Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viimeisen asteen ASC?  (Luettu 7540 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« : 17.04.2008 16:43:02 »

Onko tällä jotain merkitystä?

ASC.ni viho viimeisellä asteella niin, että se olisi muuttunut muutamia sekunteja myöhemmin, mutta olen myös varma siitä, että se on vielä kyseisen merkin puolella. (asiaa selvitetty Nikulan ja Mannisen kanssa)

Hyötyä vai haittaa? Vaiko ei mitään merkitystä?

 smiley6600
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 25.04.2008 16:04:47 »

Asteet 0 ja 29 ovat jokaisella merkillä ns. kriittisiä asteita, eli sikäli asialle voisi löytääkin jotain merkitystä. Ainakin esimerkiksi astrologi Celeste Tealin sivuilta löytyy tällaista tietoa, tulisiko tästä mitään oivalluksia?

Lainaus
29th Degree
Let’s Give it the 29th Degree by Eric J. Uberseder.   

Also known as the Anaretic Degree, defective vision is noted with this degree. It’s the weakest point in the sign it represents; tired and often showing more of the next sign than the sign it’s in. The planet and house placement is always getting ready to make a change and the 29th degree adds a decision-making complication to the house. Able to see both sides of an issue, there is oscillation between one view and the other and a struggle to make any decision at all. Decisions are put off or there is a continuous re-evaluation due to new information. At the end of his rope, the individual may make a quick decision, simply to do something, but this takes on the characteristic of Too Much or Too Little. Metaphorically, he may dive into the pool before checking to see if it has water. 

A placement of a planet in the 29th degree in a house automatically makes the ability to manifest the characteristics of that house structure more fuzzy, and the interaction with the people of that house more vague and less decisive. Sun in the 29th degree often causes a major career change in mid life. This position can slow down career success because of poor decision-making skills. Women with their Sun in a 29th degree have a tendency to marry men who are ineffectual in some way: trouble keeping a job, born followers, too passive, emotional problems.  Again this is related to the concept of poor decision-making (both on the part of the woman and on the part of the husband).

A 29th degree in a progressed chart often stimulates the characteristics, either positive or negative of the relationship, and a last fling jump for the characteristics of the sign, in the house that it is in. Saturn in 29th Capricorn is the degree of the workaholic. The individual can’t seem to get enough hard work. But s/he runs into obstacles in getting it, and often vacillates between working to death, and no work.
Thanks to Eric J. Uberseder for his contribution. Eric has taken a break from tending his web site and forum page so there is no link to send you to more of his insightful writings.

Note: The 29th degree takes a measure of its reputation from the fixed star group called the Pleiades in the final degree of Taurus.

Kannattaa lisäksi googlettaa sanoilla "critical degrees". Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #2 : 22.05.2008 21:24:16 »

Moikka,
tämä se kiinnostaa minuakin,  sillä kartallani on noita 29asteen kulmia neljä, eli juuri pääakselit. Nousu on 29 astetta Neitsyttä (kriittisistä kriittisin vai coolsmiley), ja MC sitten 29 Kaksosia.
Mielenkiinnolla olen lueskellut noista kriittisistä asteista, mutta en vain ole vielä saanut oikein selkeää mielikuvaa asiasta.
Transiitit kulmiin kaiketi on ainakin omalla kohdallani merkittäviä. Tosin juuri on menossa Pluton mylläys IC:llä..
Jotenkin olen ajatellut että tuo 29 astetta ikäänkuin viimeistelee merkin luonteen kaikkein kypsimpään muotoon, eli kun kohdallani se Neitsyt pukkaa nousussa niin olisin hyvinkin neitsytmäinen. Enpä tiedä...vaatimaton kyllä, tarkkuudesta en oikein osaa sanoa. Terveysasiat kyllä kiinnostavat ja olen terveiden elämäntapojen kannattaja. Mutta ei noita nyt voi oikein tuon 29 asteen piikkiin vielä laittaa...
Olisi kiva kuulla kokemuksia, miten nuo asteet käytännössä oikein toimivat?
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 23.05.2008 15:57:45 »

Tämmöisen tekstinpätkän löysin...

"Milloin tahansa, tietyt asemat ympäri Eläinrataa ovat erityisesti korostuneet tai voimakkaita, joten ne voivat vaikuttaa meihin ihmisiin on merkittävällä tavalla. Jotkut näistä kohdista korostuvat väliaikaisesti, säilyttäen tehon viikkoja, kuukausia tai vuosia riippuen siitä, millaisesta astrologisesta tapauksesta joka aiheuttaa jännitettä kohtaan. Muut kohdat ovat enemmän tai vähemmän pysyvä, perustuen Eläinradan sykliseen luonteeseen tai voimakkaiden tekijöiden asemiin aurinkokuntamme ulkopuolella. Näitä kohtia voidaan pitää "kriittisinä asteina".Kun nämä kriittiset asteet osuvat taivaankappaleeseen tai tärkeään pisteeseen (kuten Askendentti) syntymäkartalla,toimien "vastaanottimia" astrologisille vaikutteille, on mahdollista todella "tuntea" nämä kriittiset energialähteet elämässäsi.  Itse asiassa se on luultavasti mahdotonta sivuuttaa nämä vaikutteet.

Yhteys kriittisen asteen ja syntymäkartan välillä ei tarvitse olla tarkka ollakseen tehokas 2-3 asteen orbi on
riittävä."

http://www2.bitstream.net/~bunlion/bpi/CritDeg.html

Kriittiset pisteet/ asteet ovat aina korostuneita pisteitä kartalla.
tallennettu

Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #4 : 23.05.2008 22:03:12 »

Kiitos Ajatus linkistä  Smiley

Jos viimeisen asteen kaurisnousu on työnarkki niin onko viimeisen asteen läijona sitten super-narsisti?  Grin

Mulla on tosiaan 30 sekunnista AC kiinni... joku täällä kirjoitti, että 0 netsyttä ja 0 scorpparia olisivat täydellisyyden vai oliko se täydellisyyteen pyrkijien pisteitä. 0ast. scorppaa multa löytyy  jupiter eli  aspect_sex AC ja  saan kyllä ihmiset innostumaan helposti  Cheesy
 
Jotenkin olen kuitenkin ollut ajattelevinani, että viimeisellä asteella on tavallaan kaikki 'tieto ja osaaminen' siltä merkiltä kerätty, mutta mene ja tiedä.

tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 28.05.2008 13:03:41 »

Emeliallekin kiitos mielenkiintoisesta linkistä!

Jos viimeisen asteen kaurisnousu on työnarkki niin onko viimeisen asteen läijona sitten super-narsisti?  Grin

Tjaa-a, sano sä? Grin Tosin kyllähän se viimeinen aste on viimeinen aste, eli tietyllä tavalla merkki on jo "käyty läpi" ja enää viimeisellä kynnyksellä huojutaan. Tuossa lainauksessani sanottiin: "It’s the weakest point in the sign it represents; tired and often showing more of the next sign than the sign it’s in. The planet and house placement is always getting ready to make a change and the 29th degree adds a decision-making complication to the house." Niin että pysyäkö Leijonassa vaiko suuntautuako jo sinne Neitsyen maailmaan..? Kumpaa itsessäsi tunnistat enemmän/helpommin?

Able to see both sides of an issue, there is oscillation between one view and the other and a struggle to make any decision at all. Decisions are put off or there is a continuous re-evaluation due to new information. At the end of his rope, the individual may make a quick decision, simply to do something, but this takes on the characteristic of Too Much or Too Little. Metaphorically, he may dive into the pool before checking to see if it has water. En tiedä miten tämä näkyy esim. Leijona/Neitsyessä - vai näkyykö? Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #6 : 29.05.2008 12:08:04 »

Niin, aika hyvä pointti muuten tuo että ollaankin jo menossa seuraavan merkin suuntaan vahvasti...Mulla se olisi sitten tuo Vaaka...Täytyy vähän pureksia tätä...Mulla tietty hämmentää tuo Pluto siinä Ascilla, se tuo kuitenkin oma pidättyväisyyden ilmapiirin. Eli vaikka sosiaalinen Vaaka olisikin, niin tuo Pluto kyllä jarruttaa menoa.....
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #7 : 10.06.2008 02:20:16 »

Emeliallekin kiitos mielenkiintoisesta linkistä!

Jos viimeisen asteen kaurisnousu on työnarkki niin onko viimeisen asteen läijona sitten super-narsisti?  Grin

Tjaa-a, sano sä? Grin Tosin kyllähän se viimeinen aste on viimeinen aste, eli tietyllä tavalla merkki on jo "käyty läpi" ja enää viimeisellä kynnyksellä huojutaan. Tuossa lainauksessani sanottiin: "It’s the weakest point in the sign it represents; tired and often showing more of the next sign than the sign it’s in. The planet and house placement is always getting ready to make a change and the 29th degree adds a decision-making complication to the house." Niin että pysyäkö Leijonassa vaiko suuntautuako jo sinne Neitsyen maailmaan..? Kumpaa itsessäsi tunnistat enemmän/helpommin?

Able to see both sides of an issue, there is oscillation between one view and the other and a struggle to make any decision at all. Decisions are put off or there is a continuous re-evaluation due to new information. At the end of his rope, the individual may make a quick decision, simply to do something, but this takes on the characteristic of Too Much or Too Little. Metaphorically, he may dive into the pool before checking to see if it has water. En tiedä miten tämä näkyy esim. Leijona/Neitsyessä - vai näkyykö? Smiley

Tunnistan, tosin olen ajatellut, etta se johtuu marssin ja saturnuksen yhtymasta vaaaassa - jossain  oli, etto ko. henkiloilla on vaikeuksia ajoituksen suhteen. Shoud i stay or shoud i go, tata ma kyselen itseltani alvariinsa.

Vaikeus onkin siina, etta en mina eika kukaan muukaan tunnu ´nakevan´kumpi se asc on ja yleisesti ajatellaan, etta se on joko tai eika mitaan valiaskendenttia ole olemassa.
Toisaalta mulla on henkilokohtainen 24/7 Theus-show kaynnissa ja olen hyva nayttelemaan (etenkin kun on tuo kuu-kalat), mulla on korkea otsa ja kiharat hiukset ja toisaalta olen pikkutarkka ja hyvin perusteellinen(sekin muuten sopii  mars aspect_con saturnus), tulen sairaaksi liasta ja sotkusta ja olen neuroottinen terveysintoilija ja urheilija.

Manninen tuijotti sessionsa aluksi mua pitkaan ja sanoi etta yleensa han nakee parstakertoimesta nousun, mutta nyt meni vaikeaksi...hehe lopuksi vain mainitsi, etta ASC leijonat ovat paremman nakoisia, terava piirteisempia ja siksi han kallistuisi nousuni suhteen leijonaan, otin taman lampimana kohteliaisuutena.  Grin
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 10.06.2008 14:59:24 »

Toisaalta mulla on henkilokohtainen 24/7 Theus-show kaynnissa ja olen hyva nayttelemaan (etenkin kun on tuo kuu-kalat), mulla on korkea otsa ja kiharat hiukset ja toisaalta olen pikkutarkka ja hyvin perusteellinen(sekin muuten sopii  mars aspect_con saturnus), tulen sairaaksi liasta ja sotkusta ja olen neuroottinen terveysintoilija ja urheilija.

Ulkonäöllisesti sopisi myös avomieheeni (askendentti leijona), mutta hän ei ole siivous-, terveys- eikä liikuntaintoilija, joten siinä ainakin tulee selkeä ero. Grin Ehkäpä ulkonäkösi on vielä Jellonaa, mutta toiminta menee osittain jo Neitsyen puolelle? :Smiley En kyllä osaisi parin tapaamisemme perusteella minäkään laittaa sinua selkeästi kummankaan puolelle, mutta en toki Mannisen veroinen astrotuntija olekaan. Tuo Mars-Saturnus tietysti tuo osansa myös soppaan, ei ehkä käy niin hyvin Leijonan kanssa yhteen kuin Neitsyen..?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #9 : 20.03.2013 12:38:39 »

Itsellä kartalla noita kutakuinkin viimeisen asteen sijainteja. Niihin olen hakenut pohdintaani taustatietoa tulostamalla sekä länsimaisen kartan että Hindu/Lahiri-sideerisen kartan.
Varsinkin perusluonteen juonteiden selkiytyminen itselle on ollut suuri anti. Transitoinneissa ja progressioissa samaten näissä rajatapaus-sijaintisissa planeetoissa / joissain huoneitten kulmissa / sekä nousevassa kuunsolmu että laskevassa,
Vestassa yms selvittyy itselle  moni luonteenpiirteitä askartuttava ajatus, kun sijainnit sideerisessä (=tosiaikaisessa) kartassa siirtyvät 23 astetta eteenpäin länsimaiseen karttaan verrattuna. Usealle planeetalle /asteroidille jää väljyyttä ympärille, jolloin helpompi tulkita pelkästään kulmia toisiin taivaankappaleisiin. Siten eriytyy tulkinnassa omiin lauseisiinsa -ja näin helpommin sisäistettäväksi henkisen pureskelun jälkeen- lähellä huoneitten kulmia ja /tai akseleita olevien taivaankappalten vaikutus, samoin horoskooppimerkkien rajalta saatavat tulkinnat ja niitten merkitys.
Pääsääntöiseti olen huomannut, jos planeetta lähellä huoneen kulmaa löytyy sen vaikutuksia molempiien huoneitten määritealueisiini tai horoskooppimerkkien rajalla luonteestani viitteitä molemmista merkeistä.
Tuttavani (harrasteastrologi) on nousumerkiltään neitsyt. Ja voi kuinka hän onkaan pilkuntarkka, niinkuin elämä itsessään olisi aina piirulleen raiteillaan yhdelläkään kuolevaisella, jos on henkisesti terve ja itsetunto kunnossa. Hänen mielestään vaikutus loppuu kuin seinään, kun huone tai merkki vaihtuu. Jostain syystä nousi karvat pystyyn, kun kuuntelin tunteja kestävää tulkintaa, jossa "tie" katkesi aina, kun merkki tai huone vaihtui.
En tällä tarkoita, että neitsyt olisi pilkunhalkoja-vaikutteisena poissuljettava merkki, mutta helpompaa olla jouheva elämän kanssa - kunhan ei ala lääryttää kaikkea merkityksettömäksi. Joissain asioissa on pakkokin toimia 'tästä poikki ja tähän seinä'-tyyliin. Kuitenkin tuollainen asenne toimii parhaiten Salomon-tuomiota odottavissa asioissa.

Oma vertex  on   neitsyt ssä ja  prikulleen tarkassa  aspect_opp ssa  venus seeni. Tämä toimikoon esimerrkinä: Tunnistan itsessäni valintatilanteissa asiaohjautuveúuden paapomisen sijaan. ... ja tähän seinä!  2funny
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: