluksia ja erilaisia tuloksia.

Ja kyllä, ristiriitoja aiheuttaa jos jommalle kummalle ASC:lle tai MC:lle tulee neliöitä. MC:lle tulevat neliöt yleensä kuvastavat vahvoja ristiriitoja uravalintaa tehdessä ja esteitä, joita tulee ylittää, jotta löytäisi todella sen "oman alan".
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 05.04.2010 14:24:26 »

Juu, siis Placidus järjestelmässä 10.huoneen kärki on aina MC, mutta muissa järjestelmissä joskus MC on ikään kuin liikkuva akseli, joka voi olla huoneissa 8,9,10,11 tai 12. Tämä antaa sitten uutta näkökulmaa myös tulkintaan. Esimerkiksi henkilöllä, jolla equal kartassa MC osuu huoneeseen 8, voisi kuvitella, että työ liittyy jotenkin 8.huoneen teemoihin - samaten muissa huoneissa.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 06.04.2010 15:03:22 »

Hmm, mielenkiintoinen pontti. Smiley
Olen MC  pluto vaaka ja  kuu  vesimies

Tyylini on aika klassista ja tykkään luxuksesta ja korkealaatuisista räteistä.
Hiukset ovat aina klassisen tasapitkät, oli ne sitten tummat tai vaaleat.
Arkena pienet helmet tai timantit korvissa -en juurikaan käytä suuria korvakoruja.
Kellot sitten ovat jo exclusivempia ja isompia.
Muutama miesten kello on käytössä.

Hiukseni vaalensin kampaajani halusta, kun se tykkää, että mulla on niin Grace Kelly-mäiset  Huh
kasvot ja tuolloin lyhensin hiukseni ylettymään hiukan yli olkapään.
Nyttemmin ne ovat taas kasvaneet ja tyyliä on haettu prinsessa Madeleinen hiuksista,
kun mielestäni en ole niin vanha, että joku Grace Kelly-tyyli sopisi minulle.

Tosin ilmeisesti tuo vanha Hollywood-tyyli hiuksissa on tulossa muotiin jälleen??!! Huh
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 06.04.2010 19:07:58 »

Voin nähdä tyylikkään ja ehkä huolettoman Saschan!  smitten

Vaikka minäkin MC  vaaka, niin kuljen hönttävaatteissa ja pörröisenä, mutta löytyy tyylikkyyttäkin, kun varustaudun juhliin. Aijai!

Ehkä tuo Neptunus tuossa yhtymässä sitten helposti luo joskus ylilyöntejä, kuten hattuja ja hulmuavia helmoja, jotakin puoleensavetävää.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 06.04.2010 19:37:15 »

Voin nähdä tyylikkään ja ehkä huolettoman Saschan!  smitten

Vaikka minäkin MC  vaaka, niin kuljen hönttävaatteissa ja pörröisenä, mutta löytyy tyylikkyyttäkin, kun varustaudun juhliin. Aijai!

Ehkä tuo Neptunus tuossa yhtymässä sitten helposti luo joskus ylilyöntejä, kuten hattuja ja hulmuavia helmoja, jotakin puoleensavetävää.

Wink Ehkä sä näetkin jossain vaiheessa.

Mutta tuo kuvaa kyllä hyvin tyyliäni, tyylikästä sen olla pitää, mutta huoletonta.
Mulla on esim. tapana ostaa parit paremmat nahkaiset ratsastus-saappaat ihan
vain kaupunkikäyttöön.

Beiget tai valkoiset tai vaalean harmaat ratsastushousut, punaruskeat, siis Hermesin ruskeat
ratsastussaappaat, punaruskea vyö, valkoinen paitapusero ja miesten isot kalvosin-napit
ja hyvä kello, pienet valkoiset napit koviin ja parfyymi
ja joku Ralf Laurenin ratsastus-takki mustana tai valkoisena ja jos tarvitsee kaulaliinaa,
niin Burberryn perinteinen ruutukuvio-liina pari kertaa kaulan ympäri.

Sporttinen, ei liian tätimäinen ja tyylikäs ja hyvin huoleton asu mennä töihin,
sitten kaupungille tai vaikka proseccolle ystävän kanssa hiukan parempaankin paikkaan
ja käytännöllinen -mäkään en jaksa aina juosta korkokengissä pitkin kaupunkia.  Wink

Oikeastaan tuossa on mun arkiasu. Omaan tumman ruskeat, vaalean punaruskeat
ja mustat rasvanahka ratsastussaappaat, joten niillä menee hyvin vesisateessakin.

Kruunaan sitten kokonaisuuden sopivalla laukulla, -riippuen kenkien väristä
ja minkä kaulahuivin laitan ja tietenkin sopivilla aurinkolaseilla. Wink

Talvella tuon asukokonaisuuden päälle voi aivan hyvin heittää turkiksen,
jonka jotkin luontokappaleet ovat antaneet lahjaksi sinulle,
jolla ei ole karvoja ja otat sen kiitollisuudella vastaan, etkä kuormita sillä
Maapalloa, kun se ei jää ikuiseksi ajaksi maatumattomaksi roskaksi
ja eläin on saavuttanut toisen tason elämän ketjussa tai jopa nirvanan. :Smiley buck2

tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #10 : 06.04.2010 19:55:15 »

Itse liityn myös  keskitaivas  vaaka kerhoon. Ehkä tästä tulee sitten fiksaantuneisuuteni kulmakarvojen siisteyteen ja muutenkin siihen, että ihailen erittäin paljon sellaista siloteltua, mutta silti rentoa ulkoasua. En nyt sitten tiedä olenko itse niin siloteltu aina, mutta ainakin sellaista ihailen.

Itselläni pukeutuminen vaihtelee aikalailla sen mukaan mihin olen menossa. Koulussa aika usein hameita mustien sukkahousujen tai legginsien kanssa ja siihen joku simppeli yläosa. Kengät ovat aika usein jotkut saapikkaat, mutta mielellään ilman korkoa. Jos olen treeneihin menossa niin sitten jalassa on useimmiten farkut tai siistit urheiluhousut ja tennarit. Suosin sellaista yksinkertaista asustamista, joku näyttävä koru yksivärisen paidan kanssa ja sitä rataa, ei kauheasti mitään rihkamaa. Joku raikas tuoksu vielä ja siisti naama, ei ylityöstetty tosin. ^^ Mutta niin, pyrin sellaiseen huoliteltuun ja raikkaaseen lookkiin, sellaista casual sportswear linjaa ehkäpä =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 06.04.2010 20:11:19 »

Heh,  keskitaivas vaaka ssa löytynee sitten kait ainakin kaksi yhteistä piirrettä, huolettomuus ja saapikkaat /ratsastussaappaat, parhaimmillaan ilman vetoketjuja, eikö!

Nuorena en olisikaan pitänyt muita kuin 'jatsareita', aika matalat kannat ja ei kun vetäistä jalkaan.
Siinä kaverina oli usein tuo vähän liehuva hame, vähän kuin avattaressani.

En tiedä saisinko niitä jalkaani enää... Embarrassed

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 06.04.2010 20:18:46 »

^___^  Grin

Mulla on niin pieni jalka, kokoa 36 jos pieni lestinen kenkä ja 35 jos normaali,
että useimmat ilman vetskaria olevat ratsastus saappaat ovat liian isot.

Mie tykkään, että ne pitää istua tiukasti säärestä tai ne hölmön näköiset.
Useinmiten polven kohdalta se varsi jää hullun näköiseksi vetoketjuttomissa,
kun se on liian iso.

Lasten malleissa se olisi mulle sopiva, mutta sitten varsi on liian lyhyt. Undecided

Mutta mä olen muutenkin pieni ja siro ja välillä on aika vaikea löytää sopivan kokoisia
vaatteita ja kenkiä. Undecided
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #13 : 09.04.2010 07:15:12 »

Vastan ensin minäkeskeisesti: minulla on  keskitaivas  marsoinas, enkä kyllä oinaalta näytä saatika vaikuta. Oinasnaisesta tulee mieleen sellainen sporttinen ja vahvanoloinen tapaus, kun minä taas olen tällainen sellainen pyöreämuotoinen söpöstelijä, jolle ihmiset usein lässyttävät.  Smiley

Kun mietiskelin tuttuja, on yhdellä ystävällä  keskitaivas  kalat ja hänen kasvoissaan on jotain toisen maailman meininkiä. Kuvailin häntä kerran kasvoiltaan velhomaiseksi ja maagiseksi. Ei kyllä poika tässä maailmassa kauheasti elelekään.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #14 : 09.04.2010 07:31:54 »

minulla on tiukasti uskovainen  kauris kummitäti, jonka kanssa NYKYÄÄN tullaan hyvin juttuun. pienenä ihailin hänen ulkonäköään, hän oli siro ja kapea, hänellä oli todella pitkä kullanvärinen paksu tukka ja balettitanssijan nilkat jotka kaareutuivat kadehdittavasti kun hän ojensi niitä (harmi vaan että hänestä tanssi on syntiä Undecided )


kuu on hällä  neitsyt....


minä vaan mietin että siinä meni joltain mieheltä upea nainen hukkaan, kun hän on pysynyt ikineitona. Smiley


kai meissä on jotain samaa ulkonäössä, esim kapeat kasvot joissa on pieni suu....


mutta siis tää mun nykyinen goottityyli pitkine mustine saappaineen , niin aina kun näen tätä uskovaista tätiä, niin hän ihailee mun saappaita, vetoketjullista mustaa tekonahkarotsia tai jotain vastaavaa.....ja niitä mustia pitkiä hameita. Grin hän on itsekin ollut aina ihminen, jolle tyyli on tärkeä, mutta hänen oma tyylinsä on juhlallinen ja selkeävärinen, kirkas punainen, valkoinen, kulta....


kun oon havainnut että  kauris liittyy tummanpuhuvaan tyyliin....niin kyllä ehdottomasti MC mulla vaikuttaa ulkonäköön. usein huomaan pitäväni tyyli-esikuvinani juuri  kauris ta.


lapsenakin jo ihailin tätä kummitätiäni.


mutta en sitten tiedä miltä  kauris yleensä näyttää :Smiley

kai minussa on kehollisesti myös jotain sellaista kuivakkaa sitkeyttä mitä liitän kauriiseen. että keho on sitkeällä tavalla voimakas, ei pullistele lihaksilla, mutta on sellainen...hmm...vaikea selittää. tulee mielikuva jostain tiukaksi punotusta köydestä. tosin nykyään mulla siinä on päällä vähän tuota pehmeyttä crazy2 Smiley





« Viimeksi muokattu: 09.04.2010 07:34:09 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: