Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käärmeet unissa  (Luettu 53416 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
MinttuMari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


Profiili
« : 25.09.2007 19:58:52 »


Olen nähnyt paljon viime aikoina unia käärmeistä. Yksi uni oli sellainen, jossa oli boakäärme, joka kuristi tanssijanaisen ja puri tämän jälkeen minua, luulin että kuolen, mutten kuollutkaan. Ja taas viime yönä toisi pitkä, oikeen monella mutkalla oleva käärme hyökkäsi kimppuuni ja puri minua käteen. Olen myös monta kertaa nähnyt unta, että eläin puree minua kätee. Osaisiko joku kertoa, mitä nämä tarkoittavat?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #1 : 26.09.2007 13:17:44 »

Minulle tulkittiin kerran uni, jossa ilves puria minua vasempaan käteeni niin, että jokin tiedostamaton, eläimellinen puoleni hyökkää vasemman käden edustamia asioita kohtaan. Vasemmalle puolelle kuuluvat kaikki feminiinisyyteen ja vastaanottavaisuuteen liittyvät asiat, kun taas oikea on maskuliinisuuden ja antamisen puoli.

Nettiunikirja Dreammood´s sanoo käärmeistä näin:

Käärme
Jos näet käärmeen unessa tai joudut käärmeen puremaksi, kertoo se piilossa olevista peloista ja huolista, jotka uhkaavat sinua. Uni voi kehottaa sinua olemaan varuillasi ja varomaan jotakin asiaa, joka ei vielä ole toteutunut tai ilmentynyt valve-elämässäsi.
Käärme voidaan nähdä myös fallossymbolina ja silloin se edustaa vaarallista ja kiellettyä seksuaalisuutta. Käärme voi edustaa myös lähipiirissäsi olevaa henkilöä, joka on kiero, julma ja johon ei ole luottamista.
Positiivisessa mielessä käärmeet edustavat transformaatiota, tietoutta ja viisautta. Se on itseuudistumisen ja positiivisten muutosten tuoja.

Käsi
Omat kätesi symboloivat yhteyttäsi muihin ihmisiin. Käsillä kommunikoidaan. Ehkä joku kaipaa auttavaa kättäsi. Vasen käsi symboloi feminiisiä ominaisuuksia, oikea käsi maskuliinisia ominaisuuksia.
Kädestä kiinnipitäminen kertoo yhteydestäsi tuohon henkilöön. Saatat myös pelätä yhteyden menettämistä, erilleen ajautumista.
Vahingoittuneet kädet kertovat sinun joutuneen egosi hyökkäyksen kohteeksi.
Ristityt tai suljetut kädet ovat yhtenäisyyden, loppuunsaattamisen, hyväksyminen ja sopimuksen symboli. Negatiivisessa mielessä uni voi kertoa sinun olevan ahdasmielinen, itsekäs ja haluton auttamaan muita.
Suuret kädet kertovat, että saavutat päämääräsi. Karvaiset tai karheat kädet sanovat, ettet ole kyllin huomaavainen toisia kohtaan. Olet ehkä liian hyökkäävä ja karhea.
Veri käsissäsi kertoo syyllisyydestä.
Käsien peseminen kertoo, että sinulla on huolia, jotka täytyy selvittää. Jälkeenpäin nähtynä käsienpesu voi viitata siihen, ettet likaa enää käsiäsi toisten ongelmissa.

Tanssi kuvastaa yleensä sitä, että unennäkijän kannattaisi luottaa elämään ja ottaa vastaan kaikki sen tarjoama. Se liittyy varmasti unessasi olleeseen tanssijattareen.

Lyhyt tulkinta näistä kaikista on se, että egopohjaiset pelkosi, tunteesi, ajatuksesi (joilla ei yleensäkään ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, vaan ne ovat harhakuvitelmia) hyökkäävät sinun Itsesi kimppuun. Et luota elämään, etkä siihen, että selviäisit jostakin hankalasta tilanteesta, vaikka todellisuudessa mitään hätää ei ole.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2007 13:19:31 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
MinttuMari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


Profiili
« Vastaus #2 : 26.09.2007 20:43:42 »

Kiitos tulkinnasta!    Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: