Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kertooko Kuu sinun äitisuhteestasi?  (Luettu 47730 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 09.04.2009 15:11:21 »

Toivoisin kuulevani teidän mielipiteitänne tästä Kuun näkökulmasta.

Opin kursseilla, että syntymäkarttasi Kuumerkki kertoo myös jotakin äitisuhteesta. Ymmärrän, että tähän ovat vaikuttamassa myös aspektit ja ehkä muutkin asiat. Mutta kirjoitan tähän lyhykäisesti mitä kerrotaan Kuumerkkien äitisuhteesta ja siitä miten äiti sinua sen mukaan kohtelisi. Teos tässä taustalla on Garole Golder, Astrologiaa Kuun merkissä, jota en itse ole lukenut enkä saanut vielä käsiini.

Kuu Oinaassa
- Lapsi ei ole löytänyt kokemuksessaan äidin hellyyttä tai huomiota. Äiti itse on kasvanut riippumattomaksi, voimakkaaksi ja itsevarmaksi. Joten lapsi yrittää parhaansa ja uskoo että näyttämällä omaa voimaa ja kykyä, voi saada äidin silmissä huomiota ja rakkautta.

Kuu Härässä
- Lapsi on kokenut äitinsä matroonana, hallitsevana (äiti hallitsee maailmaa). Hän voi olla lasta kohtaan ylisuojeleva, tuputtava tai jopa tukahduttava, kontrolloiva.

Kuu Kaksosissa
- Äiti on paljon puhunut, selittänyt, mutta ei ota syliin. Äidiltä on opittu, että tieto on tärkeää, oppi ja oppiminen. Tietävä pärjää maailmassa ja saa rakkautta ja huomiota. Äiti on ollut liikkuva ja levoton.

Kuu Ravussa
- Äiti on ollut tunteellinen, jopa ahdistavuuteen asti, perhe ja suku ovat olleet hänelle tärkeät.

Kuu Leijonassa
- Kokemuksena äiti on löytynyt dramaattisena tunneilmaisussaan, on ihaillut kaikkea näyttävyyttä, loistoa ja voimaa. Rooleja, jotka ovat olleet pettäviä.

Kuu Neitsyessä
- Äiti on koettu itseensä vetäytyvänä, tunteita peittelevänä. Kriittinen äiti, joten lapsi on oppinut järkeilemään ja jopa eläen omat tunteensa muiden kautta. Tunne on hänelle outo ja pelottava asia.

Kuu Vaa'assa
- Lapsi on kokenut äitinsä hyvin sosiaalisena, seurallisena ja oikeudenmukaisena (reilu peli) ja itsensä unohtamisena, on ollut joko hyvin tasapainoinen tai sitten tasapainoton.

Kuu Skorpionissa
- Kokemus äidistä on, jolla on ollut hyvin syvä tunnetasoprosessi odotusaikanaan. Tästä on seurannut myös syvä tunnetason kontakti omaan äitiinsä. Omistushaluinen äiti tai äiti on elänyt paljon lapsensa kautta.

Kuu Jousimiehessä
- Äiti on ollut riippumaton, vapautta kaipaava, seikkailija ja lapsi on saanut ns. vapaan kasvatuksen, josta on puuttunut turvallisuus ja rajat.

Kuu Kauriissa
- Äiti on täynnä velvollisuudentunteita, arkiaherrusta, jota sitten on opettanut lapselleenkin.

Kuu Vesimiehessä
- Äiti on 'outo', erillainen kuin muut myös lapsen silmissä, ehkä irti tunteistaan tai radikaali uudistaja.

Kuu Kaloissa:
- Äiti hyvin herkkä ja lapsi vaistoaa helposti äidin tuskan ja huolet, tunteiden herkkyydet. Lapsi imee jo odotusaikana äitinsä tunteet.

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #1 : 09.04.2009 15:48:02 »

Kuu Kauriissa
- Äiti on täynnä velvollisuudentunteita, arkiaherrusta, jota sitten on opettanut lapselleenkin.

Meille lapsille lankesi paljon vastuuta itsestämme ja toisistamme, koska meillä ei ollut hirveästi mitään rajoja..(toinen siskoni on muuten  aurinko kauris )
Jos en ole koskaan sanonut niin nyt voin sanoa, enkä sitä häpeä, että äitini ei ole psyykkisesti ollut aina kovin hyvässä kunnossa. Olen nuoruudessa kokenut myös pelkoa fyysisestä väkivallasta ja eniten pahalta tuntui se, että äiti ei kuunnellut mitä sanoin. Jos asiani oli vähääkään negatiivinen, hän ikään kuin uppoutui omaan ajatusmaailmaansa, alkoi hyräillä ja keskittyä omiin tekemisiinsä vaikka olisin huutanut vieressä.. Ei, hän ei suostunut kuulemaan mitään mitä sanoin, vastassa oli tyhjä seinä vain...

Näin myöhemmällä iällä kun äiti on paremmassa kunnossa ja minäkin olen kypsynyt, olemme hyviä, erittäin hyviä ystäviä ja kaikki on anteeksi annettu. Tosiaankin olen oppinut äidiltä kovan työmoraalin ja vastuuntuntoisuuden, äidillä on MC kauriissa ja hän on todellinen työmyyrä.

Minulle on sanottu harjoitteluissa ja töissä aina, että olen ikäisiäni vastuuntuntoisempi.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #2 : 09.04.2009 16:00:22 »

Kuu Ravussa: Äitini oli enemmänkin aika tunteeton. Koin ainakin sen niin, koska ollessani teini, äidilläni oli kova kuri minua kohtaan. En useinkaan nähnyt hänen itkevän. Paremminkin minä olin se herkkä ja tunteellinen joka itkiä pillitti. Äitini saattoi sanoa, että "mitäs sitä nyt itkeä tuolle". Äidilläni oli kyllä välillä suorastaan vaikeaa saada pysymään minut kurissä, koska en pitänyt siitä, että minua kauheasti komenneltiin taikka menemisiäni kiellettiin. Koin ahdistuneisuutta aina välillä, koska en millään vain voinut tajuta, kuinka hän oli niin tiukka minua ja minun mielipiteitä kohtaan. Usein hän kyllä sanoi, että "hyvää minä vain tarkoitan" Hyvää se ei mielestäni tuolloin ollut, se oli vähän kuin vapauden riistoa. Koin tuolloin minulle tärkeät asiat hyvin voimakkaina ja reagoin se tapaisesti.

Nyt kun olen aikuinen nainen, niin olen saanut toisenlaisen yhteyden äidin kanssa. Nyt hän enemmän on alkanut näyttämään tunteita, eli itkua. Olen huomannut hänen pehmentyvän, eli se tietynlainen kovuus on kaikonnut. Parempi näin, kuin kireäni viulunkielenä, jolla hän tässä taannoin nauroi kun mainitsin hänelle siitä Grin
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #3 : 09.04.2009 16:20:16 »

Tiigris: Minä taas jälkeenpäin olen usein ihmetellyt, että mitenkä äitini jaksoi olla niin kurinalainen, kuin viulunkieli. Joskus mulla piti ihan karata kotoa kun en kestänyt. Äitini soitteli kavereilleni minun perään. Se oli kyllä tekona todella ahdistava. No reaktioni olivat tyyliä; jumalattomat ovien paukutukset niin että ovankahvat menivät rikki, huutoa ja raivoa... Kauhistus, kuinka vieläkin muistan nuo ajat kuin tämän päivän.

Voin sanoa, että äitini oli tuolloin yli-yli huolehtivainen ja sekös rasitti minua.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #4 : 09.04.2009 17:34:05 »

Tiigris, karkasitko kauaskin? Grin Sulla on ollut sitten eri vapaus saada mennä, vaikka karata. Muistan kun yks joulu tuolloin olin niin vihainen, että revin alas huoneestani äidin laittamat joulukoristeet. Voi kauhea mikä sanominen siitä syntyi. Siskoni muistaa sen vieläkin. Pahimmat ajat liittyivät kun alkoi diskoikä, eli teki kauheena mieli päästä jytäämään. Sinne pääsy oli välillä monen mutkan takana; siihen liittyi se karkaaminen. Sitten tulinkin kotiin kuin häntä koipien välissä; hiljaa ja kuin salaa Grin
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.04.2009 17:53:46 »

Minulla on  kuu rapu. Tärkeimpiä aspekteja,  aspect_squ jupiter ja  aspect_opp neptunusaspect_tri pluto.

Äitini on kyllä todella tunteellinen, välillä jopa rasittavuuteen asti. Muistan lapsena hävenneeni kun äiti itki vuolaasti kaikissa meidän lasten joulu - ja kevätjuhlissa, puhumattakaan koskettavista haastatteluista telkkarissa (esim. joku Inhimillinen tekijä, niin sai heti olla kiikuttamassa nenäliinaa olkkariin) ja pahin kaikista, hän kehtasi laulaa karmealla kukon kiekunta äänellään autossa, täysillä.  Grin Nykyään teen itse ihan samaa.  Grin

Äiti on opettanut minulle perheen tärkeyden, vaikka meidän perhe ei olekaan minulle todellakaan sitä opettanut. Isäni tyypillisenä vesimiehenä halveksui kaikenlaisia "turhia sukukokouksia", mutta äidiltäni opin, miten tärkeää on pitää verisiteet "puhtaina". Hän on opettanut minulle, että ei saa hävetä mitään, hän on opettanut ylpeyttä (hänellä on  aurinko leijona ja minä  aurinko kauris - olemme hyviä opettajia toisillemme...Wink), minä taas hänelle vastuuntuntoa ja silloin kun hän on tehnyt väärin, niin kyllä saa kuulla kunniansa.  Grin

Suhteeni äitiin on ollut vaihteleva (rapumaisesti), teinivuosina jouduin pitämään hänestä huolta, kun alkoholi vei. Silloin suhteemme voi pahasti, olimme molemmat onnettomia ja en muista koskaan eläneeni sellaisessa onnettomuuden suossa kuin silloin. Lapsena olimme läheisiä ja nykyään erittäin läheisiä. Äiti on aina pysynyt rinnallani, kertonut kuinka rakastaa ja välittää. Hän on varmaan ainoa tässä maailmassa, joka todella on nähnyt minut sellaisena kuin olen ja tietää millainen olen, sydänjuuristani asti.

Hänellä itsellään on  kuu oinas -merkkinä.

Hyvin Kuu-rapumaista - alan melkein itkeä joka kerta kun puhun äidistäni. Grin Suhteemme on niin voimakas ja tärkeä minulle, vaikkakin tragedian oma ja siinä on paljon surua (alkoholismi). Suhteessamme on varmasti mielettömästi karmaa, hän on ollut minulle lapsuudessa tukena, kun olin vakavasti sairas ja minä taas olen pysynyt hänen rinnallaan, vaikka alkoholi on vienyt. Sen vain tuntee, että meidät on todella pistetty tänne maapallolle elämään toistemme kanssa. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 09.04.2009 18:46:22 »

Eli Tigris löysi tuosta Kuumerkistä jotakin yhtäläisyyttä, Tuuli-Hiuksissa sitten myöhemmin, ehkä äitisi torjui tunteensa. Elwyn ei tunnistanut Kuumerkistä suhdetta äitiinsä. Ja taas Ebenia löysi sen  kuu rapu.

Silloin kurssilla moni myönsi tuon yhtäläisyyden, jota ihmettelin, sillä olin vähän epäileväinen ja yhäkin.

Mutta itselläni  kuu kalat ja äitini on tosiaan herkkä kaunosielu, hyvin haavoittuvainen. Ja kun sitä oli isänikin, niin eihän he löytäneet toisistaan turvaa, erosivat kun olin 14 vuotta. Kun sitten olen saanut lukea äidin päiväkirjaa nuoruutensa ajoilta ja minun syntymäni ajoilta, niin tosiaan, olen kasvanut äitini tunnemyllerryksessä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Norna
Vieras
« Vastaus #7 : 09.04.2009 21:20:37 »

 Mulla on  kuu  neitsyt, äiti esitti paljon poissaolevaa roolia.

 Ei monikaan noista ole kovin mukavia äitihahmoja, kaikille on tarjolla jotain traumaa näemmä  buck2.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.04.2009 21:45:38 »

Olet oikeassa DolceVita, tuon Kuumerkkisen äitihahmon takana onkin opetusta, josta kirjoitan pian myöhemmin.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #9 : 10.04.2009 00:12:47 »

Mulla on  leijona  kuu

Olen myös paljon miettinyt miten sen saisi istutettua äitiini,  jousimies äiti kun on erittäin arka, ujo, hiljainen, itkeskelee, tunteellinen kyllä mutta siihen ei oikein saa tunnekontaktia, eikä mielipiteitä mihinkään. Se vaan on niin arka.
Äiti joutui taiteilemaan kahden vahvan  aurinko  vesimies kanssa.
 vesimies isällä kyllä riittää hänenkin puolestaan mielipiteitä vaikka muille jakaa, ovat kyllä olleet yhdessä jo vuosikymmeniä. Ei se äiti kyllä ovimatoksi ole jäänyt, kyllä se saa jotain asioita päättääkin. Mua se uskalsi puolustaa kun teininä oli just noita hurjia liftausvuosia Cheesy Isä ei olis päästänyt mua mihinkään, mutta mä menin vaikka yöllä ikkunasta salaa, äiti joutui puolustamaan ettei 'tuota tyttöä voi sänkyynkään sitoa kun se menee kumminkin' ja antoi rahaakin salaa.
Mutta ei tuota dramaattisuutta ja loistoa saa siihen ihmiseen millään lailla..

Ehkä tuo  leijona  kuu eniten äitisuhteessa näkyi niin että äiti joutui - ja halusi- pikkujellonan henkilökohtaiseksi palvelijattareksi.
Vanhempana kotona käydessäni oon tajunnut jopa kieltää ettei mulle tarvi tehdä aamiaista valmiiks jne..
tosin siihen aikaan eivät vanhemmat juurikaan vieneet tai hakenet koulusta tai harrastuksista kun se oli niin noloa..
ja kyllä, olen "yllättäen" ainoa lapsi.  Smiley

« Viimeksi muokattu: 10.04.2009 00:39:24 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #10 : 10.04.2009 06:26:30 »

Aika mustavalkoisia tulkintoja. Mulla oli toisenlaista materiaalia noista kauan sitten suljetulta saitilta mutta piti formatoida kovalevy, jäi niistä teksteistä mieleen kuitenkin esim.

-että sekä kuuoinaat että kuuvaa'at kasvavat riitaisassa ympäristössä mutta siinä missä edellämainittu oppii impulsiiviseksi taistelijaksi, jälkimmäinen kasvaa harkintakykyiseksi rauhansovittelijaksi (kuumerkiltään, ei siis välttämättä ihmisinä kokonaisuudessaan)

-kuuvesimiehen äiti ei ole välttämättä outo, vaan painottaa lapsisuhteessaan kommunikointia (kuten kuukaksosen kohdalla, tunnepuoli jää pois), viettää aikaansa mieluummin harrastuksien tms. parissa poissa kotoa ja jonka sanat ja teot ovat voimakkaassa ristiriidassa keskenään, mistä lapsi oppii kyseenalaistamaan asiat

-kuuleijonalta vaaditaan täydellisyyttä, oli äiti lapsesta ylpeä tai ei (riippuu aspekteista)
*kuuleijonasta oli muutakin yhtä ja toista sanottavaa mutten kuollaksenikaan muista

-kuujousimiehen äiti haluaa skidin mahdollisimman nopeasti pois jaloista pyörimästä, ja kasvatus jää jo varhain suurimmaksi osaksi isän vastuulle

Kuuneitsyestä ja -kalasta oli puolestaan samantapaisia kuvauksia kuin aurinkoneitsyestä ja -kalasta, samoin kuukauriin kuvaus vastasi melko lailla aurinkokaurista.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 10.04.2009 13:54:10 »

Anteeksi  Tongue  Tässä viestissä on virhe, väärä henkilö, jolle puhun. Siis ei Evea vaan Ancelica!

Ancelica, tuli mieleeni astrologin ohjaajani. Hän kertoi paljon itsestään, jousimies, ja aivan kuin olisit kuvaillut häntä. Hän kertoi, että hän oli aivan avuton raukka nuorena, kapinoitsija, kun ei muuta osannut ja vaikea avioliitto, jossa hän ei uskaltanut olla itsensä. Nyt vasta vanhempana on löytänyt omat voimavaransa ja kukoistaa! Olisiko äidilläsi joku vesimerkki Kuussa?

Mutta ei tosiaan vaikuta sinun Leijona-Kuulta.

Näitä asioita on kuitenkin mielenkiintoista tutkia? Wink
« Viimeksi muokattu: 10.04.2009 16:11:54 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #12 : 10.04.2009 14:01:59 »

 kuu  kaksoset
Lainaus
Kuu Kaksosissa
- Äiti on paljon puhunut, selittänyt, mutta ei ota syliin. Äidiltä on opittu, että tieto on tärkeää, oppi ja oppiminen. Tietävä pärjää maailmassa ja saa rakkautta ja huomiota. Äiti on ollut liikkuva ja levoton.

Niin totta kun olla ja voi! Kun olin 2-6v äiti teki töitä viikot toisella paikkakunnalla. Kasvoin sen ajan isän, mummon ja tädin huomassa. Koulun aloitin äidin työpaikkakunnalla, joten vastaavasti näin taas muita viikonloppuisin.
Tykkäämme molemmat lukea ja olemme korkeasti koulutettuja, poiketen muista perheenjäsenistä.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 10.04.2009 16:07:28 »

Kato Vega! Saanko lisätä nuo listaani, vaikka punaisella sinun osiosi, kun laitan siihen vähän lisää muistiinpanoistani?
 Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #14 : 10.04.2009 22:16:23 »

Anteeksi  Tongue  Tässä viestissä on virhe, väärä henkilö, jolle puhun. Siis ei Evea vaan Ancelica!

Ancelica, tuli mieleeni astrologin ohjaajani. Hän kertoi paljon itsestään, jousimies, ja aivan kuin olisit kuvaillut häntä. Hän kertoi, että hän oli aivan avuton raukka nuorena, kapinoitsija, kun ei muuta osannut ja vaikea avioliitto, jossa hän ei uskaltanut olla itsensä. Nyt vasta vanhempana on löytänyt omat voimavaransa ja kukoistaa! Olisiko äidilläsi joku vesimerkki Kuussa?

Mutta ei tosiaan vaikuta sinun Leijona-Kuulta.

Näitä asioita on kuitenkin mielenkiintoista tutkia? Wink

 Smiley näin Pääsisäisenä varsinkin on aikaa märehtiä vaikka mitä.
Äidillä on mun tutkimusten mukaan kuu joko  kaksoset tai  harka , ihan rajoilla. Tarkkaa syntymäaikaa ei saa enää selville kun ei oo ketään sellaista elossa jolta vois kysyä... luulisin löytäväni siltä lisää vettä jos olis tuo tarkka aika.
Mut joo, ei mun jellona oo siltä tullut, jostain muualta, joku muu juttu siinä on takana.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2009 22:19:02 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: