Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kristinusko + muu henkimaailma  (Luettu 16787 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
leana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« : 29.03.2009 19:34:58 »

Olen jo pitkään miettinyt, meneekö Kristukseen usko yksiin uudelleen syntymisen ja muun henkimaailman kanssa..  Huh Erittäin uskonnollisesta kasvuympäristöstäni saan paljon huomaituksia perheeltä ja kavereilta, että jos uskon uudelleensyntymiseen ja kummituksiin, en voi kertakaikkiaan uskoa samalla Jeesukseen ja raamatun oppeihin.  Shocked Mitä mieltä te tästä olette ? Itse olen aika hukassa asiaa pohdiskellessa..  idiot2
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #1 : 29.03.2009 20:19:40 »

Oma näkemykseni on myös, että kyse on väärintulkinnasta, siis henkiset asiat on ymmärretty ja tulkittu liian "kirjaimellisesti" ja yksinkertaistamisen ja lukemattomien uudelleentulkitsemisten jälkeen ja myötä kristinuskosta on tullut eräänlainen lastensatu.

Olen opiskellut raamatullisia kieliä, joten ymmärrän oikein hyvin, miten "väärinymmärtäminen" on  tapahtunut. Esim. heprea on äärimmäisen symbolinen ja mystinen kieli, kirjaimista, niiden muodosta ja merkityksistä alkaen. hyvin "tarotmainen" kieli.
Hyvin helposti! Lisäksi patriarkaalinen yhteiskunta ja vallanpitäjät ylipäätään (sekä maallliset että hengelliset) ovat editoineet sanomaa omien valtapyrkimystensä mukaiseksi.

Itse pidän mahdollisena (kuten joissain henkikanavointikirjoissa on kerrottu) että Jeesus ei kuollut ristillä vaan oli transsissa, koska hallitsi joogan ja meditaation. Ja oli siis transsendentaalinen sielu.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 29.03.2009 21:57:35 »

Konstanttinopolin kirkolliskokous poisti vuonna 553 Raamatusta jälleensyntymisopin silloisen viimeisinpien Rooman keisareiden painostuksesta. Kyseinen keisari (jonka nimeä en muista kuollaksenikaan, kun se oli niin monimutkainen!) kannatti kristinuskoa, mutta vain sen vallan ajatelman perusteella. Saamalla ihmiset saman uskonnon alle hyvällä tai pahalla, hän halusi laajentaa omaa valtakuntaansa.

Jälleensyntymisoppi poistettiin siitäkin syytä, että kirkko halusi pitää ihmiset ruodussa. Jos ihmiset saisivat tietää, että sielu voi jälleensyntyä - että jos turaa tässä elämässä, voi yrittää seuraavassa uudestaan - ei kirkon kannattaisi edes yrittää pelotella ihmisiä valtansa alle periaatteella "teillä on vain tämä yritys. Jos ette elä kunniallisesti, olette ikuisesti kadotuksessa. Tehkää kuten me sanomme".

Tällaista tietoa on tullut itselleni vastaan. Meillä onkin ollut Astrolla juttua tästä aiheesta aiemminkin, eli kannattaa hakutoiminnolla kokeilla löytäisikö mielenkiintoisia juttuja.

Lisäksi komppaan Rovatarta tuossa, että väärinymmärryksiä tapahtuu. Lisäksi Raamattua alettiin kirjoittaa vasta 200 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Siinä ajassa mikä tahansa kuulopuhe ja perimätieto ehtii vähän muuttua tai korvautua kokonaan uusilla tarinoilla, joko tahattomasti tai tahallisesti.

Henkimaailman tasolta olen kuullut sanottavan, että kun ihmiset väittävät Jeesuksen sanoneen niin tai näin, henkimaailma kysyy, että mistä te tiedätte, että juuri Jeesus sanoi näin? Mistä voitte olla varmoja, ettei kirjaan lisätty Jeesukselle uusia vuorosanoja? Smiley Lisäksi Jeesus oli niin paljon henkisesti edellä aikaansa, että hänen oppinsa eivät menneet aina jakeluun niin kuin hän olisi halunnut, vaan ne ymmärrettiin sen hetkisen henkisen ymmärrystason perusteella.

Uskontojen perimmäinen sanoma KAIKISSA uskonnoissa on Rakkaus. Rakkaus Itseä, muita ja maailmaa kohtaan. Kaikki muu on turhaa koristetta, ihmisten kehittelemiä dogmeja ja sääntöjä. Sillä kun kulkee rakkauden tietä, ei tarvitse neuvoja miten tehdä sitä ja tätä, miten elää, miten toimia. Ei rangaistuksia eikä pakkoja. Silloin tekee sydämestään sen, mikä on oikein, ja se tulee luonnollisesti ihmisestä ulos. Smiley Siihen myös Jeesus tähtäsi sanoillaan,teoillaan ja esimerkeillään. Mikä tahansa, joka ei mene yksiin Rakkauden ja sitä myötä suvaitsevaisuuden kanssa, on minun mielestä pelkkää kukkua.

Täytyy kuitenkin muistaa, että tiukoillakin uskonnon rajoilla on omat tarkoituksena. Me olemme yksilöitä ja sieluja, joilla jokaisella on oma tehtävänsä tässä elämässä. Jos sinä tunnet, että sinun täytyy uskoa henkimaailmaan muutenkin kuin Raamatun mukaan, sitten sinun täytyy tehdä niin. Se on sinun kutsumuksesi, eikä kukaan tai mikään saa tulla siihen tielle. Siihen ei ole oikeutta.

Lisäksi tunnut olevan nuori. Nyt 90-luvulta lähtien maan päälle on syntynyt erityisen herkkiä, vahvoja sieluja, jotka eivät tule elämään samoin kuin heidän vanhempansa tai isovanhempansa. Erityisen vahvana tämä näkyy juuri uskonnoissa. Heillä on sisimmässään tieto totuudesta, jota Jeesuskin julisti ihmisille, eivätkä he siksi tarvitse uskontoja itselleen. Heillä on usko, rakkaus ja tieto sisimmässä. Jokaisella. Sillä ei ole väliä, näkyykö se ulospäin tai onko henkilö tietoinen siitä. Meissä kaikissa on tuo samainen kipinä. Sama jumaluus. Sitä Raamatussakin tarkoittaa se, että Jeesus tulee koputtamaan sydämeen ja näyttämään, että hän asuu jo siellä - meissä kaikissa asuu sama Jumaluus, Sama energia, Sama tieto, joka eli Jeesuksessa, Buddhassa, Krishnassa, Muhammedissa ja muissa guruiksi ja uskontojen keulahahmoiksi nostetuissa sieluissa.

Eli rohkeasti vain omaa tietä eteenpäin! Täytyy muistaa,että kaikki eivät ole välttämättä valmiita sille tiedolle ja sille tavalle elää, jonka sinä koet hyväksi ja omaksi. Se on ymmärrettävää. Älä kuitenkaan sure. Olet menossa sinne, minne pitääkin, niin kauan kuin kuuntelet Itseäsi, vaikka ulkomaailma vastustaisi sitä miten paljon tahansa.

Onnea matkaan! laugh
tallennettu
Viper Venus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #3 : 29.03.2009 22:36:15 »

Konstanttinopolin kirkolliskokous poisti vuonna 553 Raamatusta jälleensyntymisopin silloisen viimeisinpien Rooman keisareiden painostuksesta. Kyseinen keisari (jonka nimeä en muista kuollaksenikaan, kun se oli niin monimutkainen!) kannatti kristinuskoa, mutta vain sen vallan ajatelman perusteella. Saamalla ihmiset saman uskonnon alle hyvällä tai pahalla, hän halusi laajentaa omaa valtakuntaansa.

Konstantinopolin toisen konsiilin kutsui koolle keisari Justinianus I.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Justinianus_I
tallennettu

*Aurinko Härkä
*Nousu Rapu
*Kuu Neitsyt
*Merkurius Oinas
*Venus Oinas
*Mars Oinas
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #4 : 29.03.2009 22:55:16 »

Kiitos, muistin vain, että se oli kauhea nimihirviö!  Grin

Ja mitä vielä tuohon edelliseen kirjoitukseeni tulee, niin unohdin mainita, että

”Antaudumme suureen vaaraan, mikäli emme kykene ajattelemaan omilla aivoillamme".


Näin on siis sanonut kuuluisa mies nimeltä Marilyn Manson ja siinä on hyvä neuvo kaikille, jotka pohtivat mitä tehdä - tehdä niin kuin kokee asiat oikeiksi, eikä mennä muiden tahdon mukaan.
tallennettu
leana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #5 : 29.03.2009 22:58:32 »

Kiitos paljon kaikille vastanneille, tämä valaisi mieltäni suuresti! Täytyy tosiaankin kulkea omaa tietä muista välittämättä, vaikka se hieman hankalaa onkin.  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #6 : 30.03.2009 06:41:01 »

Se kyllä on sitä, olet oikeassa! Välillä tulee ensin olo, että  tickedoff sitten  Cry sen jälkeen  uglystupid2 ja oikeastaan sitten, kun miettii asioita tosissaan, huomaakin, että sitähän on ihan  Cheesy Grin  2funny

Ehdottomasti kuitenkin kulkemisen arvoinen reitti se oma tie! Kukaan muuhan ei pysty sitä kulkemaan meidän puolesta. Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #7 : 30.03.2009 06:58:56 »

Yhteensopivuusongelma on olemassa korkeintaan instituution dogman sisällä. Kuten muut ovat todenneetkin, kyse on yhteisön kontrolloimisesta, sen takia olen ainakin itse useimpia uskonnollisia instituutioita vastaan. Esimerkiksi vaikka uskon itse Yamaan, joka on osa buddhalaista traditiota samalla tapaa kuin joenjumalattaret ja muut, mutta ei mua saa mainstream-buddhalaisuuteen kääntymään erkkikään.
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #8 : 30.03.2009 11:06:36 »

Olen kohdannut käsittämättömän paljon ihmisiä, joiden kanssa näistä on puhuttu ja väännetty.
Mut on jopa tuomittu saatanapalvojaksi vain siksi, että käsitykseni Jumalasta on erilainen kuin toisen..  idiot2

Joskus tuntuu siltä, että ne ihmiset, jotka palkäävät pohtia asioita, pitävät kynsin ja hampain kiinni "Siitä ainoasta oikeasta tavasta uskoa ja tunnustaa sitä"..ja jostain syystä kokevat olevansa oikeutettuja siinä samassa tuomitsemaan kaikki muut (vaikka raamatun mukaan sekin homma on annettu jollekkin muulle  Wink)

Olen eräälle sanonut suoraan, etten tahdo edes olla ns.uskovainen, jos se edustaa samaa ajatusmaailmaa kun hänellä-eipä ole sen jälkeen tyyppiä näkynyt  Grin

Tällä hetkellä pohdin Bahai uskontoa (en löydä niitä hipsukoita tonne oikeisiin kohtiin Tongue ) -ja jostain syystä..no, siinä vain on järkeä  smitten-tarvii tutkia lisää  Shocked angel

Eikös myös isokirja sano että kysyvälle vastataan ja etsivä löytää..myöskin se taivasten valtakunta on ihan ajattelemisen arvoinen (siis mulle), eli ei vaan taivaa-yksikössä, vaan taivaste-monikossa  Cheesy

Toivon, ettei kukaan ottanut tätä julistuksena.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
leana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #9 : 30.03.2009 16:06:34 »

Niin mietin itse sitäkin, että ehkä omaa uskoa ei kuitenkaan tarvitse julistaa, vai tarviiko?  :Smiley Joskus pelkkä ymmärrys toisten polusta riittää, antaa kaikkien sielujen kulkea omia polkujaan.  smitten

Tarkoitan tällä sitä, että ehkä Leanan ympäristön ei tarvitse tietää, mitä sisimmässäsi ajattelet, ellet sitten koe tarpeelliseksi (juuri nyt) lähetä vaikuttamaan ympärillä olevien ihmisten ajattelutapaan.


Olen samaa mieltä, niinpä en ole erityisemmin keskustellut henkisistä asioista läheisteni kanssa  Smiley , mutta joka tapauksessa he valittavat kuinka he ovat "kyllästyneet huuhaakirjoihini, joita hyllyt pursuavat"  Angry Vaikka olen jo ala-aste ajoista asti kiinnostunut hirveästi henkimaailmasta ja astrologiasta, on lähiaikoina tullut suuri haloo tarot korteistanikin tickedoff .  Mutta tietenkin yritän pitää kaikki nämä asiat muiden tiedostamattomissa, joka on helpompaa kun kohta on muutto omaan kotiin..  Wink
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #10 : 30.03.2009 18:29:22 »

Täällä eräs kirkkoon tai mihinkään uskonnolliseen seurakuntayhteisöön kuulumaton polyteisti  crazy2
Jeesus Kristus on ehdoton lempipelastajani, mutta koska eri kirkkojen ja seurakuntien kuppikunnat tuppaavat riitelemään ja kilpailemaan keskenään, en halua kuulua mihinkään lohkoon/lahkoon.

Jeesuksen tärkein opetus oli lähimmäisenrakkaus ja anteeksianto. Ja koska luojamme oli uhreja vaativa, niin lopultakaan ei mikään muu uhri riittänyt kuin oma poikansa, ehdottoman perisynnitön ja puhdas. Sen USKON.
Uskon myös, että tämä armo ON annettu kaikille ihmisille, vaikka ei olisi ikinä kuullutkaan Raamatusta tai Jeesuksesta, se ON sydämessä SE sinapinsiemenen kaltainen taivasten valtakunta. Täytyyhän se armo olla kuuroilla ja sokeillakin, jotka eivät fyysisesti VOI kuulla tai lukea Sanaa. Sana ON sydämessäsmitten Näin uskon.

 " Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.
Raamattu, 1. Korinttolaiskirje 13:13"
   angel
 
« Viimeksi muokattu: 30.03.2009 18:35:30 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #11 : 30.03.2009 19:18:27 »

Kirjoitin äsken tuosta samasta aiheesta kuin marika, mutta Jeesus varmaankin poisti sen  smitten

Lyhykäisyydessään: en ymmärrä Jeesuksen "kärsimyksen" ja "uhrin" arvoa, koska minusta esim. monet maailman naiset kärsivät mittaamattomasti enemmän elämässään kuin Jeesus, joka oli lopulta eräänlainen aikansa supertähti ja -anteeksi vain- kärsimys oli lyhyehkö verrattuna esim. koko elämänsä hakattuna elävän naisen elämään.

Olen itse omien karmakärvistelyjen keskellä tuntenut pelkkää tyhjyyttä, kun olen yrittänyt ymmärtää kirkon sanomaa. Kristinuskon selitysmalli ihmisten väliselle eriarvoisuudelle (kärsimysten suhteen) on mielestäni myös hyvin julma: SE VAAN ON NIIN! JUMALA PÄÄTTI NIIN! uglystupid2
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #12 : 30.03.2009 21:07:29 »

Kristinusko on instituutio, tulkinnan tulkinnan tulkinnan...tulkinta.
Historiallinen henkilö Jeesus oli henkilö, yksi maailman eniten "tulkituista", mikä siis ei ole hänen vikansa eikä vähennä hänen arvoaan ihmisenä/sieluna  Grin
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #13 : 30.03.2009 21:22:12 »

Ja USKON asiat ovat uskon asioita, jokaisen henkilökohtaisia valintoja.

Äitini tapasi sanoa, että jokainen tulee uskollaan autuaaksi, vaikka uskoisi joulupukkiin.  Kiss
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #14 : 30.03.2009 21:49:57 »

Olen jo pitkään miettinyt, meneekö Kristukseen usko yksiin uudelleen syntymisen ja muun henkimaailman kanssa..  Huh

Toki, miksikäs ei menisi? Täällä onkin jo tullut hyviä vastauksia sinulle.  smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: