Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tyhjän huoneen merkitys??  (Luettu 17280 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« : 18.08.2007 13:04:02 »


tämä saatta olla typerä kysymys, mutta Mitä merkitsevät tyhjät huoneet?  Olen jotenkin ymmärtänyt että niilläkin on merkitystä? entä tyhjät merkit? (mulla ei mitään oinaassa)
mahdollisesti alueita joilla karmallinen tehtävä on jo totetutettu edellisessä elämässä??

itselläni tyhjät 1,2,3,4 huoneet, paitsi IC sijoittunut 3 ja 4 huoneen väliin leijonassa. Myös 9.huone on lähes tyhjä, sillä venus liikkuu sieltä 10.huoneeseen(näin on minulle tulkittu,että se venus lasketaan kymppiin,mitähän tällainen välitila merkitsee..)

11.huone on myös lähes tyhjä, siellä on vain tämä ceres.

Tietääkö taitaako joku kertoa tyhjien huoneiden merkityksen?
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #1 : 18.08.2007 21:52:52 »

Vastaan nyt kun muut taitavat olla siellä Astropäivillä ellen erehdy.
Tyhjät huoneet, niistä sanotaan että ne ovat kuin lepotilassa, mutta jos vastamerkissä on planeettoja niin se on silloin oppositio joka merkitsee että on käsiteltävä tyhjän huoneen/merkin kautta myös mitä se pitää sisällään.
Sinulla on tyhjänä Oinas mitä sinulla on Vaa´assa ? Tai Oinaan hallitsija on Mars, se toimii Oinasmaisesti siinä merkissä/huoneessa missä se on.

... Mateve
tallennettu

mateve
Ventura
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


"It's my time to shine, like a tuna in the brine."


Profiili
« Vastaus #2 : 18.08.2007 23:47:56 »

Olin itsekkin miettinyt tätä, joten hyvä, että joku tajusi kysyä asiasta. Smiley

Mateve: Mulla on kutoshuone tyhjä, mutta vastakkaisessa huoneessa 12, mulla on siellä venus & juno jota hallitsee Leijona. Mitään ideaa mitä voisi tarkoittaa, etenkin kun terveys-huone on tyhjä..? (terveys-huonetta hallitsee vesimies) Yritin googlettaa tuosta tyhjästä terveyshuoneesta, mutta en löytänyt yhtään mitään asiaan liittyvää.Sad (Sen verran olen kyllä lukenut, että venus leijonassa liittyy jollain tavalla rakkauteen ja piilotettuihin tunteisiin tjn. Totta?)
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 19.08.2007 00:38:07 »

Matevelta kysyisin myös...

Minulla ja Mondolla (jos nyt oikein muistan) on samat 12 huone ja vastakkainen 6 huone tyhjä. Mitäs tällainen merkitsee?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #4 : 19.08.2007 11:32:29 »

Esmiralda, tyhjät huoneet varsinkin kun kumpikin on tyhjänä niin merkin hallitsija kertoo jotain. Lepotila tarkoittaa minusta että sen huoneen asiat pitäisi olla hallinnassa. Mutta kun elämä kulkee eteenpäin niin AP-kartta ilmaisee vuosittain asioita, seuraa sitä, sinulla on taitoa käsitellä 6 ja 12 h. asioita.

Ventura, minulle tulee mieleni tämä että kun 12h. planeetat syntymäkartalla on tavallaan piilossa jotka on elämän aikana tuotava esille. Venus Leijonassa, sosiaalisuutta naiseutta jota piilotellaan, sen tuomista esille parisuhteen tai suhteiden kautta joka osoittaa Juno. Kysymys miten käytät naiseuttasi parisuhteessa tai suhteessa muiden kanssa, sydämellä, vai alemman energian kautta vaatimalla, käskemällä, halujesi ajamana. Ehkä kyseessä onkin menneisyyden korjaamista johon sinulle annetaan mahdollisuus oman tahtosi mukaisesti, sydämellä, missä Aurinkosi on? Vastamerkki Vesimies 6h. työn ja palvelun huone, Vesimies taas ryhmien ja unelmien rajattomuuden ja universaalisti toimivan huoneen merkitys löytyy sinulla Uranuksen paikasta, missä huoneessa ja merkissä se on.

...Mateve
tallennettu

mateve
Ventura
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


"It's my time to shine, like a tuna in the brine."


Profiili
« Vastaus #5 : 19.08.2007 11:57:03 »

Heips mateve,

kiitos vastauksesta! smitten

Aurinkoni on neitsyessä huoneessa 1.
Samassa huoneessa jossa meikäläisen laskusolmu...
(kuunsolmu siis huoneessa 7.)

Uranus taas on huoneessa 4, jota hallitsee Jousimies.

Itsehän lukee oman syntymäkartan sitä mukaan mikä mieliala on jne,
mutta jotenkin tuntuu että mun koko kartalla on jotain tekemistä ihmissuhteiden kanssa. -_-
tallennettu
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #6 : 19.08.2007 14:02:07 »

Kiitos paljon Mateve vastauksesta.. !!
taisit olla ensimmäinen minulle täällä foorumilla vastannut.

Siis siis minulla vaa'assa  vain näitä asteroideja, joiden merkitykjsiä en tiedä/ymmärrä, vesta ja juno taitaa olla. ne ovat siis oppositiossa.. en ihan ymmärtänyt
joten aika tyhjä yleisesti toi vaa'an ja oinaan akseli mulla.
ja mars, joka on 10 huoneessa ja kaloissa, toimisi oinasmaisesti. (?) okei, toisaalta sitten asiat luonnostaan ehkä hallinnassa tyhjissä huoneissako?
(hymiöt eikä merkit muuten toimi mulla)
En tiedä tulkita oikeastaan mitä oppositio merkitsee, mutta siis mulla kun on tyhjänä myös neitsyen merkki, kaloista käsin lähdettävä tulkitsemaan..?


tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 19.08.2007 18:07:10 »

Kiitos Mateve, tuo näyttäisi olevan reilua. Minulla on molemmat huoneet pieniä, 12 skorppionissa, mikä on myös nouseva merkkini, ja 6 härässä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #8 : 19.08.2007 21:44:42 »

Ventura, jos Uranus on 4h. Jousimiehessä syntymäkartalla, onko niin että kotona toimit niin että olet se joka repäisee itseään irti vanhoista luutuneista asioista, nimenomaan vanhoista perinteistä "ennenkin on näin tehty" systeemistä, kun Jousimies vaatii rajattomuutta ja myös kauaksi näkemistä, henkisyyttä opiskeluakin ja tähän kuuluu myös henkiset lait, Jousimiehen huonetta sanotaan viisauden huoneeksi, ehkä lapsuuden kodissa opitaan tai opetetaan.
On toisaalta hankalaa katsoa yksittäistä asiaa kun niin monet asiat vaikuttavat tietoon, mutta uskalsin nyt kuitenkin huomioida näin...

Onia; sanoisin näin että Mars on siinä huoneessa missä tarvitaan rohkeutta, sinullekin sanoisin että on ehkä syytä aloittaa opiskelemaan ensin huoneita, huoneiden hallitsijoita, merkkejä ja merkkien hallitsijoita ja sitten planeetat niiden merkityksiä sekä aspektit. Perusta on hyvä osata sitten voi lähteä syventämään tietämystä ja takaan että sitä kyllä astrologiassa on niin paljon. Mutta jostainhan se on aloitettava.

... Mateve
tallennettu

mateve
Ventura
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


"It's my time to shine, like a tuna in the brine."


Profiili
« Vastaus #9 : 19.08.2007 22:20:36 »

Mateve,

Mitä tulee taiteeseen, niin mä haluan aina tehdä jotain uutta.
Ja jos se ei onnistu, niin en tee. Mut sitten mitä tulee esim huonekalujen paikkojen vaihtamiseen tjn, niin ei kyllä meikäläiseltä onnistu. Cheesy
Kaiken pitää olla aina jämptisti paikallaan.

Kiitokset vastaamisesta. smitten
tallennettu
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #10 : 20.08.2007 01:20:32 »

Kiitos vastauksista Mateve.
Aloitellessa tulee paljon uusia asioita ja tiedon määrän sisäistäminen aika vaikeaa. Itse keskityn aina  milloinkin eteen pulpahtavaan kysymytseen. OOn kahlannut nuo planeetat huoneissa ja nousumerkin sekä deskentin useampaan otteeseen mutta en vieläkään muista/ymmärrä kaikkea. kai ne tekee työtään alitajunnan puolella. Kai eri astrologit painottaa eri juttuja kartassa..? Onko sinulla tai jollakulla jotakin kirjoja mitä voisitte suositella?
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #11 : 20.08.2007 12:32:08 »

Kiva, että mateve on ehtinyt vastailemaan. Smiley Tyhjät huoneethan eivät tarkoita sitä, että ne olisivat koko elämän tyhjiä, ihmisellä ehkä vaan ei ole juuri niiden asioiden kanssa mitään erityistä läpikäytävää. Tyhjissäkin huoneissa liikkuu kuitenkin planeettoja jatkuvasti (transiitit), joten nekin elämänalueet aina aika ajoin korostuvat yksi kerrallaan. Ja tosiaan niin merkkejä kuin huoneitakin kannattaa muistaa katsoa pareina kuten mateve huomauttikin, eli se vastakkainenkin ottaa huomioon jos siellä planeettoja on. Oppositiomerkit ja -huoneet edustavat tavallaan saman asian kahta puolta.

Se tyhjän huoneen kärki tosiaan kannattaa katsoa ja etsiä kartalta kyseisen merkin hallitsijaplaneetta. Se on tavallaan kuin huoneen "vuokraisäntä" joka itse asustaa jossain aivan muualla. Tämä paikka missä se asustaa kertoo sitten jotakin siitä, mihin asioihin nuo tyhjän huoneen asiat linkittyvät. Esim. Ventura, vaikuttavatko sinulla muuttaminen tai kodissa tapahtuvat muutokset (Uranus nelosessa) herkästi terveyteen? Jos neloshuoneen kärki eli IC on Jouskarissa ja huoneessa on muutoksen planeetta Uranus, tulisi mieleen esim. muutto ulkomaille, joka stressaa ja vaikuttaa sekä terveys- että vastuu- ja työasioihin (6. h). Tai vaihtoehtoisesti muutokset kodissa opiskelujen takia tms. Symboliikkaa voi hakea esim. kirjoittamalla listoja mieleen tulevista asioista liittyen noihin tekijöihin ja yhdistelemällä niitä luovasti - tekniikka, jota astrologi Sue Tompkins juuri kesäpäivien pienryhmässään suositteli. Smiley

Perusasioiden opettelua ei tosiaan liikaa voi astrologiassa korostaa, koska niiden perusteella kaikki tulkinnat tehdään ja kartasta voi saada uskomattoman paljon irti pelkästään keskittymällä ihan perusplaneettoihin ja niiden asemiin merkeissä ja huoneissa. Liikaa ei kannata haukata kerralla. Smiley Kirjoista suosittelisin vaikkapa Tuikku Ljungbergin kirjaa Opi astrologiaa. Selkeimmät perusopukset taitavat valitettavasti olla englanniksi, itse pidän kirjasta The Complete Idiot's Guide to Astrology/Gerwick-Brodeur & Lenard ja tuo mainitsemani Sue Tompkinsin uusi kirja The Contemporary Astrologer's Handbook on todella hyvä perusopas astrologiaan. Toivottavasti suomennoskin saadaan joskus!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ventura
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


"It's my time to shine, like a tuna in the brine."


Profiili
« Vastaus #12 : 20.08.2007 14:03:50 »

Kiva, että mateve on ehtinyt vastailemaan. Smiley Tyhjät huoneethan eivät tarkoita sitä, että ne olisivat koko elämän tyhjiä, ihmisellä ehkä vaan ei ole juuri niiden asioiden kanssa mitään erityistä läpikäytävää. Tyhjissäkin huoneissa liikkuu kuitenkin planeettoja jatkuvasti (transiitit), joten nekin elämänalueet aina aika ajoin korostuvat yksi kerrallaan. Ja tosiaan niin merkkejä kuin huoneitakin kannattaa muistaa katsoa
pareina kuten mateve huomauttikin, eli se vastakkainenkin ottaa huomioon jos siellä planeettoja on. Oppositiomerkit ja -huoneet edustavat tavallaan saman asian kahta puolta.
Se tyhjän huoneen kärki tosiaan kannattaa katsoa ja etsiä kartalta kyseisen merkin hallitsijaplaneetta. Se on tavallaan kuin huoneen "vuokraisäntä" joka itse asustaa jossain aivan muualla. Tämä paikka missä se asustaa kertoo sitten jotakin siitä, mihin asioihin nuo tyhjän huoneen asiat linkittyvät. Esim. Ventura, vaikuttavatko sinulla muuttaminen tai kodissa tapahtuvat muutokset (Uranus nelosessa) herkästi terveyteen? Jos neloshuoneen kärki eli IC on Jouskarissa ja huoneessa on muutoksen planeetta Uranus, tulisi mieleen esim. muutto ulkomaille, joka stressaa ja vaikuttaa sekä terveys- että vastuu- ja työasioihin (6. h). Tai vaihtoehtoisesti muutokset kodissa opiskelujen takia tms. Symboliikkaa voi hakea esim. kirjoittamalla listoja mieleen tulevista asioista liittyen noihin tekijöihin ja yhdistelemällä niitä luovasti - tekniikka, jota astrologi Sue Tompkins juuri kesäpäivien pienryhmässään suositteli. Smiley

Perusasioiden opettelua ei tosiaan liikaa voi astrologiassa korostaa, koska niiden perusteella kaikki tulkinnat tehdään ja kartasta voi saada uskomattoman paljon irti pelkästään keskittymällä ihan perusplaneettoihin ja niiden asemiin merkeissä ja huoneissa. Liikaa ei kannata haukata kerralla. Smiley Kirjoista suosittelisin vaikkapa Tuikku Ljungbergin kirjaa Opi astrologiaa. Selkeimmät perusopukset taitavat valitettavasti olla englanniksi, itse pidän kirjasta The Complete Idiot's Guide to Astrology/Gerwick-Brodeur & Lenard ja tuo mainitsemani Sue Tompkinsin uusi kirja The Contemporary Astrologer's Handbook on todella hyvä perusopas astrologiaan. Toivottavasti suomennoskin saadaan joskus!

Mmm, joo ja ei. Siis jotkut uudet jutut kodin sisällä saattaa aiheuttaa ahdistusta,
mut mun pahimman ahdistuksen aiheuttaa enimmäkseen tulevaisuus.
Esim viime jouluna oli aika riita siitä, että laitetaanko kuuseen uusia palloja,
sillä mä en halunnu. Mä halusin vanhat raihnaset pallot kuuseen. 2funny Hah hah.
 (eli mä tykkään asioista kuten ne on. Miks vaihtaa jotain jos se on jo valmiiks hyvä? idiot2)

Ja nyt ei kyl oo näkyvissä muuttoa ulkomaille...Mut työjutut kyl stressaa sen verran että pää on pari kertaa tän vuoden aikana hajonnu. crazy2

Mut tuli mieleen, et mulle sanottiin toisella foorumilla että; "uranus rules your 6th house." Ja sit kuitenkaan kun uranus ei ole edes vastakkaisessa huoneessa, eikä lähelläkään kutos-huonetta, niin mä en oikein tajua että miten se voi hallita kutoshuonetta. (voi liittyä kans siihen et oon aloittelija näis hommist) Pelottaa vaan hirveesti toi uranus. Mul on huono kuva koko planeetasta ja nyt viel enemmän jos se tosiaan hallitsee tota kutoshuonetta ja sit viel nelosta. X_x Terveyden kanssa kun on ollut niin paljon ongelmia tän vuoden. tickedoff
Olin kans postannut mun syntymäkartan sinne, eli ei ne ainakaan väärin oo ymmärtäny.

-edit-

Mul on kans kaikki huoneet samankokosia. Paitsi ehkäpä 1-3huoneet on hieman pienempiä...Mut ei hirveän huomattavasti.
Onks sil joku merkitys minkä kokosia ne on? 8D
« Viimeksi muokattu: 20.08.2007 14:05:53 kirjoittanut Ventura » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #13 : 20.08.2007 14:32:45 »

Mut tuli mieleen, et mulle sanottiin toisella foorumilla että; "uranus rules your 6th house." Ja sit kuitenkaan kun uranus ei ole edes vastakkaisessa huoneessa, eikä lähelläkään kutos-huonetta, niin mä en oikein tajua että miten se voi hallita kutoshuonetta.

Tuo hallitsijajuttu tulee siitä, että jokaista merkkiä hallitsee joku planeetta. Esim. kun kuutoshuoneesi kärki on Vesimiehessä, niin Uranusta katsotaan siksi että se on Vesimiehen merkin hallitsijaplaneetta, missä se sitten sijaitseekaan. Itse asiassa esim. tuo Sue Tompkins ottaisi huomioon myös Saturnuksen, koska se on vanha Vesimiehen hallitsija - Uranus on modernimpi löytö. Smiley

Tässä vielä nuo hallitsijat (suluissa myös vanhat):
Oinas - Mars
Härkä - Venus
Kaksoset - Merkurius
Rapu - kuu
Leijona - aurinko
Neitsyt - Merkurius
Vaaka - Venus
Skorpioni - Pluto (& Mars)
Jousimies - Jupiter
Kauris - Saturnus
Vesimies - Uranus (& Saturnus)
Kalat - Neptunus (& Jupiter)


Kuten nähdään, niin jotkut merkit jakavat saman hallitsijaplaneetan ja toisilla niitä on kaksi: vanha ja uusi.

Aika jännä, että sinulla on Uranus nelosessa ja haluat pitää kiinni vanhoista jutuista. Smiley Oletko lapsena joutunut muuttamaan usein, tai onko toinen vanhemmistasi kenties asunut jossain ulkomailla? Joskus Uranus nelosessa näkyy näin, esim. mieheni on isänsä työn vuoksi joutunut pienenä muuttamaan hyvin usein. Siitäkin voi tulla tuo pysyvyyden arvostaminen.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #14 : 20.08.2007 14:40:42 »

itellä on kans motna huonetta tyhjänä..1,6,7 ja 8...äääääh..ehkä helpompi että laitan kartan liitteenä kun en ite mtn ymmärrä..josko joku kiltti sitä kattois ja selventäis... kts etukäteen
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: