Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Temperamenttitesti  (Luettu 61868 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« : 17.11.2006 08:25:25 »

Astriksen puolella joku oli löytänyt kivan temperamenttitestin. Kierrätänpä sen siis tännekin  niiden iloksi, jotka eivät Astrista seuraa. Testatkaapa te muutkin sivustolla http://www.blogthings.com/whattempermentareyouquiz/

Tässä vielä suomeksi pieni tiivistelmä eri tyyppien piirteistä:

Sangviinikkoa kuvaa lämpö, keveys ja vilkkaus. Hän on vastaanottavainen ja hän reagoi ärsykkeisiin tunteella. Sangviinikko ei varsinaisesti ajattele tai mietiskele, vaan hän on harkitsematon, pinnallinen ja välitön. Hänellä on tapa ajatella ääneen, ja sanat tulevat nopeasti ja helposti. Sangviinikolla on kyky elää nykyisyydessä ja tunteella. Hän ymmärtää toisten tunteita, ajatuksia ja harrastuksia. Sangviinikko on viehätysvoimainen, hellä ja tunteellinen. Hän on avoin ja nauttiva ja hän elää Hallesbyn mallin mukaan rikasta elämää. Huonoina puolina häneltä voidaan mainita ailahtelevuus, pinnallisuus ja epäluotettavuus.


Melankolisuus on synkkyyttä, raskautta ja surullisuutta, noin vahvasti ilmaistuna. Hän on tunteellinen, kuten sangviinikko, mutta samalla sulkeutunut. Hän ei ota vastaan monia vaikutteita. Melankolikolla ajatus käynnistyy yhtä aikaa tunteen kanssa. Melankolikko on ajatteleva. Hän ottaa vastaan harvoja vaikutteita, mutta kokee ne sitäkin voimakkaammin. Tämä määräytyy siitä, mitkä vaikutteet koskevat häntä itseään. Hän on kärsivä luonne ja perusteellinen pohtija. Melankolikon tunne-elämä on hieno ja rikas, hän on syvä ja perusteellinen kaikessa. Vahvoja puolia ovat uskollisuus ja luotettavuus. Huonoja puolia ovat itsekeskeisyys, pitkävihaisuus, sulkeutuneisuus, ärtyneisyys, pessimismi, ylpeys, passiivisuus, epäkäytännöllisyys ja epäröivyys. Melankolikko ei ole kiireinen, mutta häneen voi luottaa.


Koleerikko on kuuma ja kiivas. Hän on tahtoihminen, koleerikolle vaikutteet kohdistuvat ensimmäisenä ja vahvimmin tahtoon. Koleerikko on nopea päättämään ja ryhtymään toimintaan. Hän on käytännöllinen ja arvostaa toimintaa, hänen perusfilosofiansa on tarttua työhön. Hallesby luettelee koleerikon vahvoja puolia, joita ovat tahdonvoima, tarmo, päättäväisyys, käytännöllisyys, neuvokkuus ja rohkeus. Hän on optimistinen, itseensä luottava ja peloton vastoinkäymisissä. Koleerikon heikkouksia on kovuus, johtuen hänen kehittymättömästä tunne-elämästään. Lisäksi hän on kiivas ja väkivaltainen, hän on varustettu suunnattomalla itseluottamuksella, hän on ylpeä ja vallanhimoinen, uskonnollisessa mielessä jesuiittamainen. Koleerikko on proosallinen luonne. Mahdollisena rikoksentekijänä hän on vaarallinen ja kostonhaluinen.


Flegmaatikko on levollinen ja tasapainoinen. Hän on sopusoinnussa elämänsä ja olemisensa kanssa. Muut luonnetyypit kamppailevat ympäristönsä kanssa, mutta flegmaatikko on levollinen. Muita luonnetyyppejä ympäristö hallitsee, mutta flegmaatikko on ympäristönsä yläpuolella. Hänellä on sisäinen tasapaino. Seurassa flegmaatikko on hauska ja hyväntuulinen. Hänen luonteessaan ei ole tietoakaan äkkipikaisuudesta tai pitkävihaisuudesta, sillä nimenomaan hän on tasapainossa itsensä ja ympäristönsä kanssa. Flegmaatikkoa kuvaa tyyneys, käytännöllisyys ja luotettavuus. Neuvonantajana hän on hyvä, sillä hänellä on aikaa ja levollisuutta asettua muiden asemaan. Hän on kiihkottomuudessaan monipuolinen. Flegmaatikon huonoja puolia ovat hitaus, laiskuus, mukautuvuus, välinpitämättömyys ja kiinnostumattomuus. Flegmaatikko on tutkijatyyppi, ihmissuhteissaan ja elämässään sivustakatsoja.



   
        
tallennettu

Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #1 : 17.11.2006 13:20:34 »

Tuli että olisin koleerikko. Mutta en ole väkivaltainen, kostonhaluinen tai muutenkaan rikollinen  Grin
Ja itseluottamus on kaikkea muuta kuin suunnaton.
Kuumaverinen tempperamentti on kyllä muuten.
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #2 : 17.11.2006 13:41:04 »

  Tämmöinen tulos: Koleerikko
-kuuma ja kiivas. Kuin hellakoukku
-tahtoihminen, koleerikolle vaikutteet kohdistuvat ensimmäisenä ja vahvimmin tahtoon.
-käytännöllinen ja arvostaa toimintaa...perusfilosofiansa on tarttua työhön.
-tahdonvoima, tarmo, päättäväisyys, käytännöllisyys, neuvokkuus ja rohkeus.
-optimistinen, peloton vastoinkäymisissä.  joskus joo, toisinaa ei
-heikkouksia on kovuus, johtuen hänen kehittymättömästä tunne-elämästään.  Embarrassed
-kiivas, proosallinen luonne.
-rikoksentekijänä hän on vaarallinen ja kostonhaluinen. niin varmaan olisin
Mutta en ole väkivaltainen ja itsetuntoki on niin ja näin.. Huh
Olen tehnyt tän joskun aikaisemminkin ja muistelen saaneeni silloin tulokseksi Sangviinikko:n
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #3 : 17.11.2006 14:16:08 »

Melan kolistelija.. Cheesy
Ei mikään suuri yllätys hehheh
Vaan olipa aika ylimalkainen testi, jossain on varmaan vähän kattavampi... Undecided

tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5905


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 17.11.2006 14:26:06 »

Minulle tuli melankolinen. Olihan tuossa minua, mutta koen kyllä olevani pikemminkin sekoitus vähän noita kaikkia. Varsinkin kun katson noita Mayn laittamia kuvauksia temperamenteista. Eniten minussa on ehkä juuri tätä melankoliaa, sangviinikkoa ja flegmaatikkoa. Olen sekasikiö.  Cheesy Ja mikään melankolisesti synkistelijä en todellakaan ole.  Smiley

***You Have a Melancholic Temperament***

Introspective and reflective, you think about everything and anything.You are a soft-hearted daydreamer. You long for your ideal life.You love silence and solitude.Everyday life is usually too chaotic for you.

Given enough time alone, it's easy for you to find inner peace.
You tend to be spiritual, having found your own meaning of life.
Wise and patient, you can help people through difficult times.


At your worst, you brood and sulk. Your negative thoughts can trap you. You are reserved and withdrawn. This makes it hard to connect to others. You tend to over think small things, making decisions difficult.

What Temperment Are You?
http://www.blogthings.com/whattempermentareyouquiz/
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Pokaga
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Profiili
« Vastaus #5 : 17.11.2006 15:03:19 »

Mä oon flegu. No ei tainnu mennä kauas todellisuudesta Cheesy :

***You Have a Phlegmatic Temperament***


Mild mannered and laid back, you take life at a slow pace.
You are very consistent - both in emotions and actions.
You tend to absorb set backs easily. You are cool and collected.

It is difficult to offend you. You can remain composed and unemotional.
You are a great friend and lover. You don't demand much of others.
While you are quiet, you have a subtle wit that your friends know well.

At your worst, you are lazy and unwilling to work at anything.
You often get stuck in a rut, without aspirations or dreams.
You can get too dependent on others, setting yourself up for abandonment.

tallennettu

Aurinko Vesimies
Askendentti Leijona
Kuu Kauris
Sininen rytminen käsi
Paatero
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #6 : 17.11.2006 16:48:13 »

Koleerikko tuli.
Kysymyksiin vastatessa ajattelin et onpa suppee kysely mut kyllä vastaus ihan paikkansa pitää, ainakin mun kohdalla.Kaikki tutut ei jaksa aina tajuta mun optistisuutta, mutta ei vaan jaksa nähdä asioita niin vaikeasti. Wink
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 17.11.2006 20:07:46 »

Heh...

Ensimmäisen kerran elämässäni tulokseksi tuli flegmaatikko!!
Joskus nuorempana tulos oli melankolikko... Iän mukanaan tuomaa rentoutumista? coolsmiley

Olen psykologiassa lueskellut näitä ja nykyisin vastustan todella paljon tälläistä luokittelua... Jostain luin että myös Aurinkomerkkeihin yhdistettäisiin näitä temperamenttejä ja kyllä puistatti...

Eräs lapsuudesta saakka tuntemani ihminen luokitteli kaikki ympäristönsä ihmiset näiden kategorioiden mukaan ja selitti kaiken käyttäytymisen pelkän temperamentin kautta... Eiköhän meistä löydy kaikkia temperamentin alueita tilanteiden mukaan...
tallennettu

Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #8 : 17.11.2006 20:35:25 »

Voisikohan luokittelujen vastustaminen olla jotenkin neitsytmäinen ominaisuus...? Emelia, sun kommenttisi kuulosti niin IHANAN tutulta  Wink Kotoa kun löytyy Aurinko-AC-Neitsyt.

Jännä juttu, miten ihan muutamaan persoonallisuustyyppiin mahtuu niin paljon erilaisuutta ja kuitenkin sitten yhteneväisyyksiä. Jokin näissä vetää puoleensa... Mulle tuli testistä MELANKOLIKKO. Ilmankos mun suosikki-sarjakuvahahmoni on aina ollut Ihaa  Grin

Kiitos hyvästä linkistä ja kuvauksista, May!! Mä ainakin sain tästä kovasti lisävahvistusta siihen, että todellakin oon tuo sininen-tyyppi - aiemmin en oikein osannut päättää melankolikon ja flegmaatikon välillä...
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 18.11.2006 00:07:16 »

Kiva, jos joku on löytänyt itsensä, mutta ymmärrän myös jos ei.
Olisikin aika hurjaa, jos kaikki olisimme jaoteltavissa vain neljään eri pääluokkaan, kun itse asiassa jokaisessa on piirteitä osittain jokaisesta luokasta. Sama juttu kuin aurinkomerkkien kanssa; vaikka vaihtoehtoja onkin jo triplasti enemmän eli kokonaiset 12 kappaletta, jaottelu niihinkin on pakostakin vain yleistys ja kaksi saman aurinkomerkin omaavaa on pakostakin aika erilaisia muusta kartasta johtuen. Jos jonkun kartalla olisikin vain esim. pelkkää Kaurista, Kauriiksi luokittelu osuisi oikeaan (paitsi että monen planeetan stelliumi muuntaisi planeettojen energioita aikamoiseksi sekametelisopaksi ja stelliumin tiettyihin huoneisiin osuminenkin vaikuttaisi) muutoin puhutaan pakostakin vain sopasta, jossa on aineksia sieltä ja täältä. Ehkä tämä temperamenttitestikin olisi tarkempi ja osoittaisi kuitenkin jonkinlaisen luonteemme "pääluokan" jos kysymyksiä olisi enemmän.

Oma testitulokseni oli sangviinikko, mutta itse omaan mielestäni vähintään yhtä paljon flegmaatikon piirteitä... Varsinainen irtopääpeikko siis, tai skitsofrenikko tai mikä sitten liekään.... Smiley



tallennettu

Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #10 : 18.11.2006 00:31:44 »

Tunne-elämältään kehittymätön koleerikko ilmoittautuu.... Cheesy Osa ihan totta, paitsi en kyllä itse tunnustaudu ihan luolamieheksi tunne-elämältäni. Angry
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #11 : 18.11.2006 00:52:10 »

Koleerikko tässäkin  Wink

mutta en tunnista kiivautta enkä kovuutta. Seison kahdella herkällä jalalla ja pysyn rauhallisesti pystyssä. Huh
« Viimeksi muokattu: 18.11.2006 00:55:19 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #12 : 18.11.2006 03:22:42 »

You Have a Melancholic Temperament
Introspective and reflective, you think about everything and anything.
You are a soft-hearted daydreamer. You long for your ideal life.
You love silence and solitude. Everyday life is usually too chaotic for you.

Given enough time alone, it's easy for you to find inner peace.
You tend to be spiritual, having found your own meaning of life.
Wise and patient, you can help people through difficult times.

At your worst, you brood and sulk. Your negative thoughts can trap you.
You are reserved and withdrawn. This makes it hard to connect to others.
You tend to over think small things, making decisions difficult.

Itse asiassa kun olen tätä miettinyt enemmän niin ei tää ookkaa hassumpi  Wink .Rakastan rauhaa, hiljaisuutta ja aina mielessä jotain uutta ja jos elämä kovin kiireistä ja meteli pitoista liian kauan tuntuu että lähtee järki  Cool
« Viimeksi muokattu: 28.12.2006 18:48:53 kirjoittanut taiska » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #13 : 18.11.2006 11:04:36 »

You Have a Choleric Temperament 
 
You are a person of great enthusiasm - easily excited by many things.
Unsatisfied by the ordinary, you are reaching for an epic, extraordinary life.
You want the best. The best life. The best love. The best reputation.

You posses a sharp and keen intellect. Your mind is your primary weapon.
Strong willed, nothing can keep you down. Your energy can break down any wall.
You're an instantly passionate person - and this passion gives you an intoxicating power over others.

At your worst, you are a narcissist. Full of yourself and even proud of your faults.
Stubborn and opinionated, you know what you think is right. End of discussion.
A bit of a misanthrope, you often see others as weak, ignorant, and inferior.
   uglystupid2 Grin
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
the_planet
Vieras
« Vastaus #14 : 18.11.2006 12:47:07 »

Liityn koleerikkojen joukkoon... Grin
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: