Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: MC:n merkitys  (Luettu 20101 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« : 28.07.2008 22:39:04 »

Hei !

Mitä MC symboloikaan astrologiassa ?   Smiley Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #1 : 29.07.2008 10:16:15 »


 MC- on tärkeässä asemassa,- se ilmentää ELÄMÄN PÄÄMÄÄRÄÄ, ja liittyy työhön.
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #2 : 29.07.2008 22:52:20 »

Työ, ura, kodin ulkopuolinen toiminta yleensäkin... Liekku tiivisti sen osuvasti, elämän päämäärähän se on  Smiley

MC:n merkitys painottuu vähän eri tavalla eri tulkinnoissa, itse pidän sitä yhtenä tärkeimmistä. Oma karttani alkoi avautua nimenomaan keskitaivaan ja siellä olevien planeettojen kautta. Kannattaa siis tarkkailla myös  taivaankappaleita MC:n tuntumassa, sillä ne tuovat oman värinsä soppaan.
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #3 : 30.07.2008 15:58:37 »

Mä en jostain kumman syystä ole löytänyt mistään tulkintoja MC:lle.. Siis ihan pelkästään sille, kun 10. huoneen kärki osuu johonkin merkkiin.. Huh Tai sitten olen vaan niiin pahuksen puusilmä uglystupid2 Tongue

Mulla on  keskitaivas jousimies , 10. huoneesta löytyvät  aurinko  uranus jousimies . MC:lle tulevia aspekteja:

 uranus aspect_con keskitaivas
 aurinko aspect_con keskitaivas ( aurinko aspect_con uranusuranus aspect_con jupiter )
 jupiter aspect_con keskitaivas ( jupiter sijoittuu vielä 9. huoneen puolelle skorpioni )

Eli mulla on tuota MC:lle tulevaa painotusta kartalla, juu..

Eli varmaan musta tulee joku taivaanrannanmaalari 2funny  9-17 homma ei näköjään noilla aspekteilla tule koskaan onnistumaan, eikä muiden alaisena työskentely.. En siedä pomottavaa asennetta ja kyllästyn vähän turhankin nopsaan rutiineihin ja siihen, jos joka päivä töissä on samanlainen, vaikka helposti innostunkin kaikesta uudesta.. Tällä hetkellä haaveissa on se tutkijan työ ympäristöalalla, sopiikohan yhtään noihin aspekteihin.. :Smiley  Tutkimustyö on kuitenkin ollut sydämen asia jo ties kuinka pitkään..

OT: Pakko jatkaa vielä.. No, kun työstä tässä puhutaan, niin sitten muut aspektit puhuvat myös hyvin vahvasti jonkun kirjallisen, luovan tai taiteellisen uran suuntaan, koitappa siinä sitten valita tulevaisuuden uraasi Tongue  Laitoin tohon meikäläisen synt.kartan pällisteltäväksi, enjoy!

Piti vielä lisätä tähän, kun mulla on kartalla ns. mahdollisuuksien kolmio, eli kartalla on  jupiter aspect_sex marsmars aspect_tri chiron ja  chiron aspect_opp jupiter - mitäs tuo sitten meinaa? Huh
« Viimeksi muokattu: 30.07.2008 16:10:58 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #4 : 30.07.2008 19:19:22 »

Kiitos kaikille vastanneille  Smiley Smiley

Yhdyn nöyrästi Dawnchildin pyyntöön MC:n tietoiskusta sivustoille, please, mikäli jollakulla on aikaa  Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 30.07.2008 22:58:22 »

mihin ja miten käytämme aikamme,
päivänvalomme,
tai ehkä sen akselin toisen pään,IC:n,
10 huoneen kärki,
kauriin huone,
hallitsija saturnus,alunperin maanviljelyn jumala (hankkia leipänsä,elantonsa)
kuin myös ajan mittaaja,Kronos toiselta nimeltään

"Kronos mittaa aikaa ja aika on ihmisen elämän yksi perusrajoite-aikansa kutakin.
Se antaa raamit elämälle ja kohtalon säädöksissä kullakin yksilöllä on elinaikansa,jonka kuluessa minuuden mahdollisuudet on käytettävä hyväksi.
Kronos/saturnus symboloi minuuden rajoja,freudilaista yliminää,
moraalista ja järjellistä todellisuudentajua.  (vrt.IC ja keskiyön,unen "järjetön" aika)
Raimo Nikula/planeettojen mytologista taustaa

Manninen kuvaa MC:n ja sitä seuraavien huoneiden kertovan jotakin siitä,
millainen TIETOINEN KÄSITYS ihmisellä on itsestään.
Näin IC:n piste on päivätajunnan vastakohta eli tiedostamattomin piste koko kartassa.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 30.07.2008 23:26:54 »

tuo kommentti oli ihan oma,kuten alkukin,
ettei Nikulan suuhun pistetä......syyttä suotta,
mutta siis minäkin aattelen karttaa "pareittain" useinkin,
ja tuli tuosta ajankäytöstä itelle mieleen että minä käytän tietoista ? aikaa näin yömyöhään eli melkeinpä siellä IC:llä (ei tää leiville kyllä lyö)
ja se kellon-auringon-mukaan tietoinen aika ottaa useinkin päiväunet,
no  aurinko:ni ottaa päiväunia 12 huoneessa oikeestikin,
mutta että kyllä,
kellarista kaivellen "eväitä" kattoterassille,
ja
eikös se  askendentti/desc olekin horisontti ja IC/MC meridiaani?
mikä on määritelmä meridiaanille?
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #7 : 31.07.2008 16:47:28 »

tykkään ajatella kinesteettisesti, kuin liikkeen kautta, niin MC on se pystysuora linja, kuin seisova ihminen, ja AC se mitä hän horisontaalisesti näkee ympärillään ja miten hän vuorovaikuttaa siihen suuntaan ja miltä hän näyttää...mutta MC on kuin selkäranka joka pitää karttaa pystyssä.

Visualisti ihastui kovasti tähän ajatukseen! Pitääkin piirtää oikein paperille... josko saan lainata tätä tulkinnoissani?  coolsmiley Smiley

Tällä hetkellä haaveissa on se tutkijan työ ympäristöalalla, sopiikohan yhtään noihin aspekteihin.. :Smiley  Tutkimustyö on kuitenkin ollut sydämen asia jo ties kuinka pitkään..

Mikä jottei, keskitaivas jousimies voisi hyvinkin olla tutkijana ympäristöalalla. Tulee mieleen joku Jacques Cousteau -tyyppinen juttu  Cheesy  Jouskarihan rakastaa tutkimista ja aina parempi, jos siihen liittyy kenttätyötä ja matkustamista. Pitkällätähtäimellä ongelmana saattaa tietysti olla juuri tuo pitkäjänteisyyden puute. Ehkä siis enemmän joku projektityyppinen homma kuin vuosia ja taas vuosia kestävä laboratoriotutkimus... Muita hyviä vaihtoehtoja voisivat olla opetusala tai joku yhteiskuntaan/kansainvälisyyteen liittyvä työ. Intoa, energiaa ja optimistista itseluottamustahan sinulta ei puutu, joten ei muuta kun matkaan vaan  Smiley

Astrofriikillä puolestaan näyttäisi olevan  keskitaivas rapu. Tulee mieleen hoitoala, lapset ja nuoret, perinteiden vaaliminen ja historiasta ammentaminen tämän päivän arkeen (kansantiede, antropologia)... Unohtamatta tietenkään sitä, että  rapu on myös johtava merkki! Nimenomaan "johtamista silkkihansikkain" esim. ihmissuhdetyössä. Mutta oli työ mikä tahansa, koti on aina silti myös  keskitaivas rapu:n sydäntä lähellä  Smiley

Tällaisia ajatuksia minulle nousi mieleen. Muistaakseni MC:n tulkintaa löytyy ainakin Tuikku Ljungbergin kirjasta "Opi astrologiaa".
« Viimeksi muokattu: 31.07.2008 16:51:17 kirjoittanut Minerwa » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Atomi
Vieras
« Vastaus #8 : 31.07.2008 18:11:15 »

Nyt meni usko koko järjen käyttöön ja omaan ymmärrystaitoon. Muutan vanhainkotiin!!!!! Olen aina luullut, että MC on 10. huoneen kärki, alkupiste, 0 astetta  neitsyt:ttä....  Nyt kun kiinnitin asiaan huomiota, niin sehän onkin 28 astetta 55 min leijona:ssa. Uusi suunta siis ajatteluun, kun 9. huoneessa ei ole planeettoja - ainoastaan noususolmu. 10. huoneessa olis kyllä ollut MC:lle kamuja tulkittavaksi. Huh huh! Ei taida Atomista tulla ainakaan astrologia...   Embarrassed
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #9 : 31.07.2008 18:14:18 »

*nostaa lierihattua fellow MC kauriille*

 coolsmiley  Wink

Hmmm, kieltämättä minussakin on tuollaista kuivakkaa sitkeyttä (imartelevaa!)... Ja koska myös  merkurius ja  venus ovat  kauris:ssa, en vain näytä kuivakalta ja pukeudu kuivakasti, vaan myös puhun siihen tyyliin  2funny  Mutta annas olla, kun pitää raivata peltoa tai valloittaa autiomaa - I'm the Man! Myös harrastukseni ovat hyvin kaurismaisia; lenkkeilyä ja kuntosaleilua.  keskitaivas kauris = kodin ulkopuolinen toiminta... siis nimenomaan.

Pituutta tulee kuitenkin  askendentti kaksoset:lta (tyypillinen  kauris on lyhyt), samoin vilkasliikkeisyyttä ja levottomuutta. Tosin sekin peittyy välillä tyynen rauhallisen ulkokuoren alle, etenkin työelämässä, jossa pitää kaksosmaisen valloittavuuden lisäksi haalia vähän myös uskottavuutta  angel

Värimaailmani on sekoitus näitä kahta. Yleensä suosin tummia värejä ja rakastan esim. lyijykynä- ja hiilipiirroksia, jotka tuovat värien sijasta esille sävyt ja muodon ( kauris). Jonakin päivänä saatan sitten taas sonnustautua kirkkaankeltaiseen paitaan, koska tykkään valtavasti myös siitä ( kaksoset). Lempivuodenaikani on ilman muuta syksy; siinä on sekä kaksosmaista värimaailmaa että kaurismaista melankolisuutta... Sekoituksiahan tässä tosiaan ollaan  Wink
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #10 : 31.07.2008 18:21:10 »

Kiitos kaikille pohdinnoista. Hienosti olette MC-asiaa pyöritelleet.  Smiley Smiley

Tuo Dawnchildin

'tykkään ajatella kinesteettisesti, kuin liikkeen kautta, niin MC on se pystysuora linja, kuin seisova ihminen, ja AC se mitä hän horisontaalisesti näkee ympärillään ja miten hän vuorovaikuttaa siihen suuntaan ja miltä hän näyttää...mutta MC on kuin selkäranka joka pitää karttaa pystyssä.' on hauska. Konkretisoi asiaa hyvin.


Minerwa, miten sait minulle MC:n  rapu ? Kartallani  MC on  skorpioniSmiley

En tuota kuivakkuutta niin yhdistäisi  kauris...... enkä lyhyyttäkään, tosin olen AC  jousimies ja  jupiter hallitsee nykyistä habitustani melko lailla. Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #11 : 31.07.2008 19:51:14 »


Tällä hetkellä haaveissa on se tutkijan työ ympäristöalalla, sopiikohan yhtään noihin aspekteihin.. :Smiley  Tutkimustyö on kuitenkin ollut sydämen asia jo ties kuinka pitkään..

Mikä jottei, keskitaivas jousimies voisi hyvinkin olla tutkijana ympäristöalalla. Tulee mieleen joku Jacques Cousteau -tyyppinen juttu  Cheesy  Jouskarihan rakastaa tutkimista ja aina parempi, jos siihen liittyy kenttätyötä ja matkustamista. Pitkällätähtäimellä ongelmana saattaa tietysti olla juuri tuo pitkäjänteisyyden puute. Ehkä siis enemmän joku projektityyppinen homma kuin vuosia ja taas vuosia kestävä laboratoriotutkimus... Muita hyviä vaihtoehtoja voisivat olla opetusala tai joku yhteiskuntaan/kansainvälisyyteen liittyvä työ. Intoa, energiaa ja optimistista itseluottamustahan sinulta ei puutu, joten ei muuta kun matkaan vaan  Smiley


Kiitos kaunis ja kumarrus Minerwalle tulkinnasta Smiley  Olen kovasti koittanut etsiä nimenomaan  keskitaivas jousimies :lle omaa tulkintaa, mutta olen törmännyt vain yleisiin tulkintoihin MC:stä ja sen merkityksestä Undecided  No, mitenköhän tuo optimistisuus.. Silloin, kun homma menee putkeen, tuntuu siltä, että voisin valloittaa koko maailman ja sitten saankin paljon aikaiseksi Smiley  Sitten taas, kun tulee takapakkia, niin sitten joutuu usko omiin kykyihin aika koville..

Eloisuus, leikkimielisyys ja liikkuvuus ne ovat mun luonteessa peruselementit - myös uteliaisuutta ja tiedonjanoa riittää, halua löytää uutta (varmaan juuri nuo Arskan, Urkin ja Jupiterin yhtymät siellä painavat) Smiley  Juuri sellainen vaihteleva työ, jossa ei ole tarkkoja aikatauluja, tiukkoja rutiineja, hierarkiasysteemiä jne. olisi mun paikka. Jossa on liikkuvuutta, ihmiskontakteja sekä älynystyröiden hieromista (arvostan opiskelua ja tietoa ylipäänsä) ja vanhojen rajojen ja opitun sovittamista uusiin asioihin - jeps, eli tutkijan pesti painaa vaakakupissa vahvasti Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #12 : 31.07.2008 22:47:26 »

 smitten smitten smitten

minulle ei niin lenkkeily maistu, mutta kaikenlainen vaeltaminen sekä urbaanissa että erämaa ympäristössä...ja LOVES Vuoristot....niin kaurista...ja autiomaat kelpaa....ja kalliot, sekä vuoristopurot...nummista uneksien...Kauris on MAA merkki...ja Johtava sellainen.

Ei minunkaan lenkkeilyni varsinaista tehohölkkää ole  :Smiley  On vain ihanaa olla jalkojen päällä, tuntea liikkeen voimaa (fyysistä ja henkistä samaan aikaan) ja nähdä maisemien muuttuvan. Nummista haaveilen minäkin.

Vitsailin vähän tuosta kuivakkuudesta  Cool  Itse olen ainakin vähän sellainen oman tieni kulkija, mutta tilannetajua taitaa tulla  venus kauris:lta. Ei tee kyllä ollenkaan pahaa veskarille?! Ja tarvittaessa pysyy se nutturakin päässä.

Minerwa, miten sait minulle MC:n  rapu ? Kartallani  MC on  skorpioniSmiley

Uijui, ajatusvirhe... Pahoittelen! Vesimerkeissä siis pysytään edellen, mutta  skorpioni pureutuu pintaakin syvemmälle, syvemmälle kuin  rapu. Psykologi...?

Jostakin muistan lukeneeni joskus, että tyypillinen  kauris olisi lyhyt... Sitä silloin ihmettelin, koska pitkä äitini on  aurinko kauris  Huh idiot2  Eipä taida olla mikään kiveen kirjoitettu totuus  Wink
« Viimeksi muokattu: 31.07.2008 22:51:15 kirjoittanut Minerwa » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #13 : 01.08.2008 09:09:40 »

Kyllähän tuo kuivakkuus  kauris liitetään.  Smiley

'Uijui, ajatusvirhe... Pahoittelen! Vesimerkeissä siis pysytään edellen, mutta   pureutuu pintaakin syvemmälle, syvemmälle kuin  . Psykologi...?'

Minä jaksan ruotia asioita puolelta jos toiselta aivan kyllästymiseen asti  Wink Psykologia on aina kiinnostanut, tosin ammattia siitä ei tullut. Arkipsykologiaa harrastan sitäkin enemmän.   Smiley Smiley

tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
ezikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65


Non turbare circulos meos


Profiili
« Vastaus #14 : 01.08.2008 15:41:12 »

Hei miten tulkitsisitte  MC:n  leijona ? Mukaan mahtuu myös mars ja venus ja huone onpi 10.

Mitään hajua itsellä miten tuo muka ilmenee ja muutenkaan en tunne olevani kovinkaan leijonamainen työpaikalla / töitä tehdessä / töihin suhtautumisessa.  Huh MUTTA jos MC yhtään vaikuttaa pukeutumiseen, voisi asia olla aika napilleen. Tykkään pukeutua huomiota herättävästi ja katseet kääntävästi nimittäin  Grin
tallennettu

PALJON PLANEETTAOHITUKSIA!
chiron kolmio jupiter ***
chiron kolmio asc *****
jupiter kolmio asc *****
mars sekstiili venus ****
mars sekstiili mars ****
venus oppositio uranus *
merkurius kolmio uranus *
neptunus kolmio jupiter ****
neptunus kolmio asc ******
uranus neliö jupiter **
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: