Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskitaivaasta  (Luettu 7969 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Absintti
Vieras
« : 12.01.2007 22:13:47 »

Edesmennyt erittäin kuuluisa selvänäkijä ja parapsyykikko (ja ties mitä muuta kaikkea) Edgar Cayce on sanonut että merkityksellisin tekijä ihmisen tähtikartalla on planeetta joka keskitaivaalla tai lähellä sitä. Asia mikä minua askarruttaa tässä ja yleensäkin on mitä keskitaivaalla tarkoitetaan  Undecided. Placidus on yleisimmin käytetty huonejako mutta se muuttaa monilla MC:n, kymppihuoneen ja "keskitaivaan" ihan eri asioiksi. Jos karttaa katsotaan silmämääräisesti, siis visuaalisesti, eikö keskitaivaalla oleva planeetta ole se, joka selvimmin on kartan yläosassa ja suurinpiirtein neliöi AC-DC -akselia? Minulla siellä on Uranus. Mutta minulla on Neptunus tismalleen MC:llä, mutta MC:ni taasen on kovin lähellä AC:ta, olen niitä joilla Placidus huonejako muodostaa ykkös- ja seiskahuoneista holtittoman suuret... Ymmärrättekö ongelmani? Onko minulla keskitaivaalla Uranus vai Neptunus? Syntyisikö tästä yleistä keskustelua? MIkä on keskitaivas astrokartalla?Huh Mielestänne? Ovatko MC ja kymppihuone ollenkaan verrainnolliset?  Shocked
tallennettu
Jinx
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81



Profiili
« Vastaus #1 : 13.01.2007 01:41:44 »


Keskitaivas (lat. taivaan keskikohta) syntymäpaikan meridiaanin kulminaatio, MC, 10. huoneen kärki: Ihmisen korkeimmat pyrkimykset ja saavutukset; ura ja ammattisaaavutukset ja asema maallisissa järjestelmissä ja yhteiskunnassa.

astro.fi

Eläinradan kohta jossa Aurinko on korkeimmillaan sinä päivänä jona on syntynyt. Kuvaa astrologiassa Uraa, ammattia, asemaa ja tietoisinta osaa ihmisessä, päivätajuntaa.
tallennettu

Aurinko - Kaksoset
Asc - Kauris
Kuu - Vaaka
Merkurius - Rapu
Venus - Leijona
Mars - Kauris

Absintti
Vieras
« Vastaus #2 : 13.01.2007 10:51:41 »


Keskitaivas (lat. taivaan keskikohta) syntymäpaikan meridiaanin kulminaatio, MC, 10. huoneen kärki: Ihmisen korkeimmat pyrkimykset ja saavutukset; ura ja ammattisaaavutukset ja asema maallisissa järjestelmissä ja yhteiskunnassa.

astro.fi

Eläinradan kohta jossa Aurinko on korkeimmillaan sinä päivänä jona on syntynyt. Kuvaa astrologiassa Uraa, ammattia, asemaa ja tietoisinta osaa ihmisessä, päivätajuntaa.


Mutta sepä se. Kartat joissa MC on heilahtanut lähelle Askendenttia ovat tyystin nyrjähtäneitä sikäli että jos niitä katso tasahuonejärjestelmällä, MC ja kymppihuone ovat täysin eri asia  Shocked.
tallennettu
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #3 : 13.01.2007 13:03:22 »

Placidus on yleisimmin käytetty huonejako mutta se muuttaa monilla MC:n, kymppihuoneen ja "keskitaivaan" ihan eri asioiksi. Jos karttaa katsotaan silmämääräisesti, siis visuaalisesti, eikö keskitaivaalla oleva planeetta ole se, joka selvimmin on kartan yläosassa ja suurinpiirtein neliöi AC-DC -akselia? Minulla siellä on Uranus. Mutta minulla on Neptunus tismalleen MC:llä, mutta MC:ni taasen on kovin lähellä AC:ta, olen niitä joilla Placidus huonejako muodostaa ykkös- ja seiskahuoneista holtittoman suuret... Ymmärrättekö ongelmani? Onko minulla keskitaivaalla Uranus vai Neptunus? Syntyisikö tästä yleistä keskustelua? MIkä on keskitaivas astrokartalla?Huh Mielestänne? Ovatko MC ja kymppihuone ollenkaan verrainnolliset? 

Kyllä keskitaivaalla tarkoitetaan aina MC:tä. Englannissa piirretään kartat siten, että MC tulee aina ylimmäksi ja huoneet ovat samankokoisia; merkit ovat sitten eri kokoisia. Mun nähdäkseni MC/IC -akseli kuvaa lähtökohtia ja päämääriä symbolisemmalla ja psykologisemmalla tasolla, tasa- tai merkkihuonekymppi on taas työ, ura ja ammatti konkreettisessa mielessä. Usein MC tulee tasa- tai merkkihuoneilla jonnekin muualle kuin kymppiin. Se tarkoittaa silloin usein sitä, että ihmisen sisäiset päämäärät eivät liity siihen, mitä hän ammatikseen tekee.

Juu, sinulla on Neptunus keskitaivaalla.
tallennettu
Absintti
Vieras
« Vastaus #4 : 13.01.2007 14:50:41 »

Kiintoisaa, Harschi  Smiley. Olen usein pohtinut tätä seikkaa pääni puhki, koska tasahuonekartan mukaan Neptunukseni sekä MC:ni ovat 11. huoneessa, vaikka monet tahot tulkitsevat MC:n ja 10. huoneen samoiksi asioiksi. Olin joskus 15 vuotta sitten tapaamassa astrologia, joka sanoi Uranukseni olevan 10. huoneessa eli keskitaivaalla ja visuaalisesti siltä se näyttäisikin jos katsotaan karttaa pelkkänä ympyrynä. Mutta siitä ei päästä mihinkään että Neptunus nakottaa MC:lläni... huhhuh, huonejärjestelmien eroavaisuudet ovat hyvin hämmentäviä! Mutta jos MC on aina yhtä kuin keskitaivas, mutta ei yhtä kuin 10. huone, se helpottaa ongelmaa huomattavasti. Mutta tietysti on tahoja jotka ajattelevat toisin... idiot2 Problematic, problematic. Mulla on muuten IC:llä Saturnus  Embarrassed.
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #5 : 13.01.2007 14:53:39 »

Pidän myös Mc keskitaivaalla, mutta huonejaot voivat laittaa Mc muihin huoneisiin niin pidän sitä apu-MCnä se kertoo lisää missä toteuttaa elämän tarkoitusta ja suuntaa, se toimii minusta hyvin  Shocked

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Ave^^
Vieras
« Vastaus #6 : 13.01.2007 17:07:12 »

niin, kyllä minustakin se Mc on se aito keskitaivas. tuo neliö askendenttiin kuulostaa hirveän vieraalta.
mutta minulla onkin nuo melkein neliössä.  Cool

samaa mieltä olen siinä, että planeetat keskitaivaalla ovat merkityksellisiä, ehkä suuremmin kuin askendentilla olevat? nuo keskitaivaan planeetat kun kuvaavat sitä päämäärää ja nousevat vain lähinnä persoonaa, ehkä sitten sitä tapaa millä yrität matkata kohti sitä päämäärääsi?  Cheesy
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 13.01.2007 22:03:06 »

Jos karttaa katsotaan silmämääräisesti, siis visuaalisesti, eikö keskitaivaalla oleva planeetta ole se, joka selvimmin on kartan yläosassa ja suurinpiirtein neliöi AC-DC -akselia? Minulla siellä on Uranus. Mutta minulla on Neptunus tismalleen MC:llä, mutta MC:ni taasen on kovin lähellä AC:ta, olen niitä joilla Placidus huonejako muodostaa ykkös- ja seiskahuoneista holtittoman suuret... Ymmärrättekö ongelmani?

Ymmärrän ongelmasi oikein hyvin, koska kartallani on sattumoisin aivan sama tilanne. Grin Neptunus MC:llä ja Uranus visuaalisesti kartan korkeimmalla kohdalla. Samoin myös tasahuoneilla karttani MC menee 11. huoneeseen.

Kyllähän se MC on minustakin MC, vaikka esim. Astro.comin kartoissa ei visuaalisesti näytäkään ylimmältä kohdalta kartalla. Mutta ihan kiinnostava ajatus tuo, että esim. tasahuonekartan MC kertoisi myös jotakin...ainakin itselläni tuo sijainti liittyy symboliikaltaan hyvinkin esim. tieteenalaan, jota aloin juuri opiskella. Shocked
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
selkälokki
Vieras
« Vastaus #8 : 14.01.2007 12:42:27 »

Kiintoisaa, Harschi  Smiley. Olen usein pohtinut tätä seikkaa pääni puhki,  on muuten IC:llä Saturnus  Embarrassed.

Mistä noin surullinen ilme? Miulla myös saturnus hyvin lähellä IC:tä, tai en nyt tiedä lähellä, nelosessa kuitenkin. IC 23.50 härkää ja saturnus 16.34.

 Off topic liippaa nyt, mutta onko tuo jotenkin huono juttu sinusta ollut, siis saturnus IC:llä?
tallennettu
Absintti
Vieras
« Vastaus #9 : 14.01.2007 13:19:21 »

Kyllä itse asiassa koen sen surumielisenä sijaintina. Saturnus IC:llä pakottaa lapsen kasvamaan aikuiseksi kovin nopeasti ja esiintyy todella usein avioerolapsilla. Perusturvallisuus on usein heikko. Kun mulla on niin voimakas Rapu-Kauris/Kuu-Saturnus -tematiikka kartallani muutenkin, on perusturvallisuus tai sen puute monen asian polttopisteessä. Näin on. Siis todella on.

Mutta onhan meillä toki avaimet onneen siinä missä muillakin  Wink. Jotkin planeettasijainnit vaan ovat toisia melankolisempia.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: