Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Finnejä aiheuttavia ruokia/ruoka-aineita  (Luettu 36933 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« : 09.04.2009 13:17:23 »

Tervehdys!

Olen jo lopen kyllästynyt finneihin naamassa, ja nyt ajattelin, että tehäänkö sellainen "listaus" kaikesta mahdollisesta joka aiheuttaa finnejä(varsinki niitä kipeitä isoja paiseita, jotta voisi alkaa katsomaan omaa ruokavaliotaan, ja päästä eroon melkeen vaikka kokonaan niistä. Lääkkeitä en meinaa syödä, ja uskon että suurin syy on ruuassa, mikä niitä aiheuttaa. Katsotaan, saako tähän ajtuksia..

Niin suurin syy, mikä itselläni aiheutti finnejä on kananmuna(keitetty, paistettu)aiheutti just niitä isoja kipeitä paiseita. Nyt n 1kk ilman kanamunaa(tai tooosi vähän vain ehkä pullassa) ja nyt  sitten taas tuli sellanen kipeä olento naamaan. mutta melkeen 1kk oli ilman Smiley pieniä tuli kyllä vähän, joten haluaisin tietää mikä niitä voisi aiheuttaa myös.

Tietysti karamelli, ja suklaa, pizzat, ja muukin roskaruoka aiheuttaa niitä, joten olen ollu myös ilman niitä melkeen hyvin(paitsi karkki on vielä vaiheessa,ja se varmaan onki paha juttu, yritän lopettaa kokonaan)

Mutta ajattelin voiko olla esim jotkut hedelmät tms, ja peruna, hiiva, makaroni yms aiheuttaisi myös niitä?

Ajatuksia??
« Viimeksi muokattu: 17.04.2009 17:49:17 kirjoittanut Still Fenix » tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8229


Profiili
« Vastaus #1 : 09.04.2009 20:43:06 »

Tervehdys!



Ajatuksia??

Löytyisköhän jotakin apua vaikkapa täältä:

http://www.aknenhoito.net/
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #2 : 17.04.2009 17:19:18 »

Ihohan erittää sen kaiken kuonan pois, mitä muu kuonanpoistoelimistö ei kykene poistamaan.. Voisi sanoa niinkin että ihossa näkyy suoliston kunto. Vatsaystävällinen hyvin ja nopeasti sulava ruoka ja tarpeeksi vettä (huom, ei tarvii juoda mielettömiä määriä vaan tarpeeksi) on ainakin ensi askel parempaan ihoon.

On aika yksilöllistä mikä ruokavalio sopii, mutta monille punainen liha ja raskaat maitotuotteet eivät sovi kovin hyvin --> aiheuttavat ummetusta... Liha kestää sulaa kauan suolistossa ja se mätänee siellä osittain. Siksi lihansyöjien paskakin haisee pahemmalle. Anteeksi kaunis kielenkäyttöni.  Grin

Toisaalta LIIAN kuitupitoinenkin ruoka saattaa olla syy ummetukseen.

Kultainen keskitie, eli runsaasti kasviksia ja marjoja, jonkin verran hedelmiä (toisilla myös eksoottiset hedelmät aiheuttavat allergiaperäisiä näppylöitä), hyviä proteiineja ja ennen kaikkea hyvälaatuisia kasvirasvoja.. Kasvirasvat eivät aiheuta finnejä, usein sitäpaitsi finnit aiheutuu ihon pinnallisesta kuivuudesta, mihin kasvirasvat ovat oiva ratkaisu...
Viljoista en sano mitään, niitä suositellaan kyllä mutta itse olen huomannut omalla kohdalla että viljatuotteista on minulle enemmän haittaa kuin hyötyä.. Yksilöllistä tämäkin... Meidän suvussa onkin paljon keliaakikkoja...

Kannattaa panostaa ruuan puhtauteen ja unohtaa kaikki teollinen ja lisäaineilla rikastettu muona..

Suolisto saadaan parempaan kuntoon syömällä kunnon probioottikuuri, mielestäni ne pari euroa maksavat maitohappobakteerit eivät ole koskaan auttaneet minulla, toisin kuin nuo hieman hintavamman probiootit.... Suoliston omaa hyvää bakteerikantaa voi tukea myös syömällä hapankaalia ja juomalla porkkanamehua, jotka on molemmat hapatettu maitohapoilla...

Suolistossa voi olla myös hiiva liikakasvua, joka aiheuttaa monenlaisia oireita, esim allergiaherkkyyttä, infektiokierteitä, väsymystä ja iho-oireita. Valkoinen sokeri, valkoinen vehnäjauho, alkoholi, hiiva, raffinoitu ruoka ja kaikki arominvahventeita sisältävä einesruoka on hyvä jättää mahdollisimman vähälle, vaikka ei hiivaongelmista kärsisikään.. Ne kuormittavat suolistoa liiallisesti syötynä terveelläkin ihmisellä.. Eli makaroni, valkoinen riisi, sipsit yms pois tai ainakin vähemmälle...

Sitten vain runsaasti liikuntaa ja ulkoilmaa..

Finnit tosin voi johtua myös hormonaalisista syistä, mutta hormonitasapaino paranee myös terveellisemmillä elintavoilla, tupakan ja alkoholin vähentämisellä, sekä soijatuotteiden käyttämisellä..

Joskus keliakia ja allergiat voi ilmetä naamaan, selkään ja rintakehään ilmaantuvilla paiseilla..

Itseään ja ruokavaliota tarkkailemalla löytää kyllä syyn ajan kanssa. Muutoksia ei kannata tehdä kaikkia kerralla, vaan tehdä yksi muutos aina niin näkee että mistä on hyötyä ja mistä ei. Tässä tuli nyt paljon selitystä, eikä näitä kannata ottaa minään ehdottomina sääntöinä, tämä oli vain minun ajatuksenvirtaa ja hyväksi kokemaa omalla kohdalla.. Smiley
tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #3 : 17.04.2009 17:46:55 »

Kiitos ajatuksista!

Olen jo pitkään yrittänyt jättää pois kaiken lisäaineita ssältävän ruuan, ja kun on mahollista aion siirtyä pitkälle kasvispitoiseen ruokaan, raakana, ja hyvän vähän keitettynä ja paistettuna. toki lihaa en pysty jättämään pois, olen hyvin lihaystävällinen, mutta kaikkea kohtuudella, leipiä syön enää hyvin vähän, ja yleensä vaan hapankorppuja tai näkkileipää. Maito on kyllä yks, mistä tykkään, mutta sitäkin varmaan kohtuudella.
Vedestä olen huomannu, että on se paras juoma mitä maa päällään kantaa!! Olen kyllä miettiny, että vedessähän(vesijohto) on kans kaikenlaisia aineita lisätty, sitä luonnon omaa puhdasta vettä tuskin enää kovin paljoa löytyy...mutta kuitenkin se on loistava juoma. Alkoholia juon nykyään hyvin vähän, ehkä pari lasia viiniä viikossa/kahessa(mielestäni se ainakin on vähän) Tupakka on valitettava aine, josta en vielä eroon ole päässyt...aion kyllä joku pvä senkin lopettaa!

Kyllä iho pikkuhiljaa alkaa muuttua, parempaan, käytän kasvovoiteena enää manteliöljyä, sekä välillä oliiviöljyä, ne on parhaat kasvoihin käyttämäni "kosteusvoiteet". Pesenkin hyvin hellävaraisella saippualla. Kaupallisia ihonhoitotuotteita en enää suostu ostamaan, niillä rahastetaan vaan, manteliöljy maksaa n 7€, ja kestää kuukauden, puoltoista kerrallaan. uskon, että pikkuhiljaa löydän itselleni parhaan ruokavalion, mikä on mahollisimman yksinkertainen, mutta samalla monipuolinen(siis riittävä). Minulla on aina ollut hieman reistaileva vatsa, ilmavaivoja  Grin joskus häiriöksi asti, mutta allergioita ei ole löytynyt, joten yliherkkyyttä varmaan jollekkin, olen jopa ajatellut, että mahollisesti jopa ruokien sisältämille lisäaineille tms..

Mutta katsotaan, ja kiitos ajatuksista. Luulen että tosiaan suurin osa iho-ongelmista johtuu ruuasta, mitä syödään.
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #4 : 17.04.2009 19:42:14 »


Hei "Still Fenix"

KEHOSI ON LIIAN HAPAN  knuppel2

***************************

VARO HAPPO-YLIJÄÄMÄÄ


- syö kalsiumia luustostasi
- aiheuttaa kaikenlaisia kuonaantumis sairauksia

Nykyihminen on liian hapan.
Monet taudit, kiputilat, iho-ongelmat ja allergiat
juontavat juurensa liian happamasta kehosta.

Liikahappamuus voi aiheuttaa mm. reumaa, nivelrikkoa,
osteoporoosia, lihassärkyjä, migreeniä, korkeaa verenpainetta
ja kolesterolia, vatsa- ja suolisto-ongelmia, turvotusta,
iho-ongelmia, hiustenlähtöä, selluliittia sekä masennusta,
apaattisuutta ja ärtyisyyttä.

****************************

PAHOIN HAPOTTAVIA RUOKA-AINEITA:

+ Lihatuotteet
+ Maitotuotteet (paitsi voi)
+ Sienet
+ Hunaja (eläinsoluja)
- Tee (vahvahappo)
- Valkoviini
- Olut
- Etikka
- Sitrushedelmät (paitsi sitruuna)
- Hiiva (sieni)
- E-lisäaineet (vältä erityisesti E950, 951)
- Valkaistut jauhot
- Valkaistu sokeri

LIEVÄSTI HAPOTTAVIA RUOKA-AINEITA

* Kala
* Kahvi
* Luomusokeri
* Voi
* Kananmuna

HAPPAMUUTTA NEUTRALOIVIA RUOKA-AINEITA

* Sitruuna
* Marjat kuorineen
* Hedelmät kuorineen
* Luomuvilja
* Hapanleipä
* Idut
* Kasvikset, juurekset (karotenoidit+flavonoidit kuoriosissa)
* Punaviini
* Soijatuotteet
* Hapankaali
* Luomuruokaöljy
* KAIKKI LUOMUNA, jos vain mahdollista *

VARO MARGARIINEJA

- käytä voita kohtuullisesti

RUOKA-AINEIDEN OIKEA YHDISTELY ON MYÖS TÄRKEÄÄ

kts. Liite

***************************

SEKARUOAN SYÖJÄN SUOLISTOSSA
85 % mädättäjäbakteereita
15 % hajottaja bakteereita

KASVISSYÖJÄN SUOLISTOSSA
15 % mädättäjä bakteereita
85 % hajottaja bakteereita

KAIKKI EI SOVI KAIKILLE
- tervettä järkeä mukaan

Hyvä alku uudelle elämäntavalle alkaa suolihuuhteluilla
- kotona
- suolihuuhtelijalla

VESI VANHIN VOITEHISTA

- runsaasti puhdasta vettä (mieluiten lähdevettä)
- vesipullo mukaan

Lisäksi ulkoisesti voit nopeuttaa kehosi puhdistautumista
emäksisellä suola kylpy-hoidolla.


 smittenElämänilo  smitten
« Viimeksi muokattu: 17.04.2009 19:53:46 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #5 : 17.04.2009 23:36:28 »


Hei "marika"

Mitään erityistä kirjallisuutta en nyt tähän hätään keksi.
Jouko Pursiainen: Hiivasyndrooma, luonnonmukaisen hoidon opas

Googlettamalla löysin:

Lisäaineista:
Hyyvää ruokaa ilman aromivahventeita
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html
- täältä mm. löytyy tietoa, kun etsit

Terveellisen ravitsemuksen päälinjat
http://www.kotkansiipi.com/page18.htm

 smittenElämänilo  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #6 : 20.04.2009 23:03:26 »


Hei Ystäväin

HAPANKAALI

Hapankaali on laihduttajan unelmaruokaa,
koska se sisältää vain 18 kcal/67 kj/ 100g
ja kiihdyttää aineenvaihduntaa.
Painonvartijoiden pistetaulukossakin hapankaali saa 0 pistettä
eli on yksi niistä ruoka-aineista, joita saa syödä rajatta.

C-vitamiinipitoisuus on hapankaalin tunnetuimpia ominaisuuksia.
C-vitamiinia hapankaalissa on 20mg/100g.
Tämä kattaa jo lähes puolet päivittäisestä C-vitamiinitarpeesta.
Lisäksi hapankaali sisältää runsaasti erilaisia entsyymejä,
B 12 vitamiinia, koliinia ja asetyylikoliinia.
Myös E-vitamiinia tuotteessa on runsaasti
.
Hapankaali valmistetaan maitohappokäymisellä.
Hapattamisen vitamiinit säilyttävä vaikutus
on tunnettu jo 1700-luvulta lähtien,
vaikkei tuolloin vitamiineja ollut edes osattu nimetä.
Saksassa, jossa tuotteella on pitkät perinteet,
hapankaalia käytettiin tuolloin
hoitamaan ummetusta, haavoja, kihtiä ja sokeritautia.

Viime aikoina maitohappokäymistä on tutkittu laajasti
uusin menetelmin, mm. mikrobiologian avulla.
Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskuksen tutkimukset
ovat antaneet viitteitä kaalin ja hapankaalin
vähentävästä vaikutuksesta syöpäriskiin.
Luontaislääkinnässä hapankaalia käytetään
haavaumien, tulehdusten, sienitautien
sekä ruoansulatushäiriöiden hoidossa.


Lisäksi paitsi kaalilla myös maitohappobakteereilla
on paljon muita positiivisia terveysvaikutuksia.

Maitohappobakteereja on luonnostaan ruuansulatuskanavassa,
vaikka ei nauttisikaan maitoa.
Niitä saadaan tuoreista kasviksista, hapankasviksista
kuten hapankaalista, juustoista, piimästä
ja muista hapatetuista maitotuotteista
.
Hapankaalin maitohappobakteerikanta
syntyy spontaanin käymisen tuloksena

toisin kuin hapatettavien maitovalmisteiden,
joihin meijereissä lisätään kullekin ominaista tiettyä bakteerikantaa.

Maitohappokäyminen tarjoaa monia etuja.
Ruoasta tulee mm. ihmisen elimistölle helpommin sulavaa.
Tämä auttaa vatsaongelmiin, jopa maha- ja suolistohaavoihin.
Vaikutus perustuu terveen bakteerikannan lisääntymiseen
ja suoliston oman bakteerikannan vahvistumiseen.
Lisäksi hapot tasaantuvat.
Tästä seuraa ruoansulatuksen paraneminen
ja ärtyneen vatsan rauhoittuminen.

Paitsi että maitohappokäyminen
takaa tuotteelle pitkän säilyvyyden,
se tuo myös esiin kaalissa piilevät aromit,
jotka ovat hapankaalille ominaisia.

Tämä lähdetieto:
http://www.rasilaisenhapankaali.fi/

 smittenElämänilo  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 22.04.2009 11:45:09 »

Ruoka-aineista en osaa sanoa, mutta iselläni pahimmat finnien aiheuttajat ovat käsillä naamaan nojailu ja muukin naaman läästiminen, meikkivoiteita en käytä mutta oletan niidenkin olevan pahaksi kun ei iho pääse hengittämään, ja sitten stressi ja unettomuus. Ehdottomasti stressi. Ja totta kai sitten menkkojen aikaan, eli hormonit.
Eli nyt vain lepäämään kunnolla ja ottamaan lunkisti.  Wink



Oletko kokeillut apteekin lääkevoiteita, mitä levitetään ulkoisesti? Yksi tuote oli tehokas, mutta vaihtoivat sen käsikaupasta reseptille.  Tongue Joka tapauksessa ovat ne käsikaupankin voiteet parempia kuin nuo peruskaupassa myytävät, jotka vain kuivattavat ihon.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2009 11:51:38 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #8 : 28.04.2009 21:19:42 »

Niin, en ole, enkä aio kokeilla mitään kemiallista lääkettä enää naamaani, ja tosiaan vain luonnon öljyjä käytän voiteina...Olen nykyään erittäin kriittinen kaikkia kemiallisia lääkkeitä kohtaan... Niin ja huomaan nyt, että iho on parempi kuin vaikka pari kktta sitte, kun tajusin jättää sen kananmunan pois kokonaan. Pieniä finnejä tulee kun syön karkkia vielä hieman yli tarpeen, ja silleen..mutta se on se viimeinen oljenkorsi..
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #9 : 29.04.2009 02:33:53 »

Kiinalainen lääketiede kehoittaa juomaan 1/2 litraa keitettua vettä päivässä, puhdistaa - olikohan se nyt - munuaiset. Ystäväni, kosmetologi, kokeili tätä erinomaisin tuloksin.
En tosin muista kuinka kauan, mutta näin maalaisjärjellä voisi kuvitella muutaman viikon riittävän.  Wink
Sittenhän on aina Roacutam....
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #10 : 29.04.2009 08:45:35 »


Ne karkit, ne karkit...

Niissähän sitä vasta kemiallisia aineita useimmissa onkin. Väri-ja säilöntäaineita, kaikkea mahdollista.
Kannattaa niissäkin vähän vilkaista mitä sisältävät, koska jotkin karkit ovat luonnonmukaisempia.

 Smiley  smitten
 





tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #11 : 02.08.2009 17:52:23 »

Tervehdys, en oikeen tienny, mihin tän videopätkän tuikkaan, mutta laitan tänne, löyty tällanen youtubesta, en enää ikinä syö minkään hamburilaisketjun ruokia, vaikka toi ei vaik pitäiskään paikkaansa, vaikka uskonpa kyllä, että pitää, niin nami nami vaan!!!

http://www.youtube.com/watch?v=RbKpUEq59QI&NR=1

Yeah!!!
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #12 : 07.08.2009 22:15:29 »

Mä en tajua vieläkään,että miksi tää mun iho on ollut näin hyvässä kunnossa?No onhan sitä ihottumaa lievänä jaloissa,mutta ei niin pahana kuin yleensä.Mitään allergioita minulla ei ole, enkä ainakaan ole huomannut että mikään ruoka-aine mitään reaktioita aiheuttaisi!Ihoakin olen rasvannut todella harvoin, vaikka sentään olen käynyt joka päivä uimassa järvessä.

Jossain väitettiin,että aknea ei aiheuttaisi mikään ruoka-aine vaan se olisi hormonitasapainosta johtuva juttu!Tiedä sitten miten paikkaansa pitävää tämä tieto oli.En enää vaan muista,että mikä lehti tällaista väitti.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #13 : 09.08.2009 07:23:51 »

Jääpalan ohella toinen hyvä konsti jättipaiseen tappoon on raaka viina.
Paras käytellä vain hyvin paikallisesti näppylän päälle esim topsypuikolla, muuten kuivattaa liikaa tervettä ihoa siitä vierestä.

Mulla ei tuolle pontikkapullon lopulle muuta käyttöö ole ollu,
kaveri pikkasen repeili, kun näki ponupullon mun kylppärissä kaikkien purnukoiden vierellä... Cheesy
tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #14 : 10.08.2009 18:31:38 »

Joo,
huomasin tuon jääpalan toimivuuden hieman aiemmin, jee, se kyl auttaa tiettyyn pisteeseen asti(siis finnin pursottamisen jälkeen rauhottaa ja parani aika hyvin) Joo, mut huomaan et nyt ku muuten on rauhottunu naama, niin just ennen kuukautisia tulee sellanen yx iso möykky, ja muutama pienempi, muuten on iho ihan ok. niin tulkoon se yx möykky/kk, se on ihan jees..

Todellakin on myös ollu hyvä, kun käytän enää ainoana kasvovoiteena manteliöljyä. Ei muuta. oon käyttäny ny jonku puol vuotta, ja todella olen tyytyväinen..

Mutta ruoka, hassu juttu vaikuttaa, niin mitä enemmän siivoaa ruokavaliotaan sitä paremmin naama voi ja sisäisestikin on hyvä tunne.
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: