Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onnenpiste?  (Luettu 15229 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« : 14.01.2007 20:35:07 »

Minulla oli lainassa eräs vanha astrologiakirja jossa puhuttiin onnenpisteestä. Siinä oli laskutapa mutta siitä ei tällä matematiikkapäällä selvää ota sitten ollenkaan. Mikä siis on tässä astrokartalla onnenpiste ja miten sen löytää kartalta ilman mitään vaikeita laskutoimituksia?
Kirjottaisin mielelläni tähän laskutavan mutta ikävä kyllä kirja on palautettu aikoja sitten  Lips Sealed
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Jasca
Vieras
« Vastaus #1 : 15.01.2007 13:14:41 »

En osaa laskea tai muuta neuvoa antaa kuin että käy astro.comissa katsomassa. Mie olen joskus katsonut onnenpisteen sijaintia valitsemalla sen siitä asteroidilistasta. Taitaa olla ihan ekana listassa fortune. En edes tarkkaan muista miten sen nimi oli listassa. Tätä dementiaa...  crazy2     Smiley
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #2 : 15.01.2007 13:26:56 »

Pars Fortunae
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 15.01.2007 15:32:55 »

Heips aQuarius~, täältä löytyy onnenpistekalkulaattori:

http://www.noendpress.com/pvachier/arabicparts/index.php

Samoin siellä Astro.comissa sen saa kartalleen, kun valkkaa Extended Chart Selection ja sieltä Additional Objects --> Pars Fortunae. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #4 : 15.01.2007 23:27:08 »

Ok, laskettu on. Sitten tulkintaa, kiitos, että minkälaisesta onnesta se kertookaan?  Smiley
Syntymäkartalla  leijona 2.huoneessa, siinä  aurinko kupeessa.
Nyt  aurinko paluu kartalla  kaksoset 11.huoneessa.
idiot2
tallennettu
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #5 : 16.01.2007 00:40:42 »

Mulla se on vaa'assa 10. huoneessa uranuksen vieressä. Löytyykö tulkintoja?
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #6 : 16.01.2007 08:55:58 »

Minulla onnenpiste oli kaloissa 7.huoneessa. Voisiko viitata jotenkin sitoutumiseen tms?  Shocked Minullekin kelpaisi tulkinta  Grin
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Irish
Vieras
« Vastaus #7 : 16.01.2007 19:30:16 »

PART OF FORTUNE IN THE SEVENTH HOUSE:
The person with his Part of Fortune in the seventh house was born soon after a Full Moon. He is a person who is so idealistic that he wants to see only the best in everything, in every person, in every situation, even in every problem. He is looking for quality in all his relationships because he is really seeking personal illumination. He would like to know his purpose in life. His personality shines through his relationships and partnerships. The Part of Fortune in the seventh house might lead to partnerships with wealthy people.

Part of Fortune in CANCER:
The characteristic style of Cancer is warm, nurturing, and maternal. The person with the Part of Fortune in Cancer seeks security in the domestic circle. For him, security is essential for happiness and success.

Minulla siis tuo onnenpiste  rapu:ssa 7. huoneessa... Ja tulkinnat tuntuvat sopivan.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #8 : 18.01.2007 14:29:55 »

Tässä vielä ohje Onnenpisteen laskemiseen käsin, jotta selkiytyisi hieman, mistä on kyse:

"Arabialainen onnenpiste eli Pars Fortuna lasketaan lisäämällä Askendentin astelukuun Kuun asteluku ja vähentämällä saadusta summasta Auringon asteluku. Se sijaitsee aina samalla etäisyydellä AC:sta kuin Kuu on Auringosta, mikä auttaa sijainnin tarkistuksessa, jos et ole aivan varma, laskitko oikein" (Juhani Nummela: Astrologian käsikirja)

Esimerkkinä oma onnenpisteeni:
ASC 12o Rapu = 102 astetta (lasketaan 0o Oinaasta eli Eläinradan alusta)
Kuu 14o Kalat = 344 astetta
Yhteensä 446
Aurinko 9o Vaaka = 189 astetta

446 - 189 = 257 eli tämän laskutavan mukaan Onnenpisteeni tulee 17o Jousimiestä.

MUTTA! Olen "yösyntyinen" eli Aurinko sijaitsee kartan "alapuoliskolla" ts. horisontin alapuolella, joten esimerkiksi Astro.com laskee oletuksena Onnenpisteenkin eri kaavan mukaan, siis ASC + Aurinko - Kuu!

Esimerkki taas:
ASC 102 + Aurinko 189 - Kuu 344 = 291 - 344 = -53, jolloin Onnenpisteeni sijainniksi tulee 7 astetta Vesimiestä Smiley

Joissakin lähteissä tämä laskutapa tarkoittaa "Henkisyyden pistettä", hmm, tuleekohan yösyntyisten onni henkisyydestä? Hih, ensimmäisellä kaavalla Onnenpisteeni tulee aviopuolisoni Askendentin ja Auringon keskipisteeseen, yökaavalla yhtymään MC:lle. Löydänkö siis onneni puolisostani ja "henkisen onneni" työstä Cheesy?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #9 : 18.01.2007 15:05:56 »

Onnenpiste kertoo siitä alueesta missä ihminen on harmoniassa ja tasapainossa, mutta myös ilmaisee henkisen ja materiaalisen menestymisen mahdollisuuden, omalla pyrkimyksellä.

Objektiivisen tietoisuuden piste, joka on Onnenpistettä vastapuolella, ilmaisee merkki- ja huonesijainnin perusteella millä tavoilla ja alueilla on kokonaisvaltaista tajuntaa, se on piste joka tukee ja edistää ja on varastona ja tietolähteenä intuitiivisestä tiedosta kartalla.

Jos Onnenpiste on Ac - Dc-akselin alapuolella tarkoittaa se että tässä elämässä ihmisen sanotaan auttavan muita ihmisiä, antamalla myötätuntoa ja kiitosta, jotta saisi itse sitä seuraavassa elämässä.

Akselin yläpuolella taas, sanotaan että ihminen saa apua, myötätuntoa ja kiitosta, koska on antanut sitä menneisyydessä.

 aspect_squ jännitteitä, energiaa, ja saa ihmisen toteuttamaan ja tekemään haaveensa tosiksi, sekä antavat energiaa vaikeuksien voittamiseksi, saattaa vaikuttaa terveyteen.

 aspect_tri planeetat ja huoneet- sekä merkit edustavat ulkoisia olosuhteita, jotka vaikuttavat onnistumisiin ja menestymisiin, sillä alueella jossa ne ovat.

 aspect_opp voi Onnenpisteen osalta olla mahdollisuuksia tai sitten ei, tämä riippuu Onnenpistettä ja Objektiivisuuden pistettä konjuktoivista planeetoista. Esim:  saturnus jarruttava ja  venus suotuisa.

 aspect_con  aurinko  kuu  merkurius  jupiter ovat suotuisia, mutta kyllä edellyttävät enemmän työtä itseltä tyytyväisyyden saamiseksi.

Älä unohda katsoa Onnenpisteen aspekteja myös transiitteina ja Ap-kartoilla.

Ai niin, nämä tiedot ovat Astrologian opiskelumateriaalia menneisyydestä, tekijästä ei tietoa...

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5936



Profiili
« Vastaus #10 : 30.05.2012 23:16:14 »

Mokoma onnepiste...kellii Saturnuksen kanssa tarkassa yhtymässä huoneessa 10.  skorpioni...5 asteen päässä Plutosta ja 7 asteen päässä MC:ltä.
Eli hemmetinmoinen työ onneen ja menestymiseen, harmoniaan ja tasapainoon? Paljon mahdollisuuksia, just uran suhteen? Mutta ilman ei tipu mitään.
Kovin on neliötä, Merkkarille ja vertexille, Lilith/Ceres yhtymälle...kolmio kuunsolmu ja  aspect_sex Pallas...
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #11 : 31.05.2012 00:04:08 »

Tämä onnenpiste on kyllä edelleen mysteeri. En tiedä onko se minulla oikeasti  kalat vai  skorpioni Siis fenix-lintu vai kala?  crazy2

Jos se on  kalat niin neptunus tulee siihen jossain vaiheessa ohittelemaan...  :Smiley
tallennettu
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #12 : 31.05.2012 22:28:43 »

Mulla astro.comissa näin; 15gem24'10'', ja nyt kysymys kuuluukin mitä tuo meinaa?  Cheesy
tallennettu

trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #13 : 01.06.2012 09:56:31 »

Minäkin tungen tähän ketjuun  Grin

Onnenpisteeni on 7 astetta  leijona 12.huoneessa, 2 asteen orbilla  aspect_con  venus junoaspect_kvi  neptunus kauris (joka 5.huoneessa, tarkka),  aspect_sex jupiter kaksoset ja  aspect_tri mars oinas. Kahdessa jälkimmäisessä orbi 2 astetta.

Onko onneni siis ihmissuhteiden ja avioliiton takana? Vasta sitten olen onnellinen?
tallennettu
SSMoonSS
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 258



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 18.06.2012 22:34:41 »

Mulle astro.com anto tämmöisen: 0 ari 35' 25"

Katsoin vähä tarkemmin eli se olis nähtävästi 0 astetta  oinas (4.huone) (kaiketi näis täytyy kattoo sitä isompaa numeroo kun kattoo asteita Tongue ), sit siin olis 1 aste merkurius (1.huone), 2 astetta keskitaivas, 2 astetta IC, 6 astetta kuu (4.huone) ja 9. astetta AC ja DC... en tosin tiedä mitkä kaikki merkkaa ja mitkä ei mut jos joku vois ystävällisesti vähän aukaista tätä mulle nii olisin hyvin kiitollinen =)
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012 22:45:08 kirjoittanut SSMoonSS » tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: