Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: isäsuhde kartalla  (Luettu 8323 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
epona
Vieras
« : 27.05.2009 19:29:54 »

Eli,

Törmäsin keskusteluun, jossa puhuttiin äitisuhteesta ja siitä, että se saattaisi liityyä kuumerkkiin. Ainakin minä neitsyt- kuuna tunsin kolahduksen kun luin pikaisen tulkinnan siitä.

Mitkä asiat kartalla sitten kertoisivat isä-suhteesta?

Isäsude on minun kohdalla ollut omalla tavallaan kohtalokas.

Tuolla oli myös eräässä keskustelussa liitetty miesihanne marsiin...En tiedä - ehkä tämä kaukaisesti liittyisi tytär-isäsuhteeseen myös?


Ajatuksia siitä?


(liittäisin hienosti oman karttani tähän, mutta valitettavasti teknologiset taitoni loppuvat kesken Smiley )
« Viimeksi muokattu: 28.05.2009 12:11:59 kirjoittanut Anahata » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 27.05.2009 20:07:25 »

 saturnus,varsinkin retro ja isänmalli voi olla hukassa,poissa,kaputt,
järjestelmäll-isyys,henk-isyys,vastuull-isuus,henkinen selkäranka
 :aurinko:isä aurinkoinen,henki ja elämä,sukupuoli
 pallas isän päästä itsenäiseksi,isin tyttö
ja MC jos oletetaan että mamma on IC:llä,tosin mamma voi olla myös MC:llä jos onpi hän matriarkka ja kaapin seisottaja perheessä eli näin ollen  askendentti kun minä synnyin ja MC mitä minusta tuli vaikka sen kasvatuksen ansiosta,yks suhde-aspekti jos niikseen tulee

toki myös  mars jos se on vaikka isän aurinkomerkissä,kuvaten isänmallista miesihannetta,
mutta se on fyysinen,ja vaikuttaa OMAAN rakkauselämään ei niinkään isä-suhteeseen,
oma  mars leijona aspect_squ venus skorpioni ja miehen fyysisellä olemuksella on suuri merkitys,isän hauis mallina
« Viimeksi muokattu: 27.05.2009 20:17:44 kirjoittanut nikki » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #2 : 28.05.2009 07:18:00 »

Saturnalia, niinhän se on. Usein ärsyttää se samankaltaisuus Cheesy

Itselläni auringon ja saturnuksen oppositio, saturnus perääntyy jne.. Kyllähän se hankalahko ja etäinen suhde on ollut. Ei kuitenkaan isäni mielestä  Cool
Isäni on hyvin plutoninen ihminen ja ei sillä hyvällä tavalla..
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #3 : 28.05.2009 09:53:36 »

Aurinko ja Mars kuvaavat varsinaisesti sitä isän antamaa esimerkkiä itsestään. Ulkoplaneetat ovat itsessään sekundäärisiä siinä suhteessa, olkoonkin että Saturnuksen sanotaan kuvaavan isää (tai pikemminkin myös isoisää ja koko suvun karmaa; Pluton isoäitiä jne) 
tallennettu
rhoda
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 261



Profiili
« Vastaus #4 : 28.05.2009 19:48:23 »

Aika olennaisilta osin tuosta isä-suhteesta kartalla on jo vastattukin.
Kannattaa tietenkin katsoa myös synastria isän kanssa eli
miten (varsinkin henkilökohtaiset ja se  saturnus) planeetat tulevat toimeen keskenään..

Mitenkäs isä-suhdetta muuten kuvaa  saturnus Oinaassa
ja huoneessa kuusi? Faijalla elämänhallinta hukassa?

ja äiskä ei tykkää  saturnus aspect_squ kuu ...

tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #5 : 28.05.2009 20:25:10 »

saturnus aspect_squ aurinko on ainakin meikäläiselle tehnyt äärettömän hankalan isäsuhteen, mikä on helpottanut vanhemmiten kun ollaan tajuttu olevamme vain hyvin samalaisia ärsyttävine piirteinemme  Grin

Mulla taas on synt. kartalla  saturnus aspect_squ marssaturnus skorpioni 8. huoneessa ja  mars kauris 1. huoneessa. Tuo näkynee isäsuhteessani sillä tapaa, että mun piti lapsena olla ja käyttäytyä siten, mitä isäni halusi. Jos yritin ilmaista itseäni vapaasti, isä oli se auktoriteetti, joka tyrmäsi käytökseni ja teki hyvin selväksi, mitä mun pitää tehdä ja mitä en saa tehdä - no tavallaan vanhempaa edustava  saturnus tässä tapauksessa tyrmää  mars :n impulssin, juuri kun aspektikin on  aspect_squ . Isäsuhde on aika traumaattinen ja olen isän kanssa aika etäisissä väleissä buck2

Isä on  aurinko skorpioni kuu leijona , nousua en tiedä mutta veikkaisin nousuksi  vaaka tai  skorpioni . Huomasin, että isällä on Lilith  rapu - isä menetti oman äitinsä ollessaan 2-vuotias, vaikuttaneeko tuo äidin puute naissuhteisiin (liitto äitini kanssa oli painajaismainen) vai viitanneeko ongelmiin kotona, mitä meillä on kyllä ollut Huh
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
epona
Vieras
« Vastaus #6 : 30.05.2009 10:21:20 »

Olen yrittänyt tässä käsittää mitä nämä asiat, jotka ovat tulleet keskustelussa esille merkitsevät...
Pakko nostaa kädet ilmaan ja antautua .. en tiedä tarpeeksi astrologiasta ymmärtääkseni hölyn pölyä. Valitettavasti.  Embarrassed

and note: I've tried.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #7 : 31.05.2009 19:36:08 »

Anahata -älä luovuta  angel Hyppää yli ja pyydä selvennystä, jos jokin asi tuntuu olevan siinä karvalla  Wink Jossakin kohtaa käsität varmasti, mutta ei muuta kuin syntymäkartta käteen ja rautalankaa... Noviiseja moni meistä on ja ainaisia sellaisia  Cheesy

Mutta erinomainen aloitus...
Omalta kartaltani löytyy  saturnus  rapu ja 7.huone vieläpä...
 saturnus  aspect_squ  aurinko löytyy ja  pluto   aspect_squ  saturnus , jolla on vielä  aspect_opp  aurinko
Tarkkaa en tajua, mitä merkitystä noilla oikeasti on...  Grin mutta tuo pluto nyt jotenkin tuntuu olevan sellainen peikko (tai sitten en osaa asennoitua... vielä!).
Isä suhde oli liian legitimoiva kasvavalle tytölle, jonka PITI OLLA poika. Totta kai, kun kerran syntyi pilaamaan HÄNEN elämän niin nuorena  Angry Vasta aikuisena kunnon kriisin läpi käyneenä, voin nähdä isässä jotakin sellaista joka kuoli hyvin nuorena omiin käsittelemättömiin traumoihin lapsuudesta ja voin olla tyytyväinen, etten ole SE poika  angel Säälin ja rakastan isää, joka myös on asettunut tiettyjen sanomattomien sääntöjen taakse, jotka hänelle latelin kriisistäni selvyidyttyäni... suojelemaan minua. Nyt olemme sujut ja pystymme hetkittäin jopa nauttimaan toistemme seurasta... kerran pari olen saanut tuntea hänen olevan oikeasti ylpeä minusta, vaikka olenkin VAIN tyttö  coolsmiley
Poikaa hän ei saanut koskaan... ja hyvä niin  angel
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #8 : 01.06.2009 10:17:30 »

 Minulla on tuo Saturnus 12. huoneessa jonka käsitän yhdeksi tärkeäksi osaksi isäsuhdettani, vaikka se ei koko totuus olekaan. Marsini on Leijonassa (isäni on leijona, myös nousuinen) ja olen itse  aurinko oinas -olen isäni MC  oinas merkistä onnistunut tuon itselleni hankkimaan  Cheesy.

 Isäni on sangen rakastava ja maailmankaikkeuden keskipisteLeijona mutta pidättyväinen tunteiden osoituksessa (tämä on kaava joka toistuu pidemmälle sukuun) paitsi humalassa ja nyt vanhemmalla iällä sekä perfektionistinen luonne (oman rankan isäsuhteen vaatimukset täällä). Tosin tuokin puoli alkaa olla läpikäytynä.

 Pikatutkailuna, kohteena lähinnä Saturnus:

  saturnus  aspect_tri  merkurius (isäni on vaikuttanut paljon ajatuksiini ja stimuloinut myös mielen/kielen kehitystä, on itse lahjakas sanojen kanssa ja älykäs tyyppi, näin voisin sen isäsuhteen kautta ymmärtää)
   saturnus  aspect_squ  venus (tukahdutettua rakkaudellisuuden osoittamista? Minulla Venus Härässä ja tämä Saturnuksen tai isän vaikutus tuntuu vähentävän omien töiden ja rakkaudenkin arvoa, perfektionismin kiroja siis)
 
  saturnus  aspect_squ  uranus (tässä on ilmeisesti tyypillinen kapinallinen kakara kuriin järjestyksellä -teema  Grin)

  saturnus  aspect_tri  neptunus (mielikuvituksen lahja, myös taipumus paeta oman pään sisäisiin maailmoihin. Isälle myös alkoholi maittanut. Todellisuudeltapakoa.)

  saturnus  aspect_con  kuu (no tästä ei ehkä tartte edes selittää, inha se on. Isä ajoi äidin pois. Isästä tuli tämän jälkeen käytännössä äiti sekä isä.)

  saturnus  aspect_tri aurinko  (tätä en osaa oikein tulkita, isän vaikutus isään uglystupid2 vai isän, auktoriteettien vaikutus egon kehitykseen?)
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #9 : 01.06.2009 15:01:09 »

Minulla on tuo Saturnus 12. huoneessa jonka käsitän yhdeksi tärkeäksi osaksi isäsuhdettani, vaikka se ei koko totuus olekaan. Marsini on Leijonassa (isäni on leijona, myös nousuinen) ja olen itse  aurinko oinas -olen isäni MC  oinas merkistä onnistunut tuon itselleni hankkimaan  Cheesy.

Mielenkiintoista, mielenkiintoista Smiley  Mulla on sama,  saturnus skorpioni ja isäni  aurinko skorpioni . Meillä sama kuumerkki, olemme molemmat  kuu leijona .

Mulla  saturnus 8. huoneessa ja tuo liittyy kyllä rahaan. Muksuna en saanut viikkorahaa enkä juurikaan mitään muutakaan "vippiä". Jos joskus sain rahaa, niin se meni visusti säästöön ja suunnittelin tarkkaan, mihin sen aion sijoittaa Cheesy  Nyt vanhemmalla iällä on kesä- yms. töistä kertynyt hiukan säästöä ja olen edelleen yhtä pihi kuin muksuna, budjetoin tarkkaan ja mietin hankintani moneen kertaan Grin

Osittain jouduin säästämään sen takia, koska meidän perheessä mun sisko vei munkin osuuden - siskolikka elelee edelleen yli varojensa, taitaa olla velkaa aika moneen suuntaan.. Rankka kasvattaja tuo 8. huoneen  saturnus on ollut, mutta ainakin opettanut hiukan hoitamaan raha-asioita. Edelleen toivon, että tulevaisuus näyttäisi omaisuuden suhteen hiukan valoisammalta ja saisi ehkä hiukan sijoittaa jatkossa itseeni Smiley  Kaiken lisäksi  saturnus on mun karttani hallitsija, olenhan  askendentti kauris - nastaa Shocked

Toisaalta tuo  saturnus 8. huoneessa on myös ollut jonkinnäköinen blokki henkisen elämän kannalta. Meidän perhe ei ollut mikään malliperhe, isä siis henkisesti erittäin dominoiva ja alistava sekä olin koulukiusattu 9 vuoden ajan yms. Edelleen nuo lapsuuden arvet kulkevat mukana sielussa ja näkyvät välillä jokapäiväisessä elämässäni, jotenkin niistä on vain niin vaikea päästä yli, vaikka henkisen minän kehittyminen vaatisikin tätä "let go"-toimintoa Cry
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #10 : 01.06.2009 15:23:39 »

No minäkään en kyllä osaa omalta kartaltani sanoa, mitä itselläni nuo isään viittaavat tarkoittavat, mutta  :aurinko:on  oinas,  :mars:on  vesimies ja  :saturnus:on huoneessa 6  kauris:ssa.
Saturnus tekee  aspect_sex merkuriusaspect_con pallasaspect_tri  kuunsolmu ja  aspect_kvi tai  aspect_inc uranus. Miksi noita "K" alaspäin merkkejä on kaksi ja molemmilla eri merkitys ?

 :Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #11 : 22.06.2009 11:42:11 »

Isän kanssa on saanut taistella vuosikausia; nyt kun itse asunut toisessa kaupungissa parikyt vuotta, luulis äijän rauhoittuneen, mut ei... se voi olla selvinpäin muutaman tunnin ihan ok, mut muutama drinksu, jota se nyt onneks ei usein harrasta ja johan haukutaan mut ja koko suku pystyyn.  idiot2
Fiksu ukko, mutta jäänyt sinne  vesimies norsunluutorniinsa.
Mulla 4 huoneen  vesimies aurinko  aspect_squ  saturnus
ja  aurinko  aspect_opp  kuu (mutsi on sentään ihan kiva)
Että sieltäpä kartalta löytyy hyvinkin kuvaavasti.
Me ollaan ihan samanlaisia...huh.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: